بازدید 6844

۳ سناریوی مجلس برای قیمت بنزین

کد خبر: ۸۷۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 18 January 2019
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور از ارائه پیشنهاد نمایندگان برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خبرداد.
 
به گزارش «تابناک» ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای تشکیل کمیته تعیین تکلیف قیمت حامل‌های انرژی، گفت:اخیراً نمایندگان ۳ پیشنهاد درباره قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد:یکی از پیشنهادات این است که درصدی از نیاز مردم به بنزین که روزانه ۶۰ میلیون لیتر می‌شود را با همان کارت سوخت به قیمت ۱۰۰۰ تومان عرضه کنیم و مازاد مصرف نیز که حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر می‌شود به قیمت فوب خلیج فارس که بین ۲ تا ۳ هزار تومان است، عرضه شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد دیگر نمایندگان عرضه روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین به صورت کارت است، افزود:به دلیل اینکه تولید بنزین در کشور روزانه بالای ۱۰۰ میلیون لیتر است پیشنهاد شده تا مازاد تولید به قیمت فوب خلیج فارس به سایر کشور‌ها صادر شود و منابع حاصل از آن به وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و بخش دفاعی کشور اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور تصریح کرد:یک پیشنهاد دیگر این است که در ماه به هر کارتی ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر بنزین اختصاص داده شود و هر فردی که بیشتر از این نیاز داشت به قیمت فوب خلیج فارس تهیه کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد:در این پیشنهاد نمایندگان ذکر شده است که مازاد درآمد حاصل از این روش نیز به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و تقویت بنیه دفاعی برای بستن مرز‌های کشور اختصاص داده شود.

حسن‌بیگی اظهار داشت:در هرکدام از این پیشنهادات ارائه شده از فروش مازاد حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل حدود ۳ هزار تا ۱۵ هزار میلیارد تومان دولت درآمد کسب می‌کند که در کمیته تشکیل شده بنا بر این است که پیشنهادات ارائه شده بررسی و تصمیم درست در این زمینه اتخاذ شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۰
چرا همه را سر در گم می کنید مگر در بودجه سال بعد قرار نشد قیمت بنزین تغییر نکند ؟ دیگه این سناریو ها هر از چند گاهی از کجا پیدا می شوند؟
نمیدونم با چه رویی این حرفها را میزنند.میخواین کلا مردم بمیرن چی میخوان از جون ملت
نماینده ای که ماهانه 30 الی 40 میلیون حقوق میگیرد و میلیون هاتومان هم از اطراف می رسد درکی از شرایط زندگی مردم نداره .3000 تومان بنزین . بعد درامد بره تو حساب برای اختلاسی دیگر...
سکوت بر این مجلس...
60 لیتر که شبیه جوک هست من پژو ۲۰۶ سال ۹۷ دارم صدی ۱۵ میسوزونم حداقل دولت باید ۱۵۰ لیتر بنزین در ماه کوپنی بدهد . وگرنه بلبشو میشود.
در زمان جنگ تحمیلی ماهانه ۹۰ لیتر بنزین با لیتری سی ریال در اختیار خودرو ها بود ،و ادارات دولتی هم سهم کافی داشتند ،و به پیمانکاران ،و تولید کنندگان ،و. صنعتگران هم بمیزان نیاز سوخت ارایه میشد ؟ چه شده که اینک دولت ناتوان از ادارهٔ کشور گردیده است ..... ؟
آقایان نماینده عقل کل برای اینکه در آخر دوره اعلام کنید که جقدر مصوبه داشته اید یا ازخودتان فکر در کرده اید این همه به خود زحمت ندهید مردم که از شما تا حالا سوال نکردند که این همه پول از حقوق و رانت و کار چاق کنی گرفنه اید چه کار مثبتی انجام داده اید لطف بفرمائید حقوق و دست مزدها را با هر استانداردی که برای تعیین پول بنزین ، مسکن ، برق ، گاز و آب ......( مقیاس خلیج فارس ، اروپا و.......)در نظر کرفته اید تعیین کنید و قیمتها را آزاد کنید و این همه منت بر سر این مردم خوابیده بر بستر نفت و ثروت نگذارید
چرا همیشه همه کاراتونو از جیب مردم انجام میدید ؟ این همه درآمد کشور کجا میره پس ؟ روز به روزم دارید بدبخت ترمون میکنید
پس اونایی که ماشین ندارند چی ؟؟؟ عَدالت اسلامی چی ؟؟؟
بابا یکی نیست به اینا بگه این کلمه فوب خلیج فارس قدیمی شد و دیگه کسی بعنوان یه توجیح قبولش ندارند بارها گفته شده که قیمت بنزین متناسب با دستمزدها و کیفیت خودروهای فوب خیلج فارس با هم باید در نظر گرفته شود در غیر اینصورت استفاده از فوب توجیحی برای گران کردن است که زمان دولت قبلی هم بکار گرفته شد
آخه100 لیتر با ماشینی که تو این ترافیک صدی 11 میسوزونه میشه تقریبا 90 کیلومتر!!! یعنی یه خانواده با یه ماشین فقط ماهی 90 کیلومتر جابجایی دارن؟ این انصاف نیست. بحث تخصیص یارانه ها پس چی میشه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار