بازدید 2129

انتقاد رئیس علامه از تفاوت حقوق اساتید دو وزارتخانه

کد خبر: ۸۷۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 27 January 2019

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از تفاوت دریافتی استادان دانشگاه‌های دو مجموعه علوم و بهداشت انتقاد کرد و گفت: لازم است دولت و مجلس در شرایط فعلی و قبل از تصویب نهایی بودجه با جابه‌جا کردن یک سری اعتبارات، ردیف مشخصی برای اجرایی کردن این امر در نظر بگیرند.

به گزارش دانشجو، دکتر حسین سلیمی ضمن بیان این مطلب از تفاوت دریافتی‌های استادان دانشگاه‌های دو وزارت‌خانه بهداشت و علوم انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر حقوق استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی، حتی در رشته‌های مشابه بین دو وزارتخانه نظیر "آمار"، "معارف اسلامی"، "تربیت بدنی"، "زیست شناسی"، و غیره بسیار بیشتر از حقوق استادان دانشگاه‌های وزارت علوم است. مثلاً یک استاد آمار در دانشگاه علوم پزشکی چندین میلیون بیشتر از استاد آمار دانشگاه‌های وزارت علوم دریافت می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر بر اساس بودجه پیشنهادی سال ۹۸ بخواهیم یکسان‌سازی در دریافتی‌های استادان دو وزارت خانه داشته باشیم، دیگر بودجه‌ای در اختیار دانشگاه‌ها نخواهد ماند و این مراکز با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه یکسان سازی حقوق استادان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، نیازمند تصمیم گیری در مجلس شورای اسلامی است، گفت: این تصمیم باید در مجلس اتخاذ شده و در لایحه بودجه ۹۸ نیز گنجانده شود.

دکتر سلیمی با بیان اینکه به نظر ما یکسان سازی این حقوق امکان پذیر است، بیان کرد: به این دلیل که مبالغ آن در ردیف بودجه‌های کلان آنچنان زیاد نیست که نتوانند کار یکسان سازی را انجام بدهند، اما اگر هم یکسان‌سازی اتفاق بیفتد بودجه آن نباید از سرجمع بودجه فعلی وزارت علوم باشد چرا که در این صورت فشار زیادی به بخش‌های دیگر وزارت علوم، نظیر پژوهش، تأمین وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی، خدمات دانشجویی و غیره وارد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین خاطر نشان کرد: ما امر یکسان سازی حقوق استادان وزارت علوم با وزارت بهداشت را مکرر در جلسات مختلف پیگیری می‌کنیم. حتی این موضوع در جلسه چند ماه گذشته رؤسای دانشگاه‌ها با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مطرح شد که البته مجلس شورای اسلامی و بخش آموزش عالی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در این زمینه با ما هم عقیده هستند اما اعتبار و بودجه آنها ناکافی است و ما مطمئن هستیم این دو نهاد و سازمان تا جایی که امکان داشته باشد به اجرایی کردن این امر کمک خواهند کرد. ضمن اینکه این امر با جابجا کردن برخی اعتبارات در لایحه بودجه ۹۸ قابل اجرا است و در حال حاضر زمان خوبی برای مطرح کردن این موضوع می‌باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر