بازدید 30498

سجام چیست؟

کد خبر: ۸۷۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 22 January 2019

سجام چیست؟

سجام در دسته سامانه‌های زیرساختی بازار سرمایه است و به هیچ عنوان سامانه‌ای تجاری نیست؛ لذا هدف آن کسب درآمد نیست و به لحاظ گستردگی ارائه خدمات نیز سامانه‌ای ملی محسوب می‌شود.

سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان سجام، مسئولیت خودکار فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را بر عهده دارد. با راه اندازی این سامانه نه تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل توجهی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سجام در دسته سامانه‌های زیرساختی بازار سرمایه است و به هیچ عنوان سامانه‌ای تجاری نیست؛ لذا هدف آن کسب درآمد نیست و به لحاظ گستردگی ارائه خدمات نیز سامانه‌ای ملی محسوب می‌شود. سجام همچنین مورد تایید و تحت نظارت کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اواراق بهادار است و در طراحی و پیاده سازی آن از حضور یک تیم حقوقی زبده استفاده شده است.

پیش بینی شده که با راه اندازی این سامانه، گشایش قابل توجهی در ثبت نام فعالان بازار سرمایه فراهم شود. همچنین میلیون‌ها نفر از سهامداران می‌توانند با ثبت نام در این سامانه به کلیه خدمات بازار سرمایه دسترسی یابند. امیدواریم با سجام، شفافیت و سهولت بیشتری وارد دنیای بورس شود. 

منظور از راستی آزمایی در سامانه سجام چیست؟

بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات استعلام اطلاعات هویتی، اطلاعات کد‌های سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص گرفته شده و در صورت تایید کد پیگیری برای شخص پیامک می‌شود، در این مرحله شخص راستی آزمایی شده و از قسمت ثبت نام اولیه ثبت نام را آغاز می‌کنید.

منظور از سجامی شدن در سامانه سجام چیست؟

بعد از دریافت کد پیگیری از سامانه سجام از زمانی که شرکت سپرده گذاری اعلام می‌کند شخص حقیقی با همراه داشتن مدارک هویتی و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت شده و سجامی محسوب می‌شود.

سجامی شدن شخص حقوقی چگونه است؟

سجامی شدن شخص حقوقی بعد از سجامی شدن اعضای هیت مدیره، صاحبان امضا و اشخاص مجاز به سفارش آن شخصیت حقوقی به صورت خودکار انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل