بازدید 3345

ارتش عراق برای عملیات علیه داعش در خاک سوریه آماده می‌شود

در حالی که تعداد عراقی‌ها در محور مرزهای سوریه از ۲۵ هزار تن فراتر رفته و آنها تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای سوریه دارند، برخی منابع از فراهم کردن آمادگی‌ها برای یک عملیات نظامی قریب الوقوع در داخل خاک سوریه پس از ناکامی داعشی‌ها در نفوذ از مرزها خبر دادند.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 27 January 2019

در حالی که تعداد عراقی‌ها در محور مرزهای سوریه از ۲۵ هزار تن فراتر رفته و آنها تحرکات نظامی در نزدیکی مرزهای سوریه دارند، برخی منابع از فراهم کردن آمادگی‌ها برای یک عملیات نظامی قریب الوقوع در داخل خاک سوریه پس از ناکامی داعشی‌ها در نفوذ از مرزها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، نیروهای عراقی و گروه‌های حشد شعبی از بیش از یک ماه پیش به جمع‌آوری و آماده باش نیروهای خود در نزدیکی مرزهای سوریه ادامه می‌دهند.

یک مسؤول نظامی به سایت خبری العربی الجدید گفت: نیروهای نظامی از ارتش و حشد شعبی عراق که به مرزهای عراق با سوریه رسیده‌اند، از ۲۵ هزار تن فراتر رفته‌اند و آنها به سلاح‌های پیشرفته، مهمات و خودروهای زرهی مجهز هستند.

این مسؤول نظامی اظهار کرد: این تحرکات نظامی ادامه دارند و نیروهای عراقی در حال انجام این آمادگی‌ها هستند واین امر نشان‌دهنده آمادگی آنها برای ورود به یک عملیات نظامی قریب الوقوع است، همچنین برخی اطلاعات حاکی از نزدیکی آغاز عملیاتی نظامی در داخل خاک سوریه هستند و اینکه نیروهای عراقی با هماهنگی ارتش سوریه مناطق نفوذ داعش را به شدت هدف قرار خواهند داد.

وی افزود: این اطلاعات تایید می‌کنند که نیروی هوایی عراق نقش بزرگی در این عملیات ایفا کرده و برای نیروهای عراقی که این حمله را اجرا خواهند کرد و سپس از آنجا به سمت مرزها عقب‌نشینی می‌کنند، پوشش هوایی ایجاد خواهد کرد.

این مسؤول نظامی زمان تقریبی این عملیات را فاش نکرده و تنها تاکید کرد که این عملیات نقش بزرگی در مسدود کردن راه داعشی‌هایی که برای نفوذ به عراق تلاش می‌کنند، ایفا خواهد کرد.

این اقدام همزمان با ورود نیروهای عراقی به عملیات ضد داعش در صحرای غربی این کشور انجام می‌شود.

عبدالرزاق المعموری، یکی از مسؤولان فرماندهی عملیات مشترک عراق که مسؤول پرونده امنیتی این کشور است، به العربی الجدید گفت: فرماندهی عملیات دستور تشدید عملیات علیه گروهک‌های داعش و تعقیب آنها در محور غربی عراق را داد.

المعموری تاکید کرد: پروازهای شناسایی با هماهنگی با نیروی هوایی عراق انجام شده و به شناسایی و انهدام چند گروهک داعش منجر شدند، هفته گذشته نیز پنج گروهک داعشی شناسایی و منهدم شده و نزدیک به ۱۷ داعشی کشته شدند.

همزمان نیروهای عراقی پس از درگیری با داعشی‌ها، عملیات نفوذ داعش را ناکام گذاشتند.

سرهنگ اسماعیل محمود، فرمانده تیپ عشایر استان الانبار وابسته به ارتش عراق گفت: برخی اطلاعات امنیتی تحرکات داعشی‌ها در منطقه الباغوز سوریه در نزدیکی مرزهای عراق را نشان داد، داعشی‌ها قصد نفوذ به خاک عراق را داشتند که ما با آنها درگیر شدیم و ۹ تن از آنها را از پا درآوردیم.

محمود با اشاره به اینکه نیروهای عراقی در مرزهای این کشور با سوریه مستقر شده‌اند و داعش در داخل خاک سوریه دچار سردرگمی شده‌، گفت: نیروهای امنیتی عراق از گارد مرزی و یگانی از عملیات الانبار و تیپ عشایر در عملیات مقابله با داعش شرکت کرده و مانع از نفوذ داعشی‌ها شدند.

نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با اقدامات خشونت‌آمیز جدید داعشی‌ها، تحرکات گسترده‌ای در داخل خاک و جبهه‌های سوریه آغاز کرده‌اند و طرح نظامی اخیر آنها بر حفظ مرزها با سوریه و ممانعت از نفوذ داعشی‌ها پس از هماهنگی با دمشق متمرکز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی