بازدید 4601

دانشگاه آکسفورد هم هواوی را تحریم کرد!

کد خبر: ۸۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴ 20 January 2019

دانشگاه آکسفورد در انگلستان نیز به دنبال تشدید نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی، اعلام کرد که تصمیم به قطع همکاری و دریافت کمک هزینه‌های مالی این شرکت چینی گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند .

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیاری از فعالیت‌های این شرکت را محدود کرده و یا فروش گوشی‌های هوشمند و نصب تجهیزات مخابراتی توسط هواوی را نیز تحت تاثیر همین نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در South China Morning Post حاکی از آن است که دانشگاه اکسفورد در انگلستان نیز به کشورهای تحریم کننده شرکت چینی هواوی پیوسته است و در همین راستا نیز اعلام کرده است از این پس کمک هزینه های تحقیقاتی و کمک های مالی از سوی این شرکت را نخواهد پذیرفت.

البته این در حالی است که مقامات این دانشگاه انگلیسی خاطرنشان کرده‌اند که این تصمیم مبنی بر قطع همکاری و پذیرش کمک هزینه های مالی از هواوی، شامل پروژه‌های تحقیقاتی درحال اجرای این دانشگاه نخواهد شد و موجب توقف آنها نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار