بازدید 8487
۵

باز هم اتوبوس دانشجویان خبرساز شد؛ این بار در بوئین‌زهرا

لشگری پس از تکذیب بخش‌هایی از اخبار منتشر شده به نقل از مقامات پلیس، پا را فراتر از حادثه و جزئیات آن گذاشته و با رد هرگونه مسئولیتی برای دانشگاه در خصوص اتوبوس ها، می‌گوید: در حقیقت ما مسئولیتی در این باره نداریم، اما از آنجایی که دانشجوی ما هستند، به موضوع ورود می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 13 January 2019
هنوز پرونده اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات فرجام نیافته و برخی مصدومان این رویداد خون بار در بیمارستان و تحت مراقبت هستند که یک اتوبوس دیگر حامل دانشجویان خبرساز شد.

به گزارش «تابناک»، رویدادی که این بار دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی بوئین زهرا در کانون آن قرار داشتند و تنها یک مصدوم به دنبال داشت. پایانی که در قیاس با رویداد دانشگاه آزاد، آنقدر خوش است که می‌شود اتفاق امروز را ندید گرفت!

ماجرایی که سرهنگ نصرالله بیگلری، رئیس پلیس‌راه استان قزوین در تشریح آن به ایسنا گفت: ـاتوبوس دانشجویان دانشگاه فنی و مهندسی که پیش از ظهر امروز از مسیر منحرف شد که طی آن یک دانشجوی دختر مصدوم شده و خسارت وارده صرفاً مالی است. علت حادثه در دست بررسی است.»

توضیحاتی که کمی بعد از طرف سرهنگ رحیم خامدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین به این شکل تکمیل شد: «در حادثه انحراف اتوبوس دانشجویان دانشگاه بوئین‌زهرا یک دانشجوی دختر از ناحیه سر مصدوم و در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شد.»

وی در ادامه در تشریح علت حادثه به ایسنا گفت: «با توجه به فصل امتحانات صبح روز گذشته اتوبوسی حامل هشت دانشجو از سمت کرج به بوئین زهرا در حرکت بود که ساعت ۷:۳۰ حوالی روستای جهان آباد، یک دستگاه خودروی پراید که از جاده فرعی به سمت جاده اصلی در حرکت بود با اتوبوس برخورد کرد و راننده اتوبوس کمی جلوتر ترمز کرد، به همین دلیل سر یکی از دانشجویان با صندلی برخورد کرد و دچار مصدومیت شد.»

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین در ادامه گفت: «عوامل امدادی بلافاصله در صحنه حاضر شدند و دانشجوی مصدوم را به صورت سرپایی مداوا کردند. علت این حادثه عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده سواری پراید اعلام شده است.»

روایت متفاوت دانشگاه بوئین‌زهرا از حادثه همراه با چند تکذیب!

پیرو این اتفاق و در حالی که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سرهنگ نصرالله بیگلری، رئیس پلیس‌راه استان قزوین، زمان حادثه را پیش از ظهر امروز نوشته، افشین لشگری، مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا خبر از وقوع این حادثه در صبح روز گذشته یعنی شنبه می‌دهد و به ایسکانیوز می‌گوید: «اتوبوس ما روز گذشته (شنبه) از تهران به سمت بوئین‌زهرا در حال حرکت بود و حوالی ساعت ۷:۴۰ صبح دچار سانحه می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «روز گذشته سه دستگاه اتوبوس ما به شکل همزمان در حال حرکت به سمت بوئین‌زهرا بودند. یک دستگاه پراید با رانندگی خانمی از شانه خاکی به سرعت وارد جاده اصلی می‌شود. راننده اول با مهارت، اتوبوس را رد می‌کند، متأسفانه اتوبوس دوم دچار حادثه می‌شود، ولی با توجه به مهارت بالا، خودرو را به سمت چپ جاده منحرف می‌کند و از جاده خارج می‌شود تا به پراید برخورد نکند. اتوبوس سوم هم از فضا عبور می‌کند.»

لشگری در ادامه خبر دیگر منتشر شده در ایسنا که به نقل از سرهنگ رحیم خامدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین مدعی برخورد سر تنها مصدوم این حادثه با صندلی دارد و حتی توضیح داده که این رویداد بر اثر ترمز کردن راننده اتوبوس رخ داده و منجر به مصدومیت این دانشجوی دختر شده را هم تکذیب می‌کند تا بر ابهامات ماجرا افزوده شود.

او در این خصوص می‌گوید: «تن‌ها یک دانشجوی دختر به علت شوک ناشی از حادثه دچار سردرد شد و حتی کارش به پانسمان نرسید.» روایتی که با مصدومیت و مداوای مصدوم، بسیار فاصله دارد. فاصله‌ای که احتمالا با خواندن ادامه توضیحات مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا پی خواهید برد که بیش از اینهاست!

لشگری پس از تکذیب بخش‌هایی از اخبار منتشر شده به نقل از مقامات پلیس، پا را فراتر از حادثه و جزئیات آن گذاشته و با رد هرگونه مسئولیتی برای دانشگاه در خصوص اتوبوس ها، می‌گوید: «ما قریب به ۲۰ سرویس حمل و نقل دانشجویی داریم که در اختیار دانشگاه نیستند و به صورت پیمانکاری فعالیت دارند. در واقع اتوبوس‌ها با برگزاری مناقصه، تحت قرارداد بخش خصوصی است، ولی ما ناظر هستیم. در حقیقت ما مسئولیتی در این باره نداریم، اما از آنجایی که دانشجوی ما هستند، به موضوع ورود می‌کنیم.»

توضیحاتی که در ادامه به رد یک شایعه می‌رسد تا این مقام مسئول دانشگاه بوئین زهرا بگوید: «این که به گفته دانشجویان، این اتوبوس پیش از این هم چند بار به علت نقص فنی در حاشیه جاده متوقف شده بود، اصلا این‌طور نبوده است؛ مستنداتی داریم که اتوبوس‌های ما تمام موارد ایمنی را رعایت کرده و مدارک‌شان هم کامل است. طبق کروکی پلیس راهنمایی و رانندگی، راننده پراید صددرصد مقصر شناخته شد و مهارت بالای راننده ما باعث شد این حادثه به خیر بگذرد.»
 
باز هم اتوبوس دانشجویان خبرساز شد؛ این بار در بوئین‌زهرا

***

بدین ترتیب مشخص می‌شود که حادثه یاد شده اگرچه جز یک مصدومِ جزئی و خسارت مالی، خسارت مهمی به دنبال نداشته، اما چندان هم به خیر نگذشته است چراکه هم مشخص شده دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا مسئولیتی در خصوص اتوبوس‌های دانشجویانش ندارد و هم تناقض‌هایی بروز کرده که نشان می‌دهد رویداد مرگبار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به قدر افزایش دقت عمومی در خصوص روایت اخباری از این دست هم اثرگذار نبوده است!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اسم دانشگاه جدید است ؟؟؟؟؟؟ یا ....
اینکارها عجیب است یک زمان مخالفهای خارج از کشور یک دفعه نویسندگان یکدفعه نخبگان دانشگاها حالا هم !!!!
این همه دانشگاه چرت واقعا لازمه ساخته بشه؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
لازم دیدم خدمت شما بگم...این دانشگاه نزدیک ترین دانشگاه فنی ومهندسی دولتی به تهران هست و به لحاظ رتبه هم جایگاه مناسبی داره و جزء چند دانشگاه محدود کشوره که رشته هوافضا داره....
مگر جان مردم برای اینها اهمیت دارد ..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس