بازدید 13161

۴ هدیه ویژه «سالم سازی فضای مجازی» به کسب‌وکار‌های ناسالم!

کاربرانی که می‌شود آن‌ها را چهره‌های خاص و حتی شاخص فضای مجازی برای بسیاری از ایرانیان خواند، اما در فضای مجازی با القابی مانند «شاخ» یا «پلنگ» یا عباراتی از این دست معرف حضور انبوه دوستداران این شبکه‌های اجتماعی هستند و از این‌ها مهم تر، اغلب خانم هستند؛ خانم‌هایی که مقید به حجاب و پوشش اسلامی و گاه عرفی هم نیستند.
کد خبر: ۸۷۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 03 February 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
بر خلاف بسیاری از طرح‌ها که پیش از اجرا در بوق و کرنا شده و حتی نقد می‌شوند، برخی طرح‌ها بعد از اجرا اسم و رسم پیدا می‌کنند؛ طرح‌هایی که با دیده انتقادی بررسی نشده اند و در نتیجه ممکن است بیش از منفعت، زیانبار باشند!

به گزارش «تابناک»؛ از جمله این طرح ها، طرحی است که اخیرا به اجرا درآمده و ظاهرا «سالم سازی فضای مجازی» نام دارد. می‌گوییم "ظاهرا"، چون رسما از آن رونمایی نشده و مشخص نیست ایده پرداز و مجری آن کیست و چه دورنمایی را نشانه رفته؛ هرچند شواهد تا حدودی اوضاع را مشخص می‌کند؛ شواهدی که انبوه کاربران ایرانی اینستاگرام طی روز‌های اخیر با آن‌ها مواجه شده‌اند و حتی از آن فراتر، کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز درباره اش خوانده یا به عینه، دیده‌اند. شواهدی از جنس تغییر پوشش برخی کاربرانی که به اینفلوئنسر مارکتینگ اشتغال دارند و بر خلاف همتایان خارجی خود، اغلب متکی به ظاهر خاص یا رفتار متفاوت خود هستند.

کاربرانی که می‌شود آن‌ها را چهره‌های خاص و حتی شاخص فضای مجازی برای بسیاری از ایرانیان خواند؛ اما در فضای مجازی با القابی مانند «شاخ» یا «پلنگ» یا عباراتی از این دست معرف حضور انبوه دوستداران این شبکه‌های اجتماعی هستند و از این‌ها مهم تر، اغلب خانم هستند؛ خانم‌هایی که مقید به حجاب و پوشش اسلامی و گاه عرفی هم نیستند.

اکنون کافی است جمله آخر پاراگراف بالا را ویرایش کنیم تا دریابیم چه طرحی به اجرا درآمده و کلیت ماجرا چیست؛ طرحی که موجب شده آن دسته از شاخ‌های اینستاگرامی که خانم هستند و پوشش مناسبی ندارند و از همه مهم تر به کار تبلیغات مشغولند، یکباره تغییر رویه داده و حجاب خود را رعایت کرده و حتی فراتر از آن، تصاویر و فیلم‌های قبلی خود را از صفحاتشان حذف کنند.

تغییری شگرف که البته با دفاع ایشان از تغییری که کرده‌اند همراه شده است، اما چه دفاعی؛ دفاعی در قد و قواره همان پست‌های تبلیغاتی که این افراد منتشر می‌کنند و به ازای خلاقیت نیم‌داری که در آن خرج کرده‌اند، پول می‌گیرند. مبالغی که ظاهرا نه کم است و نه گذرا. این را می‌شود از رشد تعقیب کنندگان این افراد در فضای مجازی دریافت و افزایش تعدادشان.

رویه‌ای که ظاهرا برخی مسئولان را بر آن داشته تا برای کنترل اوضاع دست به کار شوند و طرح سالم سازی فضای مجازی، نتیجه تدبیر ایشان در این خصوص است. طرحی که هرچند زمان زیادی از اجرای آن نمی‌گذرد، تا همینجای کار هم نشان داده که چندان کارآمده نبوده و حتی برعکس، آسیب‌هایی جدید به دنبال داشته است.

آسیب‌هایی بسیار جدی که می‌شود آن‌ها را هدایایی غیرمنتظره به این افراد و کسب و کار‌های حامی ایشان دانست؛ هدایایی متنوع که از جمله آنها، مزیت بخشیدن به برخی از این چهره‌های تبلیغاتی اینستاگرامی است که با رغبت زیاد به طرح سالم سازی پیوسته و کوشیده‌اند با تطابق خود با آنچه از این طرح به ایشان ارائه شده، خود را خاص‌تر نشان داده و بر شهرت خود بیفزایند.

هدیه‌ای بی نظیر برای افرادی که برای بیشتر دیده شدن و رسیدن به شهرت از هیچ فعالیتی مضایقه نمی‌کردند و از این روی، طرح سالم سازی را فرصتی بی نظیر یافته‌اند. هدیه‌ای که در کنار آن، به کسب و کار‌های مراجعه کننده به این افراد نیز هدیه‌ای بی نظیر اهدا شده، چون می‌توانند به یمن تغییر حجاب شاخ‌های اینستاگرامی، خودشان را به چشم مشتریان بیشتری برسانند.

کسب و کار‌هایی که اغلب سالم و عبور کرده از فیلتر‌های نظارتی نیستند و از این رو، تقویتشان را باید مترادف با تضعیف کسب و کار‌های سالم و قانونی دانست؛ هدیه دیگری که ناخواسته توسط مجریان طرح سالم سازی فضای مجازی به این دسته از کسب و کار‌ها اهدا شده تا این پرسش به وجود آید که آیا واقعا راه بهتری برای کنترل فضای مجازی در دست نبود؟

پرسشی که اگر کلی‌تر پرسیده شود، هدیه چهارم نیز از دل آن سر بر خواهد آورد؛ کافی است بپرسیم آیا اساسا فضای مجازی را می‌توان با بکن و نکن و وضع مقرراتی از این دست سالم کرد یا سالم سازی آن تنها از مسیر آگاهی بخشی و آموزش ممکن است؟ پرسشی که با هر پاسخ نادرست به آن، گویی به بدخواهان هدیه داده‌ایم؛ هدیه‌ای از جنس فیلم‌ها و تصاویری که طی روز‌های اخیر از شاخ‌ها و پلنگ‌های مجازی در انبوه رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شود تا سرآغاز تفسیر‌ها و تعبیر‌های ناصواب فراوان شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳
این به اصطلاح شاخ هایی که میگید چیزی جز صورت پلاستیکی های حال بهم زن نیستند
پلاستیک هایی که نمکی ها با دمپایی هم عوض نمیکنند.
خدا خیرت بده. بالاخره یکی به این افتضاح واکنش نشون داد.
برای کوبیدن یک حقیقت ، خوب به آن حمله مکن ، بد از آن دفاع کن . "علی شریعتی"
متاسفانه یک سری مسئول بدون هیچ فکر و مشورتی فقط با تفکرات عقب افتاده خودشون یک کار هیجانی رو انجام میدن که نه تنها باعث بهبود اوضاع نمیشه بلکه خرابتر هم میکنه. این طرح هم که به این شیوه انجام دادن چیزی جز مسخره کردن چادر و حجاب نیست!
خدا عاقبتمون و بخیر کنه...
کلیپ های اون شاخ ها با لب ها ی پروتز شده و آرایش های نا معمول فقط مسخره کردن حجاب است
من متوجه دلیل این تغییر ناگهانی نشدم ولی خیلی مسخره بود
چرا به هر قیمتی کسی را که اعتقادی به حجاب ندارد مجبور می کنید ؟؟
آرایش غلیظ و حجاب هیچ تناسبی ندارند
آخه عزیزم اتفاقی که می‌افته اینه که خود تابناک‌ هم در اثر سالم سازی فیلتر می‌شه
این خانم ها با اون همه آرایش و اون حجاب تصنعی شبیه دلقک ها شده اند
من واقعا فکر کردم دارن مسخره بازی می کنن
کاری نکنین باعث توهین به حجاب بشه
درحالیکه یک سایت برای فعالیت اینترنتی باید از چند وزارتخانه کسب مجوز کند و نماد اعتماد بگیرد و برای درگاه پرداخت الزاماتی را رعایت کند و نهایتا پاسخگوی نهادهای مختلف باشد با کلی محدودیت و الزامات !

یک صفحه اینستاگرام با یک شماره کارت بانکی به راحتی 100 برابر این کسب و کار در چهارچوب قانونی کسب درامد میکند بدون هیچ مجوز و الزامی ! کاملا ازاد با هر محتوا و روشی بدون نیاز به پاسخگویی به هیچ کسی ...
تابناک ... خبر میزنی واضح حرفتو بزن .. یه چیزی در هم برهم با ایما و اشاره میگی آدم اصلا نمیفهمه چی میگی. آخر این طرحه که داری نقدش میکنی دقیقا چیه؟
راهى تازه بايد يافت كه جوابگوى زندگى مدرن امروزى باشد
ما که نفهمیدیم چی گفتی
حالا اینقدرام سالمسازی لازم نبود که با چادر ورزش کنن دیگه
صرف اینکه به کاری انتقاد کنیم خیلی راحت است. بهتر است در موقع انتقاد راه حل هم داشته باشیم.
هر چند طرح بدون اشکالی نیست ولی خود شما اگر کلا قهر آمیز برخورد کنند انتقاد می کنید و اگر هیچ کاری نکنند دوباره انتقاد می کنید. بهتر است راه حل بهتری دارید بفرمایید همه استفاده کنند.
واقعا لازمه این افراد تبلیغ حجاب بکنند ؟؟
اصلا حرفهای این افراد تاثیری داره؟؟
من کلیپ های این خانم ها را دیده ام
از نظر من خانم های بی حجاب ساده بدون ژل و فیلر و جراحی و آرایش غلیظ از این خاتم ها کمتر جلب نظر می کنند

به جای حجاب تبلیغ متانت کنید
این چه مدل حرف زدنه ؟؟
حالم به هم خورد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار