بازدید 4069

انتشار دفترچه راهنمای پذیرش بدون کنکور

کد خبر: ۸۷۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 17 January 2019

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته در حوزه فناوری و آموزش با ما همراه باشید.

به گزارش دانشجو، حوزه فناوری و آموزش در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت نام کنکور سراسری از ۲۴ بهمن ماه گفت: طی برنامه زمانبندی آزمون‌های سراسری که پیش از این در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی شده بود، کنکور سراسری سال ۹۸ در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره پذیرش بدون کنکور برای بهمن ۹۷ منتشر شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی در پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مراکز و واحد‌های آموزشی دانشگاه پیام نور برای بهمن ماه ۱۳۹۷ برمبنای پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی روی سایت این سازمان به نشانی www.sangesh.org منتشر شد.

پذیرش بدون کنکور کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد از شنبه آغاز می‌شود

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمسال دوم ۹۸-۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی از شنبه ۲۹ دی آغاز می‌شود.

کلیه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه ۲۹ دی ماه تا روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در ۲۰ رشته/ محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته/شهر‌های ارائه شده در سامانه اقدام کنند. نتایج این دوره، نیمه بهمن اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور از ۲۹ دی آغاز می‌شود

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به آغاز ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه از ۲۹ دی ماه گفت: اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق موردنیاز، ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ از طریق سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

«پیام»، در اقیانوس هند سقوط کرد/ در زمان کوتاه ماهواره جدید می‌سازیم

معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به سقوط بقایای ماهواره پیام در اقیانوس هند گفت: ماهواره پس از پرتاب شروع به کار کرد و مرحله سخت را پشت سر گذاشت و بلافاصله که از موشک جدا می‌شود شروع به فرستادن سیگنال می‌کند و این نشان می‌دهد اجزای مختلف ماهواره در همان چند دقیقه کار کرده و سینگال‌ها را فرستاده است.

وی افزود: ماهواره اگر به سرعت ۷ یا ۷ و ۲ دهم کیلومتر در ثانیه نرسد و به طور طبیعی سرعت کمتر از این باشد، ماهواره نمی‌تواند در مدار قرار گیرد و شروع به کم کردن مدار و سقوط می‌کند.

سِمت جدید علی‌اکبر ولایتی تکذیب شد

اخیراً خبری در برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری مبنی به مسئولیت جدید علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس گروه و علوم و تمدن اسلامی موسسه حکمت و فلسفه منتشر شده که این خبر از سوی روابط عمومی این موسسه تکذیب شد.

ایران تا سال ۱۴۰۴ باید ۲ درصد از بازار جهانی فناوری نانو را در اختیار داشته باشد

سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: به‌موجب سند چشم‌انداز ده ساله دوم در راستای گسترش کاربرد فناوری نانو پیش‌بینی‌شده که جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۰۴ باید دو درصد از بازار جهانی در حوزه فناوری نانو را در اختیار داشته باشد به همین منظور برای صادرات سالانه یک میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری کرده است.

برج فناوری طرشت تابستان سال ۹۹ افتتاح می‌شود

دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به طراحی اطلس سرمایه گذاری ناحیه نوآوری شریف و رونمایی از آن در هفته آخر اردیبهشت ماه ۹۸ گفت: پروژه برج فناوری طرشت تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت داشته و طبق پیش‌بینی‌ها تابستان ۹۹ افتتاح خواهد شد.

برج فناوری در دانشگاه تربیت مدرس ایجاد خواهد شد

احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس ایجاد برج فناوری در داخل سایت اصلی دانشگاه را به عنوان دیگر مصوبه جلسه هیات امناء اعلام کرد و گفت: در نشست هیات امناء مصوب شد در بخشی از زمین جنوبی دانشگاه شامل حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر زمین، ساختمان برج فناوری با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های فناور ساخته شود و به صورت اجاره درازمدت یا واگذاری طولانی برای تشکل‌های فناورانه تخصیص داده شود.

ارزیابی کیفی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اول بهمن آغاز می‌شود

قائم‌مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت گفت: دوره دوم ارزیابی کیفی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اول بهمن سال جاری آغاز می‌شود و این ارزیابی تا آخر بهمن‌ماه ادامه دارد.

نحوه تامین اعضای هیئت علمی طرح سربازی دانشگاه‌ها اعلام شد

دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، نحوه تامین اعضای هیئت علمی (طرح سربازی) از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

براساس اعلام ستاد کل نیرو‌های مسلح، لازم است هر دو ماه یکبار فهرست اسامی متقاضیان واجد شرایط طرح سربازی به آن ستاد ارسال شود.

بودجه سال ۹۸ دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پاسخگوی تامین نیاز‌های آموزشی نیست

نرگس قنبری مدیرکل برنامه و بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بودجه موردنیاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر دولت در سال ۹۸، ۶۴ درصد بودجه را بدهد بودجه هزینه‌ای دانشگاه ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود. در عین حال بودجه لایحه‌ای ما برای سال ۹۸ تنها ۷۵۰ میلیارد تومان است.

۳ دانشگاه میزبان رویداد‌های کارآفرینی نانو می‌شوند

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شهید باهنر کرمان و مرکز تربیت مربی کشور (کرج) میزبان سه رویداد کارنو تا پایان سال خواهند بود که زمان ثبت نام و برگزاری این رویداد‌ها به ترتیب ۳۰ دی، ۱۵ دی و ۱۵ بهمن ماه است.

رویداد کارنو (دارای استاندارد سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور) یکی از برنامه‌های آموزشی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با رویکرد تغییر نگرش نسبت به فضای کسب‌وکار است که تا کنون ۳۱ دوره در دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شده است.

پیش‌نویس اساسنامه «انجمن علمی حقوق بین‌الملل فضایی» تهیه شد

محمدجعفر محمدی کارشناس حقوق و دیپلماسی فضا از برنامه‌ریزی این سازمان برای تاسیس انجمن علمی حقوق بین‌الملل فضایی خبر داد و گفت: پیش‌نویس اساسنامه انجمن تهیه شد.

کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه اصل مهمی در تصمیم‌گیری‌های شورای آموزشی است

رییس دانشگاه الزهرا (س) گفت: در برخی قوانین مصوب معاونت آموزشی وزارت علوم که اختیار به دانشگاه واگذار شده، شورای آموزشی با تاکید بر کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند.

تدوین نقشه جذب استاد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد

محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تاسیس مرکز امور هیأت علمی گفت: نقشه جذب هیئت علمی تا ۳ سال آتی در دانشگاه توسط مرکز امور هیأت علمی انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر