بازدید 2553

کویت: هیچ افق روشنی برای حل بحران قطر وجود ندارد

معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که هیچ افق روشنی برای حل بحران دیپلماتیک میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 30 January 2019

معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که هیچ افق روشنی برای حل بحران دیپلماتیک میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت درحاشیه شرکت در مراسم روز ملی هند که در سفارت این کشور در کویت برگزار شد، تاکید کرد: برای مهار کردن بحران کنونی میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (عربستان، بحرین، امارات و مصر) با قطر هیچ چشم‌اندازی دیده نمی‌شود.

به گزارش روسیاالیوم، معاون وزیر خارجه کویت تصریح کرد: بحران و حملات رسانه‌ای متوقف نشده و کویت به خاطر تداوم این حملات احساس درد و نگرانی دارد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر مبنی بر گسترش روابط دوحه با ترکیه، ایران و عراق و اینکه روابطش با شورای همکاری خلیج‌فارس اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: حق برادران قطری است که روابط خود را با کشورهای دیگر گسترش دهند اما این به معنای دوری این کشورها از شورای همکاری خلیج فارس نیست.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند، در مقابل دوحه نیز این اتهام را رد و این چهار کشور عربی را به تلاش برای کنترل بر تصمیمات ملی این کشور متهم کرد و کویت نیز از آغاز بحران نقش میانجی را ایفا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر