بازدید 3806
بازتاب

تنها چینی که بعداز15سال طعم انتقام ایران راچشید

کد خبر: ۸۷۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ 26 January 2019

جام ملت‌های آسیا 2004 چین! چینی‌ها تحت هدایت آری هان هلندی و حمایت تماشاگران شان به نیمه‌نهایی رسیده بودند و باید مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ صف‌آرایی می‌کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، ژنگ ژی آن زمان 23 سال داشت و در ترکیب اصلی چین قرار گرفت. در سوی دیگر ایران با برانکو ایوانکوویچ سرمست از پیروزی 4 بر 3 مقابل کره جنوبی به دیدار با چین رسیده بود. ایران با اخراج ستار زارع 10 نفره شد اما تابلوی وقت‌های معمول و اضافی نتیجه 1 بر 1 را نشان داد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

 ژنگ ژی اولین پنالتی چینی‌ها را تبدیل به گل کرد و در پایان ایمان مبعلی و یحیی گل محمدی 2 پنالتی آخر را خراب کردند تا چینی‌ها به فینال راه یابند و ایران وداع تلخی با این جام داشته باشد.

اکنون ژنگ ژی پس از 15 سال تیمش یک بار دیگر در آستانه حضور در نیمه‌نهایی بود اما با شکست 3 بر 0 مقابل ایران، ژنگ ژی 38 ساله که مسن‌ترین بازیکن جام ملت‌های آسیا 2019 است آخرین جام معتبر خود را با این حسرت بزرگ به سرانجام می‌رساند. 

خودش هم زمانیکه اولین پنالتی چین مقابل ایران را در جام ملت‌های آسیا 2004 تبدیل به گل می‌کرد تصور نمی‌کرد که 15 سال بعد تیمش به دست ایران در دو قدمی فینال حذف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها