بازدید 5711
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس برای سومین روز پیاپی، ریزش کرد/ بیشترین حجم و ارزش بازار به بانکی‌ها رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هشتم بهمن ماه ۹۷، در ادامه روند نزولی دو روز گذشته، با کاهش ۹۶۵ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. این در حالیست که در مجموع دو روز گذشته نیز، شاهد ریزش ۲۱۴۰ واحدی نماگر کل بورس بودیم.     
کد خبر: ۸۷۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 28 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هشتم بهمن ماه ۹۷، در ادامه روند نزولی دو روز گذشته، با کاهش ۹۶۵ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. این در حالیست که در مجموع دو روز گذشته نیز، شاهد ریزش ۲۱۴۰ واحدی نماگر کل بورس بودیم.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷۹ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۳۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند دو روز گذشته با رشد ۵ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۵۱۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۲۷۷ واحد کاهش معادل ۰.۷۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۹ واحد کاهش معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۹۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۱۱ واحد کاهش معادل ۰.۴۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۲ هزار و ۶۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۱۰ داشت و در سطح ۱۶۰ هزار و ۹۴۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۸۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۰۸ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۰۵ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۹۶ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۵ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۷۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۶۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۶۴ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۹ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۳ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۵۲ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۱ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۴۹ واحد و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۴۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۱۷ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۵۰ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۷ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۴۶ واحد، نماد شسپا متلعق به نفت سپاهان با ۳۸ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۳۳ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۱ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۱۷ واحد، نماد لوتوس متعلق به تامین سرمایه لوتوس پارسیان با ۱۴ واحد و نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۱۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۹۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۳ هزار و ۱۶۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۷۵ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز بورس تهران، گروه بانکی‌ها بیشترین حجم و ارزش بازار را به خود اختصاص داد و پس از آن گروه خودرویی‌ها و شیمیایی‌ها با بیشترین افزایش ارزش و حجم معاملات مواجه شدند.

بیشترین افزایش قیمت در نماد‌های پارس دارو «دارو»، نفت سپاهان «شسپا»، موتوژن «بموتو»، پارس دارو «دپارس»، تامین ماسه ریخته‌گری «کماسه»، سیمان خزر «سخزر»، معدنی املاح ایران «شاملا» رقم خورد و بیشترین کاهش قیمت را نیز در نماد‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی «بکام»، سرمایه‌گذاری مسکن «ثمسکن»، معدنی دماوند «کدما»، تایدواترخاورمیانه «حتاید»، کارتن ایران «چکارن»، نوسازی‌وساختمان‌تهران «ثنوسا» و صنایع‌جوشکاب‌یزد «بکاب» شاهد بودیم.

برترین تقاضا متعلق به سهم تازه عرضه شده «لوتوس» متعلق به تامین سرمایه لوتوس پارسیان بود و پس از آن نیز نماد‌های «خودرو» متعلق به ایران خودرو، نفت سپاهان «شسپا»، تامین ماسه ریخته‌گری «کماسه»، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند «کمند»، سیمان خزر «سخزر» بیشترین صف خرید را به خود اختصاص دادند، در مقابل بیشترین صفوف عرضه و فروش متعلق به نماد‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان «کیان»، کارتن ایران «چکارن»، قند شیرین خراسان «قشرین»، پتروشیمی‌شیراز «شیراز»، صکوک اجاره سایپا - ۳ ماهه «صایپا ۱۰۴» و کارخانجات تولیدی شهید قندی «بکام» بود.
ا‌مروز د‌ر بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص د‌ارد، ۴.۹۵ میلیون سهم آتیه د‌ا‌ده‌پرداز به ارزش کمتر از ۵.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین ۹۰ میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش کمتر از ۱۱.۷ میلیارد تومان، به کد‌های درون‌گروهی سهامدارعمده منتقل شد و ۸.۶ میلیون سهم صندوق قابل معامله آرمان آتی کوثر به ارزش بیش از ۸۶۰ میلیون تومان به کد‌های درون گروهی منتقل شد، د‌ر فولاد مبارکه کمی بیشتر از ده میلیون سهم به ارزش ۴.۹ میلیارد تومان با معاملات انتقالی بین سهامداران همراه بود و ۱۰ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش ۵۸.۳۲ میلیارد تومان نیز کد به کد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
چرانگفتیدشاخص به کانال ۱۵۹۰۰۰ واحدسقوط کرد؟
به داد بورس برسید، آقا زاده های محترم چرا سرمایه هاتون رو نمی آرید توی بورس، که هم اقتصاد رونق پیدا کنه و هم یه سود معقولی کاسب شید، آره راست می گید شما به سود معقول علاقه ای ندارید شما دوست دارید توی کار واردات خودرو ،طلا و دلار و ساخت و ساز باشید که در عرض 3 ماه پولتون 3 ، 4 برابر شه ، کارایی که دشنه تو قلب اقتصاد مملکت می کنه و ...
نمیدونم چه دستهای پلیدی تو کاره





که نمیزاره شاخص از صد و شصت و پنچ هزار بالا بره و از صد و پنچاه پنچ هزار ریزش کنه
رانت را در صف 140 ملیونی ایرانخودرو ببینید.چرا چنین صفی درست شد در صورتیکه بقیه خودرویا مثل سایپا منفی بودن.علت بعدا و بعد از اینکه خرید رانتخوران و رانتداران تمام شد برای بقیه مردم با ارسال اطلاعیه روی خبرگزاریها معلوم خواهد شد.بورس تهران فقط و فقط به رانتخوران سود میرساند در حالیکه باقی مردم مثل ما که سه ساله پولمون تو سهام گروه سایپا یکچهارم شده ضرر میکنند.
تازه اولشه
این دکان و دستکی که یه عده برای گرفتن پول مردم عادی درست کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل