بازدید 4721

تنها محل تفریح مردم به باغ وحش تبدیل نشود

کد خبر: ۸۷۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 20 January 2019
عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر ضرورت ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک ها، گفت: فضا‌های مشخصی برای تفریح سگ‌ها باید مشخص شود.
 
به گزارش «تابناک» یوناتن بت کلیا در گفتگو با خانه ملت، در واکنش به حمله سگ به دختربچه‌ای در لواسان با بیان اینکه پارک جای تردد حیوانات نیست، گفت: متاسفانه اغلب پارک‌ها و بوستان‌ها به پاتوقی برای تردد سگ‌ها تبدیل شده و ورود حیوانات به پارک‌ها رعب و وحشت در میان مردم ایجاد کرده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید اجازه تردد سگ در پارک‌ها داده شود، افزود: افراد علاقمند به نگهداری سگ بهتر است فضا‌هایی را برای تفریح سگ هایشان ایجاد کنند و اگر امکان چنین کاری را ندارند بهتر است از نگهداری این حیوان خودداری کنند.

فضا‌های مشخصی را برای تفریح سگ‌ها مشخص شود/ پارک‌ها به عنوان تنها محل تفریح مردم به باغ وحش تبدیل نشود

وی با یادآوری اینکه شهرداری‌ها باید فضا‌های مشخصی را برای تفریح سگ‌ها مشخص کنند تا پارک‌ها به عنوان تنها محل تفریح مردم به باغ وحش تبدیل نشود، تصریح کرد: با این روندی که پیش می‌رود ممکن است چند صباحی دیگر پارک‌ها به محل اختصاصی برای تردد حیوانات تبدیل شوند.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بیماری‌های بسیاری از سگ به انسان منتقل می‌شود، گفت: حضور سگ در پارک علاوه بر ایجاد رعب و وحشت میان مردم بیماری‌ها را نیز به مردم منتقل می‌کند و سلامت آن‌ها را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

ورود سگ به پارک باید ممنوع شود

وی با تاکید بر اینکه ورود سگ به پارک باید ممنوع شود، ادامه داد: البته باید فرهنگ سازی مناسبی انجام شود تا افراد به خود اجازه ندهند با سگ گردانی در پارک‌ها امنیت مردم را خدشه دار کنند؛ در این رابطه نیاز است شهرداری‌ها و نیروی انتظامی با تشدید نظارت بر پارک‌ها به هیچ وجه اجازه ورود سگ به این اماکن را ندهند، زیرا پارک‌ها به هیچ وجه جای تردد حیوان نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به هیچ وجه نیاز به تدوین طرح یا دستورالعمل برای جلوگیری از ورود سگ به پارک نیست بلکه نیروی انتظامی و شهرداری‌ها به راحتی می‌توانند از ورود حیوانات به پارک‌ها جلوگیری کنند البته می‌طلبد سگ گردانی در پارک جرم محسوب شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار