بازدید 9268

دلار ۸ هزار تومانی نیز بر اساس مؤلفه‌های اقتصادی گران است/ FATF بهانه است؛ دلالان به فکر جیبشان هستند

بار دیگر در روزهای گذشته، قیمت ارز دچار نوساناتی در بازار شده است. کارشناسان بر این باورند که دلیل این نوسانات، جولان دلالان در این بازارهاست و این افراد می خواهند با استفاده از شرایط سیاسی خاصی که در کشور وجود دارد، بیشترین بهره را ببرند.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 02 February 2019

بار دیگر در روزهای گذشته، قیمت ارز دچار نوساناتی در بازار شده است. کارشناسان بر این باورند که دلیل این نوسانات، جولان دلالان در این بازارهاست و این افراد می خواهند با استفاده از شرایط سیاسی خاصی که در کشور وجود دارد، بیشترین بهره را ببرند.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، بانک مرکزی دلیل این نابسامانی‌ها را در وجود دلالان در بازار ارز می‌داند، به گونه ای که رئیس‌کل بانک مرکزی، چند روز پیش در هشداری به نوسان‌گیران و دلالان بازار ارز گفت، این بانک در موقع مقتضی، تدابیر پیش بینی شده را عملیاتی خواهد کرد و زمان و نوع مداخله را تعیین می‌کند، نه فضاسازی دلالان و فرصت جویان.

اما محمدرضا پور ابراهیمی اعتقاد دارد که نبض بازار در دست بانک مرکزی است. وی با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی است و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال 97 منابع ناشی از فروش نفت، تقریبا بیش از بودجه کشور در سال جاری بوده است، افزود: با توجه به تحقق منابع ارزی از نفت به واسطه فروش و افزایش قیمت طلای سیاه در ماه های ابتدایی سال، منابع ارزی در این بخش با شرایط خاصی روبه روست؛ از این روی، دغدغه ای در این بخش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روزهای پایانی سال 2018 به دلیل تسویه حساب شرکت ها رخ داد، افزود: در روزهای اخیر، بیشتر التهابات بازار ارز ناشی از عوامل خارجی است و به واقعیت های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد. تحلیل ها حاکی از این است که نرخ ارز باید همچنان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تأثیر بگذارد.

شهاب نادری، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به هشدار رئیس کل بانک مرکزی به نوسان‌گیران مبنی بر اینکه منتظر اقدام بانک مرکزی در بازار ارز باشید، گفت: دلالان با فضای تبلیغاتی می خواهند این گونه در جامعه القا کنند که قیمت دلار و کالاها در جامعه افزایش می یابد و بر این موج سوار شده و قیمت ها را افزایش داده و سود خود را کسب کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مردم نباید ریسک کرده و فریب دلالان را بخورند چراکه همانند گذشته متضرر می شوند، افزود: بانک مرکزی به دلالان و سوءاستفاده گران بازار ارز به درستی هشدار داده است، چراکه پیش بینی می شود کاهش قیمت ارز در روزهای آینده رخ دهد و حرف هایی که امروز توسط فرصت جویان و دلالان در فضاهای مجازی مطرح می‌شود، به واقعیت تبدیل نمی شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلالان و سوءاستفاده گران با بزرگنمایی ها، سرنوشت بازار ارز را به رد یا قبول پالرمو و ایجاد SPV گره می زنند، اظهار داشت: این افراد با این بهانه‌ها می خواهند کسب و کار خود را با فروش با نرخ بالا، رونق دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قیمت دلار باید در حدود نرخ دلار در بازار ثانویه باشد و دلار ۸ هزار تومانی نیز براساس مؤلفه های اقتصادی گران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
برادر تحلیل درست بنویس اقتصاد ما کجاش درسته که میگید دلار 8 تومان همه چیز رو به آسمونه کالای تو بازار با دلار 2 تومان فروش میره در ثانی ارز خیلی کم شده و مردم چاره ای ندارند به جز حفظ ارزش داراییهاشون به دلار و طلا نرخ بهره بانکی پایینه و بورس هم که هرروز افت داره مسکن هم که قابل خرید نیست . حالا ما هی شعار بدیم دلار هشت تومانی گرونه .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
به جاش خودمان چندین ماهواره هوا کردیم که مزارع را نشان میدهد و کیک زرد داریم که همه مردم خوشحال و سیر و سالم و در رفاه و آزادی و استقلال و اسلام هم کاملا سایه عدالت علی ع بر تمام کشور سایه انداخته و همه دنیا حسرت ما را میخورند
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
عوضش امنیت داریم.زیبا نیست؟البته نه امنیت غذایی نه امنیت کاری نه امنیت اقتصادی.حالا منظور از امنیت صدا و سیمایی که میگن چیست خدا داند.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
علی جان مردم نان که ندارند ولی کیک زرد دارند ،پس از این ببعد کیک زرد میخوریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
به خدا مسئولین یا خوابند یا خودشان را به خواب زدند. اگر راست می گویند طبق گفته های خودشان یک رفراندوم برگزار کنند ببینند چند درصد مردم از عملکرد راضی است.
فعلا که تمام جنس ها رو دارن با دلار ۲۰ هزار تومانی به ملت عرضه میکنن
من امروز 12800 دلار خریدم، بابا این چه مملکتی اخه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
گرون خریدی زیر 12000 تومنه.
امیدوارم مسئولان متوجه باشند این توروم وحشتناک چه بلایی بر سر زندگی مردم عادی می آورد و مشکل فقط دلار و سکه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
عزیز من مسئولان کاملاً متوجه اند! چون که خودشون این بلا رو دارن سر مردم میارن!

!
ما هم میدانیم که دلار باید حتی کمتر از 5 هزار توامن باشد اما نمیدانیم که چرا مسئولان با دانستن این موضوع هیچ کاری برای مهار نرخ ارز نمیکنند و به راحتی اجازه میدهند همه قیمتها با دلار 15 هزار تومانی تعیین شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دولت برا ی در امد ارزی هزینه چندانی نمی پردازد.پس دلارش را هر چقدر گرانتر بفروشد سود کرده است.
آخه مشکل اینه الان اقتصاد ما بجای مولفه اقتصادی تمام و کمال داره از مولفه سیاسی و مخصوصا سیاست ظریف خارجه تاثیر میگیره! ظرافتی که در سیاست خارجه است باعث شده اوضاع دلار خوب نباشه!
پاسخ ها
سراب
| Singapore |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مرزها رو جابجا کردی
سیاست خارجی ما دست ظریفه؟
ای آقا جان، شما دلار رو بیارید روی 9 تومان، و بذارید یکی دوسال روی همین 9 تومان بماند، والا ما راضی هستیم، دعای خیر هم پشت سر شماست. 8 تومان هم نمیخوایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ما چه ملت گلی هستیم دلار ۳۸۰۰ شد ۱۲ مردم ما هم راضی هستند بشه ۹ تومان
اصولا در ایران ور مورد اقتصاد این شکلی هست که کارشناسان می گویند به مرگ بگیر تا به طب راضی بشوند
اگه خواستید دلار رو بکنید ۲۰ هزار تومان باید یک لحظه دلار رو رو ۴۰ بیارید بعد مردم عزیز ایران می گویند اگه دلار رو ۲۰ بیاد دعایتان هم میکنیم
بانک مرکزی عمدا ارز را بالا می برد و بعد از جبران شدن کسری بودجه ارز را پایین می آورد و همانطوریکه رئیس بانک مرکزی گفته در موقع مقتضی تدابیر پیش بینی شده را عملیاتی خواهد کرد و این بانک زمان و نوع مداخله را بانک مرکزی تعیین می‌کند، نه فضا سازی دلالان و فرصت جویان.
از زمانی که ارز گران شده این چندمین بار است که بانک مرکزی دلار را بالا و پایین کرده و به راحتی مردم را گرفتار و بدبخت کرده است اگر عملکرد بانک مرکزی شفاف است چرا برای کاهش ارز زمان و مداخله تعیین می‌کند
همانند گذشته بانک مرکزی اینبار نیز دلار را تا ده هزارتومان پایین آورده و بعد از جمع آوری ارز از بازار مجددا روند افزایشی ارز و طلا را بالا خواهد برد
اینکه دلالان دارن موج سواری میکنن شکی درش نیست
ولی چند تا موضوع مهم رو فراموش نکنید
بزرگترین منابع ارزی کشور چیست ؟
مگر غیر از نفت و گاز و فرآورده های آن هست ؟
سوال دوم ، صاحب این ها کیست ؟
با پاسخ به این سوالات میشه فهمید که قیمت گذار اصلی ارز ، دولت و شبه دولت هست
اگر اینطور نبود با اعدام سلطان ها الان باید مشکلات ارز حل میشد

مساله بعد قوانین مالی بین المللی هست

و یکی از بزرگترین نمود هاش پولشویی هست
تا اخر سال در همین قیمت ها نگه دارید تا خروج ارز برای سفرهای نوروزی کمتر شود و در اوایل سال اینده قیمت را کاهش دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
باشه چشم. اگه میتونستن قیمت ارزو کنترل کنن که وضعیت این نبود آخه!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چشم، فرانیش دیگه ندارید؟!
حرف بی تفکر می زنید .قیمت اجناس بادلار 20 هزارتومان هم بالتر است .ادرس غلط به مردم می دهید !
۴۲۰۰ چطوره؟
چرا ۵۰۰ تومان نباشد قیمت؟؟؟؟؟؟؟
کدام ماشین خارجی یا لب تاپ یا موبایلی ارزون شده که این مقاله های را میزنید؟؟؟
ایران زندگی میکنید؟
فروش نفت ایران یک سوم شده.
گوشت با چه دلاری نرخش این قدر بالا رفته؟
شمای کارشناس وقتی این قدر از وضع موجود بی اطلاع هستی دیگه چه باید گفت؟؟؟؟؟؟؟
دلالها دلالها همش حرفهای تکراری.
کلا مملکت را تعطیل می کنید با رکود موجود و وضع بانکها که دیگه شاهکاره.
۶ ماهه به بهانه ارز و دلار ثبات اقتصادی را گرفته اید از بازار و تازه رییس کل بلنک مرکزی دنبال مقصر تورم میگردد خسته نباشن.
اقای طیب نیا هم همین حرفهای نادرست را زد و رکود مسکن را عمیع و عنیق تر کرد و خرداد ۹۷ منفجر شد و نرخهای سر به فلک‌کشیده مسکن در حالی که از ۹۲ تا ۹۶ کسی سراغ مسکن نمی امد و پولها در سپرده گذاری های بانکی منجمد و سود مفت به سپرده گذاران میدادند وتمام عوامل حوزه مسکن بدبخت شدند از رکود ان زمان.
رکود جدید خواهید دید چه بلایی ۱۰۰۰ مرتبه بدتر از ۹۲ تا ۹۶ بر سر اقتصاد خواهد اورد و اقایون کارشناس اقتصادی هنوز دلار دلار می کنند.
آقای همتی هم چاره ای ندارد و مجبور است برای ماندن در قدرت اینطور بگه. کلا هرکسی اهل وعده است سریعا پست و مسئولیت بهش میدن. ادم های کارامد هم برکنار و به حاشیه میبرن.‌
قبلا معیار و ملاک برای مسئولیت تقوا و تعهد بود.
اقا .ایندلالان کی هاهستند وکجاهستند.
تا دلار3700 تومان نشه وضع کشور همینطوری بلبشو هست.یه روز بنزین می برند یه روز رب گوجه یه روز گوسفند و....تا این ارز درست نشه هیچی درست نمی شه.
دلار ظرف 5 سال اينده 80 هزار تومانه
دلیل گرانی و تورم افسار گسیخته دو چیزه:
یکی عدم اگاهی سکان داران اقتصاد کشور
دوم مماشات و مدارا با اختلاس گران
تنها راه درست شدن وضع اقتصاد مملکت استفاده از اقتصادانان بزرگ و مبازره و مجازات بیرحمانه دزدان بیت المال هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
کاملا
هنین تیتر خبرتان یعنی بی ثبات اقتصادی و وقتی نرخ دلار ۱۲۲۰۰ است می ایی میگویی نرخ دلار فلان قیمت یعنی فعالان اقتصادی دست نگه دارسد دولت مجددا میخواهد بازار را بی ثبات سازد و نرخ ان را پایین بیاورد.
شماها از تابستان تا الان اقتصاد را ویران‌کرده اید و ذوق کاهش قیمت ارز را می کنید منتهی نه ثبت سفارشی انجام‌میشود و نه دلاری به وارد کننده ها میدهند و فقط جو میدهید .
کاغذ دیواری وارد نشده و ارزی نمیدهند به وارد کننده تا وارد کند.
نرخ نیمایی هم بالای ۸۰۰۰
دولت برایش طبقه متوسط و فقیر فرقی نداره همش دست خودشه تا بدهکاری هایش رو اینطوری صاف کنه امان از دست ...
برای خیلی افراد که حقوق نجومی میگیرن فرقی نداره دلارچندبلشه معاونت مالی اداری دانشگاه ماهیانه ۴۷ میلیون تومان حقوق میگیره ودرصحبت خود درکلاس درس به دانشجومیگه اگردلاربالا وپایین نشه به جایش کشور بالا وپایین میشه ونگران قیمت دلارنباشید فیش حقوقی او را دانشجویان درتابلوی دانشکده زدند دریافتی او ۴۷ میلیون تومان است اقای روحانی چشم شما روشن
سلام درموردفیش حقوقی معاونت مالی اداری دانشگاه ماهم اطلاع داریم متاسفانه به مسعولین هم اعلام کردیم فقط گوش دادند وقتی پای اصلاح طلبان به همه جا بازشده وخصوصا دردانشگاه درکلاس درس همین معاونت مالی نیروها رابه تمسخرمیگیره واعلام میکند دلارچه رنگی هست که اینقدرجوش میزنید بایدچکارکرد؟
دلاری و ارزانی دلار 60% دست دولت است و همیشه این دولت و دولت های قبلی نرخ آنرا به بهانه های مختلف به عمد اما پنهانی بالا و پایین برده اند
«در خبرها آمده که سه نفر از متهمان ماجرای سلطان کاغذ فرار کردند. ..... حالا این چیست که سلطان می سازد؟ این دلار 4200 تومانی است، رانت هاست، نبود شفافیت و... است مثل این که یک کامیون پول را وسط شهر خالی کنیم و هرکسی پول برداشت دستگیرش کنیم!»
دل هر دو طرف مناقشه بهمین الفاظ خوش است که این بهانه است و این بهانه بود و .......

در نوشتن متن های فلسفی استادیم و لی از نحوه مملکت داری اصلا سررشته نداریممم
سلام از خبرگزاری تابناک متشکرم که نظرات مردم را منعکس مینماید، از نظرات دیگران نیز بهره مند میشویم، به نظر اینجانب انچه که بر ما میگذرد به خواسته مستقیم دولت ومجلس است، هیچ گونه ندانم کاری از طرف انان وجود ندارد، اگاهانه وبا هدف فشار اقتصادی به مردم تحمیل کرده ویکه تاز عرصه سیاست واقتصاد مینمایند، تا زمانی که مردم به شناخت صحیح از صاحبان قدرت داخلی نرسیده اند ،وضعیت همین خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر