بازدید 2107

آئین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی

کد خبر: ۸۷۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 22 January 2019

دانشگاه برای تربیت متخصصان و نیروهای متعهد در تمامی حوزه‌های لازم در جامعه و ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های آموزشی عالی کشور در پی استفاده بهینه از ظرفیت‌ها است.

به گزارش آنا، دانشگاه برای تربیت متخصصان و نیروهای متعهد در تمامی حوزه‌های لازم در جامعه و ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های آموزشی عالی کشور در پی استفاده بهینه از ظرفیت‌ها است که باید متناسب با نیازهای جامعه تربیت و با ایجاد هماهنگی های لازم به‌کارگرفته شود.

به استناد بندهای دوم و هشتم و۱۲ ماده سه آئین‌نامه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۲۸ مهر ۹۳ آموزش دانشجو در طول سنوات مجاز دوره تحصیلی بدون پرداخت هزینه در دانشگاه‌هایی انجام می‌پذیرد که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و دانشجو دریکی از دوره‌های آموزش عالی برابر ضوابط معین، پذیرفته‌شده، ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل می‌شود.

شیوه‌های آموزشی دانشجویان به سه طریق اجرا می‌شود که در سیستم آموزشی حضوری دانشجو به‌صورت تمام‌وقت در فعالیت‌های آموزشی دانشگاه شرکت می‌کند و در سیستم غیرحضوری حضور فیزیکی دانشجو در فعالیت‌های آموزشی الزامی نیست.

نوع سوم شیوه‌های آموزشی، سیستم غیرحضوری است که بخشی از آن به‌صورت حضوری و بخشی از آن به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

طبق آئین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته ) عضو هیئت‌علمی آگاه و مسلط به امور آموزشی که از سوی دانشگاه انتخاب می‌شود تا راهنمای تحصیلی دانشجو از تاریخ ورود تا دانش‌آموختگی باشد به‌عنوان راهنمای آموزشی در دانشگاه شناخته می‌شود.

برنامه درسی دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی توسط شورای عالی به تصویب رسیده است که باهدف مشخصی در مجموعه‌ای از دروس رشته‌هایی را دربر می‌گیرد.

در دوره‌های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته ) دانشجو با واحد درسی دانشگاهی سروکار دارد که مفاد آن برای هر واحد نظری ۱۶ ساعت، عملی یا آزمایشگاهی ۳۲ ساعت، کارگاهی یا عملیات میدانی (بازدید علمی) ۴۸ ساعت، کارورزی یا کار در عرصه ۶۴ ساعت و کارآموزی ۱۲۰ ساعت در طول یک نیمسال تحصیلی یا دوره‌ تابستان طبق برنامه درسی مصوب اجرا می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی