بازدید 6366
۹
ثبات نسبی نرخ دلار و یورو؛

ثبات نسبی نرخ دلار در مرز روانی ۱۲ هزار تومان/ نرخ رسمی ۲۸ ارز افزایش یافت

بازار آزاد ارز در سومین روز هفته، بر خلاف روز‌های قبل، با ثبات نسبی در نرخ گذاری انواع ارز همراه بود. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بانکی با اندکی افزایش نسبت به نرخ پایانی روز قبل، در محدوده نزدیک به ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 28 January 2019

تابناک اقتصادیبازار آزاد ارز در سومین روز هفته، بر خلاف روز‌های قبل، با ثبات نسبی در نرخ گذاری انواع ارز همراه بود. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بانکی با اندکی افزایش نسبت به نرخ پایانی روز قبل، در محدوده نزدیک به ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز (دوشنبه هشتم بهمن ماه ۹۷) بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی (نرخ لحظه‌ای بازار) هر اسکناس دلار آمریکا در لحظه تنظیم این گزارش، با نرخ ۱۱۷۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با رشد ۱۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۱۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار، فروخته شد.

همچنین در بازار امروز، هر اسکناس یورو با قیمت ۱۳۶۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با قیمت ۱۳۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو، فروخته شد. نرخ خرید و فروش یورو، نسبت به قیمت پایانی روز یکشنبه، بدون تغییر بوده است.

آنچه مسلم است، این روز‌ها بسیاری از سفته‌بازان و دلالان به دنبال ایجاد نوسانات ارزی در بازار هستند تا در این میان سود بیشتری بدست آورند، اما در مقابل این تلاش ها، نباید از مدیریت بانک مرکزی و صرافی‌های بانکی به عنوان بازارساز در زمینه کنترل عرضه و تقاضا در بازار، چشم پوشی کرد. زیرا ثبات هفته های اخیر در بازار ارز، نتیجه مجموعه تدابیر بانک مرکزی  بوده است. هرچند دلایل تحرکات سفته‌بازانه برخی افراد در بازار این روزها، جای تامل و بررسی بیشتر از سوی نهاد‌های نظارتی و تصمیم گیر دارد.

قیمت دلار امروز بهمن

بر اساس این گزارش، در کنار نرخ‌های بازار آزاد ارز، امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که براساس آن قیمت ۲۸ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز یکشنبه افزایش و قیمت ۱۲ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۶ ارز دیگر نیز ثابت بود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه هشتم بهمن ماه ۹۷) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس با ۲۱ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۵۵ هزار و ۴۵۶ ریال و هر یورو نیز با ۱۹۳ ریال رشد ۴۷ هزار و ۹۸۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۳۴۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۵۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۳۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۲۷ ریال، روپیه هند ۵۹۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۰۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۵۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۹۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۸۰۸ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۸۵۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۹۰ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۹۸۴ ریال، روبل روسیه ۶۴۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۲۵۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۷۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۳۴۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۷۶۳ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۸۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۲۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۴۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۳۳۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۶۲۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۲۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۷۹۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۴۹۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۲ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۸۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
مرز روانی یک دلار 12000 تومان است؟!!!!!!
خوش به حالتون که انقدر روانتون پاکه که مرزش دلار 12000 تومانی هست.
اقای روحانی باید پاسخگوی ادعاهای مطرح شده بر علیه اقای احمدی نژاد باشد بخصوص در مورد افزایش نرخ دلار که دردوره اقای احمدی نژاد به این اندازه افزایش پیدا نکرد
خوب دیگه معجون فراموشی فوتبال هم تمام شد وحالابایدبه مسایل اساسی مثل دلار۱۲۲۰۰ تومانی و گوشت کیلویی صدهزارتومان رسیده
باور کنيد که اصلا رواني نيست و دقيقا تابع نقدينگي هستش. چند ماه قبل يک کارشناس اقتصادي در راديو بر اساس نقدينگي اون زمان حساب کرد که قيمت دلار 12 هزار تومان است. الان البته بايد بيشتر باشد ولي چون معمولا فنر دلار هر چند سال يکبار در مي رود به نظرم روي همين 12 هزار تومان مي ماند
علت افزایش نرخ دلار، خود مسولین هستند: تغییر نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت از روزشمار به ماه‌شمار.
این دلار در کانالی افتاده که داره غرق میشه خخخخخخخخخخخخ
همینطوری روزی 100 تومن داره میره بالا تا شب عید برسه به 14 تومن!
بانک مرکزی خوابه یا خودش اینطوری دوست داره؟!؟
قیمت دلار روند کاهشی داشت تا وقتی که بانک مرکزی با معجزه تغییر روش پرداخت سود، روند دلار رو افزایشی کرد
آفرین به این تدبیرتون!
واقعا جای تاسف داره که نسبت به 15 روز پیش تقریبا دلار1700تومان گران شده و شما اسمشو گذاشتین ثبات!!!!!!!!!!
فقط سودحوها از افزایش این روزهای دلار و طلا استقبال می کنند. کجا رفت وعده مسیولین برای پایین آمدن نرخ دلار به 7 هزار تومان؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!. 7 هزار تومان رسید به بالای 12 هزار تومان و جالا با به به و چه چه در موردش حرف می زنید. تا کی می خواین به این همه دروغگویی ادامه بدین؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار