بازدید 11109
پیمانه اقتصادی؛

تورم مسکن در امارات منفی پنج درصد است/ انتقاد رئیس کل بانک‌ مرکزی از اسب سرکش تورم/ پکن از راه اندازی کانال مالی اروپا با ایران استقبال کرد/ ونزوئلا فروش ۲۰ تن طلا را به تعویق انداخت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ایران خودرو قیمت ۶ محصول خود را کاهش داد، جریمه یک شرکت آرایشی به جرم نقض تحریم‌های کره‌شمالی، واردات لوازم یدکی بی‌کیفیت، مردم توان خرید شیرینی ندارند/ ۴۰ درصد از فروش قنادان تهران کاسته شده، بیشترین بازده هفتگی «تسه‌ها» در زمستان، تقاضای ایرانیان برای طلا ۳۵ درصد کاهش یافت، سود ۳.۲۶ میلیارد دلاری بزرگترین بانک امارات و استقبال دانمارکی‌ها از خودرو‌های برقی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 02 February 2019
تورم مسکن در امارات منفی پنج درصد است/ انتقاد رئیس کل بانک‌ مرکزی از اسب سرکش تورم/ پکن از راه اندازی کانال مالی اروپا با ایران استقبال کرد/ ونزوئلا فروش ۲۰ تن طلا را به تعویق انداختپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ایران خودرو قیمت ۶ محصول خود را کاهش داد، جریمه یک شرکت آرایشی به جرم نقض تحریم‌های کره‌شمالی، واردات لوازم یدکی بی‌کیفیت، مردم توان خرید شیرینی ندارند/ ۴۰ درصد از فروش قنادان تهران کاسته شده، بیشترین بازده هفتگی «تسه‌ها» در زمستان، تقاضای ایرانیان برای طلا ۳۵ درصد کاهش یافت، سود ۳.۲۶ میلیارد دلاری بزرگترین بانک امارات و استقبال دانمارکی‌ها از خودرو‌های برقی را در بر دارد.



تورم مسکن در امارات منفی پنج درصد است

نرخ تورم امارات در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر با ۱.۳۴ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۰.۳۴ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ تورم از ژوئن ۲۰۱۲ محسوب می‌شود. بیشترین کاهش تورم مربوط به بخش حمل و نقل بوده است که تورم از ۸.۸ درصد به ۱.۹ درصد کاهش یافته است. بخش فرهنگ نیز با کاهش تورم از ۸.۳ درصد به ۳.۶ درصد و تنباکو از ۱.۸ درصد به ۱.۳ درصد از دیگر محرک‌های مهم کاهشی تورم امارات بوده‌اند. همچنین بخش پوشاک با تورم ۱۸.۸ درصدی و رستوران و هتل‌داری با تورم ۷.۲ درصدی پرچمدار افزایش قیمت‌ها در امارات بوده‌اند و پس از این بخش‌ها، لوازم منزل با تورم ۳.۶ درصدی قرار دارد. تورم مسکن نیز منفی پنج درصد و تورم تجهیزات پزشکی منفی ۱.۴ درصد بوده است. اقتصاد امارات که پس از سقوط بهای نفت در سال ۲۰۱۴، رشد اقتصادی کمی را تجربه کرد، از اواخر سال گذشته به دنبال افزایش صادرات غیر نفتی و افزایش نسبی بهای نفت، در حال ثبت مجدد رشد مطلوب است. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است به دلیل افزایش بهای نفت و تداوم اصلاحات ساختاری در بخش خصوصی، رشد اقتصادی امارات افزایش خواهد یافت. این رشد برای سال جاری ۳.۷ درصد خواهد بود.

ایران خودرو قیمت ۶ محصول خود را کاهش داد

تسنیم نوشت: بر اساس اعلام ایران خودرو محصولات دنا معمولی، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲، سمند‌ای اف ۷ پایه گازسوز، پژو پارس ال ایکس موتور تی یو‌۵ و پژو ۴۰۵ اس ال ایکس برای خریدارانی که زمان تحویل خودرو آن‌ها تا دی ماه ۹۷ است با قیمت قدیم محاسبه خواهد شد.

جریمه یک شرکت آرایشی به جرم نقض تحریم‌های کره‌شمالی

اوفک؛ اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا که وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا است، اعلام کرد شرکت آرایشی «ایی اِل اف» واقع در اوکلاندا آمریکا را به دلیل نقض تحریم‌های کره شمالی به پرداخت ۹۹۶ هزار و ۸۰ دلار جریمه کرد و این شرکت هم با پرداخت آن موافقت کرده است. در همین حال این شرکت سازنده محصولات آرایشی با واردات محصولاتی که مواد آن در کره شمالی ساخته شده بودند از سوی وزارت خزانه داری آمریکا جریمه شد و برای تقریبا ۱۵۶ مورد نقض تحریم‌های آمریکا به این جریمه محکوم شده است. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد نقض تحریم‌ها شامل واردات کیت‌های مژه مصنوعی از دو تامین کننده که در چین بودند و منبع مواد مورد استفاده شده از کره شمالی برای ساخت محصولات بوده، در نظر گرفته شده است.

انتقاد رئیس کل بانک مرکزی از اسب سرکش تورم

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرمی نوشت: تورم، در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور است. البته،  تورم در ایران کلا ریشه تاریخی داشته و عمدتا ناشی از نوع سیاست‌های اقتصادی و مبتنی بر تبدیل ریالی درآمد‌های نفتی کشور و تخصیص بخش مهمی از ارز‌های ناشی از آن به واردات غیر ضروری یا پروژه‌های غیر مولد بوده است. وی افزود: برکسی پوشیده نیست که مهار مستمر اسب سرکش تورم در گرو تعامل جدی سیاست‌های مالی و پولی و نیز دسترسی بانک مرکزی به ابزار‌های قوی و روز آمد است. رییس کل بانک‌مرکزی، گفت: در کنار تلاش‌های ماه‌های اخیر برای خنثی سازی تأثیرات تحریم، ساماندهی بازار ارز و بهبود ارزش پول ملی، بانک مرکزی با تمام توان در پی طراحی، تصویب و بکارگیری ابزار‌های لازمی است که بتواند نرخ تورم را کنترل و قدرت خرید مردم را محافظت کند.  همتی ادامه داد: ساماندهی اعتبارات بانکی، مدیریت قیمت پول با استفاده از عملیات بازار باز و کنترل نوسانات نرخ ارز، هر کدام، قدم‌های جدی برای کنترل نرخ تورم است که بانک مرکزی بر اساس قواعد علم اقتصاد آن‌ها را پیش می‌برد.

واردات لوازم یدکی بی‌کیفیت

میزان نوشت: چندی قبل علیرضا نیک آئین رئیس امور بازرسی اصناف گفته بود؛ هم اکنون حجم تامین و توزیع قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده که باید برای آن تدبیری فوری اندیشیده شود. نیک آیین گفته بود؛ ورود قطعه اصلی به کشور به دلیل روند تعیین شده در دریافت ارز نیمایی و شکل واردات به سختی انجام می‌شود و این موضوع در بازار زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است. در همین رابطه غلامرضا بخشی زاده رئیس اتحادیه لوازم یدکی، خودرو و ماشین آلات در گفت‌وگویی اظهار کرد: البته منکر اجناس تقلبی نیستیم، اما اجناسی که در حال حاضر از آن به عنوان تقلبی یاد می‌شود همان جنس‌های کم کیفیت چینی هستند که نشان تولید کننده ندارند و به صورت قانونی وارد و به عنوان جنس اصلی به فروش می‌رسند. وی گفت: افرادی که این قطعات را وارد می‌کنند باید بر روی این قطعات نشان کشور تولیدکننده را حک کنند تا مشخص باشد که هویت اصلی قطعه از کجا است. رئیس اتحادیه لوازم یدکی، خودرو و ماشین آلات افزود: این قطعات همه از طریق قانونی وارد می‌شوند و به دلیل اینکه قیمت کمتری دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها راه تشخیص آن‌ها نصب برچسب است.

اتحادیه قنادان: مردم توان خرید شیرینی ندارند/ ۴۰ درصد از فروش قنادان تهران کاسته شده

رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه تا پایان سال به هیچ وجه افزایش قیمت در توزیع شیرینی نخواهیم داشت، گفت: متاسفانه همکاران ما با افزایش قیمت مواد اولیه و حتی برخی کمبود‌ها در این بخش مواجه هستند به طوریکه هر کیسه آردی که تا پیش از این در بازار آزاد با قیمت حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان خریداری می‌شد، امروز با قیمت ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود و همکاران ما در تامین روغن مایع هم که قیمت آن از ۶۰ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان رسیده، با مشکل مواجهند.  بهره‌مند خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات همکارانمان در تهیه این اقلام، امکان افزایش قیمت شیرینی به دلیل عدم توان خرید مردم وجود ندارد و در همین مدت نیز شاهد بسته شدن تعداد قابل توجهی از قنادی‌ها به دلیل مشکلات موجود هستیم. رئیس اتحادیه قنادان تهران تاکید کرد: بر اساس آمار فعلی ما، به واسطه کاهش توان خرید مردم میزان فروش قنادان در تهران بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است. /تسنیم

بیشترین بازده هفتگی «تسه‌ها» در زمستان

بهای اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات هفته گذشته ضمن ثبت بازده هفتگی مثبت ۹/ ۵ درصد، به سطح ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. سایر سررسید‌های وام مسکن نیز هفته صعودی را سپری کردند و میانگین قیمت آن‌ها به کانال ۵۶ هزار تومان صعود کرد. گزارش دی ماه بازار مسکن شهر تهران توسط بانک مرکزی در اوایل هفته منتشر شد که حاکی از افت ۴/ ۱ درصدی تعداد معاملات و رشد ۵/ ۲ درصدی میانگین قیمت واحد‌های مسکونی در نخستین ماه زمستان بود. رکود تورمی در بازار مسکن ادامه دارد و افزایش بهای مصالح ساختمانی امکان توقف روند صعودی قیمت آپارتمان را ناممکن کرده است. با این حال هفته گذشته سریال اخبار افزایش سرمایه بانک‌ها به بانک مسکن رسید و به همین واسطه بازار «تسه‌ها» مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت و قیمت این اوراق افزایش یافت.

پکن از راه اندازی کانال مالی اروپا با ایران استقبال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن از تلاش کشور‌های اروپایی برای ایجاد سیستم مالی جدید با ایران موسوم به 'اینستکس' و حفظ توافق هسته‌ای تهران حمایت می‌کند.  'گنگ شوانگ' روز جمعه در پاسخ به سئوال ایرنا در پکن افزود: راه اندازی این کانال بیانگر عزم و اراده اتحادیه اروپا برای مقابله با یک جانبه گرایی و حمایت از چند جانبه گرایی است. او با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه همکاری‌های اقتصادی و تجاری جامعه بین الملل و ایران را ترویج می‌کند افزود: چین قاطعانه از اتحادیه اروپا و ایران برای ادامه همکاری حمایت می‌کند و به عنوان طرف سوم این سامانه، مکانیسم را در اسرع وقت ارتقاء می‌دهد. گنگ شوانگ تصریح کرد چین همچنین از تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای رهبری در حفظ توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. به گفته وی چین به طور پیوسته معتقد است توافق هسته‌ای ایران یک دستاورد مهم چند جانبه و یک توافقنامه بین المللی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد هم آن را تایید کرده و باید به طور کامل و موثر اجرا شود.  سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد راه اندازی این کانال در راستای منافع مشترک جامعه جهانی منجر به صلح و ثبات در خاورمیانه و رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بین المللی می‌شود. او تاکید کرد ما امیدواریم تمام طرف‌های ذینفع بتوانند در طولانی مدت از دیپلماسی سیاسی پیروی کنند و از این توافقنامه محافظت کنند.

استقبال دانمارکی‌ها از خودرو‌های برقی

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود به این منظور رونمایی کرده‌اند. اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار خودرو‌های برقی در دانمارک، یک بار دیگر بعد از آنکه در سال ۲۰۱۶ میلادی تحت‌تاثیر تغییر قوانین مالیاتی با روندی نزولی مواجه شد، همزمان با اصلاح قوانین مالیاتی و ارائه تسهیلات ویژه برای مشتریان خودرو‌های برقی و پاک روندی رو به رشد را درپیش گرفته است به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد خودرو‌های برقی از تعداد خودرو‌های بنزینی و دیزلی به فروش رفته در این کشور بیشتر باشد. این طور که به‌نظر می‌رسد فروش خودرو‌های برقی که به‌عنوان وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند، در دانمارک به‌عنوان یک کشور پیشرفته واقع در شمال اروپا بسیار بیشتر از حد تصور و پیش‌بینی‌ها بوده است و انتظار می‌رود این روند در سال‌جاری و آینده میلادی نیز به همین ترتیب ادامه پیدا کند. /دنیای اقتصاد

تقاضای ایرانیان برای طلا ۳۵ درصد کاهش یافت

شورای جهانی طلا اعلام کرد: با وجود اینکه طلا به یک مامن امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده، تقاضا برای جواهرات طلا در سال گذشته میلادی در سرتاسر خاورمیانه با کاهش روبرو شد. در همین حال، روند نزولی تقاضا برای جواهرات طلا در ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی به نسبت عربستان سعودی و امارات متحده عربی که بسیار ضعیف گزارش می‌شود، وخیم‌تر است. علت کاهش چشمگیر تقاضا برای طلا در بازار ایران و ترکیه به تحریم‌ها و کاهش پولی ملی بر می‌گردد که قدرت خرید را کاهش داده است. شورای جهانی طلا اعلام کرد در بحبوحه اقتصادی، طلا یک مامن امن برای سرمایه گذاری است؛ اما به دلیل کاهش ارزش پول ملی ایران، تقاضا برای طلا در میان ایرانیان در سال ۲۰۱۸ میلادی در حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد.

ونزوئلا فروش ۲۰ تن طلا را به تعویق انداخت

بانک مرکزی ونزوئلا فروش ۲۰ تن طلا به کشور‌های خارجی که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود را به دلیل افزایش توجه جوامع بین‌المللی به تعویق انداخت.  رویترز نوشت که بانک مرکزی ونزوئلا تصمیم دارد در روز‌های آینده حدود ۱۵ تن طلا را به امارات بفروشد. بر اساس این گزارش، ونزوئلا تصمیم به فروش ۲۹ تن طلا دارد. از سوی دیگر رویترز به نقل از یکی از مقام‌های آمریکا نوشت که خارج کردن این طلا‌ها از ونزوئلا نوعی «غارت» است. روز چهارشنبه، ۲۳ ژانویه اعتراضات علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری کنونی ونزوئلا آغاز شد و در پی این حوادث، «خوان گوایدو» رئیس پارلمان این کشور در همان روز خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا نامید. آمریکا و برخی از کشور‌ها گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

سود ۳.۲۶ میلیارد دلاری بزرگترین بانک امارات

«فرست ابوظبی بانک» که بزرگترین بانک اماراتی به لحاظ دارایی است و همچنین یکی از غول‌های بانکی خاورمیانه هم محسوب می‌شود، اعلام کرد سود خالص آن در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن با ۱۰ درصد افزایش به ۱۲ میلیارد درهم معادل ۳.۲۶ میلیارد دلار رسید. در همین حال، سود این بانک در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰.۹ میلیارد درهم ثبت شده بود. همچنین در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، «فرست ابوظبی بانک» پورتال پرداخت دیجیتال دولتی ابوظبی را با همکاری مرجع خدمات و راه حل‌های هوشمند ابوظبی راه اندازی کرد که در جهت حمایت از اقتصاد بدون استفاده از پول نقد همگام با چشم انداز ۲۰۳۰ ابوظبی و برنامه توسعه‌ای ۲۰۲۱ این امارات است. /ایبِنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
در مقایسه نمی توان دو جسم یا شی ناهمگون را نسبت بهم سنجید. سنجیدن قیمت خربزه با آپارتمان در جردن اشتباه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
آقای همتی ناراحت شدن آخه پس مردم چه کاره هستند بابا
تابناک عزیز در مورد تورم امارات فرمودید . می خواستم عرض کنم الان سال نوی چینی است ، میدونید میلیونرها دلار ارز سفر توریستی اتباع چین در جیب کشورهای ترکیه ، امارات ، تایلند ، سنگاپور و... می‌رود و سهم ایران چقدر است ؟
چرا نباید توریست‌ها پولهاشون رو به ایران بیاورند ؟ میدونید چقدر ایجاد اشغال خواهد کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
یک ماه دیگه ترقه های دست ساز امان از آرامش شهروندان خودمان می برند، حالا توریست خارجی بیاد به ایران که چی ببینه؟ بی فرهنگی ما را ببینه؟؟؟؟؟ و یا در حادثه چهارشنبه سوری آسیب ببینه؟؟؟؟
انتقاد رئیس کل بانک مرکزی از اسب سرکش تورم ،
من ميخواستم از اين تريبون از رييس كل بانك مركزي معذرت خواهي كنم كه مسئول اين اسب سركش تورم هستم ، ديدم ايشون انتقاد ميكنن گفتم حتماً من بايد معذرت خواهي بكنم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
من هم صمیمانه معذرت می خوام !
ایشون زحمتشون شد واقعا که ما تورم را به اینجا رسوندیم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مدیریت ایشان اصلا بی نظیره در مهار تورم .خنده داره چون صحبت تورم کرده صرافی بانک ملی ناگهان امروز ۳۵۰ تومان نرخ فروش ارزش را پایین اورده تا دل رییسشان را بدست اورند.فاجعه است این مدل اقتصاد گردانی اقای همتی که از ۵ شنبه تا الان چه اتفاقی افتاده که صرافی معروفی بیاد این‌کار را کند؟؟؟؟؟؟در بلندمدت نرخ گذاری صرافی بانک ملی هیچ ارزشی نداره چون پایه علمی نداره که یک روز آ تومان باشد و فرداش آ تومان منهای ۳۵۰
نمشه چند تا از وزیران امارات را بریا مهار تورم به ایران دعوت کنید ؟ ممنون خواهیم شد شاید جوانان ما بتوانند ازدواج کنند وخانه دارد شوند نه مثل دولت ما که می گوید وام مسکن را 80 میلیون تومان افزایش داده . فکر باز پرداخت آن نیست که با این بیکاری چطور باید این وامها برگشت داده شود .
من حالا تازه متوجه شدم فرخ نژاد حق داشت.
کسانی که بعدازدی ماه خودروتحویل میگیرند چه گناهی کرده اند,,انهاهم درزمان ارازنی ثبت نام کرده اند وپول واریز کرده اند
وفتی یک هنرپیشه میگه ای کاش ما در ایران یک شیخ محمد بن راشد داشتیم او را تهدید میکنید.تهدید آن هم علناً در رسانه میلی.
حالا شیخ محمد بن راشد نشد. شیخ خلیفه بن زاهد آل نهیان. هیچ فرقی نمیکنه همشون با سواد هستند.
ملت باید بروند در مورد رشد اقتصادی مطالعه کنند تولید ناخالص ملی و داخلی را متوجه بشن تا بفهمند که 3.7 درصد افزایش یعنی چه؟ آنوقت شعار مرگ بر امریکا سر بدهند.
پاسخ ها
سراب
| Singapore |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حرف دل منو زدی
تا زمانی که مردم ما عدد و امار متوجه نشن وضعمون همینه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مردم خوب اقتصاد میدانند ...ولی اونهایی که بایستی از حیف و میل جلوگیری کنند بایستی بفهمند و به مردم و جوانان خیانت نکنند.
چرازمان تحویل خودروراملاک قرارمیدهند,,زمان نام نویسی بایدملاکباشد
عجب انتقاد از اسب سرکش تورم . مگر ایشان ریس بانک مرکزی سویس هستند.
آهن و میلگرد هم که حتما دشمن گرونش کرده یا وابسته به دلاره ؟؟؟؟؟؟
نرخ تورم امارات در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر با ۱.۳۴ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۰.۳۴ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ تورم از ژوئن ۲۰۱۲ محسوب می‌شود. بیشترین کاهش تورم مربوط به بخش حمل و نقل بوده است که تورم از ۸.۸ درصد به ۱.۹ درصد کاهش یافته است. بخش فرهنگ نیز با کاهش تورم از ۸.۳ درصد به ۳.۶ درصد و تنباکو از ۱.۸ درصد به ۱.۳ درصد از دیگر محرک‌های مهم کاهشی تورم امارات بوده‌اند. همچنین بخش پوشاک با تورم ۱۸.۸ درصدی و رستوران و هتل‌داری با تورم ۷.۲ درصدی پرچمدار افزایش قیمت‌ها در امارات بوده‌اند و پس از این بخش‌ها، لوازم منزل با تورم ۳.۶ درصدی قرار دارد. تورم مسکن نیز منفی پنج درصد و تورم تجهیزات پزشکی منفی ۱.۴ درصد بوده است. اقتصاد امارات که پس از سقوط بهای نفت در سال ۲۰۱۴، رشد اقتصادی کمی را تجربه کرد،


عزیزان تابناکی: این آمار رو با آمارهای کشور ما مقایسه کنین؟؟؟؟ آدم آتیش میگیره...........
تورم امارات چقدر بالاست !!! مردمش چه میکنن بنده خداها ... خدا کمکشون کنه بینواها ...
حالا که همه چیز رو با فوب خلیج فارس محاسبه میکنن دوستان زحمت بکشن این رو هم لحاظ کنن
خدایا اونها هم مسلمونن ما هم مسلمونیم .... مردم دروازه غار و مردم دریا کنار ...
انتقاد رئیس کل بانک مرکزی از تورم
شاید ایشان خبر ندارد که چندی پیش از انتصاب آقای همتی به این سمت،،
ریاست جمهوری محترم در پاسخ به نمایندگان محترم معترض به کاهش ارزش پول ملی، ،شخصا در مجلس شورای اسلامی اعتراف نمودندند (نقل به مضمون) که دولت بنا به مصالحی ، من غیر مستقیم اجازه داده است که دلار تا این حد گران شودوگرنه دولت همین الان هم قادر است تا حداکثر ظرف چند هفته، قیمت دلار را به زیر قیمت دلار در یک سال پیش هم برساند.
جناب اقای همتی
بهتر است بجای انتقاد از اسب سرکش تورم:
فوری با ریاست محترم جمهوری هماهنگ فرمائید که طبق فرمایش خودشان ،ترتیبی اتخاذ فرمایند تا دوباره قیمت دلار به حول محور ۳هزار تومان سابق چرخش پیداکند
انوقت خودتان مشاهده خواهید فرمود که بلافاصله:
-اسب سرکش تورم آرام خواهد گرفت
-قاچاق سوخت متوقف خواهد شد
-قاچاق دام متوقف خواهد شد
- دلالان و کاسبان بازارهای جورواجور ارزی از نوسانگیریهای خائنانه باز خواهند ایستاد
- قیمت انواع اتومبیل ،خودرو کامیون و لاستیک و سایر لوازم یدکی انواع خودروها ، بلافاصله به قیمت های نرمال باز خواهد گشت
- انواع لوازم خانگی ، به قیمت های قبلی و حتی با تسهیلات فوق العاده ،در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار خواهد گرفت
_در خیابانهای و شهرهای خود ،دیگر شاهد تلفن قاپی و حتی جدیدا ،شاهد گوشت قاپی از دست مردم نخواهیم بود
-و ده ها گره کور دیگر اقتصادی که باز خواهد شد و فعلا مجال ذکر مصداقی انها در این مقال نمیباشد

جناب رئیس کل بانک مرکزی
آیا بالاخره متوجه شدید که باید صرفا از دولتی انتقاد کنید که خودتان شخصا، عضو بسیار موثر و تعیین کننده آن ، بخصوص در ارتباط با موضوع انتقادتان میباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
فولاد قیمتش گران شده و خودروسازان و لوازم خانگی ها که نمی ایند ارزان کنند.دوره احمدی نژاد هم هفته به هفته اعلام میکردند نرخ ارز هفته اینده مجددا ۱۰۰۰ تومان میشود منتهی در عمل ۱۰ سال گذشت و قیمتی برنگشت.
اهل تهرانم من
روزگارم بد نیست
لکسوسی دارم من
فیش حقوقی م هم کم نیست.
خرده هوشی
سر سوزن ژن خوب
دوستانی در هر دوجناح
وحساب جاری
وبانکی که درهمین نزدیکی ست
کاسب تحریمم من
ویلایی سر سبز
پشت اون کوه بلند
و گرین کارتی که
برایش جان می دم
از کی تا حالا افزایش قیمت ندادن شده ارزان فروشی ؟؟؟؟!!!!!!!!!
مگه ونزویلا دوست ما نیست خوب طلاهاشو بده به ما ,نه به امارات.
حالا هی گیر بدین که این فرخ نژاد بدبخت وطن فروشه بدبخت راست میگه دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس