بازدید 11858
رسول خضری در گفت وگو با «تابناک»؛

فرار مالیاتی پزشکان، تقصیر سازمان امور مالیاتی است! دولت مطب پزشکان را با بازار صرافان اشتباه گرفته است

در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق، مصوبات مختلفی در حوزه‌های متعدد داشته است؛ از جمله مصوباتی در حوزه مالیات. در این بین، دو مصوبه‌ی مالیاتی این کمیسیون ـ که با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تدوین شده ـ در صورت بردباری و ایستادگی مقابل لابی‌گری‌های پزشکان، می‌تواند سرآغازی برای جلوگیری از فرار مالیاتی نجومی‌بگیرانِ حوزه درمان باشد.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 January 2019

فرار مالیاتی پزشکان، تقصیر سازمان امور مالیاتی است! دولت مطب پزشکان را با بازار صرافان اشتباه گرفته است/ کشوری که این همه نفت دارد، نباید مردمش مالیات پرداخت کننددر جریان بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق، مصوبات مختلفی در حوزه‌های متعدد داشته است؛ از جمله مصوباتی در حوزه مالیات. در این بین، دو مصوبه‌ی مالیاتی این کمیسیون ـ که با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تدوین شده ـ در صورت بردباری و ایستادگی مقابل لابی‌گری‌های پزشکان، می‌تواند سرآغازی برای جلوگیری از فرار مالیاتی نجومی‌بگیرانِ حوزه درمان باشد.

به گزارش «تابناک»؛ پزشکان گروه بزرگی از «نجومی‌بگیران» را تشکیل می‌دهند؛ نجومی بگیرانی که با بهره‌مندی از قوانین تبعیض‌آمیز وزارت بهداشت در بخش بیمارستانی و عدم شفافیت مالی در بخش مطبی، توانسته‌اند ثروت انبوهی جمع کنند؛ ثروت انبوهی که تا امروز بخش اعظم آن از مالیات فرار کرده است.

دوم شهریور ماه، نماینده شورای حل اختلاف مالیاتیِ سازمان امور مالیاتی کشور، از فرار مالیاتی ۸۰ درصدی در جامعه پزشکان خبر داد. سیاوش غیبی‌پور، ضمن اشاره به اینکه پزشکان در سه بخش مالیات پرداخت می‌کنند، افزود: هم اکنون ۴۶ هزار پزشک مطب شخصی دارند که این گروه مالیات شغلی پرداخت می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: طبق آمار رسمی، سرجمع مالیات شغلی که این گروه در سال گذشته پرداخت کرده‌اند، ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است. نماینده شورای حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی تهران گفت: این آمار و ارقام نشان از پرداخت ۲۰ درصدی مالیات واقعی و ۸۰ درصدی فرار مالیاتی پزشکان دارد.

پزشکان در حالی فقط ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخته‌اند که براساس گزارش شماره ۱۶۲۱۹ مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه بودجه ۹۸ که اوایل دی ماه منتشر شد، مقدار واقعی مالیات پزشکان در سال حداقل حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. در عین حال، برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس مانند احمد امیرآبادی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس، اعتقاد دارند، میزان فرار مالیاتی پزشکان دست کم حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان است.

در همین زمینه، رسول خضری در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دارایی، می‌تواند اطلاعات مالی هر کسی را داشته باشد و به واسطه اینکه به حسا‌ب های بانکی اشخاص و افراد دسترسی دارد، می‌تواند به راحتی آب خوردن این اطلاعات را به دست آورد.

وی گفت: ما مخالف انگ زدن به مردم هستیم؛ بنابراین، اینکه گفته می‌شود فلان قشر در حال پارو کردن پول است، زیاد با شرایط امروز کشور سازگار نیست. البته برخی پزشکان جزو قشرهایی هستند که درآمد نسبتا خوبی دارند و شاید 10 درصد از پزشکان باشند که در رفاه کامل باشند، اما بیش از ۸۰ درصد آن‌ها از قشرهای متوسط هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در سال‌های گذشته، برخی پزشکان به دلایل کم بودن درآمد، مشاغل خود را تغییر داده و وارد کار‌های دیگری شده اند. البته گفته می‌شود، برخی هم به واسطه درآمد‌های نجومی، وارد حوزه‌هایی مانند ساخت و ساز یا تجارت شده اند، اما به نظر من، در میان پیامبران هم جرجیس هست و شاید در این قشر هم افرادی باشند که راه را درست نرفته باشند.
به نظر من، به جای آنکه قشری را متهم بکنیم، باید وزارت اقتصاد و امور دارایی ملزم شود، سازوکار‌های دقیق فرار مالیاتی را پیدا کند، نه اینکه به این و آن انگ بزنیم و دیگران را به فرار مالیاتی و تخلفات قانونی متهم کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این که چرا پزشکان مخالف داشتن کارت خوان در مطب‌ها هستند، گفت: بسیاری از پزشکان کارت خوان دارند، اما برخی‌ها ندارند ولی به هر حال پول را در جایی نگهداری می‌کنند. به نظر من، حمل پول سخت‌تر و خطرناک‌تر است و خلاصه آنکه این پول به بانک واریز می‌شود.
شفاف سازی، لازمه هر کاری در کشور است و اگر باشد بهتر هم هست و تمام شک و شبهه‌ها را از بین می‌برد. عرض من این است که سازمان امور مالیاتی، باید به موضوع ورود کند تا این مشکلات ایجاد نشود. در هر قشری آدم خوب، بد و سالم و ناسالم پیدا می‌شود.
پزشکان هم انسان هستند، اما نکته این است که ما باید مال خود را سفت بچسبیم تا همسایه را دزد نکنیم. به نظر در اینجا سازمان امور مالیاتی مقصر است. چرا باید سازوکار‌های شفاف سازی درست نباشد و کسانی که مالیات می‌دهند، همیشه بیشترین مالیات‌ها را بدهند، ولی عده‌ای که درآمد بالاتری دارند، هرگز مالیات ندهند؟

وی درباره ادعای فرار مالیاتی ۷ هزار میلیاردی نیز گفت: به نظر من، این حرف درست نیست و چرت و پرت است. احتمالا دولت، مطب پزشکان را با بازار صرافان و موضوع را با درآمد‌های نفتی اشتباه گرفته است. در جامعه پزشکی با توجه به اجرای طرح تحول، دیگر هیچ پزشکی این میزان درآمد ندارد و عملا مردم با ویزیت ۳ هزار تومان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ بنابراین این رقم با عقل جور درنمی‌آید.

خضری افزود: یکی از مشکلات کشور ما در حوزه آمار است. طرف دو تا صفر کم می‌کند و یا دو تا صفر زیاد می‌کند و نمی‌داند، این اعداد چقدر بار منفی در جامعه ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل، بهبود بیماری اعتماد بین پزشک و بیمار است. ما با این کار‌ها اعتماد را خدشه دار می‌کنیم. کشوری که این همه نفت دارد، نباید مردمش مالیات پرداخت کنند. کشور ما غنی است و مردم نباید این میزان در عذاب باشند. در بسیاری از کشور‌های عربی، مردم نه پولی به پزشک می‌دهند و نه دولت، پولی به عنوان مالیات از مردم می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۷۲
ویزیت سه هزار تومان!!!!!!
پاسخ ها
حسن
| Netherlands |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
حتما آدم هایی که ما اغلب می بینیم و ویزیت های بالای 30 هزار تومان می گیرند پزشک نیستند و ما دچار سوتفاهم شده ایم
قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
کارخوان براحتی راهکار فرار دارد
راهکار کارساز که مافیای پزشکان نفوذ کرده در وزارت بهداشت و نظام پزشکی مانع آن است چیست؟
باید سرنسخه پزشکان و دفترچه بیماران کد دار شود و در سامانه یکپارچه اینترنتی ثبت شود
تا بعد از ثبت آنلاین نسخه آزاد یا دفترچه توسط داروخانه امکان گرفتن دارو وجود داشته باشد یا فرد سایر خدمات پزشکی بعد از ثبت نسخه بگیرد
فقط با این راهکار است که میتوان فهمید پزشک چندتا بیمار دیده است
آنوقت میشود مالیالتش را حساب کرد.
رسانه ها این اقدام کارگشا را مطالبه گری کنند تا قانون شود و در تمام مطبها و درمانگاهها و بیمارستانها این سامانه راه اندازی شود.
منتظریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
منظورشون ویزیت در بخش دولتیه.در بخش دولتی ویزیت فوق تخصص ۵۴۰۰ تومان هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
بله دوست متعجب...هیچ ویزیت پزشک بالای ده هزار تومن تو بخش دولتی نداریم...اونی که ۳۰ و ۴۰ هزار تومنه تعرفه بخش خصوصی و تو مطبه.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
کل درامد پزشکان براساس قرار داد بیمه ها مشخص است وطبق ان مالیات میپردازند. دیگر چه فرار مالیاتی میماند؟ بماند تاخیر نجومی بیمه ها که مثلا تامین اجتماعی یک سال و نیم تاخیر پرداختی دارد!؟
پزشک قشر نخبه و الیت جامعه هست. به جای اینکه به پزشکان امتیازات ویژه و مصونیت های مختلف داده بشه میخان از این فرهیختگان برای رفاه بیشتر عوام مالیات بگیرن
ما پزشکان خاستار موارد زیر بدون قید و شرط و فوری هستیم:

1- هم طراز کردن کارانه ها و حقوق با متوسط نرم جهانی ( به عنوان شاخص ایالات متحده یا کانادا)
2- پرداخت به موقع و بدون کسورات بی مورد
3- دادن مصونیت قضایی خاص به پزشکان تا بدون دغدغه درمان کنند
4- وضع قوانین مجازات سنگین در صورت توهین به پزشک در محیط های مجازی و حقیقی
5- اختصاص کارت های تردد ویژه به پزشکان
6- معافیت مالیاتی کامل پزشکان
7- حق انتخاب محل خدمت
8- محدودیت ورودی های پزشکی به منظور حفظ کیفیت و جلوگیری از ورود دانش آموختگان مراکز بی کیفیت خارجی به چرخه درمان
9- داینامیک شدن کارانه و حقوق
10- اختصاص مسکن و خودروی در شان پزشکان جوان در بدو ورود به کار
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
مالیات تون بدید اینقدرم نخبه نخبه نکنید و نان تون در
خون مردم نزنید بعد برید دنبال مطالبات تون
بدونید کسی که تولید کننده یا تربیت کننده فرزندان شماست از شما خیلی نخبه تر و با هوش تر است
ناشناس
| - |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
با سلام به این پزشک محترم.
چه کسی گفته که شما نخبه و الیت هستید!؟ کدام تحقیق، پژوهش و بررسی آماری شما را الیت و بقیه را عوام جلوه داده است؟ شما تنها وابسته به رانت ایجاد شده در پذیرش کنکور ، نیازمندی مردم دردمند به درمان و عدم پاسخگویی به هیچ فرد و مقامی هستید. توصیه میکنم حتما متن سوگندنامه خود را مرور کرده و علاوه بر آن املای کلمات نوشتارتان ( میخان!!! خاستار!!!) را نیز اصلاح بفرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
یبار رو دل نکنید فکر کردید چه خبره فقط شما فرهیخته اید اونایی که ۱۲ سال درس میخونن تو دانشگاه های تاپ ایران فرهیخته نیستن. خیلی خودتون و دست بالا میگیرید باور کنید هیچی نیستید. پول مریض خوردن نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
اگر همه این ها را بهتون بدن آیا مایل هستید با نهایت 3 برابر پایه حقوق وزارت کار (ماهی 5 ملیون ) کار کنید؟
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
کاملا مشخصه تو پزشک نیستی و هدفت از این کامنت اینه بری رو اعصاب مردم...من یه پزشکم و میگم پزشکا هم باید مثل بقیه و متناسب با درامدشون تمام و کمال مالیتشون رو بدن،البته با حفظ احترام
زخم خورده پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
چیز دیگری لازم ندارید خانم دکتر ، همسر من دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت ، علاوه بر صورتحساب سنگین بیمارستان پزشک با انصاف هر بار 20 میلیون تومان زیرمیزی گرفت ، معادل 18 ماه حقوق بازنشستگی من ، بعذ از 10 سال هنوز قسط وام پرداخت میکنم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
آه دل این مردم روزی یقه شما دکترهای از خود راضی رو خواهد گرفت.آدمهایی که اغلبشون با سهمیه پزشک شدن و الان خدا را بنده نیستند.ت
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
نوشابه چی بدیم خدمتتون خانوم دکی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
خانم دکتر خاستار نه ، خواستار ضمنا زیاد خودتون رو دست بالا نگیرید . بیش از نیمی از شما نخبه نیست و خطاهای پزشکی ناشی از کم سوادی دارند، اشتباه نشه نه اون خطای پزشکی متعارف که در دنیا تعریف شده. بخش زیادی از پزشکان با سهمیه و ضرب و زور دوپینگ کنکوری رفتند دانشکاه . خوشبختیشون هم در این است که اگر دردی درمان شد میگویید ما( پزشکان ) درمان کردیم و اگر نشد هم خدا نخواسته. تو این کشور هم که الحمدلله کسی به کسی نیست و همیشه پزشکان مدعی. بد نیست یه سری به بقیه دنیا هم بزنید و ببینید که برای پزشکان امتیاز صرفا نخبه قائل نیستند و مثل معلمها و غیره فقط شکل مسئولیتشان فرق میکند.ردیف 6 و 7 هم اوج خودخواهی و تفرعن رو نشون میده . یعنی من با تحصیلات دکترای مهندسی از آمریکا با روزی 10 ساعت کار 30 درصد از حقوقم رو به زور مالیات بدم و شما با درآمدهای بدون منطق و غیر متعارف مالیت ندید. من در پروژههای نفتی در بدترین شرایط آبو هوایی خدمت کنم شما هر جا دلت خواست. . حالا استفاده از رانت تجویز داروهایی که خود پزشکان شرکت وارداتی دارند و تجویز روشهای درمانی منسوخ شده و البته گران بجای روشهای جدید و بسیار ارزانتر و ...... بماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
زهرا جان چیز دیگه نمی خوایند ،صفحه جا داره می تونید خواسته های دیگر تون بنویسید
حسن
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
چیز دیگه ای میل ندارید!!!
درهمین جامعه اقشار نخبه دیگری هم زندگی می کنند مانند مهندسین که به نرم جهانی شما حقوق نمیگیرند. در اکثر کشورهای اروپایی پزشکی هم یک حرفه مانند سایر شغل هاست .
حالا تافته جدا بافته نیستند که لیست درخواست ارائه می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
ایشان یا پزشک نیستند یا اگر هستند از آن بی سواد ها و سهمیه ای هاش هستند. اگر اندکی مطالعه و اطلاعات داشته باشند هیچوقت خواستار هم طراز کردن حقوق با نرم جهانی نمی شدن. چون در بیشتر کشورهای پیشرفته پزشکان از نظر درآمدی در رده های سوم یا چهارم به بعد هستند و جزو قشر متوسط جامعه محسوب می شوند.در کشوری مثل دانمارک یا نروژ حقوق یک معلم چندین برابر حقوق یک پزشک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
خانم دکتر قشر نخبه و الیت بی زحمت آدرس چند تا از کارهای علمی و مهم خودتون را ارائه بدین ببینیم چقدر نخبه هستین. ما که می دانیم بیشتر از 90 درصد شما پزشکان فقط حفظیات خوبی دارین و اسم یکسری دارو را خفظ کردین و برای همه تجویز می کنین. نخبه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
پزشکان با هماهنگی دلالان دارو تجویزهای گران قیمت و بی مورد انجام می دهند. برای پسر 6 ماهه من شربت کلسیمی تجویز کرده بودند که روی شربت نوشته بود برای بالای 2 سال. حالا به دنبال مصونیت قضایی هستید تا راحت تر مردم رو سلاخی کنید. اتفاقا باید ظرفیت رشته های پزشکی چندین برابر بشه تا پزشکان واقعی بتوانند به طبابت ادامه بدهند و پزشک نماهای سودجو و بیسواد از گرسنگی هلاک بشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
یه جمله را نمی تونی درست بنویسی ادعای نخبه بودن داری آیا دقیقا کجایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
زرشک
محمد عبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
ببخشید اونی که دکترای فیزیک یا ریاضی گرفته نخبه هست یا شما
حتما باید یه پزشک که عمده مردم از عملکردشون ناراضی هستن با بی ام وی بره اون یکی با موتورسیکلت
علی
| United States of America |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
جهت اطلاع پزشکان مثلا نخبه عرض شود که:
ناکارامدترین نظام پرداخت حقوق و دستمزد در ایران است. الان بیشترین دستمزد بین المللی را به مشاغل معلمی و نظامی و نفتی میدهند.
حساب پزشکان طمعکار از پزشکان باوجدان جداست اما قانون باید برای همه اجرا شود.
حالا مگه مطب پزشکان شبیه بازاران صرافان نیست؟ والا من که همین طوری فکر میکنم
وضعیت اکثر پزشکان :
اول پول
دوم معالجه

پزشکان باوجدان جدا از بقیه هستند.
کشوری که این همه نفت دارد، نباید مردمش مالیات پرداخت کنند. کشور ما غنی است و مردم نباید این میزان در عذاب باشند.
واقعا متاسفم برای این کشور که نماینده مجلسش ایشون است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
خسته نباشی دلاور. چون نفت داریم مالیات تعطیل؟؟، خوب شد کاره ای نشدی. شایدم هستی با این تفکر عالی
ممنوع کردن دریافت وجه نقد توسط پزشکان یکی از راهکارها!
آقای نماینده اگر پزشکان باحقوق حداقل ده میلیون ازاقشارمتوسط مخسوب میشوند بنظر شماامثال من با حقوق یکونیم میلیون چی محسوب میشویم
پزشکان خیلی راحت به مریض میگن پول یه جا دیگه بده باید حساب پزشکان با دقت بررسی شود
همان دو جمله آخر نشان می دهد که اگاهی از اقتصاد ندارد
به یک پزشک درمانگاه روستایی فقط 13میلیون حقوق می دهند اما شاید درصد کمی دردرمانگاهها ویزیت کنند که آنها مورنظرنیستند بیشتر پزشکاهن متخصص بابلای 40 میلیون درماه درامد دارند وبعضی هم که بالای صد میلیون
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
اشکال دروصول مالیات میباشد که باساخت وپاخت با بعضی ها وگرفتن حق وحساب مالیات قانونی راوصول نمیکنند.
ببخشید وضع بازارپزشکان از بازارصرافان بهتر مبباشد،،،،،چون اکثرپزشکان دوشغله هستند
ایشون چون خودشون پزشک هستند حتما باید از پزشکان حمایت کنند. والا پزشکان از کارمندان هم کمتر مالیات پرداخت میکنند. ایشون نماینده مردم نیستند بلکه نماینده قشر پزشکان هستند
به عنوان یک فغال اقتصادی و صنعتگر و ضمنا دانش آموخته دکترای اقتصاد در اروپا عرض می کنم گه تنها راه دستیابی به مالیات حقه و شفافیت مالی و رفع فساد و تبعیض اقتصادی، بررسی حساب بانکی افراد و گردش مالی و دو سوی تراکنشهاس پولی است. درست مانند تمام کشورهای توسعه یافته. مخالفان با چنین شفافینی، بی شک از عدم شفافیت در ساز و کارهای اقتصادی بهره می برند.
بدا به حال ما ملت بیچاره که شما نماینده ما هستید
تو این مملکت همه قوانین به نفع سرمایه دارهاست و قشر فقیر باید بمیرن
جناب دکتر نه صراف نه دلال و نه پزشک هیچ کدام مالیات واقعی رو نمی پردازند چرا؟ چون زر و زور دارن و شما هم نماینده زر و زور هستید نه کارگر و کارمند بیچاره که تنها قشری هستند که مالیات واقعی رو پرداخت میکنن
معلم بیچاره چرا باید مالیات بدهد ولی پزشک از دادن مالیات فرار کند؟ آیا شغل پزشکی مقدس تر از معلمی است؟ متاسفانه در کشور ما به پزشکی بیش از اندازه بها داده شده است.
سلام جناب تابناک
قبلن هم نوشتم که تنها راه اخذ مالیات از دکترها و یا کلا این صنف
بیمارستان - درمانگاه و موسسات پزشکی و دندانپزشکی و روانپرشکی و دکتر حیوانات و ....
این نیست که دستگاه پوز پرداخت الکترونیکی بزارین توی مطب
چون دکتر میگه
مریضان عزیز امروز سیستم قطعه و پرداخت نقدی انجام بدین
هر کسی هم پول نداره بره
از بانک بغل پول بگیره بیادش و مریض هم برای اینکه نوبتش رو از دست ندهد
مجبوره بدود بره از ATM
پول نقد بگیره
باید بروش معکوس برای گرفتن مالیات از دکترها اقدام کرد
کد ملی دکتر + کد ملی همه خانوادش رو امور مالیاتی بگیره
بکمک سیستم املاک و زمین شهری و خودروسازی و ثبت احوال و ..... که همه با هم وصل هستن
دارایی دکتر و خانوادش بدست بیاد
مثلا 2 خونه در تهران دارن و 3 تا ماشین دارن و یک ویلا در شمال
سال بعد و یا سالهای بعد هر اندازه به این داراییها یا پول و سپرده در بانک اضافه شد
10 درصد مالیات اخذ میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
دلت خوشه بابا کی قرار هست این کارها رو بکنه؟
از آن گذشته جدیدا مد شده حساب بانکی اجاره می کنند و پولها رو به اون حساب می ریزن
آقای خضری
تو کدوم کشور زندگی میکنی که ویزیت 3 هزار تومنی میدی !!!!
پزشکها مثل چی پول پارو میکنند و هیچ پزشکی نیست که از سر بدبختی و بی پولی شغلش رو عوض کنه
"کشوری که این همه نفت دارد، نباید مردمش مالیات پرداخت کنند. کشور ما غنی است و مردم نباید این میزان در عذاب باشند. در بسیاری از کشور‌های عربی، مردم نه پولی به پزشک می‌دهند و نه دولت، پولی به عنوان مالیات از مردم می‌گیرد."
این حرفها مصداق بارز فرافکنی است. پزشکان هم ملزم هستند مانند سایر مشاغل مالیات پرداخت کنند. از اساتید دانشگاه هم که بیشتر درس نخوانده اند. پس چطور استاد دانشگاه باید مالیات بدهید ولی این آقایون فرار مالیاتی داشته باشند؟؟ ویزیت 3 هزار تومانی دقیقا کجاست؟ کدام پزشک ویزیت 3 هزار تومانی دارد؟؟؟ چرا به شعور مردم توهین می کنید؟
بر فرض مثال که هیچکس نمی داند که پزشکان دولتی بین 40 تا 90 میلیون درآمد ماهیانه دارند و پزشکان خصوصی که در مطب هستند بین 100 تا 300 میلیون درآمد ماهیانه دارند ؟آیا سازمان هایی هم که حقوق و مزایا بابت این تفحص می گیرند مثل سازمان بازرسی و .... به کارشان پرداخته اند و گزارش ها را به مثلا وزارت اقتصاد جهت دریافت مالیات داده اند ؟ اگر خیر : یک )خود این ارگان ها باید تنبیه شوند و دوم) بعد از اینکه یک حسابرسی از زندگی این افراد اعم از سفرهای خارجی و مستقلات و خودروها و ... بدست آمد ایا توان مثل دیگران که از فرار مالیاتی استفاده کرده اند با حکم دادگاه اموالشان را مصادره و مابقی را به این عزیزان بدهد؟ این همان پول شویی است که ژن خوب ها که فرزندانشان حالا پزشک و یا .... شده اند دارند و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ترحم بر پزشکان خیانت است به شهروندان مخصوصا اصناف و کارمندانی که مالیات می پردازند.
والا هم مطب ها هم بیمارستان ها و ... دقیقا مثل صرافی و سوپری ها و املاک مسکن هستند!!! فقط پول از مردم بدبخت و بیچاره میگیرند در صورتی که در کشورهای پیشرفته جهان سلامتی و درمان جز حقوق شهروندی هست و اونقدری لازم نیست ملت پول بدن! ضمن اینکه پزشکان در همه جای دنیا درآمد و این جایگاهی که در ایران دارن و کسی نمیتونه بهشون بگه بالای چشمت ابرو هست رو هم ندارن.
هرجا میری می گن کارت خوان نداریم پول نقد بده درصورتی که کارت خوانش زیر میزشه یکی بگه چجوری میشه پیگیری کرد
قبلا 10 درصد فقیر داشتیم و80 درصد متوسط و 10 درصد پولدار. که بلطف مسولین 80 در صد متوشط هم فقیر شده. والان مانده آن ده درصد که آنم میخوان فقیر کنن. ویزیت پزشکان ارزانترین ویزیت در جهان هست سعی نکنید با اجحاف در حق پزشکان ملت و ازاین نعمت الهی محروم نکنید. پزشک همیشه باید در رفاه باشد تا بتواند خدمت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
در شرایط بد اقتصادی همه باید سهیم باشیم از پزشک و استاد و مدیر و معلم گرفته تا کارگر. قرار نیست کسی بخوره بخوابه بقیه بار جامعه رو به دوش بکشند. چیزی که زیاده پزشک و متقاضی برای پزشکی. الحمدالله دروسشون هم فرمول و اثبات و .. نداره. همه ش حفظیات محضه. همه می تونند پزشکی بخونند. اگر پزشکی هم ناراحته میتونه بره خارج. پزشکان متخصص ما رو کانادا به عنوان دستیار قبول می کنه. ههههههه
شفاف سازی و تهیه ساز و کاری شفاف جهت جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان بسیار بسیار اقدام پسندیده ای است. امید است نمایندگان محترم تحت تأثیر لابی گری پزشکان قرار نگیرند.
فعلا حداقل در مورد ارائه مجوز به بخش خصوص جهت تربیت نیروی پزشکی، لابی گری پزشکان جواب داده و یکی ز معدود مصوبات کاملا مناسب وتو گردیده! درحالیکه در همه بخشها بر طبق خصوصی سازی دمیده میشود، مشخص نیست با چه اهدافی جلوی این امر مهم گرفته شده است. البته که پر واضح است تنها در صورتی به بخش خصوصی اجازه تربیت پزشکان داده میشد که امکانات لازم را جهت تربیت نیروی خبره داشته باشند ولی اینکه از بیخ و بن با اصل قضیه مخالفت شود همانند بحث مالیاتی، کاملاً امری ناپسند است.
مسئله این است که هر موقع حرف شفاف سازی است عده ای آب را با حرف هایی مانند "... همه که آن طوری نیستند! پزشکان زیادی داریم که به نان شب شان محتاجند و ..." گل آلود می کنند. به قول معروف آن را که حساب پاک است چه باک از حساب است. تنها درمان اقتصاد ایران شفاف سازی است. شاید تکنولوژی ما را نجات دهد.
جناب رسول خضری نماینده محترم حالا من نمیدونم چرا از پزشکان اینقدر دفاع جانانه میکنید ولی به عرضتان میرسانم طوری حرف نزنید که انگار سواد ندارید .طرح تحول سلامت درامد پزشکان را کم نکرده بلکه افزایش داده .چطوری ؟ در این مقال نمیگنجد برید ببینید چطور میشود فقط در حد همین که وزارت پول پزشکان را میدهد و کمی از جیب مردم کمتر میرود
پاسخ خوبی بود ایشان متاسفانه نتونستند به صراحت اعلام کنند که عدم شفافیت در سازمان امور مالیاتی دست برخی را در این سازمان برای گرفتن رشوه های کلان و دور زدن قانون باز گذاشته است.
این نماینده مجلس که گفته ۸۰ درصد پزشکان از اقشار متوسط هست، حتما این گروه از پزشکان رو با اقشار متوسط از جنس خودشان مقایسه کرده اند!!
خوب به خاطر بسپارید نمایندگان مجلس هر روز از قطع یارانه مردم حرف میزنند و میگن باید یارانه ثروتمندان (شما بخوانید پارتی نداران) قطع شود ولی وقتی یکی میگه باید از پزشک جماعیت که ماهانه صدها ملیون درآمد دارند مالیات گرفته شود با ادبیات کوچه بازاری میگن این حرفها چرت و پرته .خیلی متاسفم آیا شما آینه ملتید ؟
با سلام
وزیر محترم پزشکان ضربه بسیار سنگینی به پزشکان وارد کرد و باسرازیر کردن بیت المال به جیب انها باعث شد دیگر پزشکان تمامی وقت خود را برای مدیریت پول های میلیاردی تلف کنند و طبابت شغل چندم انها شود.
مالیات تا دینار آخرش. من نیستم نویی
ویزیت پزشک سه هزارتومنه؟ پزشکان عزیز خودتونو به کوچه علی چپ نزنید لطفا. بسه دیگه
یکی جناب خضری رو از خواب بیدار کنه و به ایشون بگه، اون ممه های طرح تحول سلامت رو لولو برد!!!
اصلا مالیات گرفتن چه ربطی به شان داره.معلوم نیست چرا وقتی صحبت مالیات میشود سریع بحث شان و شوکت رو جلو میکشن.این جماعت خودشون صبح تا شب دنبال منفعت و سود هستن.چرا وقتی بحث مالیات میشه سریع میرن سراغ معنویات
بیچاره مردمی که شما نماینده ایشان هستید
کجا و کدوم مطب ویزیت ۳ هزار تومانی میگیرند برادر؟!!
شما هم حکایت احمدی نژادی
نکنه اون مطب هم سر کوچه شماست؟
به پزشکی که اگر هزار تومن از حقش کم بشه عمل جراحی نمی کنه، نباید رحم کرد.
نزدیک به 100% فرار مالیاتی در یک شغل پردرآمد واقعا فاجعه بار است مسئولانی که این شرایط را بوجود آوردنند و ادامه میدهند باید محاکمه شوند
در کشورهای پیشرفته شغل های پردرآمد تا 90% درامدشان را باید مالیات دهنددر این کشورها فرار مالیاتی سنگین ترین جرم است
یه بار برای آندسکپی یه لوله کرد تو دهن من و ظرف 5 ثانیه درآورد و یک ونیم ملیون هزینش شد. بعد ها فهمیدم که تو روشهای جدید یه کپسول دوربین دار رو میدن به شما و یه دستگاه به کمرمیبندند. بدون درد از ابتدای دهان تا انتهای روده رو فیلم و عکس میگیره . یعنی کار آندسکپی و کولونوسکپی رو با هم میکنه و حدود 35 یورو هزینش میشه. بعنی حدود 400 هزار تومن با ارز آزاد بجای دو تا تست جمعا 3 تا چهار ملیون تومنی. حالا من که تخصصی ندارم ولی واقعا از ورود این روشهای درمانی چرا جلوگیری میشه. بچه های الکترونیک و آی تی هم میدونند که همچین سخت افزاری که بخش اصلیش مصرف نمیشه چندان تکنولوژی پیچیده ای هم نداره که اجازه فروشش به ایران رو ندهند. بگذریم از اینکه دوستان مهندسی پزشکی اراده کنند در همین کشور ظرف یک سال تولیدش میکنند.
به شک میفتم که نکنه برای درآمد زایی این اتفاق نمیفته.
عجب درامد هم تراز آمریکا میخواهند!!! مگر انها مثل امریکا خرج میکنند یکبار بگویند میخواهم بچه ام مثل مدارس آمریکا شهریه بدهد نه اصلا بگویند خودمان میخواهیم هزینه تحصیل خود را که از جیب این ملت بوده مظابق امریکا پرداخت کنیم. یا یکبار بگویند میخواهیم مثل امریک در قبال مریض خود مسئول و پاسخ گو باشیم. در سیست تمریکا برای اینکه یکنفر بخواهد پزشک عمومی شو حداقل باید چهار میلیارد تومان هزینه کند. این پولی است که خزانه ملت برای پزشک شدن شما دادهاست. رقمهای دیگر مثل شهریه دانشگاه ازاد غیر واقعی است چرا که دولت سوبسید میدهد. به همه چیز به سوخت به دارو به غذا
فرار مالیاتی ۷ هزار میلیاردی کاملا درست است و فقط جراحان باید مبلغی بمراتب بیش از این را بعنوان مالیات بپردازند بررسی حسابها این حقیقت را مشخص میکند
خضری:
"کشوری که این همه نفت دارد، نباید مردمش مالیات پرداخت کنند. کشور ما غنی است و مردم نباید این میزان در عذاب باشند. در بسیاری از کشور‌های عربی، مردم نه پولی به پزشک می‌دهند و نه دولت، پولی به عنوان مالیات از مردم می‌گیرد"

نااگاهانه ترین استدلال ممکن از یک نماینده مجلس که شنیدم این بود.
من توی عمرم هنوز ویریت 3 هزارتومنی ندادم ! هر متخصصی که با دفترچه بیمه هم رفتم 50 هزارتومان امسال گرفته برای هر بار ویزیت !

مطب های شخصی هم که اگر مبلغ کم باشه حتما میگن نقد بده ! اگر نقد نداری خودپرداز نزدیک مطب رو بهت ادرس میدن بری پول نقد بگیری و بیای !

اگر مبلغ زیاد باشه شماره کارت منشی مطب رو بهت میدن که واریز کنی و به نام دکتر نیست ...
اخه اين ماليات كجا ميخواد هزينه بشه ...كشورهايي كه ماليات رو درست بررسي ميكنن خرج مردم و آباداني كشور ميكنن نه اينكه يك نفر بياد اختلاس كنه بره ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار