بازدید 2378

اعزام به قطر بهانه‌ای برای کلاهبرداری

کد خبر: ۸۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 26 January 2019

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ مرد و ۲ زن کلاهبردار خبر داد که تحت پوشش شرکت خرید و تولید رنگ صنعتی، از ۳۰۰ مال باخته به بهانه اعزام نیروی کار به قطر، کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ خیراله دولتخواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع که شاکی پس از مراجعه به پلیس اعلام کرد: از طریق سایت شیپور با شرکتی آشنا شدم که برای اعزام نیروی کار به قطر ثبت نام می‌کرد، پس از اطلاع از محل شرکت به آدرس اعلامی مراجعه و پس از تکمیل فرم، مبلغ ۲۰۵ هزار تومان پرداخت کردم و مقرر شد که برای اعزام به کشور قطر با من تماس بگیرند؛ لیکن پس از چند بار تماس با شرکت، کسی پاسخگو نبود.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، با بیان تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و انجام تحقیقات پلیسی، تصریح کرد: علاوه بر این پرونده، پرونده‌های مشابه دیگری به همین شیوه به این پایگاه ارجاع شد که تیمی از ماموران پایگاه پنجم به طور ویژه شناسایی و دستگیری کلاهبردار و یا کلاهبرداران را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که زمینه فعالیت شرکت موصوف خرید و تولید رنگ صنعتی است و مدیرعامل شرکت با همکاری همدستش و ۲ تن از اعضاء خانواده اش به بهانه اعزام نیروی کار به کشور قطر مبالغ مختلفی را از مال باخته گان دریافت کرده که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

سرهنگ دولت خواه با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که مدیر عامل شرکت وجوه دریافتی را به حساب همسر و مادر همسرش واریز کرده است، ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی تیمی برای دستگیری متهمان اعزام و ماموران موفق شدند در چند عملیات مجزا و هماهنگ هر ۴ متهم را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند، افزود: هر ۴ متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل