بازدید 4190

ایتالیا خواستار مجازات فرانسه شد

کد خبر: ۸۷۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ 21 January 2019

معاون نخست وزیر ایتالیا خواستار آن شد تا کشورهایی مانند فرانسه، که با فقیرتر کردن کشورهای آفریقایی، به موج مهاجرت های غیر قانونی دامن می زنند، مجازات شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون نخست وزیر ایتالیا خواستار آن شد تا کشورهایی مانند فرانسه، که با فقیرتر کردن کشورهای آفریقایی، به موج مهاجرت های غیر قانونی دامن می زنند، مجازات شوند.

لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا کشورهایی را که علل وقوع فجایعی انسانی را در دریای مدیترانه فراهم می کنند، از سوی اتحادیه اروپا مجازات شوند.

دی مایو اظهار داشت مردم آفریقا به آفریقا تعلق دارند، نه به قعر دریای مدیترانه. به باور این مقام ایتالیایی، برخی کشورهای اروپایی باعث فقیر تر شدن مردم آفریقا شده و از این طریق ریشه های اصلی مهاجرت را از آفریقا فراهم می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد اگر امروز شاهد آن هستیم که عده ای از مردم آفریقا کشورهای خود را ترک می کنند، دلیل آن این است که برخی کشورهای اروپایی، که در راس آن ها فرانسه قرار دارد، هیچگاه دست از استعمار دهها کشور آفریقایی بر نداشتند.

به گفته رهبر سیاسی حزب پنج ستاره و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، دهها کشور آفریقایی هستند که فرانسه در آن ها به چاپ پول پرداخته و از این طریق بدهی های دولت خود را جبران می کند.

دی مایو خاطر نشان کرد: «اگر فرانسه این مستعمره ها - باید همین طور آنها را نامید - را نداشت، پانزدهمین کشور اقتصادی جهان می بود، در صورتی که در حال حاضر، به لطف آن چه در آفریقا صورت می دهد، در میان نخستین قدرت های اقتصادی جهان دیده می شود».

معاون نخست وزیر ایتالیا از تلاش حزب خود - جنبش پنج ستاره - برای ارائه راهکاری خبر داد تا با ارائه اجرای آن به دولت و نهادهای اروپایی، کشورهایی که آفریقا را استعمار می کند، مجازات شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار