بازدید 3105
رحمانی فضلی:

مدعیان نتیجه گرفتند انقلاب برچیدنی نیست

کد خبر: ۸۷۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 29 January 2019

وزیر کشور گفت: فردی که دارای منصب است نباید تحت تاثیر افراد مختلف و سلایق آنها قرار گیرد و باید شناخت دقیق و درستی از جایگاه خود داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دیدار با اعضای شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این شورا و استمرار آن و پیشنهادات مطرح شده از سوی این شورا، این موارد را عاقلانه و قابل اجرا دانست و گفت: در تمام مدتی که در وزارت کشور این مسئولیت را برعهده دارم، تنها دو محدودیت در تأمین خواست و نظر کارکنان را به رسمیت شناختم که اول محدودیت های قانونی و دیگری محدودیت امکانات است و همواره از خداوند می خواهم تا به دست بنده مشکلات مردم حل شود.

وزیر کشور ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فجر و چهل سالگی انقلاب، به یادآوری خاطرات روزهای نخست انقلاب پرداخت و گفت: آن دوران روزهای خطیر و مهمی بود و ترس با شور و هیجان در هم آمیخته بود، اما همه چیز در یک نقطه مشترک یعنی امید و اعتماد به هم می رسید.

رحمانی‌فضلی، ادامه داد: امید و اعتماد نقطه برجسته انقلاب ایران بود. اعتماد به امام، راه امام و امید به پیروزی که از اعتماد به امام و پشتوانه معنوی ایشان نشأت می گرفت؛ چرا که همه مردم به باور و دم مسیحایی امام ایمان و اعتماد داشتند.

وی در ادامه به کمبودها و نبود امکانات ارتباطی و پایین بودن سطح دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات در پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با این حال مردم به خوبی مخاطب پیام قرار می گرفتند و در کل کشور به صورت یکپارچه جهت می یافتند. در واقع؛ در حالی انقلاب ایران پیروز شد که هیچ گروه و تفکر سیاسی تصور نمی کرد، بدون پرداخت هزینه بسیار و کشتار و خونریزی، این انقلاب موفق شود.

وزیر کشور افزود: اما امام، بر پایه اعتقاد به مردم و حضور مردم و همچنین با روش اجماع سازی و همراه سازی و تقویت ایمان و تشخیص درست و دقیق دشمن واقعی کشور و ملت ایران، توانست بدون هیچ اقدام مسلحانه و با کمترین هزینه ممکن این انقلاب را به ثمر برساند؛ چرا که امام خمینی (ره) راه خود را به درستی انتخاب کرد و عقل ها و دلها را با خود همراه کرد.

مدعیان نتیجه گرفتند انقلاب برچیدنی نیست

رحمانی‌فضلی به استمرار انقلاب اسلامی تا چهلمین سال پس از پیروزی با قدرت و اقتدار اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مخالفین مردم، در ابتدای انقلاب تصور می کردند که این خیزش مردمی، بیش از چند ماه دوام نخواهد یافت؛ غافل از اینکه، انقلاب مردم ایران مبتنی بر عقل و ایمان است و بعد از چهل سال فراز و فرودهای بسیار در حالی که در سالهای ابتدایی انقلاب نیز مشکلات فراوانی در کشور وجود داشت، همان کسانی که ادعا می کردند این انقلاب دوام نخواهد داشت، به این نتیجه رسیده اند که نه تنها این انقلاب برچیدنی نیست بلکه آنقدر قدرتمند و توانمند شده است که برای کاهش و محدود کردن توان و قدرت آن سخن می گویند و مثلاً بهانه جویانه؛ می گویند باید برد موشکی ایران محدود شود؛ این یعنی توانمندی های کشور و ملت ایران، به جایی رسیده است که آنها شکی در اهمیت و اثرگذاری آن ندارند.

وی در تبیین این بخش از سخنان خود، از منظر افکار عمومی جهانی گفت: ۴۰ سال است که تصور دنیا از ما بر مبنای استقامت، مقاومت و پیشرفت و توسعه است. مردم و افکار عمومی دنیا به دلیل مسائل مختلف، از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله و استمرار تحریم های ظالمانه و سایر فراز و فرودهای پربازتاب سال های پس از انقلاب، در جریان اخبار ایران بودند و همواره پس از هر یک از مقاطع این مقاومت ها، ملت ایران را پیروز دیده اند. این بازخوردها و موفقیت ها، همه به این دلیل است که جملگی ما، یک باور را دنبال کرده ایم و آن توحید، معاد، نبوت و دین مداری بوده است.

وزیر کشور به ویژگی های دنیای امروز و سطح وسیع دسترسی مردم و وجود ابزار و امکانات مختلف از جمله فن آوری های جدید و فرصت ها و تهدیدهای این شرایط اشاره کرد و افزود: با وجود همه آسیب پذیری های محتمل، مردم ایران؛ مردمی خداشناس و مؤمن هستند، گرچه وجود امکانات و البته تهاجمات بی امان فرهنگی شاید در سبک زندگی تفاوت هایی را ایجاد کرده است اما نمی توان و نباید تلقی بی دینی از مردم کرد و این البته، فقط تشخیص و قضاوت بنده نیست، و همین معنا، در نتایج پیمایش های اخیر کشور به وضوح مشهود است. این بررسی ها که اخیراً انجام شده، نشان می دهد؛ بیش از ۹۰ درصد مردم ما؛ ایران دوست، اسلام دوست و خدا باور هستند و اگر مشکلی در اجرای مظاهر دینی وجود دارد، ناشی از کم کاری ها و سوء عملکردهای متولیان و مجریان، در نهادینه کردن و درونی کردن مسائل دینی است.

بخش زیادی از ظرفیت جامعه امکان حضور در رده های مختلف را ندارند

رحمانی‌فضلی در ادامه با بیان اینکه گرچه ما در این چهل سال موفق بوده ایم ولی این موضوع به معنی نبود ضعف ها و کاستی ها نیست، تاکید کرد: اگر ما در بخش هایی موفق نبوده ایم، ضعف و کم کاری همه ما به عنوان بخش های مختلف این جامعه و کشور بوده است که نتوانستیم، اصول انقلاب و معیارهای اصیل دینی خود را به خوبی پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما در وزارت کشور باید مسئولیت اداره کشور را به خوبی انجام دهیم و امنیت را در جامعه ایجاد کنیم و عهده داری شایسته این مسئولیت؛ به واسطه کارکنان و بدنه اجرایی این وزارتخانه در سراسر کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه، بخش زیادی از ظرفیت های موجود در جامعه، امکان حضور در رده های مختلف کشور را دارند، گفت: این فرصت بزرگی است که انقلاب برای جامعه ایران ایجاد کرد و همه ما مدیون انقلاب هستیم؛ البته انقلاب را نیز مردم با تصمیم قاطعانه و حضور انقلابی خود به نتیجه رساندند. پس باید همه در کنار هم تلاش کنیم؛ تا همانند روند پیروزی انقلاب اسلامی، در فرصتی که به یُمن انقلاب، برای اداره مستقل کشور فراهم شده است، با انجام شایسته مسئولیت های خود، به نحو احسن نقش آفرینی کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

مردم می دانند خشونت و تنش راه تغییر نیست

رحمانی‌فضلی در ادامه به موضوع اعتراضات دی ماه سال گذشته و بصیرت بالای مردم ایران پرداخت و گفت: در مسائل دی ماه، آنچه موجب شد دشمن، موفق به سوء استفاده از این اعتراضات نشود، شعور و فهم بالای مردم بود. چرا که؛ مردم ایران میان مشکلات و دشواری های اقتصادی با استقلال، حریت و امنیت خود تفکیک قائلند و از آنجایی که احساس کردند که تدوام این اعتراضات از سوی برخی عوامل خارجی و دشمنان در جهت برهم زدن نظم و امنیت کشور، سوق می یابد، مسیر خود را جدا کردند؛ چراکه مردم ما می دانند اگر امنیت خدشه دار شود، به آسانی قابل جبران نیست.

وی افزود: مردم ما، از هر بخشی هم اگر ناراضی باشند، می دانند که در آینده این کشور سهیم اند و اگر نماینده یا مدیری را لایق مقامی نمی دانند، می توانند در انتخابات بعد، نماینده یا مدیر مناسب دیگری را انتخاب کنند؛ لذا خشنونت آفرینی و تنش زائی را، راه تغییر نمی دانند.

هر فرد در اداره کشور دخیل باشد جزء حکومت است

وزیر کشور که در جمع اعضای شورای کارکنان وزارت کشور سخن می گفت، به اهمیت فهم درست افراد از جایگاه خود و نقش آفرینی شان اشاره کرد و گفت: هرفرد، در هر سطحی در اداره کشور دخیل باشد، جزء حکومت است و باید بداند در جایگاه بالا و بزرگی قرار دارد؛ اما این بزرگی به معنای بزرگ بودن دایره مسئولیت و خدمت رسانی به مردم است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: فردی که دارای منصب است نباید تحت تاثیر افراد مختلف و سلایق آنها قرار گیرد و باید شناخت دقیق و درستی از جایگاه خود داشته باشد.

وی با اشاره به نقش خطیر و جایگاه بسیار مهم و بالای وزارت کشور در روند اداره کشور و با یادآوری اینکه رفع بسیاری از مشکلات کشور، که از دیگر مسیرها، به نتیجه نمی رسد به این وزارتخانه واگذار می شود و کارکنان و مدیران وزارت کشور با علاقمندی و انگیزه بالا آن را پیگیری می کنند؛ افزود: کارکنان وزارت کشور، باید درک عمیقی از این جایگاه داشته باشند و هرنقدی که به دولت و حکومت دارند ابتدا از خود داشته باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه اختیار، امکان و قانون هرچه در توان داریم، برای ارتقای وزارت کشور و بهبود وضعیت کارکنان آن انجام می دهیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

رحمانی‌فضلی ضمن اشاره به اینکه بالاترین نشاط، آرامش درونی است، گفت: آرامش درونی پایدار با توکل بر خدا و مدد جستن از خداوند محقق می شود و در این جهت، باید تمام کارها را در مسیر خدا و رضای او انجام داد. البته در سیستم اداری علاوه بر ارتقای روحیه معنوی، باید تلاش کنیم؛ زمینه نشاط فردی و جمعی، اهتمام کارکنان به ورزش و امکانات مورد نیاز آن را فراهم کنیم.

انتخاب استانداران از درون بدنه وزارت کشور بازخورد مثبتی داشت

وی همچنین به سیستم ارزیابی اشاره کرد و گفت: این سیستم در نظام اداری به درستی عمل نمی کند و نیاز به سیستم دقیق ارزیابی داریم و همچنین یکی از ضرورتها ایجاد بانک اطلاعاتی از کارکنان است تا بتوان از آنها برای تصدی پست های مدیریتی در بخش های مختلف صف وستاد وزارت کشور بهره برد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تلاش داریم که استانداران، فرمانداران و معاونین از بدنه وزارت کشور انتخاب شوند و این نگاه به درون تا کنون به خوبی تحقق یافته و بازخورد مثبتی نیز به همراه داشته است.

در ابتدای این نشست روح الله سمیع رئیس شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شورا، برنامه ها و پیشنهادات اجرایی مد نظر شورا را در سطوح مختلف ارائه کرد. همچنین چندتن از اعضای این شورا به طرح پیشنهادات، مسائل و مشکلات کارکنان را از جمله در خصوص تعاونی ها، امکانات و شرایط رفاهی، تبدیل وضعیت قراردادی ها و چابک سازی و افزایش بهره وری کارکنان مطرح کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر