بازدید 15657
رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

اجرای قانون جدید پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد از مهر ۹۸

زمان اجرای قانون جدید پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد که مسئولان این دانشگاه آن را تحولی شگرف در حوزه پژوهش در کشورمان معرفی می‌کنند، مشخص شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 02 February 2019
زمان اجرای قانون جدید پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد که مسئولان این دانشگاه آن را تحولی شگرف در حوزه پژوهش در کشورمان معرفی می‌کنند، مشخص شد.

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که در پانل تخصصی حکمرانی و سیاستگذاری باز در آموزش‌عالی و بررسی جایگاه نخبگان و کنشگران سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر این نکته که «دانشگاه، سازمان آموزشی به همراه فعالیت پژوهشی نیست بلکه یک سازمان آموزشی-پژوهشی است»، از اجرای طرح دانشگاه آزاد در این خصوص از سال تحصیلی آینده خبر داد.

طرحی که پیشتر عنوان شده «پایش» (مخفف پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) نام دارد و در مراسم رونمایی از آن در آذرماه، در خصوص آن توضیحاتی هم ارائه شده، اما هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات آن در دست نیست، جز اینکه می‌دانیم بخش‌های کلیدی آن در حال اتمام است.

خبری که رئیس دانشگاه آزاد در تشریح آن گفت: دانشگاه را باید به عنوان یک سازمان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل کنیم. در نظام دانشگاه آزاد بازنگری اساسی صورت گرفت به گونه‌ای که توانستیم چهل چالش کلان ملی و منطقه‌ای را بررسی و موضوعات پژوهشی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی را از درون این نظام تدوین شده تعریف کنیم و بر این اساس یک نظام حل مسئله در دانشگاه آزاد شکل گرفته است.

طهرانچی افزود: همچنین ۱۱ برنامه علمی که ۹۸ رشته نظام آموزش عالی را پوشش می‌دهد را تدوین و ۶۳۸۹ زمینه پژوهشی را احیا کردیم، به گونه‌ای که تا کنون ۱۲۰۰ استاد با مراجعه به سامانه این نظام آمادگی خود را برای انتخاب موضوعات پژوهشی انتخاب کردند. ضمن اینکه تا کنون ۱۱۸۲ پژوهشگر نیز به دانشگاه آزاد مراجعه کرده‌اند.
 
اجرای قانون جدید پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد از مهر ۹۸

توضیحاتی که رئیس دانشگاه آزاد پس از ارائه شان، زمان اجرای طرح پایش را مهرماه سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: از مهر سال ۹۸ تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد موظف هستند عناوین پژوهشی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های خود را بر اساس زمینه‌های پژوهشی تدوین شده در نظام فوق انتخاب کنند و این‌گونه نیست که پژوهشگر از بیرون این عناوین، موضوعی را برگزیند.

آغاز رسمی طرحی که به ادعای مسئولان دانشگاه آزاد قرار است به سردرگمی موسسات آموزش عالی کشورمان در حوزه پژوهش پایان دهد، به این صورت که در پایش، مسائل دارای اولویت نظام در حوزه‌های علم فناوری و ارائه سیاست‌ها شناسایی و دسته بندی شده تا امور پژوهشی در تحصیلات تکمیلی در راستای آن‌ها صورت پذیرد.

طرحی که قرار است در ادامه راه با حمایت و همراهی برخی نهاد‌ها مانند معاونت علمی ریاست جمهوری، توسعه یافته و به شکل گیری حمایت‌هایی جهت اجرایی کردن نتایج آن دسته از پژوهش‌ها که قابلیت اجرا دارند، منجر شود و علاوه بر آن، دانشگاه آزاد نیز نقشه‌هایی برای بسط و گسترش آن تدارک خواهد دید که از جمله آنها، تشکیل صندوق نوآوری این دانشگاه است.

دورنمای روشن ایده‌ای که هنوز مشخص نیست جزئیات آن چه خواهد بود و حتی از آن فراتر، گاه مغشوش و عجیب به نظر می‌رسد تا جایی که یک روز می‌گویند از سال آینده فارغ التحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی بدون پایان نامه هم ممکن خواهد شد و روز بعد از اجرای طرحی از سال آینده خبر می‌دهند که مانع از انتخاب موضوعات پژوهش خارج از چارچوب‌های مصوب طرح پایش را می‌دهد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
توسط تعدادی از دانشجویان محقق افتضاح پایان نامه های کپی شده تهران مرکزی در روزهای اتی افشاگری خواهد شد
در رابطه با پاراگراف آخر عرض کنم که دانشگاه آزاد اعلام کرده بود که از سال آینده پایان نامه اختیاری می شود پلی افرادی کع قصد اخذ پایان نامه را دارند باید از لیست موضوعات پژوهشی اعلام شده از طرف دانشگاه انتخاب کنند.
اگر این طرح اجرا شود بسیار عالی است. بهه خاطر اینکه افرادی که علاقه مند نیستند بیخایل پایان ناه شده و کار و کاسبی بنگاه های پایان نامه نوسیس هم تعطیل می شود از طرفی افرادی که علاقمند هستند پیایان نامه ای جهتدار اجرا میکنند.
امیداوارم اجرا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
تعداد اساتید داور پایان نامه کم است
طرح های من در آوردی و سلیقه ای که فقط در ایران میبینیم خصوصا در مقطع دکتری لطیفه ای بیش نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
ایجاد سامانه همانند یاب برای شناسایی مشابهت های حرفی و عددی پایان نامه ها ضروری است
جناب اقای طهرانچی هر طرحی که اجرا میکنید برای دانشجو مخصوصا دانشجویان دوره دکترا هزینه گزافی دارد لطفا قبل از انجام طرحهای جدید هزینه ترم را پنجاه درصد کاهش دهید که دانشجو هم متضرر نشود وانصاف رعایت شود .
جناب اقای طهرانچی هر طرحی که اجرا میکنید برای دانشجو مخصوصا دانشجویان دوره دکترا هزینه گزافی دارد
دانشجویی که در دانشگاه آزاد فوق یا دکتری می گذراند توانایی حل مساله ندارد من خودم در این دانشگاه کارکردم سطح توانایی های علمی پذیرفته شدگان در حد 99درصد خیلی ضعیفه
خخخخ
در دنیا مدرک فوق لیسانسی که پژوهش محور نباشه یعنی پایان نامه نداشته باشه اعتبار چندانی نداره. حالا اینکه میخوان یک هدایت و خط مشی گلی برای پایان نامه ها و تحقیقات اراوه بذن فکر خوبی هست چون باعث میشه تحقیقات متفرقه انجام شده توسط دانشجویان مرتبط و مگمل هم باشند و نهایتا به نتایج بزرگتری منجر شوند.
ما فقط از این طهرانچی شعار دیدیم و شعار
همه چیز رو می خوان دستوری و محدود کنن.

مثل همه چیز دیگه تو ایران ؛ خودروسازی ؛ انتخابات و ...
اغلب موضوعات پایان نامه های دانشگاه آزاد تکراری است . کپی برداری از روی پایان نامه های قبلی است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی