بازدید 2691

رالی نفت برای جبران ریزش اخیر قیمت

کد خبر: ۸۷۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 15 January 2019

قیمت نفت روز سه شنبه در بحبوحه کاهش عرضه از سوی اوپک و روسیه حدود یک درصد افزایش پیدا کرد. اما چشم انداز کندی اقتصاد جهانی مانع رشد بیشتر آن شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۵ سنت یا ۱.۱ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۵۹.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۸ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش، به ۵۱.۰۹ دلار در هر بشکه رسید.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کرد تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس، تحریمهای ایران و رشد ماهانه کمتر تولید نفت آمریکا، قیمتهای نفت را نسبت به سطوح پایین اخیرشان تقویت خواهد کرد.

اوپک و متحدانش در اواخر سال ۲۰۱۸ توافق کردند تولیدشان را در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا از اشباع عرضه و افت بیشتر قیمتها جلوگیری شود.

در این بین، آمریکا در نوامبر تحریمها علیه صادرات نفت ایران را آغاز کرد با این حال واشنگتن به هشت خریدار بزرگ، برای ادامه خرید نفت ایران معافیت داد که اکثر آنها در آسیا هستند با این حال واردات این کشورها از ایران به دلیل وجود ابهامات همچنان محدود مانده است.

در حالی که اوپک و روسیه تولیدشان را کاهش داده اند و صادرات ایران به دلیل تحریمها محدود شده است، تولید نفت خام آمریکا در سال میلادی گذشته به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، محموله‌های نفت آمریکا در حال حاضر از منطقه گلف کاست آمریکا به سوی چین روانه شده اند که نخستین محموله‌های نفتی هستند که از اواخر سپتامبر و زمان آغاز آتش بس تجاری میان دو کشور، به مقصد چین ارسال می شوند.

طبق آمار کشتیرانی، این نفتکشها قرار است در فاصله اواخر ژانویه تا اوایل مارس به بنادر چین وارد شوند.

با این حال چشم انداز کندی اقتصاد جهانی روی بازارهای مالی و نفت سایه افکنده است.

افزایش قیمت نفت در روز سه شنبه پس از کاهش بیش از دو درصد قیمتها در معاملات روز دوشنبه حاصل شد که ناشی از انتشار آمار کاهش واردات و صادرات چین بود که گواه دیگری از کندی رشد اقتصاد جهانی بود.

بانک انگلیسی HSBC تحت تاثیر رشد عرضه آمریکا و ابهامات پیرامون روند رشد تقاضای جهانی برای نفت، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۱۶ دلار در هر بشکه کاهش داد و ۶۴ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان