بازدید 2978

«پنس» خواستار پایان یافتن حکومت «مادورو» شد

کد خبر: ۸۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 02 February 2019

معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه و مغایر با حقوق بین الملل مدعی شد که زمان برای گفتگو [میان دولت ونزوئلا و مخالفان] به پایان رسیده و تمام گزینه ها بر روی میز است!

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر،، «مایک پنس» روز جمعه در یک گردهمایی سیاسی در ایالت فلوریدای آمریکا در اقدامی فتنه جویانه با هدف کمک به گروههای شورشی و اپوزیسیون در ونزوئلا و همچنین اعمال فشار بر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور برای کناره گیری از قدرت مدعی شد که زمان برای انجام گفتگو میان طرفهای درگیر در ونزوئلا به پایان رسیده و تمام گزینه ها بر روی میز قرار دارد!

وی در اظهاراتی مداخله جویانه و مغایر با حقوق بین الملل خطاب به جمعیت حاضر در این گردهمایی ادعا کرد: «اکنون زمان عمل است. زمان آن رسیده که دیکتاتوری مادورو یکبار برای همیشه پایان یابد».

لازم به ذکر است که مایک پنس دو روز پیش (31 ژانویه/10 بهمن ماه) در پیامی توئیتری از دیدار خود با معارض ونزوئلایی که خود را سفیر دولت «گوآیدو» می خواند، خبر داد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا بدون توجه به منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها در این پیام نوشت: «از دیدار با کارلوس وچینو (Carlos Vecchio) و رهبران دولت آزاد ونزوئلا خوشحالم».

وی در اقدامی خصمانه علیه دولت ونزوئلا تأکید کرد: «آمریکا قویاً حامی مجمع ملی ونزوئلا و رئیس‌ جمهوری خوآن گوآیدو (سرکرده شورشیان ونزوئلا) است».

گفتنی است که از زمان برپایی اعتراضات توسط گروههای مخالف دولت در ونزوئلا و اقدام «خوان گوایدو» رهبر مخالفان در معرفی خود به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور، دولت آمریکا بلافاصله با به رسمیت شناختن این اقدام گوآیدو از سایر کشورها خواست تا به پیروی از آمریکا رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت بشناسند.

این در حالی است که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور کنونی ونزوئلا- که ماه میلادی گذشته برای دومین بار به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد- برای انجام مذاکرات با مخالفان و احتمالاً کشوری ثالث به عنوان میانجی اعلام آمادگی کرده است. وی می گوید که اعلام ریاست جمهوری خودخوانده از سوی گوآیدو تلاش آمریکا برای انجام کودتا در این کشور نفت خیز بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی