بازدید 2581

هزاران نیروی آمریکایی دیگر راهی مرز مکزیک می‌شوند

با حرکت کاروان دیگری از مهاجران از هندوراس به سمت شمال، وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که چند هزار نظامی آمریکایی دیگر در روزهای آتی به مرز با مکزیک اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 30 January 2019

با حرکت کاروان دیگری از مهاجران از هندوراس به سمت شمال، وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که چند هزار نظامی آمریکایی دیگر در روزهای آتی به مرز با مکزیک اعزام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: وزارت امنیت داخلی آمریکا (دی‌اچ‌اس) درخواست ظرفیت شناسایی و سیم خاردار داشتند. ما هم درخواست آنها را با اعزام نیروهایی پاسخ می‌دهیم." او در پاسخ به اینکه چه تعداد نیرو راهی مرز جنوبی آمریکا می‌شود، گفت: چند هزار تن، توضیح دیگری نمی‌دهم.

یک سخنگوی پنتاگون بعداً توضیح داد وزارت دفاع آمریکا اکنون در حال تقویت یگان‌های مستقر است و افزایش چند هزار نیرو خواهد داشت و زمانی که این کار انجام شود، اطلاع‌رسانی درباره تعداد نیروها صورت می‌گیرد. سرپرست وزارت دفاع آمریکا همچنین تاکید کرده بود تمام نیروها در "نقش پشتیبانی" برای مقام‌های مدنی فعال هستند و وارد اجرای قانون نمی‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدا در اواخر اکتبر دستور اعزام حدود ۶۰۰۰ نظامی به مرز جنوبی ایالات متحده را صادر کرد. در آن زمان دو کاروان از مهاجران در حال حرکت از مکزیک به سمت آمریکا بودند. مخالفان ترامپ این دستور او را شیرین‌کاری پیش از انتخابات میان دوره کنگره در ماه نوامبر دانستند.

از آن زمان حدود ۳۶۰۰ نیرو به پایگاه‌های اصلی خود بازگشتند اما ۲۳۰۰ سرباز همچنان در مرز حضور دارند. پاتریک شاناهان اوایل همین ماه از تمدید مأموریت آنها تا سپتامبر ۲۰۱۹ خبر داد. ۲۲۰۰ نیروی گارد ملی هم در مرز مکزیک-آمریکا مستقر هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل