بازدید 2765

ساخت سرویس بهداشتی برای معلولان

کد خبر: ۸۷۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 16 January 2019

 معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به موضوع کمبود سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده طی سه سال آینده در خصوص سرویس بهداشتی از نظر تعداد و توزیع به یک استاندارد مناسب خواهیم رسید.

به گزارش میزان، یاسر جعفری با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر تهران، اظهار کرد: در خصوص سرویس‌های بهداشتی سرانه و همچنین استاندارد‌هایی برای کیفیت ساخت آن وجود دارد. سازمان زیباسازی در حوزه استانداردسازی، کیفیت ساخت، طراحی و الگوسازی مناسب اقدامات خوبی انجام داده و همچنین با استفاده از اجرایی کردن طرح‌ها در خصوص انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب مصرفی سرویس ها، گام‌های خوبی برداشته است.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر ادامه داد: اکثر پروژه‌هایی که در خصوص سرویس بهداشتی در سطح شهر انجام می‌شود متناسب با الگو‌های مناسب است. در این پروژه‌ها فضا برای معلولان، خانم‌ها و آقایان و همچنین خدمات دهی به مادر و کودک تعبیه شده است.

وی با اشاره به موضوع ساخت، توسعه و جانمایی سرویس‌های بهداشتی تاکید کرد: در خصوص ساخت سرویس‌های بهداشتی سازمان زیباسازی در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران پیش بینی‌هایی انجام داده و تا حدودی نیز به آن نزدیک شده است.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران تنها وظیفه طراحی و ساخت سرویس‌های بهداشتی را بر عهده دارد و وظیفه نگهداری آن‌ها بر عهده مناطق ۲۲ گانه شهر است.

جعفری اضافه کرد: در خصوص جانمایی سرویس‌های بهداشتی به دلیل کمبود فضا و همچنین مقاومت بسیار زیاد مردم در فضا‌های عمومی گاهی با مشکلاتی زیادی مواجه می‌شویم.

به گفته معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده طی سه سال آینده در خصوص سرویس بهداشتی از نظر تعداد و توزیع به یک استاندارد مناسب خواهیم رسید.

وی ادامه داد: برای تامین سرویس بهداشتی ظرفیت‌های زیادی در شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم با برنامه ریزی آن را تامین کنیم. در سطح شهر تهران مدارس زیادی وجود دارد که در ساعات پیک حضور مردم در عرصه‌های عمومی این مدارس بلااستفاده هستند به همین منظور می‌توانیم در خصوص آن‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

جعفری در ادامه با اشاره به بحث مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده برای معلولان و سالمندان گفت: موضوع تحریم‌ها باعث شده که کم‌تر بتوانیم بحث تقویت پل‌های مکانیزه شهر تهران را در دستورکار داشته باشیم، اما به شدت به دنبال افزایش پل‌های مکانیزه برای اقشار کم توان جامعه هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل