بازدید 17094
خوانده می‌شوید؛

شما سمت و سوی بازار مسکن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا هنوز هم می‌توان به خانه دار شدن امید داشت؟ در سال 97 با چه مشکلاتی در حوزه خرید یا اجاره مسکن روبه رو شده‌اید؟

بازار مسکن در سال ۹۷ همپای دیگر بازارها، با جهش قیمت مواجه شد و این افزایش قیمت باعث شد تا بسیاری از خانواده‌هایی که قصد خرید مسکن و خانه دار شدن را داشتند، دیگر به خرید مسکن فکر هم نکنند و منتظر یک معجزه برای خانه دار شدن باشند. در این شرایط، تحلیل شما از حال و آینده بازار مسکن چیست؟
کد خبر: ۸۷۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 20 January 2019

آمارها نشان می‌دهد، در سال جاری قیمت مسکن در نقاط مختلف شهری و روستایی با افزایش چشمگیر نسبت به سال 96 روبه رو شده است. بر اساس گزارش‌های مختلف، بیشترین تورم نقطه ای در بازار مسکن مراکز استان‌ها، متعلق به تهران است؛ تورمی که نشان می‌دهد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در آذرماه امسال، 95.5 میلیون ریال بوده که نسبت به آذر سال گذشته، 91.8 درصد افزایش داشته است. این روند افزایشی در نقاط دیگر کشور هم قابل مشاهده است.

در این میان، کارشناسان و فعالان بازار مسکن، پیشنهادها و راه حل‌های مختلفی را بیان می‌کنند. برخی معتقد به افزایش تسهیلات خرید مسکن هستند و برخی کنترل سوداگری در این بازار را مقدم بر افزایش وام مسکن می‌دانند و عده ای نیز بر این باورند که دولت با گرفتن مالیات سنگین بر خانه های خالی، می‌تواند جذابیت احتکار و خالی نگه داشتن مسکن را کاهش دهد و در نتیجه عرضه مسکن افزایش یابد.

به هر حال، آنچه مشخص است، در سال جاری قیمت‌های مسکن جهش بی سابقه ای را تجربه کرده‌اند؛ افزایش قیمتی که باعث شده بسیاری از خانه اولی‌ها و افرادی که در این سال‌ها پس اندازی داشته و برای خانه دار شدن برنامه ریزی داشتند، امروز با مشکلات بسیاری روبه رو شوند و دوباره خرید خانه را در چشم اندازهای دوردست ببینند و یا حتی امیدی به خانه دار شدن نداشته باشند.

 بازار مسکن

در این شرایط آشفته و بی ثبات بازار مسکن، شما چه مشاهدات و تجربیاتی از این بازار دارید؟

آیا شما هم مانند بسیاری از خانه اولی‌ها به دنبال وام مسکن بوده‌اید و حالا با افزایش بی سابقه قیمت‌ها، وام دریافتی را بی اثر در قدرت خرید خود می‌دانید؟

به نظر شما چند درصد مردم، دیگر قدرت خرید مسکن ندارند؟

به نظر شما با وجود از بین نرفتن تقاضای مسکن و نیاز مردم برای خانه دار شدن، چرا تعداد معاملات با افت همراه شده است؟ علت اصلی را چه می‌دانید؟

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در این ماه‌ها قصد جابجایی داشته‌اید، با چه مشکلاتی روبه رو شده‌اید؟ با توان مالی فعلی، در سال گذشته چه گزینه‌هایی برای خرید مسکن داشتید و امروز چه گزینه‌هایی؟

آیا میزان وام مسکن را کافی می‌دانید و یا اساساً با تخصیص وام مخالفید و معتقدید افزایش وام منجر به رکود تورمی و رشد قیمت‌ها خواهد شد؟

به نظر شما، در اوضاع کنونی، زوج‌های جوان خانواده های متوسط و خانواده های با درآمد پایین برای خرید یک واحد 60 متری چقدر باید هزینه کنند و وام 160 میلیون تومانی چه کمکی به آن‌ها می‌کند؟ آیا خانواده‌ها می‌توانند به آن‌ها کمک کنند؟

قیمت مسکن در شهری که شما زندگی می‌کنید، چند درصد افزایش داشته است؟ آیا این رشد را منطقی می‌دانید؟

حباب قیمت مسکن در منطقه ای که قصد خرید دارید، چه میزان است؟

پیش بینی شما از آینده بازار مسکن چیست؟

و در نهایت اگر جای مسئولین حوزه مسکن و شهرسازی بودید، چه برنامه و راهکاری برای رونق بخشیدن به بازار مسکن و تعدیل قیمت‌ها داشتید؟

این خوانده می‌شوید، برای خوانده شدن مشکلات، گرفتاری‌ها و دغدغه های شما در بخش خرید مسکن است. مشاهدات چند ماهه اخیر خود را با ما در میان بگذارید.

یادآور می شویم، پیام های این خوانده می‌شوید، تا ساعت ۱۹ امروز آنلاین منتشر خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۱۹۰
دیگه باید قیدش رو زد. قیمت ها نجومی شدن. اونایی که پول داشتن پولدار تر شدن
پاسخ ها
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بعید میدانم امثال کارگر یا کارمند و معلم و...‌بتونه تو شهرهای بزرگ خانه دار بشه
راه حلهای ساده برای بهبود بازار مسکن
| - |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
((راه حلهای ساده برای بهبود بازار مسکن )) ...................................................
بسیاری شرکتها در تهران و سایر شهرها ، مهمانسرا دارند که اکثرا خالی است . دولت ایشان را مجبور به فروش و اجرای قانون کند . عرضه بسیار افزایش خواهد یافت . فولاد مبارکه ، ایمیدرو ، معدنی ها ، ذوب آهن ، فولاد خوزستان ، فولاد نیشابور ، پتروشیمیها ، مخابرات ، پست و .....
دولت ایشان را مجبور به فروش و اجرای قانون کند .
به همین سادگی !!!
مانند این است که یک میلیون مسکن سریعا ساخته شده است !!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دیگه داشتن یه ماشین خوب هم برای مردم ایران شده ارزوی محال
خونه که جای خود داره
به نظر من مسکن در ایران یک کالا نیست بلکه یک زنجیره اقتصادی به هم پیوسته هست که باید اصلاحاتی در چندین بخش و وزارت خانه انجام بشه تا شاهد تغییر در وضعیت مسکن باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
باید از آسمون یک پول قلمبه بیاد تا بشه خونه خرید... ما سال گذشته یک واحد 100 متری کلنگی رو 60 پیش ماهی 550 دادیم امسال 130 با ماهی 1 تومن اجاره با بدبختی پیدا کردیم... اینه وضعیت مسکن
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با حقوق ماهی ۱۰۰دلار اکثر مردم ،خانه دار شدن نسل جوان امکانپذیر نمیباشد و راه حل پناهنده شدن به استرالیا از طریق دریا با احتمال غرق شدن یا زندانی شدن در نائورو یا پناهندگی به صربستان با احتمال یخ زدن در جنگل و یا گرجستان با احتمال کتک خوردن در فرودگاه میباشد.چون مسئولین نشان دادند توان اداره کشور ۸۰ میلیونی با این میزان فروش نفت را ندارند و باید جمعیت کشور ده میلیون باشد تا بتوانند این ناکارامدها ابرومندانه اداره کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دوست عزیز بنام راه حلهای ساده .... شما برو ببین بیشتر این مهمانسراهای خالی مال سازمانهای دولتی و قوه قضاییه است . شما الان از کی داری کمک میخوای ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من منتظرم دو سال دیگه بازنشسته بشم و از تهران فرار کنم . فقط مسکن نیست . دیگه نمیشه توی این شهر زندگی کرد .
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مردم ما خودشون انتخاب کردند ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من به نوبه خودم قید خونه رو زدم ،الان اگه بتونم یه ماشین خوب بخرم هنر کردم،منتظرم ماشین خارجی وارد بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دلار به خونه چه ربطی داره اهن و سیمان و گچ و..... متریال ایرانی داخلی همه از ایران هست چرا مسکن مممولی باید گرون بشه؟ چون تو تهران قیمت خونه رو دلال ها و اتحادیه میبرن بالا مردم عادی هم نگاه اونا میکنن نتیجه گرونی مسکن تو تهران یعنی تورم و نقدینگی و گرونی همه چیز در ایران راه حل چیه کم کردن جمعیت مهاجر تهران با کاهش تمرکز از تهران کاهش کار و ادارات و ... با کاهش جمعیت تهران علاوه بر جلوگیری از مرگ هزاران انسان از آلودگی و خطر زلزله و بحران و امنیت ملی و مصرف بنزین در ترافیک های صبح تا شبی، قیمت مسکن با کاهش تقاضا کاهش پیدا میکنه و به تبع اون ارزش پول ملی و تورم و نقدینگی کم میشه
1- مالیات ماهانه از خانه های خالی 2- مالیات سالانه بر مسکن تمام افراد و مالیات سالانه حدود 10درصد قیمت خانه بر خانه هایی که صاحبان آنها بیش از یک مسکن دارند که در تمام دنیا اجرا می شود و متناسب
با هر شهر درصد متفاوت دارد که باعث کاهش رشد مهاجرت شهرستانی ها به تهران (و مهاجرت معکوس) و فروش خانه های اضافی توسط افراد می شود 3- کاهش سود بانکی 4- کاهش قیمت ارز 5 باز کردن ورود خودرو و کالاهای دیگر و افزودن مالیات به آنها متناسب با شهرهای مختلف مثلا مالیات در تهران و حومه برای خودرو باید خیلی زیاد باشد 6-حذف تعرفه گمرکی از خودرو و کالاهای دیگر برای ایجاد شرایط خرید و گردش پول در اقتصاد و جلولگیری از ایست و ایجاد نقدینگی 7- کاهش خدمات و کار در تهران و افزایش کار و خدمات در شهرهای دیگر 8-افزایش قیمت بنزین و همینطور مالیات متناسب با هر شهر برای مثال تهران باید بیشترین قیمت تمام شده بنزین را دارا باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
برای بدبختی مثل من نه سمتی مانده نه سوی فقط به قعر بدبختی و فلاکت در حال سقوط می باشم نه امید دارم نه هدفی نه اینده ای نه اعتقادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
راه حلهای ساده برای بهبود بازار مسکن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
علی اقا خونه فقط با گچ و سیمان ساخته نمیشه که.قیمت اهن جهانیه..سیم برق و کلید پریز و کنتور برق و اب و لوازم ابگرمکن و پکیج و لوله و شیر الات و کولر و در و پنجره و پارکت و اسانسور و ...اکثرا یا خودش یا مواد سازنده اش از خارج وارد میشه.گچ و سیمان ۱۰ درصد هزینه ساخت خونه هم نیست.البته با همه این احوال قیمت ساخت مسکن معمولی الان متری بین ۲ تا ۳ میلیون تومنه و قیمت زمین رو هم سر شکن کنیم بین واحدها قیمت اپارتمان در میاد .منکه نظر دادم خودم دستم تو کاره دوست عزیز
من که با ۲۵ سال سن خیلی امید دارم که یه روزی بتونم برای خودم خونه اجاره کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اتفاقا این درد خیلیاست .
زمانی جوونها در آرزوی خانه دار شدن بودند . الان در آرزوی اجاره کردن هستند .
فکر میکنم سوال عنوان متن باید عوض بشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بله شما آقا زاده ها و پولداران و محتکران و ... که باید هم بتونید با فرستادن 20 میلیارد دلار مملکت در دبی و ترکیه و گرجستان بتونید در ایران خونه بخرید.
فقط شرمنده خانواده شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چرا زن میگیری مجبوری بچه دار بشی تو این جهنم چندتای دیگه رو مثل خودمون بدبخت کنیم بذار خودشون با اقازاده هاشون بچه دار بشن زندگی مال اغون هاست نه ما
از مسکن مهر احمدی‌نژاد چه خبر؟؟؟
از مسکن اجتماعی روحانی چه خبر؟؟؟
از هر دو بزرگوار مچکریم
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مسکن مهر احمدی نژاد به میزان هزاران واحد در اطراف تهران ساخته شد، و جنابعالی هم همین الان میتوانید با 60 تا 100 میلیون به پرند تشریف برده و قبول زحمت نموده و یک دستگاه با همین خریده و از فردا صبح ساکن شوید، بله پراید 40 میلیون و خانه 70 میلیون!
شاید خدای نکرده شما توقع دارید مسکن مهر ا با پیک موتوری در رب منزل تحویل بگیرید.

اگر طرح مسکن ن در زمان احمدی نژاد انجام نشده بود، خدا می‌داند با این تورم فعلی مسکن، اوضاع زندگی و امنیتی مملکت الان چگونه بود.
رکود مطلق!!!
دوری از خانه دار شدن قشر متوسط !!!
قیمت فعلی مسکن فقط حباب بوده واین مهم میتواند معاملات مسکن را در پایان سال با رکود بی سابقه روبرو کند
به نظر من رکود........
باید دست دلالها را کوتاه کرد
متاسفانه کسی فروشنده نیست اگرهم باشند دو دل هستن و‌موقع مبایعه نامه یامنصرف میشن یا قیمت رو میبرن بالا و در کل با اعصاب و روان منه خریدار بازی میکنن چون فکرمیکنن شاید قیمت بره بالاتر و ضرر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این بازی های نخ نما مخصوص بنگاه هاست.... برای اینکه قیمت ملک رو ببرن بالا
اگر دست دلالها که قسمت عمده آنها خود مشاورین املاک هستند را کوتاه کنند شاید وضعیت سر و سامانی بگیرد . مشاورین املاک معمولا قیمتی بالاتر از فروشنده را به خریدار اعلام کرده و چون خریدار ناچار است ، مبلغ اضافه را یا با فروشنده نصف می کنند و یا تمام آن مبلغ اضافه را خودشان بر میدارند و این طور املاک را گران می کنند . بعضی دیگر که قدرت خرید دارند ملک با متراژ کم یا متوسط را خودشان (البته با نام افرادی که در بنگاه هستند) خریداری کرده و به خریدار گرانتر می فروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به این قشر باید سایت دیوارم اضافه کرد که همینطور الکی قیمت گذاشته میشه توش
من فکر می کنم می خوان کاری کنن مردم از تهران فرار کنن
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
انشاالله تهران با اینهمه گناه و ربا خواری و ظلم به هم نوع تاوان سنگینی خواهد پرداخت .
ما در رفتیم از شهر گناه شما هم کار خوبی میکنید هرچه زودتر باید این شهر را گذاشت و رفت . من نمی گم روایت محکم در این مورد هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ما نه گناه می کنیم نه حرام خوار و ربا خواریم
الکی جو نده
اگر قرار بر این باشه از تهران بدتر هم داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
سیروس جان
اگه از اول هم نمی اومدی بهتر بود.هم ما راحت تر بودیم هم خودت
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
شما راست میگی زلزله میاد تقصیر ماست .دلار گرون میشه تقصیر ماست .مسکن گرون میشه ما مقصریم بابت بنزین و نان ارزان هم شکر گزار دولت هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
نا شناس جان ما وقتی راحت تریم که شرایط زندگی مناسب باشه. نه اینکه سیروس باشه یا نباشه.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
آخه کجا بریم من متولد تهرانم مادر و پدرمم متولد تهران و از ساکنین تهران بودن تو شهرستانم کس و کار نداریم منکه تهرانیم بزارم برم از شهرستان بیان تهران زندگی کنن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به امید زلزله 10 ریشتری تهران به مدت 3 ساعت ، سه شنبه شب و سه نیمه شب ، که قطعا بهترین نتیجه حاصل میشه
من امید اینکه پول رهن خونه هم بتونم جور کنم رو ندارم و تا ابد خونه مادر باید زندگی کنم اونم با یک خانواده 4 نفره
وقتی تمام اجناس و دلار و طلا سه یا چهار برابر شده ، چرا ملک نشود. من اگر ملک نخریده بودم الان کلی سود کرده بودم در بازارهای دیگر. چرا انتظار دارید مالکان باید با قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی ملکشان را بفروشند.
پاسخ ها
na
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چی میگی واسه خودت دلال عزیز چرا فقط تو تهران گرونه الان تو تبریز مصالح گرون نشده جو نده الکی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من دلال نیستم ، ولی کاش بودم.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این نوع نگاه قشنگ نیست اصلا و همه چی رو با پول سنجیدن چون دلار و سکه گرون شده منه مغازه دار هم باید جنس هامو دلا پهنا به ملت بندازم خودت چه حسی داری وقتی خرید می کنی؟ ولی مسببش دولته دولت این بلا رو سرمون آورد .ضمنا مصاحبه هم به شدت گرون شده میلگرد دوبرابر شده
بهترین راهکار اعطای وام تسهیلات مسکن بلند مدت با سود پایین است .
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با این قیمت ها بچه هامونم باید قسط خونه رو بدن نسل به نسل بشه اقساطش.
قیمت ها دو برابر شده ! طبیعتا اگر با مثلا 400 تا 500 میلیون قرار بود بزودی یک 80 تا 90 متری خرید کنید الان دیگه {امکان نداره} بتوانید خرید کنید !

اگر با 400 مثلا یک 60 تا 80 متری میتوانستید خرید کنید الان یک سوئیت 30 تا 40 متری را اگر پیدا بشه به علت تقاضای بالا میتوانید خرید کنید !

اگر فرضا یک حقوق 3 تا 5 میلیونی داشتید الان باید حدود 10 سال دیگه پس انداز کنید تا برسید به نقطه ای که پارسال می توانستید خرید کنید البته که طی ده سال اینده باز هم با تورم های جدید عقب میوفتید ...
این املاکی های دلال را باید از ریشه خشک کرد این اشغالها وضع مسکن را به این روز انداخته اند.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دوست من سکه دلار آهن آلات میلگرد مصارف مصرفی گوشت مرغ و بقیه اجناس هم تقصیر املاکی هاست؟؟؟؟ دلال و املاکی از این بستر فقط سو استفاده می کنه ولی دلیلش نیست .مملکت بی صاحب بهتر از این نمیشه
من با درامد ماهی 8 تومن دارم فرار می کنم از تهران !!!!! از من بشما نصیحت تهران جای زندگی نیس ! عذابه عذاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
جملتو اصلاح میکنم...ایران جای زندگی نیست دیگه...اگه اعصاب فولادی مقابله با همه چیز رو دارین بمونین اگه پول دارین بجای خریدنه خونه پولتونو وردارین فرار کنین از ایران...زودتر از اونچه فکر کنین میتونین اونور خونه قشنگ تر از املاک ایران بخرین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بابا مایه دار!
همانتور که ذولت ذر قضیه ارز سر ملت کلاه کذاشت اینجا هم اش همینه....
سلام.تا زماني كه از تشكيل اتحاديه ها واحزاب واهمه داشته باشيم اوضاع كشور بد وبدتر خواهدشدواتحاديه هاي مستقل مي توانند نسبت عرضه وتقاضا را در كشور تشخيص داده و راهكار اعلام كنند.وقتي كشاورزي همه توان و سرمايه يكسال خود را صرف كاشتن پياز يا سيب زميني يا..... ميكنند وموقع برداشت پول بذر و ابياري هم نصيبش نميشه فاجعه ست و يعني كسي عرضه وتقاضا رامحاسبه نكرده و سرمايه اي كه زير خاك به هدررفته فقط منحصر به كشاورز نيست كه سرمايه ملي است.
من اوایل پارسال تو شهرک اندیشه (شهریار) آپارتمان خریدم متری 1 و نیم میلیون الان شده 5 میلیون !! تو خود حدیث مفصل بخوان که جوونا دیگه چطوری میتونن صاحب خونه بشن!!
مسکن حباب داره افزایش قیمت بیرویه همراه با افت قدرت خرید باعث رکود سنگینی خواهد بود.
مطابق آمار مدیران ارشد کشور ، دو و نیم میلیون مسکن خالی داریم .
به جرات عرض میکنم حداقل یک میلیون آپارتمان و مسکن خالی هم به نام مهمانسرا و مامورسرا در شهرهای مختلف به خصوص تهران ، اصفهان ، شیراز ، یزد ، کرمان و ... در مالکیت شرکتها و اکثرا خالی است . که با کمک مجلس ، دولت و قوه ی قضاییه میتوان آنها را به مردم عرضه کرد و مشکل مسکن کشور را به حداقل رساند ، بدون هیچ هزینه اضافی یا فشار به بودجه ی عمومی . حتی وضعیت نقدینگی شرکتها هم به واسطه فروش آنها ، بهبود خواهد یافت .
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
هزینه ساخت هم دوبرابر شده مصالح تقریبا دو برابر شده هیچ چیز به حالت قبل بر نمی گرده .من هم قید خانه خریدن را زدم .ازدواج هم نمی کنم. تو این مملکت آدم نمی دونه خودش رو می تونه سیر کنه یا نه در اینده
من از تاریخ ۵ فروردین اقدام به تخریب منرل مسکونی که در بافت فرسوده قرار داشت کردم به محض صدور پروانه ساخت با افزایش مصالح مواجه شدم خصوصا میلگرد.برای دریافت وام ۴۰ میلیونی بانک مسکن مجبور شدم در همان شروع کار برگه عدم خلاف موقت بگیرم آن هم با پرداخت ۱۸ میلیون بابت ماده صد بصورت علی الحساب. برای دریافت قسط اول وام برای دو واحد ۳۲ میلیون به حسابم واریز شد انهم سند به نام بانک مسکن و الان بانک انتظار دارد من با ۳۲ میلیون تومان برای دو واحد باید لوله کشی آب و برق و سیمکاری زیر سازی فرم در و پنجره را انجام دهم در حالیکه با ۱۵۰ میلیون هزینه به زور تونستم دیوار چینی رو انجام بدم و حالا علی موندو حوضش. به خاک سیاه نشستم تمام پس انداز چند ساله رو از دست دادم و تا چند سال باید قسط همینا رو بدم فقط بخاطر اینکه به حرف رئیس جمهور مملکتم اعتماد کردم گرچه همان ابتدا خیلی از د ستان بمن تذکر داده بودن که با طناب دولت و بانکها به چاه نرم ولی .... برای خودم متاسفم که خودم رو بدبخت کردم و همچنین آزنده بچه ام
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دوست عزیز خیلی ها به خاک سیاه نشستن .هزینه ساخت شما دوبرابر شده من خریدار هم دیگر توان خرید ندارم .صنعت ساختمان زمین گیر شده و هزاران کارگر روز مرد و تکنسین ن و مهندس به بیکاران اضافه می شوند.
مطمئنا سال 98 سال بسیار بدی از هم لحاظ خواهد بود مهم تر از همه مسکن
متاسفانه قیمت مواد اولیه افزایش سرسام اوری در سال 97 داشته که افزایش هزینه در مواد اولیه خودش رو در مسکن های تحویلی سال آینده نشان خواهد داد از طرفی در این بلبشو املاک و بنگاه ها افسار رو در دست گرفتن و بازار رو به هر سمتی که بخوان میکشن
به نطم من تا سه الا پنج سال آینده اصلا به خانه دار شدن نمیشه فکر کرد....
در اقتصادایران هیچی دست دولت نیست همه چیز دست دلال هست و واسطه ها ... و دولت خودش اسیر دست اینها ... وضعیت خودرو و خودروسازان را ببینید ... دیگه کار به دعوا کشیده بین دولت و بین اونها ...اما با برنامه میشه با این مشکلات روبه روشد . مثلا دولت زمین ارزان در جاهان خوب در اختیار مردم و انبوه سازان قرا بده. ببینید الان تورم اصلی روی خانه های متراژ کوپک نیست بلکه روی خانه های با متراژ بالا هست. چه خالی و چه پر اصلا تا چند سال آینده هیچ مشتری براش پیدا نمیشه . از طرفی ما همه چیز برای ساخت و ساز مسکن را در اختیار داریم . سیمان ، آجر، آهن و کارگر پس چرا اینقدر باید قیمت تمام شده بالا بره . با روش های سنتی و قدیمی نمیشه جلوی رشد قیمت مسکن رو گرفت . تا زمانی هم که بازار های موازی بازار سرمایه با سود آوری یکدفعه ای توی کشور فعال باشه هیچوقت تولیذ پا نمیگیره .. دولت می تونه از طریق اطلاعات سازمان اسناد و املاک کشور با توجه به سال ساخت خانه ها و هزینه تمام شده آنها قیمت نهایی تعیین کنه و بر روی معاملات سوری و قیمت های وحشتناک و سلیقه ای مالیاتهای سنگین وضع کنه. از طرفی با ایجاد یک سایت و ثبت نام افراد متقاضی، اقشار متناسب با هم ولی با درآمدها دولتی و کم رو شناسایی کنه و از طریق انبوه سازان نسبت به خانه سازی برای آنها اقدام کنه و اقساط اون رو متناسب با حقوق کامندانش تعیین کنه. مثلا برای اساتید دانشگاه، معلمان، پرستاران و صنوف مختلف...
اما نکته اینجاست ... از این دولت هیچ آبی گرم نمیشه ... کاملاً منفعل هست ...
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بر عکس شما به نظرم اینجا همه چیز دست دولت است .همه گرانی ها هم با خواست دولت است .سهامدار شرکت های خودروسازی کیست؟ مدیران خودروسازی را چه کسی تعیین می کند؟ چه کسی بازار انحصاری خودرو رو در اختیار اونها گذاشته؟؟ میلگرد و آهن و آلات را دلال تولید می کنند که سه برابر شده؟ همه این ها حرفه و جنگ زرگریه دولت می گه غلط کردن پدرشونو در میارم نباید گرون بشه ولی چراغ سبز رو خودش داده. با تحریم درآمد کم شده حکومت کم شده دست بردن تو جیب من و شما به همین راحتی ظاهراً ما هم پذیرفتیم
مطمئنا پای سلطان مسکن و ملک در کار است ....
معلوم نیست کدامیک از سلاطین میخواهد ملک هایش را بفروشد که باعث چنین گرانی ای در ملک شده است ....
گرانی ای از جنس رکود مطلق در بازار ملک و مسکن
یقینا قیمت ها سقوط خواهد کرد چون بحث عدم توانایی در خرید است آن هم به طور مطلق ....
فقط مسئولین باید زودتر طرح هایی از قبیل اجاره اجباری واحدهای خالی و همچنین قانون تعیین مقدار افزایش اجاره سالیانه و عدم امکان اخراج مستاجر مگر در برخی حالات مانند آمریکا را تصویب کنند تا یکبار برای همیشه مشکل برطرف شود.

و حل معضل مسکن یقینا باعث رونق نسبی مسکن و ساخت و ساز ها با شیب ملایم ولی دائمی و کاهش شدید قیمت ها در تمامی بخش ها و افزایش نسبی رفاه خواهد شد ... مانند آمریکا
پاسخ ها
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
قیمت مصالح چرا چند برابر شده .شما از سلطان مسکن خانه مهر خودت بساز ببین متری چند برات تموم میشه.واقعا این خیمه شب و بازی و حریم سلطان رو باور
کردین.؟؟؟ اینها سیاه بازی برای انحراف افکار عمومی است .سلطان سکه که اعدام شد قیمت سکه سه برابر اوایل سال است .مسکن قیمتش کمی پایین می‌آید ولی فقط کمی که آن هم ناشی از اثر روانی است .ولی صنعت ساختمان به طور کامل زمین گیر می شود که هزار بیکار روی دست کشور می گذارد
کنترل سوداگری در این بازار قطعا مقدم بر افزایش وام مسکن است و دولت با اخذ مالیات سنگین بر خانه های خالی، می‌تواند جذابیت احتکار و خالی نگه داشتن مسکن را کاهش دهد و در نتیجه عرضه مسکن افزایش یابد.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دوست من این هم طرح مسخره ای هست به نظرم .باعث می شود کسی خانه ای نسازد کلا
بدتر از هر زمان دیگری .

از همه بدتر اینکه سازنده ها فقط ساختمان ها را بزک میکنند.
کیفیت ساخت فضاحت باره .
مسکن مهر به سازنده ها یاد داد چگونه پولدار بشن.
سپاس از افزایش قیمتها . افزایش نارضایتی ها . افزایش جرایم . افزایش بد رفتاریها .افزایش اعصاب خوردی .افزایش شرمندگی ها . افزایش مشکلات سپاس از این همه افزایش ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
نمیدونم کنایه میزنید یا نه ولی من از صمیم قلب معتقدم لیاقت مردم چیزی بیش از این نیست !
سطح بینش و آگاهی و قوای تحلیل مردم، اگر نتیجه ای بیش از این وضعیت را داشت باید شک میکردیم
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
متشکریم از همه آقایون حکومتی و دولتی .
در شرایطی که خانواده ها، جوانان و کارگران و کارمندان با کمبود مسکن و قیمت های نجومی آن دست به گریبان هستند متاسفانه سودجویان بدون هر گونه ضابطه روشن و خاصی، در این بازار آزادانه به دلالی و سوداگری و معاملات بدون ارزش افزوده واقعی می پردازند. در این شرایط انفعال دولت ها در برابر پدیده های ناهنجار اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی نظیر احتکار مسکن، خرید و نگهداری آپارتمان های متعدد توسط افراد معدود به امید سودهای کاذب و بادآورده و در عین حال وجود خانه‌های خالی به تعداد قابل ملاحظه به ویژه در کلانشهرها از سوی افکار عمومی قابل قبول نبوده و تنها به عنوان معیاری برای ضعف، انفعال و ناکارامدی دولت تلقی خواهد شد.
قیمت مسکن کاذب نجومی است و علت آن:
طمعکاری سازندگان و فروشندگان در رأس همه املاکی های کلاش
رشوه های پرداختی به شهرداری ها و عوامل دخیل ساخت و کشیدن چند برابر آنها بر روی قیمت مسکن
است. بیش از 80% خریداران قدرت خرید با قیمتهای قبل آذر 96 را نداشتند و با گرانی کاذب بعد از آن تا سالهای بسیار دور چنین قدرتی بدست نخواهند آورد. 20% خریداران نیز به تناسب ارزش ملک پول پرداخت می کنند و با قیمتهای نجومی کاذب کنونی به هیچ عنوان مسکنی با این قیمتها نخواهند خرید!
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کارشناس جان همه این عوامل قبل از سال ۹۷ هم وجود داشتن چطور پس سال های قبل بچه خوبی بودن ؟؟؟دولت کشور را به فنا داد و رفت قیمت ها کمی پایین می آید مثلاً از متری ۵ میلیون می شود ۴.۵ .مردم هم که قدرت خرید ندارند پس سازنده هم مسکنی نخواهد ساخت کارگران بیمار و طی چند سال با کمبود ساختمان مواجه می شویم و کرایه ها بیشتر و بیشتر می شود. شوکی که وارد شد بسیاری از صنایع را نابود کرد
فقط باید با سیاست های چند جانبه و ترکیبی برای تقویت همزمان طرف های عرضه و توانمندسازی طرف های تقاضا در بازار مسکن در عین حال با شبکه سازی اطلاعاتی قوی و رصد دقیق این بازار از طریق فناوری اطلاعات (IT) با ورود دلالان و فعالیت سوداگران مسکن در این حوزه برخورد بشه.
مسکن باید کالای مصرفی باشه نه کالای دلالی و سرمایه ای برای سوداگری یه عده سودجو
اولویت مسکن به عنوان یک کالای استراتژیک و اساسی و نیاز حیاتی، کشش ناپذیر و غیر قابل جایگزینی آحاد مردم، خانواده ها، اقشار ضعیف و آسیب پذیر و کارگران ارجمند به هیچ وجه با کالاهایی همچون تلفن همراه، خودرو، طلا و حتی ارز قابل مقایسه نیست و می تواند افزون بر تاثیرگذاری بر آسیب های اجتماعی همچون طلاق، مشاجرات اجتماعی، تنش و خشم عمومی، کاهش گرایش جوانان به ازدواج، ازدواج های غیر رسمی یا به اصطلاح سفید، حاشیه نشینی و در نهایت تشدید نارضایتی عمومی به ویژه در میان اقشار آسیب پذیر، اثر زیادی بگذارد.
یک راه بسیار موثر در کنترل قیمت مسکن که بسیار بر آن تاکید دارم .
حذف شغل واسطه گری دلال ها و آژانس های مسکن است ، باور بفرمایید بخش عظیمی از این بازی ریشه نان حرامی دارد که متاسفانه در این بیزنس جریان دارد .
دولت باید این شغل را کلا غیر قانونی اعلام کند و مردم فقط از طریق سایتهای دارای مجوز بتوانند ملک خود را برای فروش ارائه کنند ؛ ثبت اجاره نامه هم در دفاتر الکترونیک دولت فقط و فقط قابل ثبت باشد با نرخ ثابت ، بدون توجه به قیمت ملک خریده یا فروخته شده .
البته باید قیمت خرید و فروش هر ملک در سامانه های مالیاتی ثبت شود و مالیات بر عایدی خرید و فروش به مقدار منصفانه از فروشنده اخذ شود و چنانچه مشخص شود فروشنده در این کار بصورت حرفه ای عمل میکند مثل تمامی مشاغل مالیات به مقدار بالا اخذ شود در این صورت مسکن از حالت سرمایه سودآور خارج میشود .
دولت نباید اجازه دهد عده ای از خدا بیخبر دایما با سفره و مسکن مردم بازی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
آفرین بر شما
آیا نه نظر شما این عده از خدا بی خبر کیا هستند ؟ یادتون هست اوایل رشد قیمت دلار تو مجلس چطوری داشتند دست هم دیگر را رو می کردند ؟؟؟
از ماست که بر ماست. هیچکدام این آقایان خودشان جلو نمی آنیند همه واسطه هایی دارند که کار خرید و فروش و رهن و اجاره را در دست دارند. و پورسانت خودشون رو می گیرند. چرا وزارت اطلاعات با آنها برخورد نمیکند. ؟ آیا معیارهای شورای نگهبان برای انتخاب اصلح درسته ؟ جواب داده؟ آیا توی این معیارها مردم بدبخت جایی دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دوست من باور کردی کار دلاله؟؟؟؟؟ مسکن دلاله سکه تقصیر دلاله گوشت هم مرغ هم آهن آلات و مصالح ساختمانی هم ؟؟؟ باشه مام گوسفند هستیم
قیمت واقعی مسکن یکدهم قیمتهای اعلامیه و تا وقتی قیمتها واقعی نشه کسی خانه نحواهد خرید. شاید این پرسه اگر قیمتها همین باشه تا 100 سال آینده ادامه داشته باشه!!!!
ماقشرکارگرحتی قدرت خرید چادرهم نداریم تاداخل چادرزندگی کنیم
بیش از 80% قیمت مسکن حبابه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ارزش پولمون حبابه
یکی از دلایل مهم این عدم توفیق دولتها در مسکن به سیاست گذاری های تک بعدی و عدم توجه نهادهای سیاست گذار به فضای عمومی اقتصاد و جامعه ایران باز می گردد. به نظر می رسد برای حل ریشه ای و اساسی این معضل، و نداشتن سیاست چند منظوره و چند وجهی و فقدان همکاری های بین بخشی و بین دستگاهی و عدم اتحاد بین قوای سه گانه بر میگردد
مسکن به عنوان یک مولفه مهم رفاه اجتماعی باید از قالب یک کالای سرمایه ای به ویژه در بحران های اقتصادی خارج شده و تا حد امکان با شناسایی و اخراج دلالان و سوداگران سودجو از این بازار با استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و همزمان، تقویت طرف عرضه از طریق اعطای معافیت های مختلف و در کنار آن ارائه تسهیلات مناسب بلندمدت به مصرف کنندگان واقعی و جوانان در شرف ازدواج برای حضور واقعی و مصرفی در بازار مسکن فرصت داده شود.
مسکن باید با قیمت گذاری واقعی از هزینه ساخت و مصالح بکار رفته قمت گذاری بشود تا رونقی در آن ایجاد شود. وگرنه با قیمتهای کاذب کنونی فقط شکست و ضرر نصیب سازندگان و دارندگان ملک اضافی خواهد شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
متاسفانه قیمت مصالح و ساخت نجومی افزایش داشته ،هفته گذشته برای بازسازی منزلم یک توالت فرنگی
ایرانی خریدم 800 هزار تومن!!علم دوش ایرانی 550هزار تومان
دولت و مجلس قطعا با مقاومت‌های گروه های ذینفع در آشفته بازار مسکن، افراد دارای تضاد منافع و فرصت طلبان سودجو در شرایط بی نظمی کنونی مواجه خواهد شد که البته با رایزنی و شبکه سازی و ایجاد خواست اجتماعی میان مردم و مسئولان، انشاءالله می تواند بر این وضعیت غلبه کرده و بسته جامعی را برای رفاه اجتماعی در حوزه مسکن تدارک کند، البته به شرطی که واقعا اراده جدی در حوزه مسکن وجود داشته باشد!
دقت کنید که طرح بانک اطلاعاتی املاک کشور الان چند سال است که خاک میخورد و دستگاه های مسئول از جمله وزارت مسکن و شهرداری ها و ... به هر بهانه ای از زیر بار اجرای آن شانه خالی میکنند!
تا این نقدینگی وحشتناک هست و هیچ امکان درستی برای سرمایه گذاری وجود ندارد افزایش قیمتها همچنان محتمل است آینده روشنی برای هیچ بازاری وجود ندارد ادامه این وضعیت کشور را به ونزوئلا تبدیل می کند حالا هی با دنیا لجبازی کنید شما که مشکل ندارید
شما به بازار مراجعه کنید قیمت همه چیز از سیاهی ذغال تا سفیدی نمک بیشتر از دو برابر شده چطور انتظار دارید مسکن هنوز هم بر اساس امار که گفته اند زیر 100درصد است ارزان شود سری به مصالح فروشها یا لوازم سرویس اشبز خانه بزنیید تا متوجه شوی چه خبر است هم وطن عزیز اگر قصد خرید خانه داری حتما برو وخرید کن
باید هزینه زندگی در شهرها سنگین بشه تا مهاجرت معکوس صورت بکیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مرسی به این فکر اندیشمندانه، واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چرا از دهاتتون اومدی شهر باعث مهاجرت شدی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
همه کسانیکه خونه لازم دارن مهاجرند؟!
افزایش وام مسکن کاریست عبث زیرا قبل از اعلام آن به بانکها و اقدام وام گیرنده طماعان اقدام به گرانی قیمت مسکن می کنند و وام گیرنده از قبل از گرفتن وام پشیمان می شود! افزایش وام مسکن در سال قبل نمونه خوبی است با گرفتن آمار متوجه می شوید شاید تعداد انگشت شماری توانشتند از وام 100 میلیونی برای خرید استفاده نمایند!!!!!
دولت باید از خانه های دوم یا بالاتر افراد مالیات سنگین بگیرد.
این پول مفتی که آنها از رعیت داری به روش مدرن در می آورند باید وارد چرخه تولید شود. وگرنه تا ابد وضع اقتصاد همین است.
عملاً اکثریت مردم که یا مستاجرند یا حتی خانه ای خریده اند و سالها باید کار کنند که پولش را در بیاورند رعیت عده ای بساز بفروش، دلال یا موجر هستند.
چرا نمی خواهیم از تجربه کشورهای توسعه یافته درس بگیریم؟ آیا واقعا مالیات گرفتن از این بخش اینقدر سخت است که دولت هیچ اقدامی نمی کند؟ البته پاسخ سوال مشخص است. دستهای پشت پرده اجازه شفاف شدن اقتصاد را نمی دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به نظرم اخذ مالیات از خانه های خالی خیلی موثر تر هستش از اینکه بخوان از مالکان ساختمان مالیات بگیرند... باید راهکاری برای خالی نموندن خانه های در نظر گرفته بشه و همین تو کاهش قیمتها تاثیر زیادی داره.... خارج کردن ملک از یک کالای سرمایه های به یک کالای مصرفی وظیفه دولت هستش...
قیمت زمین برای ساخت مسکن باید نزدیک به صفر باشد ولی بدلیل سودجوئی بدو اینکه زحمت برای آن کشیده باشند قیمتهای نجومی به آن میدهند!!!
بدترین راه حا ممکن افزایش وام مسکن هست و تجربه سالیان اخیر نشون داده به دنبال اون چیزی جز گرونی نیست باید سایت های مثل دیوار و شیپور که از مسببین گرانی های بی سابقه اخیر هستن در مسکن و خودرو منع فعالیت بشن.چونکه به صورت کاذب خیلی ها ازین فضا برای بالابردن قیمت ها استفاده میکنن.مالیات برخانه های دوم و سوم افراد وضع بشه تا سود اوری احتکار خانه پایین بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مسبب گرانی کاذب مسکن این سایتها نیستد بلکه املاکی های کلاش هیتند که این سایتها را در اختیار گرفتند! باید مدیران این سایتها از ورود املاکی های کلاش به سایتشان جلوگیری کنند.
تو این مملکت نظارت به هیچ قیمتی نیست هر کسی هر چقدر خوشش بیاد قیمت میده .نظام مهندسی،وزارت مسکن ،اداره مسکن و شهرسازی،شهرداری و ... همه کشکن کلا اصل مملکت کشکه .خودرو ،لبنیات ،گوشت ،دارو ،پوشاک ،...بعد میان وعده میان ما ملت هم به به مرگ برامایکا و مرگ بر اسرائیل بابا دشمن همین داخل خودمونن که خون مردم رو کردن تو شیشه
باسلام دوستان به نظر بنده با چند روش می توان قیمت ها پایین آورد.
1-پایین آوردن قیمت مصالح ساختمانی ازقبیل آهن سیمان آجر و.... ازطریق سوبسید دولتی که فقط به سازندگان بدهند.
2-فروش تمام مستغلات دولتی که دراختیار ادارات دولتی میباشد.
3-مالیات سنگین بروی خانه های خالی
4-ورود مستقیم دولت درساخت پروزه های مسکن دراطراف شهرتهران و...
5- مطرح کردن بحث جدی انتقال پایتخت به سمنان-باتوجه شرایط خوب استان سمنان بخاطر داشتن دشت وسیع وشرع زیرساختها وحتی انتقال آب مازندران به آن استان
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دقیقا, تو بعضی کشورها مالیات بر مسکن خالی آنقدر زیاده که سه سال مالیات هم قیمت مسکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
شما لطفا نظر نده،بجایی اینکه ابرو درست کنی زدی چشم رو کور کردی، فقط مونده شمال ایران را بخاطر شما کویر نشینان نابودکنیم
امسال هم مثل سال 89 که قیمت مسکن سه برابر شد قیمت مسکن دو تا سه برابر شد و حداقل هفت هشت سال طول می کشه تا دوباره مردم عادی و بانکها بتونن خودشون را با شرایط جدید تطبیق بدهند البته اگر دست دلالها را از این بازار کوتاه کنیم و تحریمها شدید تر نشوندشرایط زودتر مهیا می شود
بانک های دولتی و خصوصی با سود کمتر مجبور شوند املاکی که با پول مردم خریداری کردند را به فروش برسانند.
بانک ها هم طبق سال های قبل به 3 بانک دولتی و یک بانک خصوصی تجمیعی زیرنظر بانک مرکزی تبدیل شوند.
مالیات بر خانه های خالی وضع کنند و خذف دلال های مسکن که اکثرا در مشاورین املاک حضور دارند تاثیرگذار خواهد بود.
خود وزارت مسکن و شهرسازی باید متولی خرید و فروش مسکن شود. مشاوران املاک که اکثرا بی ثبات کننده بازار هستند حذف شده و به زیر مجموعه وزارت مسکن منتقل شوند و زیر نظر وزارتخانه فعالیت کنند.
وزارت خانه یک نرم افزار جامع طراحی کند که با وزارت خانه ،شهرداری و بانک ارتباط سه طرفه داشته باشد.
تجربه کشورهای دیگر بهره برداری کنند.چرا عادت کردیم فقط تجربه کنیم و دانش این مشکل را بدست آوریم
در نهایت :
چو دانی و پرسی سوالت خطاست عرضه زیاد شود قیمت ها پائین می آید.
پاسخ ها
موافق حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با شما موافقم
باید باید زمین با قیمت مناسب در اختیار همه مردم قرار بگیرد و از پروسه ساخت مسکن عوامل افزایش دهنده غیر ضروری هزینه ساخت مانند شهرداری و غیره حذف شود تا هر کسی بتواند اقدام به ساخت مسکن نماید. اینکار باعث رونق اشتغال و خانه دار شدن اجاره نشین ها و وفور مسکن شده و از ورود دلالان و سودجویان بخودی خود به بازار مسکن جلوگیری می کند! و نیز باید عوامل واسط مانند املاکی های کلاش را از ورود به معاملات مسکن حذف نمود و یا حق کمسیون آنان را یک مبلغ ثابت(50 الی 100 هزار توامن برای هر معامله) زیرا اینان فقط بفکر کسب سود های باد آوده بوده و باعث گرانی های کاذب می شوند!!
کوتاه مدت:
کنترل قیمت ملک از سوی بانکها بعنوان ملاکان اصلی است و اینکه هرساله بانکها با افزایش قیمت ملک در اول سال و طلا و دلار اواخر سال حتی در دوران خاتمی کسر بودجه خود را جبران کرده اند و اعلام رسمی و کارشناسی قیمتها و ابلاغ ان به مشاوران مسکن از سوی اتحادیه
دراز مدت
ایجاد شهرکهای اقماری به روش حساب شده که همانند مسکن مهر نشود، اعمال سیاست کنترل جمعیتی ، اتخاذ سیاست عاقلانه در توزیع جمعیت و امکانات در کشور و احتراز از پروژه های بدون فکر ابی، تغییر فرهنگ جامعه مبنی بر از رده خارج شدن خانه 20 سال به بالا(در اروپا ابنیه مسکونی چند صدساله است که کلی هم هواخواه دارد)
لطفا دیگران نظر بدهند؟
بعد از عید قیمت مسکن ریزش خواهد داشت. مطمئن باشید
ارزانی خونه در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
از سال 86 که ازدواج کردم منتظر ریزش قیمت خونه بودم که بتونم بخرم !!!!خونه ای رو که اون موقع با 100 میلیون میتونستم بخرم الان باید 1 میلیارد بخرم!!!به این امید نباش که توی این مملکت و با این اوضاع چیزی ارزون بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اونی که ریزش داره وضعیت مسکن هست دوست عزیز....ملت خانه خراب شدند.....شایدم منظورتون ریزش
به اندازه یک پشیز هستش
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
جاااااااااااااااااااااان!!!!!!! بردار تواین مملکت زندگی نمیکنی؟؟ بنده از سال گذشته برنامه ریزی کردم با وام وسپرده اوایل سال 97 جنت آباد خونه بگیرم و با بوجه ای که داشتم میشد ولی از اول سال 97 شش
ماه رفتم و اومدم بیش از 20 تا پای قرارداد رفتم یا گرون تر گفتن یا لغو کردت فروش از جنت اباد تا بریانک اومدم ولی کجاست سیستم؟ کجاست اقتصاد؟ کجاست انصاف؟ خلاصه با ریزیش همه چی از ارزش انسانی و اخلاق و فرهنگ و ارزش پول مییییلی روبرو بودیم و خواهیم بود ولی با کاهش قیمت ها خیر
باید با قیمت گذاری واقعی قیمت واقعی ملک مشخص شده و اگر کسی بالاتر از این قیمت ملک فروخت مازاد قیمت واقعی را از او بعنوان مالیات دریافت کرد نه فقط درصدی از آن را زیرا بازهم اقدام به گران کردن ملک می کند و باعث گرانی مسکن میشود.
ميزان وام مسكن واقعا كم هست . قسطهاش هم واسه يه حقوق بگير قانون كار خيلي سنگينه
توهم دست با دلال های عزیز تو یه کاسه هست هرچی راجع به مافیای مسکن گفتم چاپ نکردی پس نمیگم فقط اینو بگه بهانه گرونی مصالح الکیه تو شهرستان ها با این پولی که تو تهران جای معمولی میشه آپارتمان ۶۰ متری داغون خرید تو شمال بهترین ویلا با بهترین متریال در حدود ۵۰۰ متر خرید. عزیزم گرونی مصالح رو متر خونه نهایت ۱ میلیون اثر میذاره نه ۱۰ میلیون
این حجم تقاضا براحتی قابل پیش بینی بود..چرا که عملا با شروع دولت یازدهم.ساخت وساز تعطیل شد و پولها روانه بانکها و موسسات خصوصی شد.سودهای بالای 25 درصد سیاست انقباضی دولت و عدم تخصیص وامهای مناسب برای خرید خانه باعث شد عملا ساخت و ساز و خرید و فروش دچار رکود شود..واین امر مانند یک وزنه این فنر تقاضا را نگاه داشت...حالا با بهم خوردن وضعیت و قیمت دلار و جهش قیمت مصالح و زمین و از طرفی کاهش ارزش پول ملی ..عملا یک شکاف عظیمی بین تولید و خرید مسکن ایجاد شده.....

با این روند باید شاهد..هجوم مردم به شهرهای و شهرکهای اطراف کلان شهرها و افزایش ساخت و سازهای شبانه و غیر مجاز بود..این روند حتی در قیمت خانه های اجاره ای در شهرهای اطراف کلانشهرها تاثیر بسزایی خواهد داشت

افزایش ساخت و سازهای نا ایمن و افزایش فساد و رشوه در شهرداریها از دیگر آسیب های این حوزه خو اهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
حجم تفاضایی وجود نداره! چیزی که بود و هست طماعیی و سودجوئیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بله
با سلام
تمام این تورم در بخش مسکن برگرفته از سیاست های غلط و اشتباه دولت است از دولت قبل تا دولت حاکم.
افرادی که تقاضای افزایش وام مسکن را دارند مشخص است از بحثهای ابتدایی اقتصادی هیچ اطلاعی ندارند. افزایش نقدینگی خودش اولین مولد تورم کاذب هست. بعد برسیم به موارد دیگه.
گرفتن الیات از خانه های خالی هم هیچ تاثیری روی خانه دار شدن من و امثال من نخواهد شد. چون با این سیاست بیشترین فشار بر مصرف کننده وارد میشود.
من به عنوان یک نفر که برای وام مسکن خانه اولی اقدام کرده بودم. با شرایط به وجود آمده خانه دار شدن از مخیله اینجانب و خانواده خارج شده. حتی مبلغ اجاره های کذایی عرصه را برای من و امثال من تنگ کرده.
فقط میتوان برای مالکینی که فقط به فکر پر کردن جیب مبارکشون با فشار بر مصرف کننده هستن تاسف خورد.

انصاف در این زمانه بین مردم وجود ندارد.
تموم شد الان فقط فکر رفتن به جایی هستم که حق داشتن خانه فقط به ثروتمندان منحصر نباشه. بدرود میهنی که چهل سال در تو فقط وعده شنیدم و روزگارم به عسرت و دست تنگی گذشت. دیگر دوستت هم ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
منم دیگه حسی به مملکتم ندارم. این کشور فقط مال آقازاده هاست و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اغلب مردم با شما موافق هستند
بدرود ای میهن ویران شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
منم دیگه عرقی به این کشور و سیستمو مسئولاشو حرفاشون ندارم...توان رفتن دیگه ندارم اما قطعا دیگر در هیچ مسئله ای (حتی جنگ و نابودی) هم مشارکت نمیکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کشوروتاراج کردن.مغول بااینکه ایران وبه خاک وخون کشیدایرادی بهش نیست چون ایران براش بیگانه بودولی اینا.....
دیگه هیچ امیدی به هیچ چیزی تو این مملکت نیست. اقتصاد ، مسکن ، اخلاق ، انسانیت و ... همه چیز به طور کامل از پایه نابود شده.
قيمت مسکن در ايران به عوامل مختلفي مرتبط است که عمده آن زمين است. يکي از دلايل رشد جهشي قيمت مسکن در سال جاري جهش قيمت زمين بود.
علت ديگر گراني مسکن گراني مصالح بوده است. رشد جهشي قيمت مصالح و لوازم مورد نياز براي توليد مسکن سبب گراني شد که بنظر ميرسد براي اين گراني هيچ کار خاصي از دولت ساخته نيست زيرا تاريخ نشان داده گراني کالا و مصالح در ايران برگشت پذير نيست. دادن آهن و ميلگرد و سيمان رانتي و ارزان قيمت به انبوه سازان هم هيچ دردي را دوا نخواهد کرد و فقط باعث رخ دادن فساد شبيه رانت ارز 4200 تومان خواهد شد.
مسبب ديگر گراني مسکن در سال جاري هجوم دارندگان نقدينگي و سرمايه براي خريد مسکن بعنوان کالاي سرمايه اي بود تقريبا از فروردين امسال اين هجوم شکل غيرطبيعي بخود گرفت که تا مهر ادامه داشت و پس از آن بازار مسکن به حال رکود درآمد و قيمتها ثابت ماند. بخشي از اين هجوم ناشي از تزريق نقدينگي چند ده هزار ميلياردي باعنوان پرداخت مطالبات صاحبان حساب در موسسات غيرمجاز بود. بخش ديگر بابت کاهش سود سپرده بانکها بود که مردم حسابهاي خود را بيرون کشيدند و به ارز و سکه و مسکن تبديل کردند. بخش ديگر هم ناشي از وقايع و شورشهاي اواخر سال گذشته بود که مردم را به اوضاع اقتصادي بدبين کرد و تنش نزد صاحبان سرمايه آنان را به سمت سرمايه گذاري بخصوص در مسکن سوق داد. اگر حبابي در قيمت مسکن وجود داشته باشد ناشي از اين هجوم سرمايه گذاري است نه قيمت زمين و مصالح.
يکي از علتهاي مهم گراني مسکن در سه دهه گذشته( و نه فقط يک دو سال اخير) تغيير فعاليت مشاوران املاک از مشاوره به خريد و دلالي زمين و مسکن بوده است. بدون ترديد مشاوران املاک نقش جدي در تعيين و افزايش نرخ متراژ مسکن و زمين در مناطق مختلف شهري را دارند و خود، نخستين خريدار و فروشنده املاک در تهران هستند که از پشتوانه و حمايت صنف و بخش دولتي هم برخوردارند.
ديگر علت گراني مسکن در سه دهه گذشته فعاليت شديد بانکها و نهادهاي رسمي و غيررسمي در بخش زمين و مسکن در شهرهاي بزرگ بوده است. بيشترين ساخت و ساز مسکن و مراکز تجاري و اداري توسط بانکها و شرکتهاي وابسته به آنها صورت گرفته و هر ساله حجم عظيمي از سپرده هاي مردم را به ساخت و ساز اختصاص داده اند و طبيعتا از جهش قيمت سود مي برند و مدافع آن هستند. اين سودآوري براي بانکها و موسسات اعتباري بگونه اي نهادينه شده و روي آن حساب کرده اند که وقتي در چندسال اول دولت روحاني مسکن دچار رکود شد، چند موسسه بزرگ اعتباري مانند ميزان و ثامن ورشکست شدند.
چه بايد کرد؟
بايد بپذيريم که مسکن و زمين در فرهنگ ايراني يک کالاي سرمايه اي است و هرگز به کالاي مصرفي بدل نخواهد شد مگر اينکه دولت تصميم بگيرد تهيه مسکن مردم را به سبک کشورهاي کمونيستي و سوسياليستي برعهده بگيرد که اين نيز تقريبا محال است.
مهمترين اقدام براي شکستن قيمت مسکن، ارائه زمين ارزان قيمت براي ساخت و ساز است. دولت مي تواند زمين در اختيار خود را با سبکي مشابه اما بهينه شده نسبت به مسکن مهر در اختيار انبوه سازان داراي مجوز قرار دهد و آنان مسکن را با قيمت کنترل شده به پيش خريد کنندگان تحويل دهند.
دولت مي تواند وضع اقتصاد کشور را به گونه اي سامان دهد که هجوم اخير براي خريد مسکن رخ ندهد.
دولت مي تواند صنف مشاوران املاک را بگونه اي سامان دهد که فقط مشاوره بدهند و حق دلالي ملک نداشته باشند مگراينکه ماليات سنگين بدهند.
دولت مي تواند بانکها و موسسات اعتباري و شرکتهاي زيرمجموعه آنها را از ساخت و ساز مسکن و برج تجاري و مال و پاساژ منع کند.
دولت و مجلس مي توانند اقدامات موثر زيادي انجام دهند اما با توجه به روند چهاردهه گذشته بعيد است اين اقدامات صورت پذيرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اتفاقاً عامل اصلی گرانی مسکن سودجوئی و طماعی سازندگان و املاکی های کلاش بود و خود آنها نیز عامل افزایش قیمت مسکن بودند تا از این راه افزایش کاذب قیمت مسکن را توجیه نمایند هر چند به توجیهات دیگری مانند کاهش سود بانکی، نرخ ارز، سکه مصالح و غیره توصل جستند!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
عامل گرانی زمین خود سازندگان و املاکی های کلاش بودند
بزك نمير بهار مياد كمبزه و خيار مياد
تو مملکت ما خصوص سازی جواب نمیده! نتیجش میشه همینی که دارین میبینین! باید نظارت دقیق و درست داشت! باید قیمت همه چیز توسط دولت تعیین بشه! البته نه به سبک وزیر صنعت!!! دست واسطه ها را باید قطع کرد نه کوتاه!!! واسطه گری نباید شغل محسوب بشه!
مشکل مسکن از یک مشکل بزرگتر دیگه ناشی میشه: به نام ارزش پول ملی!
در اصل قیمت مسکن افت ارزش هم داشته، یعنی اگر یک نفر دو سال پیش پولش رو به دلار یا طلا تبدیل کده بود الان سرمایش سه چهار برابر شده بود! ولی مسکن دو برابر شده (تازه شهرستان نرخ رشدش از ان هم کمتر هست)!
وقتی بانک ها میان بدهی های خودشون رو با چاپ پول و ربایش ارزش پول ملی که صاحبش مردم هستن جبرا می کنن، نتیجش میشه کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم.
حالا مسکن رو بذاریم کنار، گوشت، مرغ، تخم مرغ، ظرف و ظروف، کالاهای اساسی، دارو، کالاهای خانه، وسایل نقلیه و.... مشکل یکی دو تا نیست، درآمد ما کفاف به هیچی نمیده.
من چند ماهه که صفحه گوشی موبایلم خرد شده، حتی دیگه توان خرید یه گوشی هوشمند رو هم نداره، خرید ملک پیشکش!
طرف ۱۵ سال است که سالی هزار واحد میسازد و تا باحال یکی را هم نفروخته
شخصی را میشناسم که با اجاره های خانه هایش‌ ماهی یک آپارتمان میخرد
آپارتمان ۷ ساله کلید نخورده کم نداریم
همه کشورهای مدیریت شده بحث مالیات بر مسکن داریم که طیف دارد و با توجه به قیمت، مالیات میخورد
شما صد هزار واحد هم بسازید، چه کسی مانع دلالی و احتکار آن است؟
چرا قانون نداریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
درسته
اینقدر قیمت خونه ها بالا رفته که اگر ما بتونیم اجاره هم کنیم باید کلاهمونو بندازیم هوا
برای من سرمایه دار خیلی عالیه...یه برج 80 واحدم عرض یه سال قیمتش سه برابر شد... برای ما سرمایه داره سال 97 خیلی سال خوبی بود بدون چک و چونه یه دفعه سرمایه مون چند برابر شد..ماشین .. املاک.. دلارا... علی برکت اله..
باید مثل همه جا مالیات بر دارایی دریافت بشه.
تو اکثر کشورها یه ملک از مالیات معاف هست، بیشتر از یه ملک داشته باشی باید مالیات وحشتناک بدی رو دارایی. کشورهایی هستند که تا ۳۰ درصد ارزش ملک اضافی رو هر سال مالیات می گیرند.
اینجوری هم دست دلال و بنگاه دار و بانک از ملک کوتاه می شه.
قطعا اولش یه افزایش خواهد یافت، ولی بعدش با شیب زیاد قیمت سقوط می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
غلطه چون بیشتر از 30% مالیات را دوباره روی قیمت ملک میکشند و از خریداران می گیرند! باید کل مازاد بر ارزش واقعی ملک بعنوان مالیات گرفته بشود و اینکار باعث واقعی شدن قیمت مسکن میشود.
واقعا دلم برای مردم می سوزه من پارسال خونه خریدم که امسال قیمتش دو برابر شد ولی اصلا خوشحال نیستم چون می بینم مردم دارن عذاب می کشن اگر پایه حقوقها همین باشه وهیچ تغییر اساسی نشه من فکر نمی کنم کسی بتونه خونه بخره واقعا دولت باید فکری به حال مردم بکنه فقط مسکن نسیت همچی گرون اقایون مسولین بداد مردم برسید فقر بیداد می کنه
با بی مسئولیتی مسئولین همه آرزوهای بر حق مردم ایران بر باد شده و متاسفانه برغم فشار زیاد، دولتمردان هیچ توجهی به مردم و جوانان و نخبگان ندارند و کشور به حال خود رها شده است.
قبلا اگه خونه ای اجاره میکردیم میگفتن ایشالا سال دیگه همینو بخری.. الان طوری شده خونه اجاره کنی میگن ایشالا سال دیگه بتونی همینو تمدید کنی!!!!!
من پیارسال خونم خیلی ارزون فروختم و املاکی های کلاش مفت از چنگم دراوردند تا یه خونه دیگه بخرم ولی با گرانی نجومی کاذب دیگه خونه نمی خرم!!!
مسئولین عزیز ومنسوبین محترم ممنونیم چون الان به جائی رسیدیم که دغدغه مسائل دنیوی را نداریم انقدر که داشتن حتی ساده ترین ملزومات زندگی محال شده همه به فکر اون دنیا و اخرتمان شدیم
وقتی دلار در ابتدای سال 97 می شود 4200 تومان و در انتهای سال 97 ارز نیمایی می شود 8500 تومان و بین 30 تا 60 درصد افزایش قیمت روی ؛ قیمت خودرو داخلی زیر 45 میلیون تومانی و سایر اجناس که تولید داخل است مثل لوازم خانگی و .... می گذارد یک چیز باقی می ماند؛ یا ارزش ریال را باید بالا ببرند و یا باید به مبلغ 6 میلیون تومان که خطر فقر در تهران و مراکز استان ها است حقوق و مزایا کارمند و کارگرساده را بدهند و معافیات های مالیاتی چندین ساله برای کسبه خرد و کشاورزان خرد برای سال 1398 به بعد ؛ در نظر بگیرند تا بشود خانه دار شد والا هیچ چیز با این بالا رفتن این ارز در کشور گران نیست ؟!.
فقط و فقط یک نفر توی این کشور میتونه مشکلات مردم رو حل کنه
اونم فقط احمدی نژاده
بقیه دروغ میگن
تنها کسی که یک ریال دزدی نتونستن ازش بگیرن و اگر تونسته بودن الان بادبان برافراشته ای ساخته بودن
مسکن مهرش کاری کرد که حتی مکارترین وزیر کابینه روحانی نتونست مویی لای درز اون قرار بده حتی بی آبرویی معاون اول در زمان زلزله کرمانشاه هم فقط برایشان روسیاهی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
همانطور که 8 سال گند زد؟! درست میکنه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
از ساخت مسكن مهر معلومه چي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بروبابا.۸سال بدبختمون کرد
کلا دیگه ناامید شدم هرچی کار میکنم باید نگه دارم برای رهن سال بعد و امیدی به خانه دار شدن رو ندارم میخواستم ازدواج کنم که بیخال شدم با این اوضاع نابسامنی که پیش امید. انوقت جالبه میگن تورم نداریم.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کار عاقلانه ای کردی
راه حل مشکل فقط اینه که سلطان مسکن دستگیر و به اشد مجازات محکوم شود.
افزایش میزان وام ها دردی را دوا نمیکند . این وام ها را باید پس داد و با این حقوق و دستمزد های ناچیز ( مثلا دومیلیونی )امکان باز پرداخت آن ها نیست .این ها طبقه متوسط را نابودو طبقه فقیر و ضعیف را آباد کردند . و با این وضع امید بهبود وضع نمیتوان داشت .
مگه مسکن هم گرون شده؟؟
شيخ حسن روحاني با دف كردن مسكن مهر جلوي خانه دار شدن مردم را گرفت
سلام. صحبت از مبلغ وام مسکن کردید. اما قبل از اینکه بگویید مبلغ آن کم است یا کافی به شرایط دریافت آن هم اشاره کنید. اولا باید فیش حقوقی داشته باشید که الان جوانها یا بیکار هستند یا کارشان دولتی نیست پس عملا اکثر جوانان از دریافت آن عاجز هستند منهای ضامن که قضیه جداگانه دارد. و نکته دیگر اینکه باید 1 سال پول در حساب باقی بماند. شما فرض کن کسی که در سال 96 پول خوابانده باشد همین الان نیمی از دارایی خود را قبل از دریافت وام از دست داده است. الان خیلی جرات می خواهد پول را در حساب بانکی نگاه بدارید چون تورم غیرقابل پیش بینی شده است. بعد از این مسائل می رسیم به خانه اول که با 160 تومن چه می توان خرید. در تهران هیچ هیچی. اما ممکنه بتوانید در شهرهای اقماری یک واحد متوسط خریداری کنید. همین.
من آرایشگر میشناسم که کنار کارش داره خرید و فروش مسکن میکنه و به قول خودش آرایشگری رو فقط بخاطر هنرش دوست داره. حکومت که به فکر مردم مظلوم بقیه دنیاست خودمون هم که به اندازه نوک دماغمون بلدیم جلومون رو ببینیم. با این شرایط هممون محکوم به غرق شدن هستیم فقط بعضی ها که نوک دماغه کشتی هستن چند صباحی بیشتر دوام میارن و به همون هم دلخوشن.
موفق باشی دلاوری که با زیرپا گذاشتن دیگران داری خودت رو به دماغه کشتی درحال غرق شدن میرسونی.
پاسخ ها
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ناخن هم میکاره؟ میشه شماره تلفن بدید؟
وقتی وزیر آموزش پرورش رسما از ناتوانی در مبارزه با مافیای کنکور میگه.چه انتظاری از این دولت دارید.مسکن که آرزو شد.کلا تو کدوم مورد تونستن برای مردم کاری کنن.بنظر من فقط مهاجرت .الکی پول بی زبون را برای خرید لونه بز تو جیب سرمایه دار حرامخوار و املاکی کلاش دور نریزید
من با 33 سال سن و 10 سال سابقه کار و مدرک مهندسی با حقوق دریافتی 1/800/000 تومان امید به ازدواج ندارم چه برسه خرید خونه اونم تو تهران...با این قیمتا
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
از طبقه 66 برج خودتو پرت کن پایین
یه چند تا از این سلاطین ملک و املاک رو اعدام کنید درست میشه !! زررررررررشک
بعد از اینکه خونه ای قرار بود بگیرم و فروشنده دبه کرده بود
خونه دو برابر و چند برابر شد
و خانه دار نشدن ما چند سالی اضافه شد
اینکه زحمات چند ساله ی من بخاطر عدم ثبات اقتصادی اینطوری به باد میره باید چه کرد
آیا من باید درست کار کنم و دزدی نکنم ؟
آیا مسئولین که هر روز دارن از جیب من دزدی می کنن کار درستی می کنن ؟
والا من نمیدونم این چه وضعشه نه مصالح ارزونه زمین که هیچی پایین ترین نقطه5 میلیون متری
حالا چه امیدی؟ واقعا نه زمین و نه مصالح
کارگرم و گرون و....
پاسخ ها
وكالتي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
فقط طمع باعث گراني بيش از حد شد.
شما سمت و سوی بازار مسکن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا هنوز هم می‌توان به خانه دار شدن امید داشت؟ خوب معلومه خییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
از نظرات فوق میشود فهمید که هیچ کس امیدی به آینده مسکن ندارد. فریار رسی هم در مسئولین نیست.اگر همین امروز کشور را از اصلاح طلبها بگیرند و به دست اصولگراها بدهند ،آنها هم کاری از دستشان بر نمی آید .شاید هم به نفع هر دو گروه است که کاری از دستشان بر نیاید.
البته عوضش تا دلتان بخواهد صدا و سیما از معترضین فرانسه گفته و میگوید ،از قاشقجی ،فلسطین ،لبنان ،سوریه ،عراق و افغانستان .
دیگری نیازی به مسکن نیست.تنها مشکل امروز یارانه ای است که به مردم داده میشود اگر میشد مسئولین آن را حذف و با پول آن در کشورهای مذکور مدرسه ،نیروگاه ،مجلس یا چیز دیگری میساختند دیگر ملالی نبود و خیالشان راحت میشد.
مسئولین بیایند و مسکن را از اقلام سرمایه گذاری خارج نمایند تا تهیه مسکن برای همگان در هر قشر و طبقه ای آسان شود و سرمایه گذاری بر روی کشاورزی دامداری و واحدهای تولیدی متمرکز و متقاضیان را با هر سرمایه ای در این امر شریک کنند که ضمن افزایش اشتغال امر ازدواج نیز آسان می گردد.
دیگر اینکه برای مالیات واحدهای مسکونی خالی و کسانیکه چند واحد مسکونی و یا ویلاهای چند میلیاردی دارند فکری بکنند تا قشر کم درآمد و متوسط که در همین جامعه زندگی می کنند اینقدر ظلم نشود.
دولت باید روی خرید و فروش مسکن بصورت تساعدی مالیات وضع کنه. یعنی شما اگر در سال دو بار خونه خردید و فروش کنی مثلا یک چهارمش رو باید مالیات بدی و بصورت تساعدی زیاد بشه.
ولی از اون مهم تر. از اون مهم تر. خونه خالی باید مالیات داشته باشه. خونه خالی یعنی یک سرمایه ای رو بگذاری کناس مستحلک کنی. یکی از اقوام ما 30 سال پیش سه طبقه خونه ساختند طبقه دوم رو نه فروختند نه اجاره دادند. اینا وام گرفته بودند ساختند که بذار 30 سال هوا بخوره؟ بعد الان دوباره باید بکوبند بسازند. یان واحد واید سی سال مشکل چند نفر رو حل می کرد. دولت نمیدونم چرا وارد این موضع نمیشه؟ شاید دلیلش اینه که مراکز قدرت و بانک ها دارایی هاشون رو اینطوری با ملک ذخیره می کنند. و نیم خوان وارد این بازی ها بشند. می خرند میندازن کنار تا چند سال. این به تنهایی مشکل رو حل می کنه.
البته درسته که راه فرار داره. ولی باید وضع بشه بعد کم کم تقویت بشه.
هر سرپرست خانوار یک واحد مسکونی می تونه بخره و بنامش باشه یا یک واحد مسکونی اجاره کنه. نه بیشتر. اگر هم واحدی خالی بود مالیات سنگین داره. اصلا این نمودی از احتکاره احتکار یعنی چی؟ یک دارایی که برای دیگران قابل استفاده است رو بلوکه کردی که گرون بشه بفروشی.
البته از طرفی دولت باید به فکر محلی برای نقدینگیی که از این بازار خالی میشه باشه. ولی این جوری فشار به قشری میاد که آسیب پذیر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
الان شما داری به فامیلتون حسودی می کنی که سه طبقه خونه داره؟ مشکل مسکن با مالیات این حرفا حل نمیشه ! فکر می کنی اونیکه خونه بزرگ داره لنگ مالیات میمونه ! بستن مالیات به خونه ها فقط موجب افزایش بیشتر قیمت ملک میشه چون طرف بعد 3 سال که بخواد خونشو بفروش میگه خوب سه سالم مالیات ملک دادم میشه انقدر و میکشه رو قیمت ملکش!
بساز بندازها قبلا 60درصد صود ميبردند الان 30درصد . خوب ناراضي هستند. بنگاه داران 1 درصد صود ميبردند.50 متري مثلا 50ميليون (حاشيه تهران) درآمد بنگاه500هزارتومن ولي الان 50 شده 150ميلون و سود بنگاه دار هم 3 برابر چرا موافق آمدن قيمتها بشه . بنگهها كه مثل قارچ رشد كرده بودند يواش يواش شغلشان را عوض ميكردند. الان دوباره روي آورده اند به بنگاه داري و شايد هم بيشتر شده است.- قيمت ساخت 1/5 ميليون بيشتر نميشود با حساب زمين چند ميفروشند ؟ چون نصف سود نميكنند ناراضي هستند. و در نتيجه فشار به قشر كم درامد ميافتد. امثال من هم بايد در خانه اجاره اي عكس خانه را روي ديوار قاب كنم
یکی می ناله از درد بینوایی یکی دیگه چی میگه . مردم برا خرید مواد غذاییشون موندن . البته اینو از طرف خودم گفتم .اکثرا دو سه تا خونه رو دارن
بخش عمده آقازاده ها (نکبت زاده ها) به کار دلالی مشغولند
پس فکر حذف دلالی را از سرتان بیرون کنید
نکته دوم این است که برای جمع کردن گندکاری ها در طول سالیان طولانی اسکناس چاپ کرده اند
الان این اسکناس ها انباشته شده است و بهترین روش در وضع اسفبار فعلی که نه کارخانه کار میکنه و بدنبال آن بورس هم جذاب نیست ، هدایت پول به سمت مسکن هست .
در طول چهل سال همیشه اینکار رو کردن
بخشی از نقدینگی رو سوار قیمت طلا و ارز کردن و بخشی مسکن و خودرو
نهایتا همیشه سوار کمر مردم شده اند
من یه آپارتمان 80 متری توی پونک سال 84 خریدم 45 میلیون یعنی حدود متری 560 هزار تومن !
با 18 میلیون وام و قرض و قوله
الان 13 سال گذشته و اگه بخوام 10 متر بزرگتر بخرم در این منطقه باید متری ده یا دوازده میلیون براش پول بدم یعنی بین صد تا صد و بیست میلیون !
واقعا هیچ جای دنیا اینطوری نیست
پیرو پیام قبلیم
تنها راه برون رفت از وضع فعلی مقابله با فساد مالی و بانکی در کشور هست
رسانه ها باید آزاد باشند و قوه قضایه پاک بشه و قوانین پالایش بشه
تجارت رانتی حذف و تجارت آزاد جایگزین بشه

در اینصورت نیازی به چاپ اسکناس نخواهد بود
و با اصلاح نظام درامدی و مالیاتی و پولی ، جوان ها هم قادر به خانه دار خواهند شد
وگرنه ۴ سال دیگه حرف از قیمت های متری ۱۵ میلیون در مناطقی که تا پارسال قیمت یک میلیونی و امسال ۵ میلیونی دارند خواهد شد !!!
تو شهرستان، در حوالی شهر ها، آپارتمان زیر قیمت 2.5 برای هر متر پیدا نمیشه

خدا به داد افرادی که حقوق 1.5 میگیرند برسه
اشتباه نشود ملک گران نشده پول ما به واسطه چاپ پول بی ارزش توسط دولت بی ارزش شده در کشوری مثل ما ( با تورم بالا)باید قیمتها بر اساس دلار سنجیده شود که بر این اساس ملک حدود 30 درصد هم ارزان شده
هیچ کاری نداره منتها نمیخوان که ارزون بشه وگرنه 1- راه اندازی تیم تحقیقاتی جهت ارزش گذاری برای هر منطقه 2- سامانه ثبت املاک واجب باشد3- تسهیلات برای ساخت ساز.
چون اون تیم میتونه ارزش هر متر خانه مسکونی رو تو همون منطقه حساب کنه براساس مخارج مادی زندگی کردن تو اون منطقه، اگر این دلال های بنگاها توی محلات رو کنترل کرد حتی به وسیله جریمه و مجازات که بدون هیچگونه علمی نظر ندند و امر کرد بهشون باید طبق سامانه قیمت گذاری کنن، هر کوچه با کوچه قیمتاش مثل هم میشه و یکسان چون دلال بی خدا فقط دنبال سود خودشه افق دیدش نسبت به ارزش گذاری ملک چهارتا درخت تو کوچه است یا نیم متر پهن تر بودن کوچه و آخر هم به ارگانها موسسات خیریه (کم هم نیستن خداروشکر) تسهیلات بدن بیا ن در بافت فرسوده مناطق محروم ملک بخرن بسازن اجاره ، رهن، فروش بدن مثل همون وام دادن خود بانکاست سودشو میبرن در آخر حرف اول باز میزنم نمیخوان چیزی ارزون بشه چون دلایل سیاسی و کثیف پشت این تصمیمات هست. یاعلییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بله
قیمت های بعضی مناطق بی خود و بی جهت بالاست
وقتی می پرسی چرا یا فرق این منطقه با دو تا خیابون بالا تر و پایینتر چیه می گن اینطوری نرخ گذاشتن دیگه !!
آخه چرا ؟؟
مثلا خونه ای که نزدیکش مدرسه و مسجد باشه منطقیه که ارزان تر باشه
ولی یه منطقه بدون دلیل خاصی توسط املاکی ها گران تر معرفی می شه !
یکی این موضوع را مشخص کنه اگه دلیلش را می دونه
لطفا صدای ما را برسانید

ما گروهی از معلمان از اولین گروهی هایی هستیم که در 86 برای مسکن مهر پول دادیم یعنی از ما گرفتند
چند سال پول ها توی حساب تعاونی ماند
چند سال بعد پول به حساب مسکن مهر پرند رفت
از سال 91 تا الان
توی پرند مسکن رو دادند به تعاونی هسا
اونها هی کشش دادند
و باز هم کشش دادند
که بابا با این پول ما نمی تونیم خونه بسازیم
آخرش هم شرکت عمران پرند خونه ها رو نصفه نیمه از اون پیمانکار گرفت و داد به پیمانکار دیگری

و باز هم ما هی پول دادیم و گفتند به گرانی خورده
خلاصه تا الان باز هم می گویند پول بیاورید

سرتون رو درد نیاورم
تا حالا من چند جفتا کفش پاره کردم
شرکت عمران پرند چهار تا رئیس عوض کرده
سه تا وزیر هم اومدن و رفتن
مجبور بگم
دروغگوها
دروغ می گید

چرا این همه سال گذشته شما یک مسکن مهر زپرتی رو تحویل ندادید؟
مگر قرار نبود با سرعت و با کمترین هزینه تحویل شود؟
آقای رئیس شرکت عمران پرند جواب بدید
آقای دولت جواب بدید

چرا هسا رو تحویل ندادید و نمی دید؟
قیمت مسکن وقتی در تهران واقعی میشه که زلزله 10 ریشتری تهران و 50 تا پس لرزه 8 ریششتری بیاد ..
در هیچ کجای دنیا پس از زلزله قیمت ملک در اون شهرها افت شدید پیدا نمیکنه ، اما به جرات میتونم بگم که با زلزله قریب الوقوع تهران که میلیونها کشته هم خواهد داد ، دیگه تهران جای زندگی نخواهد بود و قیمت ملک اون موقع به واقعی بودن نزدیک میشه !!!
قیمت ملک در تهران هم اکنون از بسیاری از کشورهای مرن و مترقی دنیا هم بالاتر رفته( با همین نرخ آزاد دلار ) !! و معلوم نیست که چه چیز این شهر و این کشور اینقدر جاذبه داره که حتی احتمال بسیار قوی زلزله 5 گسل تهران نادیده گرفته میشه !!
اگر کمی بر روی درصد احتمال زلزله در تهران بیشتر بحث و گفتگو بشه و تهران پس از زمین لرزه را برای مردم بشود ترسیم و مجسم کرد ، قیمتها کمی پایین می آید و لا اقل بالاتر نمی رود !!

ممنونم
با همه کامنت ها مخالفم حتی با خودم هم مخالفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چقدر حالت بده داداش !
اصغر آقا گل بلبل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با من چی؟
شما بینید نماینده های مجلس و وزرا هرکدوم چندتا خونه و با چه قیمتی دارند؟! بعد متوجه می شید چرا مخالف گرفتن مالیات از ملاک ها هستند...
شاید باید امنیتی ها وارد بشن و ریشه رو پیدا کنن
در حال حاضر مردم برای اجاره کردن یک آپارتمان هم باید رقم بسیار بالائی پرداخت کنند . متاسفانه اینها همه بدلیل سیاست های اشتباه و کور کورانه ای بود که دولت اتخاذ کرد که بصورت پشت سر هم موجب بالا رفتن قیمتهای مسکن شد که در حال حاضر قیمت رهن و اجاره حتی در شهر پردیس هم یاندازه تهران شده است .
سیاستهای بانکی که دولت اتخاذ کرد متاسفانه بزرگترین ضربه را به مستاجرین زد
روحانی متشکریم یادتونه؟

صد رجمت به احمدی نژاد.

اگر آقای روحانی ارز را برای جبران کسری بودجه گران نکرده بودالان یه پراید ارزو نشده بود.

سیاسی بازی پدر مردم را دراورده
یکی میخواست اقتصاد را جراحی کنه
یکی سیاست خارجی را جراحی کرد
به نظرم باید سپاه انبوه سازی را در مسکن و خودروسازی دست بگیرد و مثل روسیه این دو قلم کالا دولتی و ارزان بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به نظرت این وسط سپاه محلی از اعراب داره .اخه کار دولت و وزیر صمته .حالا میگفتی جهاد سازندگی یه چیزی
بچه ك بودم ي خونه متوسط داشتيم، پدر زحمت ميكشيد و زندگي ميچرخيد، با خودم ميگفتم پدرم فكرش كار نميكنه اگه جاش بودم ي خونه بزرگ با مصالح سنگ و آجر و بهترين مصالح درست ميكردم حياطش بزرگ ي سمتش باغ با گلاي رنگارنگ ، استخر ، درختان ميوه دار و ي جوي آب هم از ي سمتش بره، ميگفتم بزار بزرگ شم، اين پدر مادر انگار فكرشون كار نميكنه، الان تو مرز ٣٠ ك چند ساله هم كار ميكنم موفق شدم ي خونه رهن كنم، خيلي ها مثل من آرزوهاشون به باد رفته ، و برخي ها فرزنداشون تو غرب زندگي آنچناني دارن و حتي فيلم ميگيرن و تو فضاي مجازي ميزارن، ي عده ديگه هم ك از قبَل پدر موقعيت خوبي دارن ميگن ژنمون خوبه،
دیگه امکان خرید خانه در روی زمین برای جوانهایی که پدر پولدار ندارن وجود نداره . وام هم با این سود و بهره و بازپرداخت امکان نداره تنها یک راه وجود داره :به نظر حقیر ، تنها راه خانه دار شدن مردم مسکن زیرزمینی یا همان شهر زیرزمینی است .
ما از این دست مشکلات تویه این مملکت کم نداریم . مشکل ما لمپنیسم سیستمی می باشد . چرا ریس جمهور به خودش جرات می ده بیاد بگه #مردم باید شکر گزار زحمات مسئولین باشن .# چه زحمتی آقای رئیس جمهور . شماها خجالت نمی کشید . از رویه این قشر کارگر خجالت نمی کشید ...
10 سال همه دار و ندارمونا جمع کردیم که یه متر خونمونا زیاد کنیم یه ماهه رفت به باد ارزشش شد یک سوم . کاش 10 سال پیش از این مملکت میرفتم . الان با مدرک مهندسی حقوقم 300 دلار نبود
باید چادر بزنی
اگه مجلس و دولت بخوان یه کار مفیدی برا خانه دار شدن افراد و کمک به جوان ها انجام بدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.
آخه من نمی دونم این ذی نفعان چقدر نفوذ دارن که اجازه نمیدن طرح به این خوبی تصویب بشه
دیگه با وام دادن نمیشه برا خانه خریدن به جوان ها کمک کرد، اینا راه حل های سوخته هست، باید قیمت مسکن با تصویب همچین طرح هایی کم بشه تا بشه خانه خرید

مردم به هوش باشیم که عده ای برای منافع شخصی خودشون دنبال حذف این طح هستند
خدااااااااااااااااااااا ، بسه دیگه
بهتر است وام خرید مسکن به وام رهن و اجار تغییر پیدا کند و دولت شرکت های مالک آپارتمان با مدیریت بخش خصوصی ایجاد کند و پول پیش اجاره آن آپارتمان ها را بصورت وام در اختیار مستاجران قرار دهد چون اختلاف قیمت آپارتمان و توان خرید بسیار زیاد شده و وام مسکن دیگر قدرت خرید سابق را ندارد و نمی تواند به خرید مسکن کمکی بکند و فقط باعث بدهکار شدن مردم به بانک ها می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی