بازدید 4135
۵
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

در واژگونی اتوبوس، ضعف نظارتی دانشگاه آزاد محرز است

بیست روز پس از واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از محرز شدن ضعف نظارتی دانشگاه آزاد در خصوص این حادثه خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 15 January 2019
بیست روز پس از واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از محرز شدن ضعف نظارتی دانشگاه آزاد در خصوص این حادثه خبر می‌دهد اما مشخص شدن مقصرها را به رسیدگی قضایی موکول می‌کند.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا عارف که در حاشیه گردهم‌آیی دانش آموختگان علمی کاربردی استان تهران سخن می‌گفت، با تاکید بر این نکته افزود: ما در مجلس هیاتی در خصوص بررسی سانحه اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تعیین کردیم تا بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهند که اخیرا گزارش این هیات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال شده است.
 
در واژگونی اتوبوس، ضعف نظارتی دانشگاه آزاد محرز است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: علاوه بر این هیات، فرمانده راهنمایی و رانندگی استان تهران نیز در این خصوص گزارشی ارائه کرده و دانشگاه نیز بررسی‌ها و گزارش‌های خود را در این زمینه ارسال کرده که باید براساس این گزارش‌ها پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا دیگر شاهد بروز حوادث مشابهی نباشیم. البته در این خصوص پرونده‌ای هم در قوه قضاییه باز شده و پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به وظایف دانشگاه آزاد در این خصوص اشاره کرد و گفت: جمع بندی ما در کمیسیون این بود که نظارت ضعیفی بر کار پیمانکار دانشگاه صورت گرفته که این موضوع حتما باید جبران شود و دانشگاه آزاد می‌بایست در این خصوص یک سری اقدامات انجام دهد. علاوه بر این، پیگیر مسائل خانواده‌های آسیب دیده، به خصوص دانشجویانی که تحت درمان قرار دارند هم هستیم و دانشگاه می‌بایست کار درمان آن‌ها را پیگیری کند.

عارف افزود: گزارشی که به مجلس ارائه شد نشان داد کوتاهی‌هایی در این زمینه وجود داشته، اما این که مقصر عمدی چه کسانی بودند باید توسط دادگاه مشخص شوند؛ به طور کلی در این سانحه قصور وجود داشته است، به خصوص که می‌دانیم اتوبوسی که در دانشگاه وجود داشت از لحاظ فنی استاندارد لازم را نداشته است، اما می‌بایست منتظر رسیدگی‌های قوه قضاییه در این زمینه بمانیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
با نام خدا .

حادثه در همه جا وجود دارد . ولیکن پیشگیری نیز بسیار مهم است . و عامل بازدارندگی خواهد بود .

بطور مثال ماشین لنت ترمزش ضعیف باشد ،کار میکند......ولیکن در سراشیبی تند به احتما ل قوی نمیتواند کارآیی لازم و

باز دارندگی داشته باشد ....حالا اگر حادثه رخ داد این جزو پیش آمد است یا سهل انگاری مالک خودرو .......

مشخص است که مالک خودرو مقصر واقعی است .

پس دانشگاه آزاد که اینهمه در آمد دارد چرا نباید ماشینهای خود را کنترل میکرد و معاینه فنی میگرفت .......

مثلا" دانشگاه آزاد واحد لاهیجان بعد از این حادثه دست به کار شد و از ماشین های خود معاینه فنی دریافت کرد ....

یعنی حتما" چند انسان تحصیلکرده ی جوان باید کشته شوند تا مدیران دانشگاه به فکر بیافتند و خودرو ها را معاینه فنی نمایند ..

این تجربه ی سنگینی است و بهتر است دادگاه صالحه به موضوع رسیدگی کند .......اینها قضا و قدر نیست .....

بی تدبیری و سهل انگاری توسط مسئولین دانشگاه است و شاید بی تفاوتی و شاید هم عدم اطلاعات لازمه باشد ...
اگر خانواده ی شما بود ، شما چه کار میکردید ؟ !!!!1

آنچه که در کشور ما ارزش ندارد جان انسان است .)
چندین بار از تخلفات اخلاقی و اداری رییس اموزش یکی از دانشکده های تهران مرکز اقای س بارها به حراست و معاونت اموزشی تهران مرکز گزارش کردیم اما کو نظارت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب عارف که خود سالهاست عرصه های مختلف مدیریتی را تجربه کرده است خودشان هم باید پاسخگوی عنلکردشان باشند نه اینکه ژست منتقد به خود بگیرند
بیایید دانشگاه ازاد شهر قدس ببینید در دوره های ارشد و دکترای بازاریابی چه شیرتوشیری است
چرا دکتر ولایتی به دیدار خانواده های دانشجویان کشته شده نرفت و انها به دیدار این شخصیت بزرگ رفتند تا آنان را تسلی خاطر بدهد؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل