بازدید 6493

معیارهای عفو گسترده تقدیم رئیس قوه قضاییه شد

کد خبر: ۸۷۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 30 January 2019

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، از تعیین معیارهای عفو گسترده محکومان و ارائه آن به رئیس قوه قضاییه خبر داد.

به گزرش «تابناک» به نقل از ایرنا، اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد سازمان زندان ها در خصوص دستورالعمل عفو گسترده زندانیان مشخص شده است، اظهار داشت: سازمان زندان ها معیارهای عفو را مشخص و تقدیم رئیس قوه قضاییه کرده است زیرا رئیس دستگاه قضا باید در این خصوص نظر بدهد و تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور افزود: پیشنهادات خود را به دفتر رئیس دستگاه قضا تقدیم کردیم و منتظر نتیجه هستیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، چهارم بهمن ماه امسال در نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها از اعطای عفو گسترده به زندانیان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: باید این باور در همه ما نهادینه شود که افزایش زندانی به نفع کشور نیست؛ البته در اینجا یک خبر خوش هم بدهم و آن اینکه طی عرایضی که خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، بنا شد در چهل سالگی انقلاب عفوی با معیاری گسترده‌تر از گذشته داشته باشیم که این موضوع در حال بررسی است.

وی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته آن استثنا‌هایی که در عفو‌های دیگر وجود دارد برای این عفو جدید نیز مطرح می‌شود اما تلاش ما این است که با انجام بررسی‌های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند و با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب با اصل موضوع، به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر