بازدید 3212

پوراحمد: انتشار جدول سینماها، اقدام مثبتی است اما...

او درباره تاثیر نظر مردم در سرنوشت فیلم‌ها در اکران گفت: فیلمی برای مردم جذاب باشد دهان به دهان می‌گردد و سبب تبلیغ آن می‌شود و بالعکس، بخشی از آدم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند در طول سال به سینما نمی‌روند و این مسئله می‌تواند برای این افراد نیز موثر و مفید باشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 19 January 2019

امسال برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر، جدول نمایش فیلم‌ها در پردیس‌های مردمی پیش از شروع پیش فروش بلیت‌ها منتشر شده است، این جدول شامل مجموعه سینماهای آزادی، آستارا، استقلال، ایران مال، تماشا، جوان، راگا، زندگی، شکوفه، فرهنگ، کورش، کیان، ماندانا و مگامال است. کیومرث پوراحمد انتشار جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی را چند هفته قبل از برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، این کارگردان که با فیلم «تیغ و ترمه» در جشنواره حضور دارد، ادامه داد: مردم از این طریق می‌توانند فیلم‌های مورد نظرشان را انتخاب کنند و این اقدام مثبت و پسندیده‌ای است که در این 10 روز امکان پذیر است ولی ما مردم منظمی نیستیم و سر سانس‌های نمایش فیلم‌ها به موقع حضور پیدا نمی‌کنیم.

او درباره تاثیر نظر مردم در سرنوشت فیلم‌ها در اکران گفت: فیلمی برای مردم جذاب باشد دهان به دهان می‌گردد و سبب تبلیغ آن می‌شود و بالعکس، بخشی از آدم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند در طول سال به سینما نمی‌روند و این مسئله می‌تواند برای این افراد نیز موثر و مفید باشد.

پوراحمد همچنین با انتقاد از وضعیت حضور مردم در سالن‌های سینما، بیان کرد: ما به صورت کلی مردم منظمی نیستیم، اصولا وقتی فیلم شروع می‌شود بدون توجه و با تاخیر وارد سالن می‌شویم، در زمان نمایش فیلم هم اکثر افراد مدام حواس‌شان به گوشی‌شان است و حتی برخی اوقات با موبایل حرف می‌زنند که این مسایل بسیار غم‌انگیز است.

 

چرا جدول نمایش فیلم‌های جشنواره‌ی فجر به موقع منتشر نمی‌شد؟

رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمایی «آزادی» که در جشنواره امسال نیز حضور دارد، درباره این اقدام صورت گرفته، نظر خود را اینطور مطرح کرد: «انتشار جدول نمایش فیلم‌ها در این دوره جشنواره فجر پیش از آغاز پیش فروش بلیت‌ها اقدام خوبی است، اما به نظرم در دوره‌های گذشته کوتاهی صورت گرفته بود و جدول سر زمان مقرر منتشر نمی‌شد.»

او ادامه داد: «امسال اتفاقی که باید همواره رخ می‌داده، انجام شده است. انتظار مردم این است که وقتی بلیتی را تهیه می‌کنند به صورت سری یا تک برگ، بدانند که قرار است چه فیلمی را تماشا کنند، این مسئله در همه دنیا عرف است.»

این مدیر سینما با اشاره به مشکلات تماشاگران فیلم‌های جشنواره در دوره‌های گذشته، بیان کرد: «سال‌های پیش افرادی که بلیت تهیه کرده بودند به سینما می‌آمدند و نمی‌دانستند که چه فیلمی را قرار است تماشا کنند، این اقدامی که امسال صورت گرفته است امر خوبی است و از مسئولان جشنواره تشکر می‌کنم که بالاخره به این نقطه رسیدیم که جدول نمایش فیلم‌ها را زودتر منتشر کنیم.»

سعیدی‌پور درباره تسهیلاتی که از این طریق برای تماشاگران فیلم‌های جشنواره فجر ایجاد می‌شود، توضیح داد: «این تصمیم گرفته شده قطعا در استقبال علاقه‌مندان از فیلم‌های جشنواره فجر نیز تاثیر جدی دارد، در گذشته ما اسامی فیلم‌هایی را در جدول داشتیم که تماشاگر به قصد تماشای آن به سینما می‌آمد ولی آن فیلم به سینما نرسیده بود یا اکران نمی‌شد و اثر دیگری روی پرده می‌رفت، بدین ترتیب ممکن بود افراد بعضی از فیلم‌ها را دوبار ببینند یا اصلا نبینند. اما امسال جدول منتشر شده و هر فرد می‌داند که قرار است چه فیلمی را تماشا کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار