بازدید 12172
۱
در پاسخ به «تابناک» منتشر شد؛

جزئیات تسهیلات مالی سازمان سینمایی به مستندها؛ ترور سرچشمه گران‌ترین مستند

بر اساس این لیست، در دو سال اخیر مستند «ترور سرچشمه» ساخته محمدحسین مهدویان با 360 میلیون بودجه برای 90 درصد امتیاز این مستند، در صدر قرار گرفت و به واقع، گران‌ترین مستندی است که با سرمایه دولت در دو سال گذشته ساخته شده است. دومین مستند گران نیز «شیراز تا یزد یک لحظه بی‌پایان» ساخته محمدعلی حسین نژاد است که بابت 50 درصد امتیاز این مستند، 160 میلیون پرداخت شده است. لیست کامل را در تابناک می‌بینید.
کد خبر: ۸۷۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 23 January 2019

جزئیات تسهیلات مالی به مستندها از سوی سازمان سینمایی؛ ترور سرچشمه گران‌ترین مستندمرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی در پاسخ به درخواست دبیر فرهنگی «تابناک»، لیست تسهیلات ارائه شده به آثار مستند طی سال‌های 95 و 96 را منتشر کرد؛ درخواستی که هرچند کامل نبود، شروعی برای شفافیت بیشتر در حوزه مستند است و از این منظر، اتفاق مثبتی در راستای مطالبات اهالی سینما برای اداره این عرصه در یک اتاق شیشه‌ای است.

«تابناک»؛ مهدی خرم دل ـ پس از راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، به درخواست نگارنده در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ سینما، مجموعه تسهیلات و توافق‌های مالی بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و جوان و مؤسسه رسانه‌های تصویری منتشر شد و اکنون پیگیری‌ها برای انتشار اطلاعات تسهیلات مؤسسه سینماشهر از سال 84 تاکنون که با مدیرعامل مجید مسچی اداره شود، تداوم دارد. در این شرایط، برخی مستندسازان درخواست کردند تا پیگیری برای انتشار اطلاعات مستندهای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز ارائه شود.

جزئیات تسهیلات مالی به مستندها از سوی سازمان سینمایی؛ ترور سرچشمه گران‌ترین مستند

در راستای درخواست مستندسازان ایران، نگارنده در ابتدا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس از سازمان سینمایی درخواست می کند، لیست رقم دقیق پرداخت شده به تک تک مستندها از ابتدای سال 1385 تا پایان نیمه نخست سال 1397 تحت هر عنوان اعم از وام، کمک مالی، خرید سهام، مشارکت و... را که عموما تحت عنوان مشارکت در تولید مطرح شده، در اختیار نگارنده قرار دهد. اکنون مرکز گسترش اطلاعات تسهیلات مالی به مستندسازان طی سال‌های 95 و 96 را ارائه نموده که جزئیات آن را می‌بینید.

بر اساس این لیست، در دو سال اخیر مستند «ترور سرچشمه» ساخته محمدحسین مهدویان با 360 میلیون تومان بودجه برای 90 درصد امتیاز این مستند، در صدر قرار گرفت و به واقع، گران‌ترین مستندی است که با سرمایه دولت در دو سال گذشته ساخته شده است. این مستند درباره بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی و شهدای هفتم تیر 1360 بود. دومین مستند گران نیز «شیراز تا یزد یک لحظه بی‌پایان» ساخته محمدعلی حسین نژاد است که بابت 50 درصد امتیاز این مستند، 160 میلیون تومان پرداخت شده است.

جزئیات تسهیلات مالی به مستندها از سوی سازمان سینمایی؛ ترور سرچشمه گران‌ترین مستند

دیگر مستندها ارقامی کمتر از صد میلیون تومان را از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دریافت کرده‌اند که لیست کامل را در تابناک می‌بینید. برای مشاهده لیست‌ها با کیفیت بالا روی تصاویر کلیک کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر