بازدید 15902
پیمانه اقتصادی؛

پیشنهاد اتاق بازرگانی: بنزین ۵ هزار تومانی به جای سهمیه بندی برای هر فرد/ ونزوئلا ذخایر طلای خود را به امارات می‌فروشد/ لپ‌تاپ‌هایی که از مرز ۴۰ میلیون تومان عبور کردند و با پراید رقابت می‌کنند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حرکت دست به عصا و محتاطانه فعالان بازار سهام، بازار شایعات دلار فعلا کساد شد، توقف تسه‌ها پس از پنج صعود متوالی، طلای جهانی در هفته جاری گران می‌ماند، نرخ تورم اروپا به ۱.۴ درصد کاهش یافت، تعداد دام سبک در دامداری‌های کشور افزایش یافت، دلیل اصلی کاهش فروش تویوتا در آمریکا چیست، ذخیره سازی میوه، پرتقال را گران کرد، افزایش تولید شرکت‌های خودروساز بعید است و کوچ بانک‌های آمریکایی از انگلیس را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حرکت دست به عصا و محتاطانه فعالان بازار سهام، بازار شایعات دلار فعلا کساد شد، توقف تسه‌ها پس از پنج صعود متوالی، طلای جهانی در هفته جاری گران می‌ماند، نرخ تورم اروپا به ۱.۴ درصد کاهش یافت، تعداد دام سبک در دامداری‌های کشور افزایش یافت، دلیل اصلی کاهش فروش تویوتا در آمریکا چیست، ذخیره سازی میوه، پرتقال را گران کرد، افزایش تولید شرکت‌های خودروساز بعید است و کوچ بانک‌های آمریکایی از انگلیس را در بر دارد.

حرکت دست به عصا و محتاطانه فعالان بازار سهام

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۴۳۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. این در حالی است که برای دومین هفته پیاپی شاهد افت نماگر کل بورس بودیم. بر اساس در هفته قبل، شاخص کل ۱.۶ درصد افت کرد. نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۵۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۵۰ واحد کاهش، بیشترین نقش را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. دیروز بیشترین حجم و ارزش معاملات به گروه بانکی‌ها اختصاص داشت و بر این اساس ارزش معاملات این گروه بیش از ۸۹ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از دست به دست شدن بیش از ۵۳۳ میلیون و ۳۱۲ هزار سهم طی ۲۵ هزار و ۵۸۴ نوبت معاملاتی رقم خورد.
 
شاخص بورس

ریزش قیمت دلار آمریکا و یورو در بازار آزاد اول هفته/ بازار شایعات فعلا کساد شد

در بازار روز شنبه بر اساس اعلام بانک مرکزی (سامانه سنا) هر اسکناس دلار آمریکا، با نرخ ۱۱۲۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری و با قیمت ۱۱۳۰۰ تومان تحت شرایط اعلامی، به متقاضی دریافت دلار در این صرافی‌ها فروخته شد. این رقم فروش نسبت به نرخ پایانی هفته قبل، ۵۵۰ تومان ارزان‌تر است. همچنین به نقل از سامانه سنا، هر اسکناس یورو نیز با قیمت ۱۳۳۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری و با نرخ ۱۳۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این رقم نسبت به روز پنجشنبه، ۵۵۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد با راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی بین ایران و اروپا، بازار شایعات فعلا کساد شده است.

پیشنهاد اتاق بازرگانی: بنزین ۵ هزار تومانی به جای سهمیه بندی برای هر فرد

رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست بررسی یارانه‌ها در همایش بررسی حکمرانی با بیان اینکه طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تخصیص سهمیه سوخت به فرد به جای وسایل نقلیه در اتاق بازرگانی بررسی شده بود، گفت: در حال حاضر دهک دهم ۲۳ برابر دهک اول از یارانه بنزین سود می‌برد، اما اگر قرار باشد سهمیه سوخت به خودرو‌ها به جای فرد داده شود، غیرعادلانه خواهد بود. ما هم در اتاق بازرگانی به دولت اعلام کردیم تا از اجرای این کار جلوگیری شود.

خوانساری ادامه داد: در ایران روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین سوزانده می‌شود، نیمی از خانوار‌های ما خودرو یا موتورسیکلت دارند و بنزین بی رویه مصرف می‌شود، در حالی که در اروپا روزانه یک کیلومتر پیاده روی به طور میانگین از سوی هر فرد برای رسیدن به ایستگاه حمل و نقل عمومی انجام می‌شود، اما در ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد و علاوه بر اینکه مردم رغبتی به استفاده از حمل و نقل عمومی ندارند و خواهان استفاده از حمل و نقل شخصی هستند، شاهد اضافه وزن و بیماری‌های مرتبط با نبود تحرک هستیم.

خوانساری یادآور شد: من با طرح ایجاد سهمیه بندی بنزین برای هر فرد و سپس فروش آن در صورت مصرف نکردن در یک بازار متشکل مخالفم، پیشنهاد مشخص ما در اتاق بازرگانی در خصوص مصرف سوخت این است که بنزین با نرخ ۵ هزار تومان به فروش برسد و ما به التفاوت ۴ هزار تومان در قالب یارانه نقدی پرداخت شود. نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی تصریح کرد: با این روش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی کاهش یافته و بخشی از تولیدات مازاد بنزین و گازوئیل را نیز می‌توانیم به همه کشور‌های همسایه که خواهان هستند، صادر کنیم. /مهر


توقف تسه‌ها پس از ۵ صعود متوالی

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) پس از تجربه یک هفته تماما صعودی شاهد چرخش در معاملات خود بود. «تسه۹۵۱۲» در معاملات اولین روز کاری هفته بیش از ۲/ ۱ درصد افت کرد و به سطح ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. سایر سررسید‌های وام اوضاع متنوعی را در معاملات شنبه مشاهده کردند و نوسان آن‌ها از رشد بالای ۳ درصد تا افت حدود ۵/ ۲ درصد متغیر بود. گزارش تحولات مسکن بانک مرکزی در دی بیانگر وضعیت رکود تورمی بازار معاملات مسکن است که رونق «تسه‌ها» را مستقیم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. کاهش ۶/ ۶۴ درصدی حجم معاملات و رشد ۸/ ۹۰ درصدی بهای خانه نسبت به مدت مشابه سال قبل در دی ماه رخ داد. کاهش ۵ درصدی آپارتمان‌های نوساز از کل خانه‌های به فروش رفته و افزایش گرایش متقاضیان به خانه‌های با عمر بالای شانزده سال هم تقاضای وام مسکن را محدود کرده است.

طلای جهانی در هفته جاری گران می‌ماند

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند، روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا خواهد کرد. در این نظرسنجی از کارشناسان وال‌استریت، شانزده تن شرکت کردند که از میان آنها، ده تن یا معادل ۶۳ درصد افزایش قیمت طلا، دو تن یا ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که چهار تن یا ۲۵ درصد نظری نداشتند. از میان ۵۶۱ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۳۵۷ تن یا ۶۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۳۵ نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۶۹ نفر یا ۱۲ درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند. در نظرسنجی هفته گذشته ۷۲ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۷۴ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

ونزوئلا ذخایر طلای خود را به امارات می‌فروشد

رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولتی خبر داد، کارآکاس در نظر دارد، ۲۹ تن طلای خود را به ازای یورو، آن هم به صورت نقدی، به امارات متحده عربی بفروشد. قرار است از این پول به عنوان نقدینگی لازم برای واردات کالا‌های اساسی استفاده شود.

به گفته این مقام آگاه، فروش طلای این کشور با ارسال ۳ تن طلا در ۲۶ ژانویه آغاز شده است. قرار است در روز‌های آتی هم ۱۵ تن طلای دیگر، به امارت ارسال شود. قبل از این مقداری طلای پرداخت نشده، به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر شده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری نورکپیتال امارات هم در گزارش جداگانه‌ای به رویترز اعلام کرد، در ۲۱ ژانویه ۳ تن طلا از بانک مرکزی ونزوئلا خریده است. این اخبار، هم‌زمان با انتشار شایعاتی در مورد به زمین نشستن هواپیما‌های مرموز روسی در ونزوئلا، که قرار است طلای ونزوئلا را بارگیری کنند، منتشر شدند. مقامات روسیه این اخبار را رد کردند. مقام آگاه ونزوئلایی هم به رویترز گفت: این خبر درست نیست.

گزارش های متعدد حاکی از این است که کارآکاس برای وارد کردن کالا‌های اساسی، که با یارانه به مردم فروخته می‌شوند، نیازمند پول نقد است. یک توضیح احتمالی برای این که چرا این کشور به ازای طلای خود، یورو درخواست کرده است، می‌تواند تحریم‌های آمریکا باشد. بانک مرکزی ونزوئلا فروش ذخایر طلای خود به کشور‌های متحد را شروع کرده است. ذخایر طلای این بانک در ابتدای سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۰ تن بود، اما تا پایان نوامبر به ۱۳۲ تن کاهش یافت.


نرخ تورم اروپا به ۱.۴ درصد کاهش یافت

نرخ تورم منطقه یورو در ماه گذشته میلادی یعنی ژانویه همانطور که انتظار می رفت، روند نزولی به خود گرفت و پایین‌تر از رقم از پیش هدف گذاری بانک مرکزی اروپا قرار گرفت؛ ضمن اینکه این موضوع همچنان دلیلی برای کاهش انگیزه بانک اروپا برای افزایش نرخ بهره است. بر همین اساس نرخ بهره در ۱۹ کشور اروپایی به ۱.۴ درصد در ماه ژانویه رسید که این رقم برای ماه قبل از آن یعنی دسامبر ۱.۶ درصد ثبت شده بود. همچنین تورم هسته‌ای یا قیمت‌هایی که شامل مواد غذایی و انرژی نمی‌شوند به ۱.۲ درصد رسید که این رقم برای ماه دسامبر ۱.۲ درصد بود و ممکن است تاحدی برای بانک مرکزی اروپا رضایت بخش باشد. از آنجایی که هزینه خدمات سرانجام در حال افزایش است، رشد بیشتر دستمزد‌ها می‌تواند به افزایش قیمت‌های مصرف کننده بینجامد. در حال حاضر بزرگترین نگرانی بانک مرکزی اروپا نرخ تورم ماهانه نیست؛ بلکه سلامتی اقتصاد اروپاست. همچنین برآورد می‌شود که رشد اقتصادی اروپا در سه ماه نخست سال جاری میلادی بسیار ناچیز باشد و بانک مرکزی اروپا نسبت به ریسک‌هایی که باعث سیر نزولی می‌شوند، هشدار داده است. تمام خبر‌های بد برای اروپا حاکی از آن است که اقدام بعدی بانک مرکزی اروپا می‌تواند ایجاد عوامل محرکی بیشتر به دنبال پایان دادن برنامه خرید اوراق ۲.۶ تریلیون یورویی خود باشد.
 
کوچ بانک‌های آمریکایی از انگلیس

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو ماه مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برخی از بانک‌های آمریکایی در حال انتقال شعبات مرکزی و کارمندان خود از انگلیس به دیگر نقاط جهان هستند. یک منبع آگاه گفت: حدود ۴۰۰ تن از کارمندان بانک آف امریکا از انگلیس به فرانکفورت و پاریس منتقل خواهند شد که از این تعداد حدود ۲۰۰ کارمند تا پیش زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس امسال منتقل خواهند شد. بانک جی پی مورگان نیز که بزرگ‌ترین بانک آمریکایی به شمار می‌رود، بخش زیادی از نیرو‌های خود را به شعبه خود در فرانکفورت آلمان منتقل کرده است.

یک منبع آگاه در این بانک گفته است به کارکنان شعبات انگلیس اطلاع داده شده است آماده انتقال به دیگر کشور‌ها باشند. بانک گلدمن ساکس نیز دیگر بانک آمریکایی است که به دنبال انتقال مقر خود به پاریس و فرانکفورت است. بانک سیتی گروپ که در ۲۰ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا شعبه دارد تاکنون ۶۳ تن از کارشناسان بانکی خود را به دیگر کشور‌های اروپایی منتقل کرده است. تا پیش از بریگزیت، لندن قطب مالی و بانکی اروپا بود، اما انتظار می‌رود در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، این جایگاه متزلزل شود. کارکنان منتقل شده از لندن شامل معامله گران و کارشناسان بازار خبره نیز می‌شود که نبودشان می‌تواند به بانکداری انگلیس لطمه بزند.


تعداد دام سبک در دامداری‌های کشور افزایش یافت

مرکز آمار ایران گزارش فصلی تغییرات ماهانه تعداد دام سبک در پاییز سال جاری را منتشر کرد. بر اساس نتایج اولیه این آمارگیری، در مهر ماه سال جاری تعداد ٣٧.۵ میلیون رأس گوسفند و بره و ١٤.۵ میلیون رأس بز و بزغاله در دامداری‌های کشور موجود بوده که نسبت به زمان مشابه در سال ١٣٩٣، به ‌ترتیب ٢٠ و ١٧.٦ درصد افزایش یافته است. تعداد گوسفند و بره در آبان و آذر امسال به‌ترتیب به ٣٩.۶ و ٤٠ میلیون رأس، و تعداد بز و بزغاله در همین مدت به ١٤.٩ و ١٥.٤ رسیده است. بررسی ترکیب گله و زایش دام‌ها نشان می‌دهد که روند افزایش جمعیت دام سبک کشور در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

دلیل اصلی کاهش فروش تویوتا در آمریکا چیست؟

شرکت تویوتا به ‌تازگی از کاهش ۶/ ۶ درصدی فروش ماه ژانویه خود در بازار ایالات‌متحده خبر داد. براساس اعلام این خودروساز، دلیل اصلی این افت فروش، کاهش تقاضا برای مدل‌های «کمری» و «پیروس» این شرکت بود. تویوتا که از منظر فروش سومین خودروساز در آمریکا محسوب می‌شود اعلام کرد در ماه ژانویه، بیش از ۱۵۶ هزار دستگاه خودرو به‌فروش رسانده که نسبت به فروش ۱۶۷ هزار دستگاهی محصولاتش در ژانویه سال قبل، کاهش ۶/ ۶ درصدی داشته است. کمری افت فروش ۴/ ۳ درصدی و پیروس کاهش ۵۷ درصدی فروش را تجربه کرده‌اند. شرکت‌های مشاوره خودروسازان پیش‌بینی کرده‌اند که فروش کلی خودرو در ماه ژانویه کاهشی یک درصدی را نسبت به ژانویه ۲۰۱۸ تجربه کند که دلیل اصلی آن نیز فضای ابهام ایجاد شده در پی تعطیلی دولت فدرال است. بر اساس این ارزیابی‌ها، انتظار می‌رود مجموع فروش خودرو‌های سبک نیز با فروش ۱۷ میلیون دستگاهی، نسبت به سال ۲۰۱۸ افت ۹/ ۱ درصدی داشته باشد. /دنیای اقتصاد

روسیه پیشتاز کاهش وابستگی به دلار در جهان

حجم طلای خریداری شده توسط بانک مرکزی روسیه برای دومین سال متوالی رکورد زد. شورای جهانی طلا اعلام کرد: بانک‌های مرکزی جهان بیشترین حجم طلا را از سال ۱۹۶۷ تاکنون در سال گذشته خریداری کرده‌اند. بانک‌های مرکزی جهان سال گذشته بیش از ۶۵۱ تن طلا خریداری کردند که ۷۴ درصد بیشتر از طلای خریداری شده در سال ۲۰۱۷ است. طبق گفته شورای جهانی طلا، اکنون بانک‌های مرکزی جهان حدود ۳۴ هزار تن طلا در اختیار دارند. بانک مرکزی روسیه تقریباً تمام اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا که در اختیار داشته است را به طلا تبدیل کرده است. بانک‌های مرکزی ترکیه، قزاقستان، هند، عراق، لهستان و مجارستان دیگر کشور‌هایی بودند که ذخایر طلای خود را تقویت داده اند.

ذخیره سازی میوه، پرتقال را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش قیمت پرتقال و خیار در بازار میوه خبر داد و گفت: ذخیره سازی میوه برای شب عید دلیل افزایش قیمت پرتقال است. اسدالله کارگر از افزایش قیمت پرتقال شمال و خیار در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم پرتقال شمال در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ٢ تا ٣ هزارتومان و قیمت نوع ممتاز آن کیلویی ٤ هزارتومان است. همچنین قیمت هرکیلوگرم پرتقال جنوب را نیز تقریبا بدون تغییر نسبت به هفته قبل بین ٥ تا ٧ هزارتومان و نوع ممتاز آن را ٩ هزارتومان اعلام شد.

افزایش تولید شرکت‌های خودروساز بعید است؟

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به نابسامانی‌های جاری اقتصاد کشور احتمال اینکه تولید شرکت‌های خودروساز افزایش نیابد تا قیمت حاشیه بازار باز هم افزایش پیدا کند و خودروسازان بتوانند قیمت خودرو را بالاتر ببرند، بسیار زیاد است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آثار غیراقتصادی افزایش قیمت خودرو‌های داخلی به 5 درصد زیر قیمت بازار، گفت: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به 5درصد زیر قیمت بازار به شرطی خوب است که موجب افزایش تولید باکیفیت و ایمن شود، اما احتمال اینکه به افزایش تولید بی‌کیفیت منجر شود هم زیاد است.


لپ‌تاپ‌هایی که از مرز ۴۰ میلیون تومان عبور کردند و با پراید رقابت می‌کنند!

در بازاری که این روز‌ها کمتر کسی رغبت به چرخیدن و مرور قیمت‌های پشت ویترین آن را دارد، لپ‌تاپ را باید سردسته کالا‌هایی دانست که با قیمت‌های میلیونی تعرفه‌گذاری شده‌اند. نمونه قیمت از دو برند اپل و مایکروسافت نشان می‌دهد که مرز ۴۰ میلیون تومانی در میان این کالا‌ها ایجاد شده و از نظر ارزش همسان با ماشین پراید تخمین زده می‌شوند. لپ‌تاپ Surface Book ۲- C. را این روز‌ها می‌توان از آن دسته کالا‌هایی دانست که از دنیای ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌ها سردرآورده است. یک سایت اینترنتی قیمت ۴۲ میلیون و ۲۹۹ هزار تومانی را برای این لپ‌تاپ ۱۵ اینچی در نظر گرفته است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در همین رده قیمت باید به سراغ برند اپل رفت که طبیعتا به دلیل بالا بودن قیمت دلاری محصولاتش در سراسر دنیا قیمت ریالی آن نیز افزایش زیادی داشته است. لپ‌تاپ ۱۵ اینچی اپل مدل MacBook Pro MR ۹۴۲، ۲۰۱۸ یکی از گران‌ترین‌های آلبوم لپ‌تاپ‌های اپل است، قیمت آن ۳۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان محاسبه شده است. با وجود اینکه انتظار می‌رود گران‌ترین لپ‌تاپ‌ها اغلب در میان این دو برند دیده شود، باید گفت: برخی برند‌های معمولی نیز لپ‌تاپ‌هایی دارند که قیمت‌های میلیونی برایشان تعیین شده است. به‌طور مثال یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی از برند DELL قیمت ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دارد یا لپ‌تاپ ۱۷ اینچی از MSI که با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۰
به دولت پیشنهاد میکنم با توجه به وضعیت خوب اقتصادی کشورمان ، طلای ونزوئلا را خریداری کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بورس درسراشیبی سقوط !!!
درادامه ریزشهای سهمگین بورس درماههای اخیر امروز یکشنبه ۱۴ بهمن هم شاخص کل تاساعت ۱۲ حدود ۲۵۰۰ واحد دیگرسقوط کرد و واردکانال ۱۵۶۰۰۰ واحدی شد.لازم به ذکراست که شاخص کل درابتدای مهرماه در استانه فتح کانال ۲۰۰۰۰۰ واحدی قرارداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ناشناس 11:31 و 12:16
روزهایی که بورس مثبت میخوره صدات در نمیاد و خبری ازت نیست. اما روزهای منفی یکدفعه پیدات میشه.
ظاهراً الفبای بورس رو نمیدونی. بورس اگه منفی نخوره اصلاً شرایط برای خرید در کف مهیا نمیشه. وقتی میخوای سهم بخری از خداته که کاهش پیدا کنه و پائین بیاد. بورس وقتی زنده هست که هم مثبت بشه، هم منفی. مثل قلب که منقبض میشه و ضربه میزنه، بعد منبسط میشه و استراحت میکنه و آماده میشه برای انقباض و ضربه بعدی. قلب اگه منبسط نشه، نمیتونه دوباره ضربه بزنه و خون رو به بدن پمپاژ کنه و در نتیجه بدن می میره. یا مثل لزوم وجود شب و روز با هم، یا مثل زمستان و بهار و هزاران مثال دیگه.
بورس با منفی و مثبت زنده می مونه، نه فقط با مثبت تنها. منفی خوردن اصلاً بد نیست و بخشی از ذات بورسه. اینو بفهم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز ۶۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
@ ناشناس 13:23
بله این ضربان مصنوعی مثل تکانه های شدید بازاز ارز و سکه فقط برای امثال شما دلال ها خوبه نه مردم بیچاره. آخه قلب اگه اینطوری بزنه که 2 دقیقه بعد کارت با اجله آقای خیلی دانا!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
خرید طلای ونزوئلا ؟
اگر ی مقدار طلایی هم مونده باشه ته انبار اینم میفروشن خرج ونزوئلا میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اگر دولت عاقل باشد این کار را میکند و با خرید طلای ونزولا پول ملی را تقویت میکند.
پیشنهاد اتاق بازرگانی: بنزین ۵ هزار تومانی بجای سهمیه بندی برای هر فرد

پس حقوق کارمندان وکارگران رو هم چهار برابر کنید...
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
سیاست این دولت انقباضا است و نه انبساطی. می گیرند ولی نمی دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شغل ازاد اون موقع چیکار باید بکنه؟...اتاق بازرگانی دیگه چه ضیغه ای هست.هر کی از راه میرسه کارشناسی میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اون وقت کسی که ماشین بیشتری داره یارانه بیشتری می گیره.کسی که بنزین بیشتری مصرف می کنه ، یارانه بیشتری می یگره. این چه طرحیه که داده؟ فقط فکر منافع خودش رو کرده بعنوان یک شخص متمول و فکر مردم رو نکرده است. چرا اینا باید تصمیم گیرنده برای مردم باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من تعجب میکنم که با وجود این مغز های متفکر دراتاق بازرگانی چرا مردم ایران هنوز زنده هستند آخر مرد حسابی اگر بنزین پنجهزار تومان شود قیمت اجناس آنهم مایحتاج عمومی در بازار بحد انفجار میرسد وخیلی ها از گرسنگی می میرند خدا را شکر اقلا دولت محترم به این نظرات توجهی نمکند ورگر نه مصیبت عظما بود این ثروت مندان سیری ناپذیرند خدا به مردم ایران رحم کند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اگر حقوق بشه ۴ برابر اونوقت بنزین باید بشه ۲۰ هزار تومن یعنی نفهمیدی طرف می گه بنزین را گرون کنید تا نتوانند مصرف کنند و صادرش کنیم و با پول ان مواد غذایی و ملزومات تولید را وارد کنیم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اگر ینزین گران شود مطمنا هفزایش بی رویه احنمالا 8 برابری کرابه کامیون و تاکسی ها و بیچاره شدن مردم را بدنبال دارد.خیلی فکر کردی گردو بخورید
سریال بنزین رو تمام کنید مردم عادت به گرانی پیدا کرده اند چرا همش با مردم بازی میکنید یکبار برای همیشه گران کنید و خودتان را راحت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
داداش اگه یادت باشه اول پرداخت یارانه نقدی و حذف یارانه کالاها گفتند یک بار حسابی گرون میکنیم و دیگه تمام. من همونوقت گفتم محاله و دیدیم که از اون موقع تا حالا سالی یکی دو با قیمتها رو به قول خودشون آزاد سازی میکنن فقط نمیدونم چرا حقوقها تو قفس مونده و آزاد سازی نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اتاق بازرگانی با زیرکی تمام دشمنی با ملت را علنی کرده است و تیر خلاص را به پیکر اقتصاد ایران میزند.
اتاق بازرگانی چرا چنین پیشنهادی داده، درآمد دوستان منتشر شود تا مردم بدانند با چه درآمدی بنزین 5هزار تومانی درخواست می کنند
چه کردند با زندگی مردم!!
پیش به سوی چرتکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آقای خوانساری باچه منطقی وباچه عقلی پیشنهاد بنزین 5 هزارتومانی به دولت میدهید فکرمیکنید بنزین 5 هزارتومان هم شود دولت یارانه به مردم میدهد مگر تواین چندسال دولت چقدر محصولات افزایش داد ولی همون 45 هزارتومان به مردم پرداخت کردند متاسف هستیم که شما تاجر ونماینده مردم دراتاق هستید حتما شما هم دلیل میاورید میگوید درکشورهای همجوار بنزین هرلیتر 4000 تومان است ولی نمیگوید یک کارگر ساده ماهیانه حداقل 15 میلیون حقوق میگیرد شما عیب غیب دارید میگوید مردم از حمل ونقل عمومی استفاده نمیکنند مردم چون وقتی میخواهی مترو سوارشوی باید آماده خفه شدن باشی چون اینقدر شلوغ هست که نمیتوانی نفس بکشی چون شما تاحالا حمل ونقل عمومی شامتل اتوبوس واحد ومترو سوار نشده اید که نطق ارزش دار مینماید خداوند عاقبت مردم دست این انسانهای بی اطلاع حفظ کند انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
یکشنبه ۱۴ بهمن
شاخص کل بورس بابیش از۱۰۰۰ واحدسقوط درمدت یکساعت به کانال ۱۵۸ هزارواحدی سقوط کرد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اخوی در پاکستان یا افغانستان وحتی ترکیه حقوق ۱۵ میلیون تومان است؟این مهملات دا چه کسی به شما گفته؟
هر کاری بکنند ما میخریم چون ...
آیا دولت بنزین را با قیمت جهانی می خرد و پرداخت یارانه، ارزان تر به مردم می فروشد یا فقط هزینه استخراج و پالایش و انتقال دارد اگر از خارج هم بنزین وارد کنیم با توجه به ذخایر نفتی باز هم مشکل دولت در پالایش به میزان کافی است البته با توجه به وضعیت صادرات نفتی و کیفیت بنزین تنها مشتری آن مردم هستند
لطفا به این افراد اتاق بازرگانی تفهیم نمایید استفاده کننده نهایی یارانه سوخت همین محرومین هستند شما حساب کنید با بنزین پنج هزار تومانی چه تورمی ایجاد می شود ...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آخه کم تورم داشتیم میخوان بیشترش کنن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
سریال بنزین:1- افزایش قیمت و افزایش یارانه 2- دولت توان پرداخت اینهمه یارانه را ندارد3- افزایش چاپ پول و کاهش ارزش پول 4- نرخ بنزین نسبت به خارج از کشور ارزان شده و قاچاق انجام میشوند 5- خادمان ملت به فکر افزایش قیمت بنزین میافتند6- با افزایش دوباره قیمت.....

این تکرار تاریخ نیست؟؟؟؟؟؟؟
پیشنهاد میشود فروش بنزین فقط برای خودی های سوپر میلیادر اختصاص یابد وغیر خودی ها منحصرا از گاز مایع یا cng یا وسیل نقلیه عمومی استفاده استفاده کنند
آقای خوانساری ..دکتر جان یه روز از ایستگاه توانیر تهران تا چهارراه ولی عصر سوار اتوبوس شو...حدود ساعت 6 ببین چند تا اتوبوس می ره و نمی تونی به صورت فشرده سوار شی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
این آقا یه بارم از وسیله نقلیه عمومی استفاده نکرده و احتمالا خودش از اضافه وزن رنج میبره
در خرید ذخایر طلای ونزئولا ایکاش کشور ما اینکاررا می کرد تا بتواند ارزش پول ملی را بالا ببرد . ولی افسوس ...
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
دوست عزیز ؛ ایران باید بزودی ذخایر طلای خودش را بفروشد !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
جناب آریایی اگه اینطوره سریع از ایران برو ما خودمان درستش میکنیم.
با توجه به وضعیت واردات و ارز بهتر است به جای لپ تاپ 40 میلیونی، قیمت پراید را با حقوق اکثر مردم مقایسه کنید تا متوجه شویم 40 مبلبون برای پراید کم است یا زیاد
جناب آقای خوانساری این روش که می فرمایی کاملا"به ضرر قشر ضعیفه بینک بین الله آیاشما خودت هرروز با اتوبوس رفت آمد میکنی ویا بقول خودت تا ایستگاه اتوبوس یک کیلومتر پیاده روی میکنی چند نفر از خانوادهات با اتوبوس رفت وآمد میکنند.!اصلا"این اعداد راچگونه محاسبه میکنید شما برید در کشورهای دیگر ببینید چند درصد درآمد به بنزین اختصاص میابد .از همین کشورهای همسایه شروع کنید.شما بیایید جلوی قاچاق رو بگیرید.وسیستم مالیاتی کشور را بهینه کنید واونهایی که فرار مالیاتی میکنند جلوش رو بگیرین .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
عزیزم خروجی این هنه رفت و امد صبح و عصر برای کشور چیست؟رشد اقتصادی منفی و اتلاف منابع کشور همان بهتر که این جماعت در خانه بمانند، ترافیک ایجاد نکنند و هوا را هم الوده نکنند
لپ تاپ ۴۲ میلیونی مهم نیست عوضش دلار ۴۲۰۰ است
گوشت گران مهم نیست عوضش دلار ۴۲۰۰ است
موبایل گران مهم نیست عوضش دلار ۴۲۰۰ است
خودرو گران مهم نیست عوضش دلار ۴۲۰۰ است
ماشین حساب گران مهم نیست عوضش دلار ۴۲۰۰ است
لوازم خانگی گران مهم نیست عوضش دلار ۴۲۰۰ است
و....
وضع فعلی بازار عالی ایران که هر چه می گویی نرخ ها به هم نمی خورد فوری کارشناسان فوق نخبه اقتصادی می گویند مشکلی نیست مهم اینه که دلار ۴۲۰۰ است.
مردم ظاهرا از اقتصاد یک چیزی می فهمند و ان خالی شدن سفره ها و عدم تامین زندگی مناسب و مسوولین اقتصادی چیز دیگر و انکه دلار ۴۲۰۰ است و هیچ مشکلی نیست.
دست اتاق بازرگانی درد نکنه واقعا. لطفا راه حل هاشون برای بقیه مشکلات اقتصادی رو هم بنویسید
در مورد حقوق و دستمزد نظر ندارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بنزین 5 هزار تومانی تیر خلاصی است به پیکر در حال احتضار اقتصاد ایران
ونزوئلا ما داریم می آییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
دستشان واقعا دردنکند با این مغزهای متفکر حالا متوجه میشویم چرا اقتصاد ایران خیلی عالی هست وهرروزبهتر از دیروز میشود بخاطر این مغزهای متفکر که دراتاق بازرگانی نشسته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اتاق بازرگانی به شکل کاملا ساخت یافته به اقتصاد کشور ضربه میزنه و این مسایل رو هم به شکل زیرکانه ای مطرح میکنه.کاسه ای زیر نیم کاسه است. راهی نیست نماینده را عدم صلاحیت کرد؟؟؟؟؟
لطفا آمار مصرف بنزین درافراد ذیل رو محاسبه کنید تا خیلی چیزها روشن بشود :
آمار مصرف بنزین جهت رئیس جمهور محترم و وزرا ایشان , نمایندگان مجلس , مدیران دولتی و معاونین ایشان و زیر مجموعه هاشون و مقامات لشگری وبرای اینکه قیمتها رو بالا ببریم و یگوئیم بنزین رو 5هزار تومنش کنیم کار اشتباهی است و اینها همون داستان چندین سال اخیر است برای بالا بردن قیمتها انهم با آماده کردن مردمی که دوباره برای مایحتاجشان باید ساعتها صف ببندند .
شرکت نفت مبنای محاسبه قیمت بنزین را با دلار می سنجد و اما داراییهای مردم با ریال محاسبه می شود. و می دانیم در کاهش اخیر ارزش ریال نقش پتروشیمی ها در نیاوردن درامدهای دلاری خود به بازار ایران به سزا بوده. کلا کمر همت نابودی قشر اسیب پذیر جامعه محکم را بسته اند.
پيشنهاد بنزين 5000 توماني با كدام دليل اقتصادي قابل اثبات است ايا مردم فقرودهكهاي پايين كه بدليل بيكاري با خودروهاي خود امرارمعاش ميكنن ضربه نخواهند خورد آيا نرخ كرايه حمل ونقل افزايش نخواهد يافت ودوباره گراني كمر همه را نخواهد شكست كساني كه براي ما تصميم ميگيرندكمي هم به فكر اين مردم باشيد قرار بود پول نفت درسفره هاي مردم آورده بشه اما برعكس شده !!!!!!!
زمانی که دلار 1000 تومان بود، صدای اتاق بازرگانی بلند بود که دلار را 7000 تومان کنید تا با رونق تجارت، اقتصاد ایران را شکوفا کنیم! امروز دیگر صدایی از آنها در نمی آید! امروز هم میگویند بنزین را 5000 تومان کنید! یک نفر نیست که بگوید، کالایی که با دلار 12000 تومان و بنزین 5000 تومان تولید شود دیگر توان رقابت برای صادرات ندارد! تازه اگر با تورم داخلی و ورشکستگی کارخانجات، کسی بتواند تولید کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
در داخلم مشتری ندلرد چون انقدر گرون میشه کسی توان خرید ندارد. والا من بهتر نظریه اقتصادی میدم
حمل و نقل عمومي که ايجاد کردين کجاست؟؟ مترو چندين سال است با 3 خط کار مي کند وسيله نقليه عمومي و اتوبوس هم که اکثر مسيرها يا نداره يا کم است و انباشت مسافر. کجا براي مردم رفاه درست کردين تا استفاده کنند؟!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
از دزدی های داخل اتوبوس و مترو هم بگو
بانک مرکزی ما حتما جا برای خرید طلا نداشت چون همه انبار ها پر هستش.
(در حالی که در اروپا روزانه یک کیلومتر پیاده روی به طور میانگین از سوی هر فرد برای رسیدن به ایستگاه حمل و نقل عمومی انجام می‌شود، اما در ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد) ؟؟؟؟

اگر آنها درست زندگی میکنند چرا ما با سبک و فرهنگ آنها مخالفت میکنیم با فرهنگ آنها زندگی کنیم آخ چه شود
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اخه در اون صورت امثال ایشون تو اطاق بازرگانی نمیشینه برادر
پیشنهاد اتاق بازرگانی: بنزین ۵ هزار تومانی بجای سهمیه بندی برای هر فرد

یعنی همان تچربه زمان احمدی نژاد
آزموده را آزمودن خطاست

نتیجه اون کار چی شد. مصرف برگشت به حالت قبل البته اگر کاهشی هم رخ داده باشه مربوط به جایگزینی سوخت گاز به جای بنزین بوده است پس بی خود تفاسیر کارشناسی به خورد مردم ندهید.

تنها راه برون رفت از این مشکل آزادسازی تمامی نهادها طبق قیمت های چهانی و پرداخت حقوق و دستمزد طبق حقوق و دستمزد جهانی است.

پیشنهاد بهتر حذف ریال و جایگزینی ارز خارجی به جای آن است تا دیگر دولتمردان ما خیلی زحمت نیافتند و هی دنبال بالانس کردن و واقعی کردن قیمت دلار و سایر اقلام مصرفی در کشور باشند. همچنین با چاپ بدون پشتوانه پول هر چند سال تورمی 200 تا 300 درصدی به مردم بی نوا و بیجاره تحمیل نکنند...
وسلام
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
عزیز اگر حقوق ها را اضافه نمی کرد هم مصرف بنزین کم بود و هم هنوز دلار ۱۰۰۰ تومان بود چون قدرت خرید مردم کاذب بالا نمی رفت
حقوق آقای خوانسار رئیس اتاق بازرگانی رو باید به 3 میلیون در ماه کاهش بدن و بعد بهش بنزین 5 هزار تومنی بفروشن و مجبورش کنن روزی یک کیلومتر برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس یا مترو پیاده روی کنه بدون حق استفاده از خودروی شخصی، بعد ببین آیا باز هم همچین طرحی پیشنهاد میده؟!
بهتر نیست مسئولین هر پیشنهادی رو ابتدا چند مدت روی خودشون و خانواده شون اجرا کنن و اگه درد نداشت برای مردم تجویز کنن؟!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
احسنت
پیشنهاد اتاق بازرگانی: بنزین ۵ هزار تومانی بجای سهمیه بندی برای هر فرد. میشه لطفا فقط حرف نزنید و فقط تو کار خودتون باشید؟
به ریس محترم بازرگانی پیشنهاد میدم خودشون یکبار سوار مترو و وسایل عمومی بشن تا فشار قبر رو تجربه کنند
ایران رو با کشورهای اروپایی مقایسه نکنید لطفا اونا زیر ساخت های ارتباطی شون قوییه

چرا دستمزدها رو هم مثل اروپایی ها نمکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بسیارعالی
آقای خوانساری حتما بهترین دانشگاه دنیا تحصیل کردند چون با این پیشنهاد هایشان هرروز اقتصاد کشور عالی میشود وبهتر است روزی یکساعت کلاس بگذارند اقتصاد دانهای دنیا ازکشورهای اروپایی وآمریکایی وآسیایی بیایند اقتصاد یاد بگیرند
در مورد بنزین پیشنهاد من اینه که مجلس قانونی تصویب کنه که به ازای هر 1000 تومان افزایش قیمت بنزین 30.000 تومن به یارانه افراد اضافه بشه. مثلا اگر بنزین شد 3000 تومان یارانه هر فرد 60.000 تومان در ماه اضافه بشه.
جالبه می فرمایند در اروپا میانگین یک کیلومتر راه میرن تا به ایستگاه حمل و نقل عمومی میرسند، مردم رو چی فرض کردن این اقایون!!!
تازه اینجوری هم باشه وضعیت حمل و نقل عمومی ما که افتضاحه سوار اتوبوس میشی به خودت هزار لعنت میفرستی
مترو هم که باید شانس بیاری و خیلی فرز و ورزیده باشی جان سالم بدر کنی
اتاق بازرگانی :اما در ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد و علاوه بر اینکه مردم رغبتی به استفاده از حمل و نقل عمومی ندارند و خواهان استفاده از حمل و نقل شخصی هستند.
این اتاق تا الان چه کاری برای مردم انجام داده اند.جزبه منافع شخصی خود دغدغه ای ندارند.درعمرشان یکبار از حمل ونقل عمومی (بجزهواپیماکه مردم توان استفاده ازآنراندارند)استفاده نکرده اندکه مشکلات آنرادرک کنند.این اتاق که قابلیت درک درد مردم رانداردشعارمفت ندهد
امروز صبح اتوبوس خط معلم میدان ولیعصر بعد از حدود 20 دقیقه تأخیر که آمد جای خالی نداشت و تمام ایستگاه ها فقط در را باز و بسته می کرد و تمام مسافران در ایستگاه ها بین راه فقط نگاه می کردند و احتمالا افسوس می خوردند که اینقدر در ایستگاه انتظار کشیده اند و احتمالا حالا حالا ها باید منتظر بمانند این یک نمونه از حمل نقل عمومی است
به اتاق بازرگانی پاستوریزه از مردم بفرمایید باری اگر عسل نمی دهی نیش مزن !
وقتی امثال آقای خوانساری که خود رو همه فن حریف میدونند اینگونه برای اقتصاد مملکت نسخه میپیچند که ناشی از تک بعدی نگری است و هدف اصلی اون فقط و فقط کسب در آمد برای دولت است ، وضعمون بهتر از این نمیشه.
میترسیم طلابخرند بعد سر از فرودگاههای ممالک دوست مثل روسیه بدون صاحب دربیارند ودم نزنند
پیشنهاد دهنده محترم بنزین 5 هزار تومانی انگار تا الان توی ایران زندگی نکردند حتی افزایش 100 تومانی بنزین هم قیمتها رو باز هم بالاتر و بالاتر میبره
افزایش قیمت بنزین ۵۰۰ درصد
افزایش حقوق ۲۵ درصد
افزایش یارانه نقدی صفر درصد

باید ماشاالله گفت ...
چشم نخورید !!!!!!!!
بعد که بنزین را 5000کردید ومازاد را به کشور دیگر فروختید وپولش را گرفتید حتما گوشت هم به 200هزارمرغ به 20هزاو..و..و.....
اول یارانه می دهید بعد به بهانه های مختلف قطع می کنید. این که میشه همون طرح احمدی نژاد
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
فرمایش درست
يكي نيست به اقاي خوانساري بگويد محاسبه ي قيمت بنزين به شما چه ربطي دارد شما اگر دلت به حال مردم ميسوخت دلار را به بيست هزارتومان نميرسانديد كه هنوز هم. رفقاي شما راضي نيستند و مملكت را به اين روز نمي انداختيد ايقدر مقايسه بي معني خارج و داخل نكنيد و منت سر مردم نذاريد حقوق را مثل خارج بدهيد و هزينه را هم مثل خارج بگيريد البته نه شما بلكه دولت و به نسبت درامد قيمت بنزين همين الان هم در ايران گران است
داریم سقوط وجدان برخی مسئولان را از نزدیک می بینیم
اونوخت فکر کردین که با بنزین 5000 تومانی چه تورمی ایجاد میشه ؟ با این دلار که یه شوک 4 برابری به مملکت زدین حالا هم دوباره یه شوک دیگه ؟
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
نه بابا قصد ایشون جلوگیری از اجرای طرح بوده صرفا اونهم با این طرفند که رگ خواب دولتایران که همه چیزومیفوشه و به پول نزدیک میکنهروشناختهمیگه5 هزار بفروش به جای دلال اونوقت یارانه بده دولت هنوز میگه منتواین یارانه 40 هزار تومنی موندم نمیتونم بفهمم کی واقعامحتاجه کی نیست؟
اگه مسولین محترم کشور به جای حقوق های بالای 20 میلیون ، مثل عموم مردم ماهی 2 -3 میلیون حقوق بگیرند، و "خودروی خدمت" در اختیارشون نباشه و هزینه ایاب ذهاب و هزینه بنزین جداگانه به حسابشون واریز نشه ، هرگز پیشنهاد نمیدن که بنزین بشه 5 هزار تومن .
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بله از این پیشنهادها که اززبونشوندر نمیاد!
ایران باید ذخایر طلا را بخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
با کدوم ارز؟
بس کنید دل مردم خون شد از این قیمت ها
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بگفته غرضی : قیمت اجناس در آمریکا از زمان کندی ( حدود 70 ) سال پیش تا کنون تغییر آنچنانی نکره !!!!
نگرانی چاقی ما نباش...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اینها سفسطه بازیشونو برای پوشاندن نیت اصلی شون که همون عقیم کزدن یک طرح خوب به نفع اقشار ضعیف جامعه است دولت هم که منتظر فرصت که از این نمد کلاهی برای خودش درست کنه میگه خوب چزا بنزین 5 هزار تومنی بدم خانواده روستای ترقوز اباد تو سامانه بفروشه
خودم مگه چلاقم!
در مورد پیشنهاد جناب خوانساری برای یک کیلومتر پیاده روی تا رسیدن به ایستگاه وسایل نقلیه عمومی باید عرض کنم در تهران اصلا پیاده رو مناسب وجود ندارد . اکثرا با مصالح ساختمانی و یا پارک اتومبیل آشغال شده و یا محل عبور و پارک موتورسیکلت است. در مورد عواقب اقتصادی و تورم حاصله که دیگر بماند.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اینا همه قسمتهای رد گم کنی ایشون هستش خودش بهتر از هر کسی میدونه تو این مملکت چه خبرهاون دولت را میشناسه که جلو طرح رو میگیره بهش میکهبه هر نفر 30 لیتر بدی نصفی فروشندن و قیمت تا 5 تومن تو سامانه میره خوبدولت میبینه اینطوریه میگه چرا خودم نفروشم نمیکه خانواده های یک ماشین اگه به کارت ملی بنزین بگیرن زیاد همنیازندارندولتی ها هم سهمیه دولتی دارند چی بهتر از اون یارانه بنزین به اقشاری کهماشین ندارنداگر هماخلالگران قیمت را بالا ببرند پول میره تو جیب اقشار ضعیف چیزی که اخلالگزان اقتصادی براندازدنبالش نیستندو جلواجرایشرا میگیرند
افزایش تمام اجناس ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد...
افزایش حقوق احتمالی سال اینده ببن ۵ تا ۲۰ درصد پلکانی...
افزایش شدید مالیات سال بعد به صورت پلکانی...
سال بعد با این وضعیتی که میخوان مالیت بگیرن حقوق کارمند بیچاره نسبت به امسال کمتر خواهد شد... بعد نماینده و دولت میان میگن حقوقتو زیاد‌کردیم ..
...
قطع کردن یارانه خانواده هایی که به زعم دولتمردا نیاز بهش ندارن درست نیست.
چرا وقتی کم و کسر میارید از جیب مردم میزنید؟؟؟
با این کارا قانون رو دارید نقض میکنید و البته به ظاهر با تصویب مجلس .
به جای این کارا مدیرانی که حقوق آنچنانی میگیرن و تیم کارشناسی دولت، یک مقدار به مغزاشون فشار بیارن و برای مملکت درآمدزایی کنن البته نه از جیب مردم.
باشنیدن این اظهار نظرها انسان یاد فیلمهای علمی تخیلی میفته که یک عده از کرات دیگر آمدن وکمر به نابودی نوع انسان می بندند بله شما تا این حد با مردم غریبه هستید
من برای فرزندم احتمالا برای دانشجوی مهندسی است باید یک لپ دست دهم بخرم تا شرمنده اش نباشم.
لپ تاپ نو که به کار او بیاید پرسیدم ۱۸ میلیونه
چرا اتاق بازرگانی برنامه ای برای ارزانی گوشت و مرغ و ... ندارد؟
بنزین ۵ هزار تومن مثل اروپا...حقوق ۶۰۰۰ دلاری برای کارمندان معمولی مثل اروپا....۲ روز تعطیلی در اخر هفته برای همه مثل اروپا...پاسپورت قدرت مند و اجازه سفر به ۱۵۰ کشور دنیا بدون ویزا مثل اروپا....همه با هم باشه مردم قبول دارن
قیمت همه چی داره جهانی میشه به غیرحقوق کارگر،درودبرشرف تون
چقدر مردم اروپا بدبختن یک مقدار از یارانه مارا به آن بدبختها بدهید
لطفا بنزین را لیتری 5000، دلار را 20000، کل اینترنت مملکت را قطع و سرتاسر مرزها را دیوار 20 متری بکشید. هم شما راحت شید هم ما
دولتی که دستش همیشه تو جیب ملته..متاسفم از رای خودم و فریبی که خوردیم...
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
یعنی اگه دولت دیگه بوداینجامیشدکویت برای ما؟
پیشنهاد افزایش قیمت بنزین و پرداخت ما به تفاوت آن در قالب یارانه فکر خیلی خوبیه.
اینجوری استفاده بی مورد از وسایل نقلیه شخصی هم کم میشه و مردم روی میآورند به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه و پیاده روی.
آلودگی هوا کاهش پیدا میکنه و دوچرخه سواری هم گسترش پیدا میکنه ضمنا مردم هنگام خرید خودرو به میزان مصرف سوخت بیشتر اهمیت می دهند.
البته بشرطی که روند پرداخت یارانه بنزین تداوم داشته باشه.
در مورد گاز هم میشه کاری مشابه را انجام داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
عزیزم، صدای دهل از دور خوش است!!! فریب این چهار تا هزاری بی ارزش رو نخورررررر!!!! خدا میدونه
دوباره چه کیسه ای برا ملت دوختن تو چرا باور میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟
پولهای مردم در بورس در حال نابودی.
اقای همتی فقط در بازار دارد عدد سازی می کند دریغ از کار واقعی.
اقای محترم بورس را از هم می پاشید با این جور با نرخ ارز و طلا بازی کردن و قطعا بازی با اعداد ارز در بورس خودش را نشان میدهد منتهی ایشون ظاهرا سوپرمن ایران شدند و کارهای محیر العقولی انجام میدهند.
اصلا وضع بازار و بی نظمی قیمتی ان را میبینید استرس و افسردگی میگیرید.
از راه های خوب و بی دردسر که مقدمه ای برای افزایش قیمت بنزین است آموزش فرهنگ استفاده از دوچرخه و موتور الکتریکی و اسان نمودن قوانین مربوطه و استفاده خانم ها از این دو وسیله نقلیه است و گام بعدی اجازه واردات بدون تعرفه ماشین های کوچک الکتریکی و تفکر و برنامه ریزی برای تولیت داخل آنها( نه آزار دادن افرادی مثل آقای اریا) است. پس از این کارها ظرفیت مردم برای کاهش مصرف بنزین و افزایش قیمت آن افزایش پیدا می کند. فقط کمی برنامه ریزی ، تعقل مدیران، هویت ملی و ایثار در مدیران جامعه می خواهد .
پیشنهاد جناب ایشان برای قیمت بنزین از سر خیر خواهی است منتها برای همکاران خودشان اگر راست می گویند آن به قول بانک مرکزی ۲۳ میلیارد یورو کالای صادرات غیر نفتی که خودشان و دوستانشان در این بلبشو صادر کرده اند و هنوز ارز آن را برنگردانده اند را برگردانند شاید هم می خواهند با ۵۰۰۰ هزار تومان شدن بنزین دلار بشود ۵۰۰۰۰ تومان و بعد ارزها را برگردانند
خداوکیلی توی خوزسنان برج۴و۵ و۶ ما با دوقدم راه رفتن تا فیها خالدونمون عرق میشه چطور میتونیم بدون بنزین و اب و برق زندگی کنیم
پس شاهد افزایش تورم شدید باید باشیم-درضمن افزایش مزد هم باید رابطه معنی داری با این افزایش قیمت بایستی داشته باشد
جناب آقای خوانساری ، که نسخهٔ فقر را می پیچید ،پس فرمایید ،حقوقها ،و دستمزدها را با دلار و یا یورو طبق نرم جهانی پرداخت نمایند ،و همه چیز آزاد بشود ،همانند کشور همسایه شمالغربی ،، ترکیه ،،
اقای ستاری عزیز لطفا سعی نمایید نخبه های ما را در مسیر تولید لب تاپ قرار دهید
قابل توجه ملت باهوش و شريف ايران
آقايان و خانمهاي عزيزي كه داد مي كشيديد قيمت پرايد 40 ميليوني گران است الان كجاييد چرا كفن نمي پوشيد
باهوشها پرايد گرونه يا لب تاپ ؟
به برنده باهوش يك سكه جايزه ميديم
اروپا چماقی که بر سر ملت کوبیده می شود بنزین را گران کنید چون در اروپا کم مصرف می شود مردم شادی می کنند باز به تقلید از اروپا متهم می شوند سبک تربیت و فرهنگ تعامل در ارو پا خوب است یا بد ؟ حقوق کارگر و معلم و مهندس در اروپا با توجه به ساعت کاری چه میزان است و در ایران چگونه است اگر بنزین گران شود هزینه حمل و نقل هم گران می شود کالا ی اساسی گران می شود امروز در جهان هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که اقتصادش مستقل است اقتصاد جهان به هم وابسته می باشد اگر سیاست خارجی و قوی داشته باشیم اقتصاد هم درست می شود
گران کنید.گران کنید
چرا دولت از این بازیهایش با ملت دست بر نمی‌دارد و همه چیز را آزاد نمیکنه و سوبسید ارزیش را به ملت بدهد مثل یارانه، و داستان را خلاص کند؟ دیگه نه چیزی قاچاق میشود و نه کسی اختلاس می‌کنه و ...
ملت خودشون میدانند چطور هزینه هاشون را مدیریت کنند.دیگه این مدیران دولتی هم خسته نمیشن با این طرحها
یعنی هرچی سعی می کنم مودب باشم نمیشه...
روحانی گفت 13 آبان هم آمد و هیچ اتفاقی نیافتاد
گفت هرچی اثر تحریم بود تمام شد
گوشت شد 100 هزار تومان
خب رئیس اتاق بازرگانی صداش از جای گرم میاد تمام دارائیهاش را بگیرید ماهی ۲تومن بهش بدید ببینم بازم از این شکرها میخوره عجیبه هرکس تئوریسین شده تو این مملکت میخواد نسخه مردم را بپیچه بقول قدیمیها تیر از خودم رد بشه بخوره به کنار دستیم انگار به جوال کاه خورده
در تمام دنیا همین تابستان امسال بنزین زیر 1000 تومن بود ولی توی ایران ارزان نشد هیچ اقتصاد دانی نبود بگه چرا ارزون نمیشه پس اینقدر نگین بنزین ارزونه بعدش همه شدن کارشناس بنزین ؟؟؟
اگر راست میگی 1 هفته فقط 1 هفته بله با شما هستم اقای خوانساری فقط 1 هفته با حقوق کارگری و کارمندی زندگی کن بعدش بیا در مورد اقتصاد حرف بزن>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای خوانساری بنزین را بکنید پنج هزار تومان اصلا بکنید ده هزار تومان مگر گوشت را کردید 120هزار ما حرفی زدیم مگر مرغ شد14 وبیشتر ما چیزی گفتیم مگر برنج وروغن وتاید ودستمال کاغذی وپوشک وماشین ورب وگوجه قند ومیوه ولبنیات وهزار کوفت وزهر ماری دیگر روگرون کردید ملت چیزی گفتند؟؟؟
انها راه حل تورم و گرانی پایین کشیدن حقوق (دریافتی) بالای ده میلیون کارکنان دولت است. مادامیکه دریافتی یک نماینده مجلس 25 برابر کارگر است و یک مدیر بنیاد مستضعفان 15 برابر و یک پزشک دولتی 60 برابر هیچگاه اوضاع به سامان نمیشود.
با با این ملت هم خیلی ناسپاسند و قدر نشناس. چون دلار که 4200 تومنه و تورم هم که یک رقمیه و خودرو ملی هم قیمتش آنمقداریه که افراد کم درامد هم توان خرید دارند وسفره مردم هم از مایحتاج عمومی پره. و خلاصه ....فقط الحق و الانصاف همین ارگان های نظامیمون قوت قلبمون هستن با امنیت و سازندگی .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل