بازدید 2678

انتقاد ایتالیا از مداخله اروپا در امور داخلی ونزوئلا

کد خبر: ۸۷۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 02 February 2019

معاون وزیر خارجه ایتالیا ضمن مخالفت با تصمیم پارلمان اروپا در به رسمیت شناختن رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور، در مورد تکرار تجربه لیبی در این کشور هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «مانلیو دی استفانو» در گفتگو با شبکه تلویزیونی «تی وی ۲۰۰۰» ایتالیا گفت که «امروز بزرگترین منافع پیش روی ما پرهیز از یک جنگی جدید در ونزوئلا است».

وی با اشاره به پروژه شکست خورده تغییر رژیم در کشور لیبی گفت که این پروژه یک «اشتباه» بود که باعث بروز بی ثباتی نه تنها در این کشور بلکه در کل منطقه شد؛ بنابر این «ما باید از تکرار این [فاجعه] در ونزوئلا جلوگیری کنیم».

گفتنی است که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور کنونی و قانونی ونزوئلا اوایل هفته جاری هشدار داد که رهبران واشنگتن تحت تأثیر عطش سیری ناپذیر خود «برای دست اندازی» بر منابع عظیم نفتی در ونزوئلا هستند؛ همان کاری که در عراق و لیبی انجام دادند.

ونزوئلا که از روز دهم ژانویه شاهد اعتراضات گروههای مخالف دولت است، با اعلام خودخوانده ریاست جمهوری موقت این کشور از سوی «خوان گوایدو» رهبر مخالفان وارد مرحله ای بحرانی و حساس شده است؛ اقدامی که مورد حمایت قاطع آمریکا، انگلیس و پارلمان اروپا قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان