بازدید 2063
۱

از بازنشستگان برای مشکلات موجود عذرخواهی می‌کنیم

کد خبر: ۸۷۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 23 January 2019

نماینده مجلس با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان بر اساس عدالت تقسیم نمی شود، گفت:از مستمری بگیران برای مشکلاتی که دارند عذرخواهی می کنیم.

به گزارش مهر، پروانه مافی در همایش بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات افزود: از اینکه دولت و مجلس و همه ما نتوانستیم زندگی مناسبی را در این ایام برای شما فراهم کنیم عذرخواهی می کنم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات شما بسیار جدی است، گفت: همه ما می دانیم بازنشستگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و باید واقعیتی را بگویم و آن این است که حقوق بازنشستگان ما بر اساس عدالت تقسیم نمی شود و در شرایط فعلی جامعه این میزان حقوق و مستمری منطقی و عقلانی نیست و نشان دهنده این است که محاسبات درستی صورت نگرفته است.

مافی تاکید کرد: کشورهای دیگر از یک ثبات نسبتا دامنه داری در بحث حقوق برخوردارند اما در ایران اینگونه نیست و تغییرات تورمی باعث شده بازنشستگان با مشکل رو به رو شوند.

وی گفت: از وزیر رفاه هنگامی که می خواست رای بگیرد قول گرفتیم در جریان رسیدگی به امور بازنشستگان و مستمری بگیران اقدامات خوبی انجام دهد انصافا طی این مدت نیز کارهای خوبی کرد.

وی گفت: اتفاق بزرگی در کشور رخ داد و ما را دچار چالش عظیمی کرد و آن حمله موذیانه اختلاس گران و افرادی که با نفوذ به بیت المال وارد شدند و آن را به تاراج کشیدند، بود؛ به طوری که در حال حاضر عمده مشکلات ما پیرامون این است.

مافی با تاکید بر اینکه دیر متوجه این موضوع شدیم و نتوانستیم جلوی آن را بگیریم، گفت: از سال ۸۴ به بعد کشور دچار اتفاقات عجیبی شد و سیستمی مانند موریانه از درون کشور را شروع به خوردن کرده است که در برخی موارد مشخص شد این سیستم شبکه ای بوده و به هم مرتبط هستند.

وی گفت: دولت و مجلس شما را فراموش نکرده اما خودش دچار مشکل و چالش است و باید با این اژدهای هفت سر مبارزه کند اما مفهوم این موضوع این نیست که کوتاه بیاییم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به شما قول می دهم که هم با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه ای بگذاریم برای اینکه مشکلات شما را بررسی و رفع کند و اگر غیر از این باشد دوباره او را استیضاح خواهیم کرد.

مافی با تاکید بر اینکه باید با صبوری مشکلات شما را پیگیری کنیم، گفت: لازم باشد از سایر نمایندگان کمک می گیریم تا خواسته های شما را دانه به دانه به نتیجه برسانیم.

وی به بحث بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس تصمیمات خوبی برای بازنشستگان گرفته اند که تا اندازه ای می تواند مشکلات را جبران کند گویی نرخ تورم به دلایل مختلف جلوتر پیش می رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه پیش از هر چیزی بازنشستگان را اذیت می کند تبعیض است چرا که بعد از مدتی به کینه و نفرت تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در مجلس چهار شرکت مهم را که حقوق ها و دریافتی شان بسیار متفاوت با شرکت های دیگر بود را بررسی کردیم که باید حقوق و دستمزد پرسنل آنجا همسان شود و در بودجه امسال این موارد باید اصلاح شود و اگر شرایط کشور و زندگی سخت است باید برای همه یکسان باشد چرا که تفاوت ها و تبعیض ها مردم را رنج می دهد و باید جلوی این موارد را گرفت.

مافی اظهار داشت: باید این را بدانیم که مجلس در بحث بودجه فقط می تواند ۱۰ درصد قدرت مانور داشته باشد چرا که کل نظام بودجه ای از قبل تنظیم شده است و تلاش می کنیم توازن نسبی برقرار کنیم و به همین دلیل انتظار از مجلس باید تغییر ۱۰ درصدی باشد که آن هم در جهت حمایت از اقشار ضعیف که مشکلات معیشتی دارند انجام می شود.

وی گفت: بودجه ۹۸ با ۹۷ در مواردی که عنوان شد متفاوت است و یکی از اولویت های مجلس، حقوق و رفع مشکلات درمانی و معیشتی است.

مافی از رئیس کانون بازنشستگان شمیرانات خواست تا طی یک هفته آینده موضوعات و مشکلات بازنشستگان را بر اساس اولویت دسته بندی کند تا ما پس از بررسی بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اتفاقا در دوره آقای احمدی نژاد جهشی که در موردحقوق بازنشستگان از زمان آقای خاتمی شروع شده بود ادامه پیدا کرد که بهر حال قدری وضعیت بازنشستگان بهتر شد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار