بازدید 15252
محمدرضا تابش در گفت وگو با «تابناک»؛

استعفای قاضی زاده به دلیل کمبود منابع رویه ماجراست/ معرفت اقتضا می‌کرد، وزرا در این وضعیت، پایداری کنند/ شرایط برای مردم در سال آینده سخت‌تر خواهد شد

چند وقت پیش، یکباره خبر استعفای وزیر بهداشت و درمان خبرساز شد، ولی این بار نه تنها خبری از تکذیب این استعفا نبود، بلکه به فاصله یک روز بعد از انتشار خبر‌های مربوط به استعفای قاضی زاده هاشمی، رئیس جمهور سعید نمکی را به سرپرستی جدید وزارت بهداشت و درمان منصوب کرد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 13 January 2019

استعفای قاضی زاده به دلیل کمبود منابع رویه ماجراست/ معرفت اقتضا می‌کرد، وزرا در این وضعیت، پایداری کنند/ شرایط برای مردم در سال آینده سخت‌تر خواهد شدچند وقت پیش، یکباره خبر استعفای وزیر بهداشت و درمان خبرساز شد، ولی این بار نه تنها خبری از تکذیب این استعفا نبود، بلکه به فاصله یک روز بعد از انتشار خبر‌های مربوط به استعفای قاضی زاده هاشمی، رئیس جمهور سعید نمکی را به سرپرستی جدید وزارت بهداشت و درمان منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری این استعفا را به دعوای قدیمی بین وزارت خانه های بهداشت و کار ربط می دادند و می گفتند، احتمالا به دلیل اینکه قاضی زاده از تجمیع بیمه‌ها ناامید شده و به همین دلیل ترجیح داده که استعفا دهد. از سوی دیگر، برخی دیگر بر این باورند، پروژه طرح سلامت، علیرغم هزینه های سنگین برای آن شکست خورده و قاضی زاده به همین دلیل نخواسته، شکست این طرح به نام او ثبت شود.

البته وزارت هاشمی همیشه حاشه هایی داشته که در مقاطع مختلف این وزارت خانه را به خود مشغول کرده باشد؛ برای مثال افزایش یک شبه و چند برابر شدن دستمزد پزشکان از جمله حاشیه های این وزارت خانه بود که به اعتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس، دلیل شکست طرح سلامت و بدهکار شدن وزارت بهداشت شده است.

اما اکنون خبرهایی می رسد که گویا استعفای وزیر بهداشت، علاوه بر این حاشیه ها، پشت پرده های دیگری نیز داشته که یکی از نمایندگان مجلس در گفت وگو با تابناک به آن اشاره کوچکی کرده است.

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اگر ما بخواهیم موضوع استعفای وزیر را به سطح جامعه و مردم بسط دهیم، متوجه خواهیم شد که اوضاع خیلی هم خوب نیست و نشانه هایی از یک بحران در جامعه وجود دارد.

وی گفت: اینکه وزیری امروز به دلیل مشکلات مالی نهاد زیر مجموعه خود استعفا و سکان این وزارت خانه را به یک فرد دیگری می دهد، نشان از یکسری موانع و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و این فرد از عهده رفع آنها عاجز است؛ اما به نظر من، معرفت اقتضا می کرد در این وضعیت وزرا پایداری کنند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: مگر ملت ما مقاومت نمی کنند؟ مگر سرمایه های مردم در یک مدت کوتاه نصف نشد؟ مگر ارز مردم یک شبه سه برابر نشد؟ مشکلات مردم سر به فلک کشیده و برای بسیاری مشکلات معیشتی ایجاد کرده، ولی همه صبوری و مقاومت می کنند. البته انتظار می رفت، اعضای کابینه نیز با مردم همراهی و با استقامت و تدبیر مشکلات و موانع موجود در حوزه کاری خودشان را رفع می کردند تا کشور را از این پیچ دشوار عبور دهند.
نمی شود پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ اما اگر به همین منوال حرکت کنیم، سال اینده شرایط مردم در کشور سخت تر خواهد شد، مگر آنکه اتفاق جدیدی در اصلاح ساختارها و تعاملات بین المللی و سیاست و اقتصاد سیاسی بیفتد تا گشایشی در کار ایجاد شود.

وی در پاسخ به این که دلیل واقعی استعفای هاشمی قاضی زاده چه بود، گفت: رویه استعفا به دلیل مشکلات مالی است، ولی حتما ماجرا پشت پرده هایی هم دارد اما این را باید از خود وزیر پرسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۷
سال اینده شرایط مردم در کشور سخت تر خواهد شد

بله برای مردم سخت تر میشه نه برای شما مسئولین مرفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
گفتم رفتن روحانی به نفع مردمه تا موندنش
چرا همیشه مردم باید هزینه عبور از پیچ دشوار را بپردازند و زمانی که کارد به استخوان رسید جام زهر را مینوشند و نرمش قهرمانانه می کندشما خبرنگاران واقعا این بدبختی مردم را نمی بینید؟
همیشه سال به سال شرایط برای مردم عادی سخت تر شده اما شرایط برای مسئولین دولتی، پزشکان، پرستاران، کارکنان شرکت نفت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، بازیکنان فوتبال، دلالان و .... سال به سال بهتر شده چون افزایش حقوق آنها همیشه حدود1 بالای 30 درصد بوده و مالیات ناچیزی هم میدن و علاوه ب این حقوق ماهانه آنها از نظام پرداخت حقوق کشور تبعیت نمیکند و شرایط اری خیلی راحتی هم دارند مثلا پرستاران در هفته 3 روز و روزی کمتر از 8 ساعت فقط در بیمارستان حضور فیزیکی دارند و برای همین ماهی بالای 40 میلیون حقوق میگیرند یا کارکنان شرکت نفت در بخش اداری ماهانه بالای 50 میلیون تومن حقوق میگیرند و افرادی هم که در پروژه ها و سر چاه هستند 15 روز کار و 15 روز استراحت هستند و برای همین ماهانه بیش از 60 میلیون تومن حقوق میگیرند و جالب است که بدانید استخدام در شرکت نفت کاملا موروثی هست و امکان ندارد کسی که پدر یا مادرش در شرکت نفت نباشند در آنجا استخدام شوند و نکته جالب اینجاست که شرکت نفت با پول این مردم مظلوم یک زندگی اشرافی برای کارکنان خود ایجاد کرده به طوری که حتی هزینه تحصیل، رستوران، لباس، تفریح، هتل و ..... را تماما به آنها پرداخت میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خداوند تبارک وتعالی شفای عاجل عنایت فرماید...
طرح تحول سلامت ، طرح پولدار کردن پزشکان بود. باید سیستم سلامت متحول می شد و سود پزشکان در معالجه بیشتر نبود بلکه در افزایش سلامت مردم بود. یعنی کاری می کردند که مردم کمتر مریض شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در حالی که در عمل قسمت اعظم بودجه به طرف درمان سرازیر شد و جیب پزشکان و کمی هم پرستاراان.
چیزی به بهداشت که وظیفه پیشگیری از بیماری دارد نرسید سلامت مردم و جامعه در گرو تقویت بخش بهداشت است نه درمان
چرا همش مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟// يزره هم شما تحمل كنين اصلأ حتي احساس هم نمي كنيد هي به مردم ميگين تحمل كنين واقعأ كه
حال مردم ارزش پولشون آمده پایین مگه کاری میتونن بکنن
یا این که آقای وزیر محترم سابق بهداشت، کتاب اقتصاد مقاومتی را خوب نخونده یا یاد نگرفته اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا این که نمایندگان مجلس، مثل جناب تابش، مقاومت را برای مردم می دونه و رفاه را برای خودشان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هنوز متوجه نشدی که اقتصاد مقاومتی سر گرم کردن مردم است؟
ما از رویه جناب دکتر هاشمی راضی هستیم
به حمد الله پزشکان و قشر نخبه جامعه از برکت وجود ایشان به بخشی از حق خود رسید. هنوز جای کار و افزایش وجود دارد چرا که باز هم اختلاف با همکاران اروپایی و امریکایی چه از لحاظ حقوق و مزایا و چه از لحاظ امکانات بسیار زیاد است.
پاسخ ها
sajad
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بشین بینیم باوووووووووووو . شما چرا چشمتون سیر نمیشه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دیگه باید با کارانه های نجومی خدا حافظی کنی :)
از طرفی انشالله جلوی فرار مالیاتی شما ها هم گرفته میشه.
ناشناس
| - |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بله تو کشو رما حق پزشکان پر کردن جیب هایشان است

واقعا شما نخبه هستید با این سطح فکر کوتاه ؟؟؟؟؟ دکتر سلمیمان پور ؟؟؟؟
وای بر جامعه ای که تو نخبه اش هستی
ناشناس
| - |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اگر کشوری تو رو به عنوان پزشک قبول داره خب پاشو برو چرا اینجا هستی
ناشناس
| - |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کاش غیر از جیبت ، سوادت و وظیفه شناسی ات را هم
با دکتر های اروپا و امریکا مقایسه می کردی

برو امریکا ببین اندازه یک غاز برات ارزش میذارن یا نه بعد حرف بزن
ناشناس
| - |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حالا بماند که از جناب وزیر شکایت کردن و بازخواست ش کردن برای این سیاستهای غلط و ورشکست کردن وزارت بهداشت
ناشناس
| - |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
وزیری که خودش وارد کننده لنز هست و همه سیاستهاش در این جهت بوده چه انتظاری میشه ازش داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بعضی از پزشک ها واقعا ناکارامد هستن
از گوشه و کنار شنیده میشه که سال اینده بدتر از امسال خواهد بود حالا سوال اینجاست
اگه سال ۹۸ بدتر از ۹۷ لطفا شفاف بگید که سال ۹۹ هم از ۹۸ بدتر خواهد بود یعنی مردم کلا منتظر اینده ای بدتر باشن؟؟
ویا اینکه فقط سال ۹۸ می خواد سال بدی باشه و بعد از اون اوضاع بهتره و بهتره میشه؟؟
اگه مسئولان محترم نشسته اند تا ترامپ برای سال بعد بره و یکی دیگه بیاد مثل اوباما و فقط به همین امیدن دست روی دست گذاشتن که زهی خیال باطل ولی اگه دارن کاری انجام میدن یا برنامه ای دارن برای سال اینده که بعد از اون اوضاع رو به بهبوده بیان بگن
امید به اینده در سطح جامعه اوضاع خوبی نداره
از تابناک تقاضا دارم این مساله را برای مردم شفاف کنه که سال ۹۸ چه خواهد شد .آیا از الان بعضی ها دنبال گرم کردن انتخابات مجلس هستند یا واقعا اوضاع از کنترل خارج شده
آیا آقازاده ها هم مقاومت میکننند؟
آیا موسسات و ,,, هم بودجه شان کم شده ؟
علی برکت ال...
جناب آقای تابش، شما و نزدیک به ۳۰۰ نفر از همکاراتون به مردم بگین چطور از این پیچ، به سلامتی عبور کنند ! چون هر تریبونداری با اعتماد بنفس کامل و کاذب همین جمله رو تکرار میکنه! آیا قراره معجزه ای اتفاق بیفته؟ تحریمها خودبخود لغو بشه؟ صادرات نفت زیاد بشه؟ سرمایه‌گذاری خارجی افزایش پیدا کنه؟ شما رو بخدا آدرس غلط ندین، مردم زیربارفقر و گرانی له شدند! وجود ۱۱ میلیون مجرد گویای همه چیزه! شرعا و عرفا در پیشگاه خدا و برابر خلق مسئولید
اگه وزرا جای مردم باشند یکروز هم دوام نمیارن
مردم را داغون کردید
معرفت اقتضا میکرد؟؟؟
داداش همین معرفت بازیو رفاقت بازیاست که کار مملکت رو به اینجا رسونده....میگن اگه از عهده کاری بر نمیای یا قبول نکن یا استعفا بده یکی که میتونه بیاد!!! این قضیه معرفت بازی و شوخی که نیست!!! !!!
اونی که وجدان داره نمیتونه در مقابل خواسته های مردم امروز و فردا کنه و مردم رو سر بدونه.و مرد اونی که وقتی کاری ازش برنمیاد بره کنار.و مرد تر اونی هست که جای همچین مرد با غیرتی فردی لایقتر بیاره ....
یاعلی قراره چی بشه
خدایا خودت به داد این مردم برس
شرایط برای مردم در سال آینده سخت‌تر خواهد شد !!!
کلا وظیفه مسوولین اینه که هر سال شرایط را سخت تر کنند
محروم کردن مدیران امتحان پس داده و شایسته چون میرحسین موسوی بهترین معیاربرای محروم کردن افراد سالم وپاکدست ازمصدرامور وجایگزین کردن افرادفرصت طلب ووناکارآمد درسه دهه گذشته بوده
این ما هستیم که به هر سازی میرقصیم اگر ذره ای از حقوق چند میلیونی وزرا کم شود و احساس خطر کنند فورا کنار میکشند تا تقصیری متوجه انها نشود
چرا مردم؟
مسئولین چی؟
جناب تابش مردم چقدر مقاومت کنن؟ تحمل مردم هم حدی داره! وای به روزی که مقاومت مردم بشکنه!
درسال آینده دلار بیست هزارتومان خواهد شد وعامه مردم بجز نان قادربه خوردن اشکنه هم نخواهند بود
آقای تابش به صراحت اعلام کرده اند که سال آینده قراره مردم بیچاره بشند.ممنون از دلداری آینده نگری شما مسئولین دلسوز
اقای نماینده کدام مقاومت در برابر گرانی و بیکاری و فقر؟!
به همت مدیران و مسئولین کشور که بحمدالله همشان عنوان دکتری و به تازگی هم همگی عنوان استاد تمامی دانشگاه را یدک می کشند ملت را به جایی رسانده اید که بندگان خدا بجز تسلیم گرانی و در انتظار اینده که شاید فرجی شود راهی ندارند.
والله قسم اگر امثال شما درد مردم را حس می کنید، تمام هم و غم میزهایتان است و بس
فقط اقا زادها گرسنه نباشند همه چیز روبراه باشد مردم تحمل میکنیم
اگر همه مسولین مانند اقای وزیر بهداشت عمل میکردن حال و روز مردم مظلوم ولایتمدار بهتر از این بود.احسنت اقای دکتر که تکلیف خودت با مردم رو روشن کردی.
تابناک مثلا تو یکی خیلی دمکراتی ، این مطالب را میزنی ..
چه گناهی کردیم که اینقدر باید استرس داشته باشیم.لعنت به این زندگی.سال به سال دریغ از پارسال
معرفت این را اقتضا مینماید که هر مسئول وقتی می بینند که هیچ کارائی جز ضرر برای ملت ندارند وجدانشان بیدار گردد و ملت را رها نمایند.شرایط برای شما مسئولین و فرزندان دلبندتان بهشت است ولی برای ما جهنم شده است.
تنها راه حل به نفع مردم مظلوم ایران

مذاکر ه با امریکا نه فرداهمین الان
آهای آقایانی که مرتب اعلام می فرمایید سال ۹۸ بدتر از ۹۷ است! با همه ی شما هستم!عدالت حکم می کند حالا که شما مسئولان و قشر مرفه سالها مال اندوزی فرموده اید، سال ۹۸ حقوق نگیرید و بدون حقوق فقط یکسال کار کنید و کمی از اندوخته های فراوانتان استفاده کنید ، تا مجموع حقوق یکسالتان را به ملت قهرمان ایران که کمرشان زیر فشار گرانی ها خرد شده بدهند و سال ۹۸ برای آنان بدتر از ۹۷ نشود.
جناب تابش شما ودوستانتان ودولت محترم گند زدید دست بردارید وقتی باید همکاری کرد که صداقت در طیف وجود داشته باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر