بازدید 22206
منابع «کردی» اعلام کردند؛

اعلام رسمی ده پیشنهاد و درخواست مهم کردهای سوریه از بشار اسد

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با ارائه درخواست های خود به دولت دمشق، آمادگی خود را برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با دشمنان این کشور در قالب ارتش رسمی سوریه اعلام کردند. این درخواست ها درباره مسائل مختلف زندگی، آموزش، زبان، دفاع از وطن، پیوستن واقعی به سوریه در زیر پرچم یکپارچه سوریه و سوریه واحد است.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 19 January 2019

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با ارائه درخواست های خود به دولت دمشق، آمادگی خود را برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با دشمنان این کشور در قالب ارتش رسمی سوریه اعلام کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از  سایت کردی «روداو»، حزب کردی «اتحاد دموکراتیک» با ارائه چندین بند، اعلام کرده است طی مذاکراتی که با دولت سوریه برگزار خواهد کرد، درخصوص این بندها گفت‌وگو خواهد کرد؛ این بندها درباره مسائل گوناگون زندگی، آموزش، زبان، دفاع از وطن، پیوستن واقعی به سوریه در زیر پرچم یکپارچه سوریه و سوریه واحد است.

البته برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد این بندها به ده بند می‌رسد؛

بند نخست: بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید شده است. این درخواست از مهمترین درخواست‌هایی است که از دولت سوریه، روسیه و چندین کشور ذیربط در حل بحران سوریه مطرح شده است.

بند دوم: نظام در سوریه یک نظام جمهوری دموکرات باشد و «ادارات خودمختار کردستان» بخشی از این نظام باشند.

بند سوم: کردها باید نمایندگانی در پارلمان سوریه در دمشق داشته باشند.

اعلام رسمی 10 پیشنهاد و درخواست مهم کردهای سوریه از بشار اسد

بند چهارم: آنها در این بند، خواستار هماهنگی کامل نیروهای امنیتی سوریه و نیروهای قسد در مناطق کردنشین بر اساس قانون اساسی شدند.

بند پنجم: نیروهای کرد همچنین از دولت مرکزی سوریه درخواست کردند تا به آنها اجازه داده شود در کنار پرچم رسمی این کشور، پرچم نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق تحت کنترل کردها برافراشته شود.

بند ششم: نیروهای قسد ضمن به رسمیت شناختن زبان عربی به عنوان زبان اول سوریه، خواستار آموزش زبان کردی در مناطق تحت کنترل خود شدند.

بند هفتم: آموزش در مناطق خودمختار به زبان‌های محلی در دانشکده‌های تاریخ، فرهنگ، زبان‌ها، ادبیات و دیگر دانشکده‌های مشابه انجام شود.

بند هشتم: توزیع عادلانه سرمایه و منابع از دیگر درخواست های نیروهای کرد به شمار می رود.

بند نهم: امور دیپلماسی در مناطق کردنشین به نحوی انجام شود که با منافع ملت سوریه و قانون اساسی این کشور همخوانی داشته باشد.

بند دهم: نیروهای امنیت داخلی در مناطق کردنشین بر اساس شوراهای محلی فعالیت می‌کنند که با قانون اساسی سوریه تعارضی نداشته باشد.

در همین زمینه، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه نیز در گفت وگویی اعلام کرد که ما هیچ کس را از مشارکت سیاسی در سوریه محروم نمی کنیم و معتقدیم سخنان کردهای سوری مبنی بر حفظ وحدت ملی بسیار مثبت و سازنده است.

سوسان کردها را بخش جدانشدنی از ملت سوریه عنوان کرد و ادامه داد: آماده ایم تا از طریق گفت و گو خواسته های مشروع آنان را محقق کنیم.

پیشتر و پس از اعلام رسمی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه بر آمادگی این گروه جهت حل و فصل مشکلات خود با دولت دمشق تأکید کرده و گفته بود، ما و نظام سوریه یک خانواده و مانند پدر و فرزندانش هستیم و مشکلات خود را بدون دخالت دیگران حل و فصل خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۸
کردهای سوری مثل مار زخمی هستند که هر وقت جون بگیرن دوباره نیش خواهند زد تا زمان هست باید با کمک ترکیه بشار همه رو کنار بزنه

اونها زمانی که حکومت مرکزی سوریه نیاز به کمک داشت علیه حکومت مرکزی قیام کردند و با نیروهای بشار میجنگیدند . اکنون که ورق برگشته و اردوغان آماده سرکوب آنها شده و آمریکا هم داره اونها رو ترک میکنه حسابی ترسیدن. فقط زمانی که در مقابل نیروهای ضعیف و مظلوم قرار میگیرن شجاعن اما وقتی در مقابل یک نیرویی مثل ارتش ترکیه قرار بگیرن کاملا ترسو میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
جنگ بر سر بازار است.سرمایداران کرد که درکشورهای دیگر فقیرانه زندگی میکنند آرزو دارند از خان بازار مصرفی افراد کرد خود سود برند! این است علت تمام دعواهای کردها با حکومت های مرکزی!۰
ولی خودمونیم این ده شرط کردها هیچ گونه ضرری برای حکومت مرکزی سوریه ندارد. فقط بند دهم را نمیتوان فهمید.۰
این از بدیهیات است که قانون اساسی همه جا یکسان عمل نماید و نیروهای امنیتی قانون اساسی را ضمانت کند! حال میخواهد نیروی امنیتی کرد و یا عرب باشد. فقط چیزی که نشدنی است، در نظام های کنونی هرگز نمیتواند نیروی امنیتی شورایی باشد، حتی برای سرمایداران کردی!!۰
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
افکار رادیکالی و فاشیستی در خاورمیانه امروزی چیزی را حل نمیکند.
رحمان
| Netherlands |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اتفاقا این اشتباه بشار اسد بود که فوری شرق کشور را بدون هر گونه درگیری تخلیه کرد و در اختیار کردها گذاشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
الان اردوغان ایجاد کننده داعش شده ادم خوبه تو هم اصلا یرفدار این ها نیستی
هوشیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
آقای محترم ناشناس یعنی مشکل با کشتار همه کردها طی همکاری بشار اسد و اردوغان همکار قبلی داعش و همکار کنونی گروه های ترورسیتی دیگر همچون رتش به اصطلاح آزاد سوریه حل خواهد شد؟
بالاخره اگر کردها این امتیازات هم نگیرند باید بین نابودی توسط ارتش اردوغان و همکاری با بشار اسد یکی را انتخاب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اگه دولت به اون ها نه بگه، مثل عفرین می شن جزیی از خاک اردوغان. اون وقت این ها هستن که باید شرط بذارن؟
این پ ک ک است نه کردهای سوریه. ما کردهای ایران مخالف پژاکیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
وظیفتونه.
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ناشناس 13:24 وظیفه تو هم اینه
اظهار نظر نظر نکنی تو در حدی نیستی که ما رو موعظه کنی
دقیقا طبق نقشه.مثل عراق.یاد قرار دادهای خودمختاری ۹۹ساله بحرین و اذربایجان و ارمنستان از ایران افتادم.در واقع ۹۹ سال بعد نسل فعلی از بین رفته و تعصبی نسبت به خاک و مرز ندارد و در برابر اعلام استقلال جبهه نخواهد گرفت.اشتباهی که کردهای عراق انجام دادند و زودتر از موعد مقرر اعلام استقلال کردند.مبارکشان باشد همه موافقند.فقط اینرا بگویم نام و تاریخ ایران با کردها و دلاوریهای انها عجین شده و لحظه لحظه تاریخ این سرزمین با حضور انها رنگ و بو پیدا میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چقدر راحت نظر می دهی و تاریخ را تحریف می کنی.
کردها دو تا مورد را فراموش کردن، یکی داشتن نماینده مستقل در سازمان ملل، یکی هم داشتن سفارتخانه مستقل در دیگر کشورها، این دو تا رو هم میخواستن کامل میشد، حالا یا روشون نشده، یا فراموش کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
زدی تو خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
سیستم ایالتی تهش همینه استقلال طلبی این سیستم در خاورمیانه که مهد رعایت حقوق بشره عمرا جواب بده
با عرض سلام این 10 پیشنهاد مشابه با اقلیم کردستان عراق می باشد .
حق داشتن نیروهای مسلح تنها برای حاکمیت مرکزی باید باشه وگرنه مثل عراق شر میشه
تجزیه محترمانه سوریه را خواستار شدند و فتنه ای بزرگ با اقلیم کردستان عراق به پا کنند. چقدر زرنگ تشریف دارند
دوتا پرچم و نیروی امنیتی جدا یعنی شروع دردسرهای آینده،یک ملت مگر میشود دو پرچم داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اگر عدالت بود کسی دنبال نیروی جدا نمیرفت تا چند سال پیش کشور سوریه حاضر نبود به اینا شناسنامه بده
بند 5 نقض حاکمیت است.
اکثر بندها به نفع کردستان است و در ان نوعی خودمختاری منفعت طلبانه مشاهده می شود به این نحو که طرف هر کجا که به نفعش باشد و بایستی از بودجه و امکانات کشور سوریه استفاده کند سوری است هر کجا که منافع خودش ایجاب کند کردی است ! بند پنجم که اصلا نباید پذیرفته شود داشتن پرچم مجزا با این گفته ( حفظ تمامیت ارضی سوریه و یکپارچگی و تحت لوای یک کشور بودن کاملا منافات دارد . این یک بام و دو هوا است ! یک کشور و دو پرچم خوب می گذاشتید پرچم لا الله الا الله محمد رسول اله داعش هم در سوریه می ماند ! چه اشکالی داشت ! بند چهارم هم که یک نیرو در کنار نیروهای ارتش ایجاد می کند هم غلط است . غیر از این دو بند که بایستی حذف شود بقیه قابل مذاکره هستند به نحوی که یک خطی نباشند بلکه به طوری نوشته شوند گویی این دولت سوریه است که این شرایط را می نویسد . یعنی دولت مرکزی به نواحی کرد نشین اجازه می دهد ( اجازه می دهد ! ) که در امور محلی از قبیل برنامه های تلویزیونی استانی یا اموزش و پرورش در دوره های دبستان و دبیرستان به زبان محلی صحبت کنند ولی زبان رسمی در دانشگاهها و ادارات عربی است ! این طرز خودمختاری دادن است نه خودمختاری گرفتن ! کردها اگر با داعش جنگیدند برای حفظ بقای خودشان بوده تازه اگر باز هم ارتش سوریه ای نبود که داعش را از بین ببرد کردها توان مقابله نداشتند
این اصول ذکر شده تماماً از سوی ترکیه و ایران پذیرفته نخواهند شد چون دیکته شده از جانب دولت آمریکاست یعنی هیچ کجای دنیا یک قومیت حق داشتن پرجم مستقل ، نیروی نظامی مستقل و ... را جدا از دولت مرکزی نداشته و ندارد ، این پذیرش مقدمه تشکیل کشور مستقل کردی است و امکان شکل گیری آن محال است .
به این آقای سوسان بگید پس چرا قبل از جنگ سوریه، دولت اسد حتی برای کردها شناسنامه صادر نمیکرد حالا شده بخش جدانشدنی سوریه (قسم حضرت عباس یا دم خروس) !!!!!!
کردها داعش را شکست دادند و اکنون کمترین خوسته ها را دارند و خواهان ادامه سوریه متحد هستند
از ترس ترکیه دست به دامان بشار اسد شدند و از طرفی این خواسته های آنها نشان دهنده چهره واقعی نظام سوریه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ترکیه ترسو است و عرضه جنگ زمینی با کردها را ندارد و فقط با هواپیما و موشک
باران مردم بی دفاع قدرت نمایی می کند
خواستهای معقول ومنصافانه ی هست ابتدایی ترین حق وحقوق اولیه کاش به توافق برسن که ارامش وامنیت به این کشور برگرده
پیاده نظام امریکا در سوریه تنها یکراه پیش روی خود ندارد . تحویل مناطق تحت اشغال خود به دولت سوریه
پنج درصد جمعیت سوریه یک،سوم کشور را اشغال کرده و درخواست خودمختاری دارند
پدر ترس بسوزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ترس مال بابا اردوغانت که ترامپ روزی ده بار از همه جهت تهدیدشون میکنه جرات ندارن دم بیارن
کردها ادعایی واهی و به دور از عقل نداشته اند ، آنها حق دارند حکومت خودمختار خود را داشته باشند .

قبل از جنگ های داخلی سوریه ، آنها حتی حق صحبت کردن با زبان کردی را هم نداشتند و در کنار اون ، شناسنامه هم به آنها داده نمیشد .

حال که با شهادت صدها نفر از آنها ، توحش داعش در منطقه از بین رفت ، کاملاً حق دارند که حکومت و سیستمی خودمختار تحت نظر حکومت مرکزی سوریه داشته باشند .

همچنین درخواست حکومت دمکراتیک برای سوریه ، نه فقط خواسته کردها بلکه خواسته تمام ملت سوریه است که باید بر آن ارزش نهاد .
همه دارند در کشورهای منطقه و جهان به عقلانیت و منطق می رسند و مشکلات خود را برای پیشرفت و توسعه کشورشان بر طرف میکنند .
و متاسفانه گروههای در کشور ما هر روز دارند فقط روی اختلافاتشان با همدیگر تاکید میکنند و از هم دور می شوند .
خواسته های کردها سوری مشروع و جزو خواسته های ابتدایی هر قوم و ملتی است.امیدواریم دولت سوریه برای برقرار صلح و برادری حقوق اقوام غیرعرب ساکن سوریه را به رسمیت بشناسد.
کردهای ترکیه و سوریه و عراق که پس از فرو پاشی عثمانی بین این سه کشور تقسیم شدند حق دارند خودشان سرنوشت خودشان را بدست بگیرند در صورت تمایل به کشور اصلی خود یعنی ایران ملحق شوند
دنباله تجزیه هستن ولی نه ترکیه اجازه میده و نه سوریه .کردها سر لج و لج بازی و خود بزرگ بینی عفریت رو هم از دست دادن و ترکیه اشغال کرد .با این در خواست ها عملا دولت خود را کنار کشیده تا بعداً با دولت ترکیه به توافق برسد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار