بازدید 8958
۳

ضرر ده میلیارد تومانی جشنواره فیلم فجر که دبیر جشنواره نتوانست توجیهش کند!

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌توانست در برج میلاد با شکوه فوق العاده و یا دست‌کم در ایران مال به شکل آبرومندانه‌ای برگزار شود و برای نخستین بار این رویداد به جای گذاشتن هزینه سنگین بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد، نه تنها خودکفا شود، بلکه تراز مثبت داشته باشد؛ اما از گروه کنونی چنین تدبیری بعید بود.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 28 January 2019

ضربه ده میلیارد تومانی به جشنواره فیلم فجر که دبیر جشنواره نتوانست توجیهش کند!جشنواره فیلم فجر در حالی از دو روز دیگر به میزبانی سینماملت برگزار می‌شود که این رویداد نه تنها می‌توانست با شکوه بیشتری برگزار شود، بلکه حتی می‌توانست برای نخستین بار به سوددهی نیز برسد؛ اتفاقی که همزمان با جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحول مهمی محسوب می‌شد، ولی سرانجام چنین اتفاقی رخ نداد و میلیاردها تومان هزینه برگزاری به سازمان سینمایی تحمیل شد.

به گزارش «تابناک»؛ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از دهم بهمن آغاز می‌شود و اهالی سینما در پردیس ملت و اهالی سینما در پردیس چارسو به دور از هم و ایزوله شده به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و درباره آنها قضاوت می‌کنند. با وجود آنکه هنوز جشنواره آغاز نشده، برخی اشتباهات راهبردی در جشنواره فیلم فجر قطعی است؛ اشتباهاتی که دبیر جشنواره فیلم فجر در جریان نشست خبری نتوانست برای آنها پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای ارائه دهد و با کلی‌گویی از کنار آن گذشت.

داروغه زاده در مقابل این پرسش که جشنواره فجر با ساختار جشن برگزار می‌شود و بنابراین چرا عنوان جشن سینما برای آن به کار نمی‌رود، پاسخ مشخصی نداشت و سخنانی مطرح کرد که ارتباطی با پرسش نداشت.

او همچنین این پرسش دبیر فرهنگی «تابناک» پیرامون علت برگزاری غیراستاندارد جشنواره و آغاز داوری جشنواره از چند روز زودتر از جشنواره که در هیچ جشنواره استانداردی در دنیا سابقه ندارد نیز سکوت کرد. دبیر جشنواره فیلم فجر درباره عدم انتخاب یک سینما به جای سینما نامناسب ملت نیز پاسخی برای بیان نداشت.

ضربه ده میلیارد تومانی به جشنواره فیلم فجر که دبیر جشنواره نتوانست توجیهش کند!

اصرار بر برگزاری جشنواره در سینماملت با وجود مخالفت خبرنگاران، همراهی گروهی از اهالی رسانه را با دبیر فرهنگی «تابناک» در پی داشت. داروغه البته پاسخ مشخصی نداشت و گفت، در دوره‌های آینده شاید ایران مال میزبان باشد و پاسخ نداد، چرا به خواست رسانه‌ها برای انتقال سالن رسانه‌های جشنواره به سینمای مناسب‌تر پاسخ مثبت نداده است. او درباره اینکه چرا سینمای نوساز ایران‌مال که در کنار سالن سینمای فارابی بالاترین کیفیت را دارد، با وجود اسپانسرینگ 10 میلیارد تومان، رخ نداده، اظهار داشت که در این زمینه فقط دبیر جشنواره تصمیم‌گیرنده نیست!

نکته قابل تأمل اینکه، جشنواره فیلم فجر امسال برای اولین بار، با کیفیت 4K در مجموعه ایران مال به‌نمایش درخواهد آمد و در واقع بهترین کیفیت قابل عرضه بوده اما باز هم اولویت به سینمای هزینه‌زای ملت تعلق گرفت! کاملاً مشخص است که عدم میزبانی ایران مال یک اقدام احتیاطی بوده تا بعدها حواشی به وجود نیاید که برای مدیران سینمایی چالش‌زا شود اما باید در نظر گرفت که اقداماتی نظیر استعلام از نهادهای قضایی می‌توانست به عنوان سندی برای اطمینان از همکاری این مجموعه به کار رود و برای نخستین بار جشنواره فجر در آرامش برگزار شود.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌توانست در برج میلاد با شکوه فوق العاده‌ای برگزار شود و یا دست‌کم در ایران مال به شکل آبرومندانه‌ای برپا شود و برای نخستین بار این رویداد به جای گذاشتن هزینه سنگین بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد، نه تنها خودکفا شود، بلکه تراز مثبت داشته باشد اما از گروه کنونی چنین تدبیری بعید بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
سلام
قشنگ تابلوست که مدیریت متمول ایران مال وقتی بنا بر نظر دستگاه های نظارتی نتوانسته است میزبانی جشنواره را از ان خود کند به دنبال رپرتاژ اگهی که با انداختن اسم ایران مال بر سر زبان ها به کار تبلیغاتی خود ادامه دهد
جشن پیروزی چی
ایران مال !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر