بازدید 23481
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت به ایران خودرو و سایپا اولتیماتوم داد/ سه استان کشور دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار هستند/ خودروسازی که سه هزار کارمند را اخراج می‌کند/ سرمایه‌گذاران: طلا گران می‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد، شرکت مرسدس بنز در مصر کارخانه مونتاژ احداث می‌کند، فورد و فولکس به‌ دنبال همکاری در آمریکا، مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست، هیچ کس مسئولیت ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول نمی‌کند، ۶۰۰ هزار رأس دام زنده از رومانی وارد ایران می‌شود، صرف هزینه ۱۵ میلیون دلاری برای واردات ماشین ظرفشویی و ورود ویژه دادستانی کل کشور به موضوع خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 20 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد، شرکت مرسدس بنز در مصر کارخانه مونتاژ احداث می‌کند، فورد و فولکس به‌ دنبال همکاری در آمریکا، مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند، هنر نیست، هیچ کس مسئولیت ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول نمی‌کند، ۶۰۰ هزار رأس دام زنده از رومانی وارد ایران می‌شود، صرف هزینه ۱۵ میلیون دلاری برای واردات ماشین ظرفشویی و ورود ویژه دادستانی کل کشور به موضوع خودرو را در بر دارد.

شروع سبز بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۵۳۶ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۱۳۱ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته نیز شاهد رشد حدود نیم درصدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۵۹ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۲ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۵۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۳۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۱ هزار و ۳۹۹ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۵۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز بر خلاف روز چهارشنبه، با ۴۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۵ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.  

شاخص بورس

وزیر صنعت به ایران خودرو و سایپا اولتیماتوم داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با فراخواندن مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور نسبت به عمل کردن آن‌ها به تعهدات فروش خود اولتیماتوم داد. به گزارش شاتا، رضا رحمانی در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل سازمان حمایت، ایران خودرو و سایپا برگزار شد، بر ضرورت احقاق حقوق مردم در فروش خودرو تأکید کرد و افزود: سازمان حمایت و خودروسازان بر اساس مصوبات قانونی باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم در قضیه پیش فروش خودرو‌ها جلب شود.  وی افزود: هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید روزمره دستورات صادر شده را پیگیری کند.  
 
وزیر صنعت
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اطلاع رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم نسبت به احقاق حقشان موضوعی است که هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید جدی در آن اهتمام کنند.

شرکت مرسدس بنز در مصر کارخانه مونتاژ احداث می‌کند

شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان اعلام کرد، در حال توسعه برنامه‌ای به منظور راه اندازی کارخانه مونتاژ محصولات این کمپانی در مصر است. مرسدس بنز در بیانیه‌ای اعلام کرد، کارخانه اتومبیل‌های سواری آن با شریک تجاری محلی در مصر احداث خواهد شد و این پروژه با همکاری نزدیک دولت مصر در حال توسعه است. کمپانی بنز اعلام کرد که مذاکرات موفقی با رییس جمهور و نخست وزیر مصر داشته است.
 
بنز مصر تولید
 
یکی از اعضای هیأت مدیره بنز گفت: مصر به عنوان یک مکان جذاب و رقابتی برای تولید و پشتیبانی لجستیک است و داشتن کارخانه مونتاژ، شرکت مرسدس بنز را قادر به توسعه موقعیت بازار خود می‌کند. شرکت بنز اعلام کرد از آنجایی که مصر سرمایه جدید و دیگر زیرساخت‌های پروژه را توسعه می‌دهد، مرسدس در حال ارائه مهارت خود در بخش مفاهیم خودروی مدرن، برقی و خودران است. /آسوشیتدپرس

حبس بازه‌ای اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات روز شنبه ۳/ ۱ درصد رشد کرد و به قیمت ۵۶ هزار و ۵۴۲ تومان معامله شد. اکثر قریب به اتفاق سررسید‌های وام مسکن نیز در محدوده مثبت معاملاتی قرار گرفتند و شاهد نزدیک‌تر شدن میانگین قیمتی خود به مرز ۵۸ هزار تومانی بودند. نبود محرک کافی باعث نوسان کم‌دامنه «تسه‌۹۵۱۲» حول مرز ۵۶ هزار تومان در روز‌های اخیر شد. بررسی میدانی فایل‌های عرضه شده به بازار نشان می‌دهد، حجم فایل‌های نوساز به طور محسوسی کاهش یافته است. نکته جالب افت شدیدتر تعداد واحد‌های مسکونی نوساز در محدوده آپارتمان‌هایی با متراژ ۴۰ تا ۷۵ متری است. واحد‌های متراژ پایین با توجه به قیمت کمتر از محبوبیت زیادی در بین متقاضیان برخوردارند؛ اما بیشتر آن‌ها یا در معاملات نیمه نخست سال به فروش رفته‌اند یا سازندگان آن‌ها تمایلی به عرضه واحد‌های خود ندارند.

فورد و فولکس به‌ دنبال همکاری در آمریکا

دنیای اقتصاد: براساس اعلام جیم فیرلی، رئیس بخش فروش جهانی شرکت فورد، اتحاد در حال گسترش فورد و فولکس‌واگن می‌تواند در نهایت یک پروژه خودروسازی در آمریکا را شامل شود. دو خودروساز پیشتر در بیانیه‌ای بر لزوم گسترش اتحاد دوجانبه تأکید کردند، بر این اساس فورد موظف خواهد بود به فولکس‌واگن در ساخت ون‌های تجاری برای بازار اروپا و آمریکای‌جنوبی کمک کند. با این حال، برنامه کنونی اتحاد این دو شرکت شامل ساخت خودرو برای بازار آمریکا نمی‌شود. فیرلی تأکید کرده که دو خودروساز همچنان در حال مذاکره برای گسترش همکاری خود در بازار آمریکا هستند؛ هرچند او در پاسخ به خبرنگاران از ارائه هرگونه برنامه زمانی برای آغاز این فاز از همکاری دو طرف خودداری و اعلام کرد که در مرحله کنونی خبر جدیدی در این‌باره وجود ندارد. این دو غول خودروسازی همچنین در حال بررسی راهکار‌های توسعه همکاری در زمینه توسعه خودرو‌های برقی و خودران‌ها هستند.

نماینده مجلس: مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست
 
محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه زمانی ایران مدعی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بود گفت: این که کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و در عین حال مرز‌ها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست. /ایسنا

هیچ کس مسئولیت ارز ۴۲۰۰ تومانی را قبول نمی‌کند/ پول بد، پول خوب را از دور خارج می‌کند

سید بهاء‌الدین حسینی هاشمی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه تا زمانی که نرخ ارز بازار و دولتی یکسان نشود، رانت وجود خواهد داشت، اظهار داشت: نظام چند نرخی باعث فساد می‌شود و مخصوصا این فاصله با ارز دولت تأمین می‌شود و زیان و ضرر آن به همه مردم تسری پیدا می‌کند. وی افزود: مجلس در لایحه بودجه سال آینده می‌تواند با حذف ارز ۴۲۰۰ تومان ارز را تک نرخی کند، اما اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را بپذیرد، فضای رانت ارزی را حفظ خواهد کرد. ارز چند نرخی مشکلات و مسائل مفاسد متعددی دارد. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: رئیس جمهور می‌گوید ارز ۴۲۰۰ تومان نظر من نبود، رئیس کل سابق بانک مرکزی می‌گوید نظر من نبود و معاون اول رئیس جمهور هم می‌گوید تصمیم من نبود، اما به من گفتند اعلام کن؛ بنابراین هیچ‌کسی حاضر به پذیرش تصمیم‌گیری برای ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست، چون این نرخ سرتاسر ضرر است. وی با بیان اینکه چند دهه این مسائل تجربه شده است، تصریح کرد: واقعا ارز تک نرخی به نفع کشور و به نفع نظام است. همان زمان که فاصله ارز تک نرخی و آزاد نزدیک بود بار‌ها گفتیم ارز را تک نرخی کنید، اما نکردند. گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومان رانت می‌گیرند، مالیات نمی‌دهند و کالا را هم به قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نمی‌رسانند؛ این مسائل حیات کشور و نظام را به خطر می‌اندازد. این کارشناس ارزی ادامه داد: پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومان هیچ نفعی برای مردم ندارد به غیر از اینکه کسری بودجه دولت را افزایش دهد و رانت به برخی واردکنندگان بدهد و همین باعث می‌شود ارز کمیاب شود. توماس کرشون می‌گوید پول بد پول خوب را از دور خارج می‌کند و در نتیجه این سیاست یک زیان بزرگ برای کشور است و باید از بین برود.

سه استان کشور دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار هستند

به تازگی اتاق بازرگانی ایران، گزارش پایش محیط کسب و کار در فصل پاییز سال جاری را منتشر نموده است. این گزارش نشان می‌دهد که وضعیت محیط کسب و کار به روند نامناسب خود ادامه داده و در پاییز ۹۷ شاخص ملی محیط کسب و کار به ۶.۴۹ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) رسیده است. به مانند چهار فصل گذشته نامساعدترین مؤلفه در محیط کسب و کار از دیدگاه فعالان اقتصادی غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات بوده است. بر اساس این گزارش، در فصل پاییز سه استان  خراسان شمالی (۶.۶۶)، ایلام (۶.۶) و کرمانشاه (۶.۵۹) به ترتیب دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار و سه استان گیلان (۵.۸)، آذربایجان غربی (۵.۹۱) و زنجان (۵.۹۷) به ترتیب دارای بهترین وضعیت کسب و کار نسبت به سایر استان‌ها بوده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد محیط کسب و کار ۲۱ استان در پاییز ۹۷ در مقایسه با فصل قبل مساعدتر شده است. همچنین محیط کسب و کار ۳۰ استان در مقایسه با فصل مشابه سال قبل نامساعدتر شده و تنها محیط کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فصل پاییز سال گذشته مساعدتر شده است.

کسب و کار

۶۰۰ هزار رأس دام زنده از رومانی وارد ایران می‌شود

به گفته رئیس شورای تأمین دام در حال حاضر انواع محصولات دامی شامل گوشت گرم و منجمد گوسفندی، گوشت گرم و منجمد گوساله و جدیدا دام زنده به کشور وارد می‌شود. پوریان گفت: قرار شده است که دام زنده از رومانی به کشورمان وارد و در کشتارگاه‌های داخلی ذبح شود که این امر نیاز به آلایش را نیز در داخل تامین میکند. رئیس شورای تامین دام کشور، گفت: قرار است در مجموع ۶۰۰ هزار راس دام زنده و ماهانه  ۲۰۰ هزار راس به کشور وارد شود. وی درباره اینکه دام زنده به چه صورت از کشور خارج می‌شود گفت: به دلیل وسعت مرز‌های کشور دام زنده در گله‌های خود  از مرز‌های آبی و خشکلی مشترک با دیگر کشور‌ها خارج می شود. /تسنیم

صرف هزینه ۱۵ میلیون دلاری برای واردات ماشین ظرفشویی

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲ هزار و ۶۸۵ تن ماشین ظرفشویی خانگی و غیرخانگی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم ماشین ظرفشویی به کشور ۱۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۰۳ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۶۰۷ میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۰۳ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. این گزارش حاکی از آن است که ماشین ظرفشویی از ۹ کشور جهان از جمله چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه و امارات متحده عربی وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات ماشین ظرفشویی از کشور ترکیه به حجم بیش از هزار ۲۸۷ تن و به ارزش ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۱۱ دلار بوده است.

خودروسازی که سه هزار کارمند را اخراج می‌کند

شرکت خودروسازی تسلای آمریکا از برنامه خود برای اخراج ۷ درصد از کارمندان این شرکت خبرداد. این دومین بار طی تنها شش ماه گذشته که تسلا اقدام به اخراج کارمندان خود می‌کند. این شرکت با مشکل در تولید خودروی الکتریکی مدل ۳S خود مواجه است و از طرف دیگر در تلاش است تا هزینه‌های خود را کاهش دهد. الون ماسک، مدیرعامل این شرکت خودروسازی است و این شرکت در زمینه تولید خودر‌های برقی فعالیت می‌کند. الون ماسک هفته پیش هم اعلام کرد که ۱۰ درصد از کارکنان شرکت فضایی SpaceX که یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه وی است را نیز اخراج خواهد کرد. ماسک طی ایمیلی به کارکنان تسلا نوشت: ما متأسفانه چاره‌ای جز کاهش کارکنان تمام وقت خود به میزان ۷ درصد نداریم. این ایمیل سپس در وبسایت رسمی این شرکت قرار گرفت. در ماه اکتبر شرکت تسلا اعلام کرده بود که حدود ۴۵ هزار کارمند دارد و بر همین اساس تعداد کارمندانی که قرار است اخراج شوند ۳ هزار و ۱۵۰ نفر خواهد بود. ماسک در ایمیل خود ادامه داد: تسلا باید در کنار کاهش کارمندان خود تولید مدل ۳ خود را افزایش دهد و طی ماه‌های آینده نیز در بازه مهندسی توسعه بیشتری داشته باشد.

ورود ویژه دادستانی کل کشور به موضوع خودرو

معاون دادستانی کل کشور در رابطه با قیمت‌گذاری و تخلفات حوزه خودرو، گفت: دادستانی کل کشور به این موضوع به علت احقاق حقوق عامه به طور خاص ورود می‌کند. محمدجواد حشمتی در گفت وگو با مهر، در خصوص ورود دادستانی کل کشور به موضوع تضییع حقوق مردم در رابطه با مشکلات مربوط به ثبت سفارشات، توزیع و قیمت گذاری خودرو، گفت: برخی شرکت‌ها تعهدی ایجاد می‌کنند و از مردم پول می‌گیرند، اما به درستی به تعهد خود عمل نمی‌کنند، وقتی قرار نیست تحویل بدهند چرا تعهد می‌کنند. ابتدا ۲هزار ثبت نام می‌کنند و بعد ۹۰۰ خودرو تحویل می‌دهند. وی با بیان اینکه این موارد مصداق تضییع حقوق مردم است، گفت: این مسائل نیاز به پیگیری دارد و باید به آن‌ها ورود کنیم. معاون دادستان کل کشور در پاسخ به این که تخلفات محرز شده به کجا ارسال می‌شود و آیا موردی بوده که از سمت شما ارسال شده باشد،  گفت: تمامی شکایت‌ها به دادگستری ارسال و در دادگاه‌ها پیگیری می‌شود. تشکیل پرونده در این رابطه شده است،  شاکیان زیادی هم مطرح هستند. پرونده‌های خودرو با این موضوع در حال رسیدگی هستند. حشمتی با بیان اینکه، موضوع گرانفروشی مشمول تخلفات است، اظهارداشت: در رابطه با خودرو باید کار کارشناسی دقیقی انجام شود، متاسفانه قرارداد با مردم منعقد می‌شود، اما اجرا نمیشود و این تضییع حقوق مردم است. برخی کالا و خودرویی را متعهد می‌شوند و پول آن را از مردم می‌گیرند، اما در نهایت چیز دیگری تحویل می‌دهند که ما به این موضوع هم در راستای احیای حقوق عامه ورود می‌کنیم.

بیمه «شخص ثالث راننده محور» به مفهوم صدور بیمه‌نامه برای راننده نیست

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: راننده محور شدن بیمه شخص ثالث به مفهوم صدور بیمه نامه برای هر راننده نبوده و کماکان این بیمه برای وسیله نقلیه صادر خواهد شد. غلامرضا سلیمانی اظهار داشت: بر این اساس بیمه نامه شخص ثالث صرفا برای خودرو صادر می‌شود و به هیچ وجه چند بیمه نامه برای یک وسیله نقلیه صادر نمی‌شود که در این طرح ویژگی‌های راننده یا رانندگان وسیله نقلیه مانند مشخصات و سوابق شخصی و بیمه‌ای در تعیین حق‌بیمه و ارزیابی ریسک بیمه‌گذار دخیل خواهد بود. وی افزود: در حال حاضر سوابق بیمه‌ای راننده در محاسبه حق‌بیمه اعمال می‌گردد، به نحوی که طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، رانندگانی که خسارتی دریافت نکرده باشد، سالانه مشمول تخفیف در حق‌بیمه می‌شوند که این تخفیف در صورت عدم ایجاد خسارت در سال‌های آینده تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. /جزئیات بیشتر

سرمایه‌گذاران: طلا گران می‌شود

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز در حالی که کارشناسان وال‌استریت دچار سه دستگی کم سابقه‌ای شدند، سرمایه‌گذاران نسبت به روند رشد قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین ماندند. طلا روز جمعه تحت تاثیر کشش سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های پرریسک نظیر سهام که با امیدواری آن‌ها به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین روی داد، کاهش قیمت قابل توجهی پیدا کرد. با این حال سرمایه‌گذاران به میزان فزاینده نگران تاثیر منفی تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا روی رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ هستند. هر اونس طلا برای تحویل فوری از زمانی که در اواسط اوت به رکورد پایین ۱۱۵۹.۹۶ دلار سقوط کرد، تحت تأثیر روند نزولی بازار‌های سهام و افت ارزش دلار آمریکا بیش از ۱۱ درصد رشد کرده است.  به گزارش ایسنا،  در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ تن شرکت کردند که در هر سه بخش افزایش، کاهش و ثابت ماندن قیمت طلا، شش نفر یا ۳۳ درصد رأی دادند. از میان ۴۴۰ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۲۵۵ نفر یا ۵۸ درصد افزایش قیمت طلا و ۹۴ نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۹۱ نفر یا ۲۱ درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۶۲
و خودرو سازها به خود لرزیدند !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
دمت گرم
در حالیکه بنز در مصر کارخانه تولید خودرو میزند، خودروسازان ما بعد از 50 سال، مونتاژکار کارخانجات چینی شده اند! واردات خودرو با تعرفه پایین را آزاد کنید شاید خودروسازان تکانی بخورند!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
پسرفت حتی در مونتاژ خودرو
ما ۴۵ سال پیش انواع کامیون بنز را در کشور مونتاژ میکردیم
و بدنه اتوبوس را در کارخانه داخلی می ساختیم
الان ولی !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
گمرک ایران منبع درآمد دولت و بیچارگی مردم شده
اولتیماتوم به خودروساز ها ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
به همین زودی منتظر باشید که نمایندگان منت۷ب ملت (خودروسازها) وزیر رو استیضاح کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ما قسم حضر عباس را قبول کنیم یا دم خروس را از یک طرف تعرفه 100 درصدی روی خودرو خارجی به بهانه حمایت از داخل اعمال می کنیم و از طرف دیگر ادعای اولتیماتوم داریم واقعاً که این کشور دارد به کجا می رود چنین شتابان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با 15 هزار میلیارد
مهدی
| Germany |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من که اولتیماتوم در متن ندیدم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
حداکثر توان یک وزیر همین بود ؟ التیماتوم؟!!! خسته نباشید واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
بله فقط اولتیماتوم . این هم برای گول زدن مردم است . وگرنه عامل اصلی گرانی ها خود دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
اولتيماتوم جاي خود و قبول. ولي كسي در اين كشور
نيست به آقاي وزير بگويد شما كه يك ماهه وزير صمت شديد و مدير عامل محترم سايپا نيز دو ماه است به اين سمت انتخاب شدند روي چه حساب و كتاب و منطقي اقدام به بركناري و انتخاب مديرعامل جديد نموده ايد؟ آيا به خواسته هاي شما لبيك نگفتند؟ آيا اطلاعاتي را عنوان كردند كه شما خوشتان نيامد؟ يا شخصي كه تعيين نموديد فرشته نجات و ناجي سايپا خواهد بود؟
چه اولتیماتومی چه کشکی
اون داره قیمت رو میکشه بالا
چون دولت دست داره
به این میگن دزدی شرافتمندانه
وقتی مفاد ماده 4 آیین نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو را زیر پا می گذارید و به خودروسان مجوز افزایش قیمت خودرو برای قراردادهایی می دهید که زمان تحویلشان چند ماهی است سپری شده، چگونه میتوانید در مورد رعایت حق مردم اظهار نظر کنید!
امکانش هست یک نفر توضیح بدهد چرا ارز یک باره 3 برابر شد ، آن هم چیزی که قیمت تمامی اجناس بر اساس آن است!
پاسخ ها
الدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کدام مردم!!!!!!!!!داداش ما علف هرزیم مردم نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
آقایان اقتصادان می گویند ما ارز را به صورت فنر فشرده اجازه ندادیم مسیر افزایش نرمال خود را طی کند و یهویی این فنر جهش کرد تا 20 هزار تومان رفت ولی الان باید نرمال 6 الی 7 تومان را داشته باشد یا
کمتر ولی از آنجا که عرضه مملکت داری و حفظ ارزش پول ملی را نداریم ارز فعلاً در دست دلالان تعیین قیمت می شود
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ای بابا علی آقا این همه دارن توضیح میدن برادر متوجه نشدی شما هنوز؟
یکسری کسریهایی داشت دولت که باید از جیب من و شما بصورت خیلی محترمانه برمیداشت از جمله موسسات اعتباری که هیچ اعتباری نداشتند 35 هزار میلیاردش اون بازم بگم براتون؟
برادر علی اندکی تامل بفرمایید همه چیز روشن میشه براتون.یا حق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
ارز سه برابر شد چون دولت چندین ساله که عین فنر داره قیمت ارز رو با زور ثابت نگه میداره
چندین ساله که شاخص رشد اقتصادی ما 0 و منفی بوده ولی شاخص رشد امریکا مثبت بوده و بلاخره این فنر باید بشکنه دیگه. خیلی پیچیده نیست عزیزم
وزیر صنعت به ایران خودرو و سایپا اولتیماتوم داد . الکی میگه بابا پنجعلی

نماینده مجلس: مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست . فعلا با ایتن بی هنری سال هاست می تازند و ذره ای به حق الناس هم اعتقاد ندارند
سه استان کشور دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار هستند!!!!!!!!!!!!!!!
هیچ جا وضعیت کار بد نیست مگر اینکه دولت اجازه راه افتادن کسب وکار رو ندهد و یا باعث مهاجرت شود
من و همسرم علی رغم ظلمی که به همون شد در دولت آقای احمدی نژاد ولی با هزار امید برگشتیم به کشور در سال 90
من با تخصصم ( بایوتکنولوژی گیاهی) راحت می تونستم هیات علمی بشم ولی به دلیل پارتی بازی فراوان آقازاده ها و وجود مافیای وزارت علوم در استان که ده ها فوق لیسانس رو جذب و بورس کردن به دلیل عدم دسترسی به پارتی با دکترا شدم یک کارمند قراردادی در کار غیر مرتبط که خدا خیر بده به رئیسام که من و نگه داشتن.
اما با همین شرایط هم سعی کردیم با حداقل سرمایه 100 میلیونی که اونم وام گرفته بودیم دو تا کار اجتماعی و آموزشی راه اندازی کنیم هرچند که درامدش شاید به 1 میلیون هم نرسه برای خودمون اما حداقل 10 نفر رو شاغل کنیم. 2 تا زن بی سرپرست با کلی بچه، سه تا خانم، 2 تا آقا که مشکل جسمی دارن و....
اما دیروز که مجددا هیات علمی من در دورترین نقطه یعنی مرکز تحقیقات کشاورزی بمپور،بعد از قبولی تو مصاحبه و گزینش و طی شدن تمام روال اداری، اون هم بخاطر تحصیل 2 مقطع در دانشگاه ازاد درآخرین مرحله توسط هیات جذب وزارت علوم رد شد، حالا میبینم اشتباه کردم خودم و خانوادم رو تو خطر انداختم و برگشتم ایران در حالی که وزارت علوم خیالش نیست و هیچ توجهی به استان و ادماش نداره.
حالا به همسرم گفتم همه فعالیت ها رو تعطیل کنه و مهاجرت کنیم. تا عید نوروز ، هرچند نگرانیم از اینه که اون طفلکی هایی که نگاهشون به همین درآمد ماهیانه از کسب وکار ما هست چی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
عزیزم تو که ازاد خوندی من که دولتی خوندم و رتبه م تک رقمی بوده تو ارشد و دکترا
و الان کارمند ساده هستم چی بگم؟؟؟
من ازین مملکت متنفر شدم همه چیز بر اساس رانت داره اداره میشه نه اسلام
مردم که همه چیزو دارن با دلار ازاد و حتی بالاتر می خرن از جمله مواد غذاییو پس چرا نرخ ارزو تک نرخی نمی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
دولت بزرگترین دلال ارزه . در طول همه این سالها کی ارز ثبات داشته ؟ دولت از همین نوسانات سود میبره .
آقای وزیر صنعت هم نفسشان از جای گرم درمیاد یا معنی رانت و مافیا در ایران را نمیدانند یا هنوز حق حساب خودشان را نگرفته اند و یا .....
واقعا متاسفم برای بی عرضگی این مسئولین و وادادگی اونها
بترسید از روز قیامت
اگه خودرو شازها با همین فرمون برن جلو، نسل مردم ایران رو منقرض میکنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
فقط خودرو نیست که . چه کالایی حداقل دو یا سه برابر نشده ؟
شبیه شعارهای انتخاباتی میمونه حرفهای وزیر. فقط حرف و حرف. کجا بهبود و اقدام عملی باید ببینیم، خدا می دونه.
وزیر فقط حرف زده.
کو عمل ؟!!!!!
اولتیماتوم به سایپا رو میخایم چیکار
سایپا هر پنج شنبه داره قیمت هاشو میبره بالا!!!!!!!!!
مگه قرار نبود قیمت ها 30 درصد افزایش داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
متاسفانه مسئولان، نرخ تورم رو در تطابق با افزایش قیمت خودرو و کالاهای دیگه محاسبه نمیکنند.
عملکرد خودروسازان ایران می تواند برای مدیران و خودروسازان خارجی و گردشگران جذاب باشد خصوصا اینکه همیشه افراد دولتی و یا مجلسی که در این موضوع تصمیم گیر هستند و بعضا رئیس جمهور وقت از عملکرد خودروسازان در مصاحبه ها مکررا ابراز نارضایتی نموده اند لیکن هیچگاه نتوانسته اند این سبک خودروسازی ایران که منحصر به فرد است را تغییر دهند. به نظر شما این جذاب نیست. آیا نمی توان خودروسازی ایران را از عجایب جهان به حساب آورد. بهتر نیست فراخوان جذب گردشگر برای بازدید از خودروسازی و خودروسازان صادر شود.
در پایان بهتر است یک بار برای همیشه این مشکل حل شود و طرحی نو درانداخت.
چرا این گمرکی رو بر نمی دارید تا ملت بدبخت نفس بکشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
این چه حرفیه ؟ دولت از چنین سود سرشاری نمیگذره . ملت هم نفسشون بند اومد ؟ خب بیاد . مگه واسه نظام مهمه ؟
خودرو ساز توی این مملکت کیه مگر جز این است که این دو فرقون سازی ایران خودرو وسایپا شرکتهای در انحصار دولت هستند . و از دولت دستور میگیرند . از بوجه بیت المال چند هزار ملیارد بهشان کمک میکنند .- جلو واردات خودرو رامیگیرند .یا تعرفه 130% اعمال میکردند . هر روز صبح که از خواب بیدار میشوید ده ملیون به قیمت پراید یا 405 که سالهاست از رده خارج منسوخ شده اضافه میشود. این کارها با مجوز کی صادر شده مردم یا مسئولین دولتی .آقای وزیر هم هرازگاهی یکی به نعل و ده تا به میخ میزند . واردات را هم ممنوع کرده .مردم هم که چاره ای ندارند . پاسخگوئی هم وجود ندارد . (تنها با نخریدن این فرقونها ست که درست میشه ولاغیر)
با نام خدا .

با سلام .

ماشین های ایرانی هم گران هستند و بی کیفیت .

البته با توجه به زیر ساخت جاده ای کشور به نظر میرسد همین خودرو ها خوب باشند !!!

در کشور آمریکا یهنای جاده ها 8 لاین است و ریر ساخت جاده ها بسیار عالی است .......

در کشور آلمان فقط 300 کیلومتر اتوبان با پهنای بیش از 4 لاین و ضخامت جاده ها بیش از 70 سانتی متر است و

تقریبا" محدودیت سرعت ندارد البته با توجه به آن ماشین ها اروپایی ......

ایران یک کشور جهان سومی است و همسایگانش کشور دوست افغانستان بزرگترین تولید کننده ی تریاک دنیا قرار دارد .

1000 کیلومتر مرز زمینی که برای قاچاق مواد مخدر بسیار عالی است و از راه ایران به اروپا میرسد ....

اگر 90 درصد قاچاق هم کشف شود باز کار به راحتی انجام میشود ......

شاید حدود 1000 کیلومتر با پاکستان مرز زمینی وجود دارد که ان کشور هم مهد قاچاق مواد مخدر است ......

میگویند میخواهی بگویم تو کیستی :

اول بگو با کیان زیستی .............دیگر چه انتظاری از ایران میتوانیم داشته باشیم ........کشور ایران خودش

قربانی تروریسم است ........6 میلیون ایرانی تحصیلکرده ی پولدار در امریکا و اروپا هستند ...........ما ماندیم با این

کشور جنگ زده ی ایران .........همه چیز بوی مرگ میدهد ..........ای کاش اینجانب پول داشتم و ما فرار میکردیم .....
آقای وزیر الان درد مردم اینه که از ابتدای امسال بالغ بر 100 درصد خودرو رو با جراغ سبز اون وزارتخونه گرون کردن اونوقت شما اخطار انضباطی می دین ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
خود دولت عامل گرونیه . انتظار داری چکار میکرد ؟
عجب . كه هشدار داد. باز ازمون خطا . همين آقا نرسيده كمر به بدبختي مردم در حمايت از گران كردن خودرو زد . حالا كه چي
رضایت کجاس ازبرج5 امسال11ملیون پول منوگرفتن قراربودتویآبان تحویل بدن نه تحویل میدن نه پولموپس میدن.بخداخسته شدیم ازین مشکلات و بی نظمی.
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
همین شماهادوباره بخوان پیش فروش کنن نفراول میریدبازثبت نام میکنید
وزیر صنعت را باید استیضاح کنن، روی اعصاب ملته
طبق قانون مفاد ماده 4 آیین نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو و کل قانون را زیر پا یمال می کنید و به خودروسان مجوز افزایش قیمت برای قراردادهایی می دهید که زمان تحویلشان چند ماهی است گذشته شده،
چگونه دم از قانون میزنید .
قیمت ها باید برای این قراردادها اصلاح گردد تا حق مردم پایمال نشود.
سلب اعتماد مردم از خودرو سازان بهای بسیار سنگینی برای انها دارد.
شرکتی متعلق به وزارت توسط سازمان نظارتی همون وزارت ماشینو سه برابر کرده حالا خنده دارش اینه که وزیر همونجا میاد حرفهای مکش مرگ ما میزنه. زخم میزنید لااقل نمک نپاشید
وزیر صنعت!!!! مگه وزیر صنعت داریم؟ اونکه نماینده خودروسازها در دولت هست، وزیر نیست.
بی قانونی محض در وزارت صنعت حاکم است، اگر وزیر و وزارتخانه ای به این نام نبود اوضاع بهتر از این میشد. بود و نبودشان هیچ تفاوتی به حال مردم ندارد. حداقل مجلس با استیضاح جهت احقاق حقوق مردم ورود کند!!!!!!!!!!!!!!!
کابوسهای شبانه من : تحریم تورم گرانی مسکن بیکاری فقر اختلاس اعتیاد خطر جنگ پارازیت سرطان فیلترینگ ایران خودرو سایپا
متاسفانه دولت نسبت به مناطق غربی و کردنشین بسیار بی توجه هست به طور مثال کرمانشاه در تمام شاخص منفی مثل بیکاری و خودکشی و.. در رتبه اول قرار دارد و حتی بودجه سال ۹۸این مناطق هم قابل توجه نیست.
خودروسازها به مرم ایران خیانت کرده اند و متاسفانه بازار انحصاری ایران و حمایت بی قید شرط دولت از انها باعث عقب گرد خودروسازان و تولید بی کیفیت خودر شده
چرا از این همه جوان نخبه ایرانی برای تولید یک خودروی ملی قابل رقابت با خودرهای پیشرفته دنیا استفاده نمی شود
تا مدیران خودرساز داخلی تغییر نکنند وضع همین است که هست
عجب حکایتی شده مدیریت در این کشور.
از یکطرف دام قاچاق میشه چون قیمت ارز بالاست . از اون طرف دام وارد میشه چون قیمت ارز پائینه و باید سوبسید داد.
من که اصلا متوجه نمیشم تو این مملکت چه خبره. گوشت گوسفند با ارز دولتی فروخنه میشه 45 هزار تومن که میشه حدود 10.5 دلار ولی در مبدا خریداری میشه کیلویی 4 دلار. که میشه حدود 17 هزار تومن.
از اون طرف گوشت گوسفند در مغازه فروخته میشه کیلویی 90 تومن - حدود 10 دلار ولی قاچاق میشه کیلویی 75 تومن - حدود 8 دلار.
واقعا از هر طرف نگاه کنی مردم دارن بیچاره میشن. از یک سو قدرت خرید گوشت 90 تومنی رو ندارن از اون طرف با واردات سرمایه ملیشون داره نصیب دلال ها میشه چون هزینه واردات از قاچاق ضررش بیشتر میشه.
من میگم چند تا از این مسئولین کشور رو بفرستید امریکا و اسرائیل تا کلا از صحنه روزگار محوشون کنن این کشورهارو . نیازی به جنگ هم نیست.
چرا شلوغش میکنین؟؟ وزیر صنعت چه اولتیوماتومی داد به خودرو سازا!! خسته نباشد واقعا
بهشون گفت باید تولیداتتون رو بالا ببرید چقدرم سختگیرانه چقدرم جلو گرونیارو گرفت چقدر بازخواست شدن خودروسازا!!!
چاقو دسته هودشو هیچوقت نمیبره
الان نزدیک به 6ماه از زمان ثبت نام واسه ماشینم میگذرد و مبلغ30میلیون پیش پرداخت گرفتن که بعداز تحویل ماشین بایستی25تومن دیگه پرداخت میکردم خدا نشناسا میگن چون اون ماشین الان گرونتر شده پس شماباید به جای 25الان65تومن به حساب با بریزید از این جماعت خواب زده ایا کسی هست که بفکر مردم باشه
شما متوجه شدید که وزیر محترم صنعت دقیقا جکار کردند !!!؟؟؟
بخدا خنده داره به قران خنده داره.وزیر صمت چه اولتیماتومی داده به خودرو سازا؟مردم رو مسخره کردن.
اینکه قراداد یک طرفشونو گفته باید انجام بدید خیلی سختگیرانه بوده؟؟؟
دادستان محترم بی خیال خودرو شو الان مدتهاست گوشت نخوردم وکم خونی هم دارم امثال من زیادند سلطان گوشت را تعقیب کنید ما نه سکه میخواهیم نه ارز نه خودرو سلطان گوشت و حبوبات را پیدا کنید اصلا با خر وقاطر حمل ونقل میکنیم نشد با کولبری دادستان محترم مسکین به فقیر میگویند ومستکین به کسی که نمیتواند اظهار فقر کند
جناب وزير امضاي راي اعتماد شما خشك نشده مدير عاملي كه دو ماهه براي سايپا انتخاب شده اند را عزل و مدير عامل جديد انتخاب نموديد. لطفا" برنامه و دلايل خود را مطرح فرماييد تا افكار عمومي و كاركنان اين شركت از آن چيزي كه در فكر داريد مطلع شوند. اصلا" چرا بايد شركتهاي خودرو ساز بايد دولتي باشند و مديرانشان توسط وزير انتخاب شود؟ اين كار باعث مي شود تا دود تحريم ها و فشارهاي بين المللي به چشم شركت، پرسنل و مصرف كنندگان برود.
اقایان بیمه گذار توضیح بدهند خانواده ای که یک ماشین دارد و به تناسب نیاز و کار روزانه یک نفر از اعضای خانواده ( پدر - مادر - دختر - پسر ) از این ماشین استفاده می کنند تکلیف بیمه چه می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
واقعا درست گفتید این خانواده که اتفاقا کم هم نیستند چند تا حق بیمه باید بدهند
اره دیگه وزیر اولتیماتوم داده که قرارداد یک طرفه تون رو اجرا کنین دیگه
واااااااااای مردم از خوشحالی
با سلام
آیا میدانید که فروشنده اصلی خودرو داخلی با قیمت بازار آزاد در کشور در چند ماه اخیر کیست؟
و سود دلالان از واسطه گری بین فروشنده گان اصلی و مشتریان واقعی چقدر است؟
شما بگویید؟

به نظر من فروشنده گان اصلی بازار آزاد همان شرکت های خودرو ساز معروف هستند و دلالان فقط چند صد هزار تومان برای هر خودرو حق دلالی می گیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار