بازدید 7863
۴
بر اساس نظر کارشناسی هیات هفت نفره،

حادثه مرگبار دانشگاه سه مقصر داشت؛ راننده، دانشگاه و پیمانکار

سه مقصر اساسی حادثه مرگبار واحد علوم و تحقیقات، معرفی شدند تا مسیر رسیدگی قضایی پرونده ادامه یافته و به گفته دادستان، به زودی کیفرخواست پرونده صادر شود. مقدمه ای برای ارسال پرونده به دادگاه و بعد رسیدگی به آن، با این یادآوری که به گفته دولت آبادی، پرونده دو بخش شده است.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 09 January 2019
سه مقصر اساسی حادثه مرگبار واحد علوم و تحقیقات، معرفی شدند؛ مقصر‌هایی که سهم همه شان با هم برابر است و یکی از آن‌ها در حادثه از دنیا رفته و رسیدگی به قصور وی ممکن نیست.

به گزارش «تابناک»، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در حاشیه یک نشست، از اعلام نظر کارشناسی هیات هفت نفره در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات خبر داد و گفت: این هیات سه عامل اساسی را مقصر اعلام کرده است؛ «راننده»، «دانشگاه» و «پیمانکار» که مسئول خدمات رسانی در آنجا بوده است.

وی افزود: برخلاف نظر پلیس که به طور درصدی اعلام تقصیر کرده بود، هیات ۷ نفره به نحو مساوی افراد و دستگاه‌ها را مسئول شناخته است. بعد از ابلاغ این نظریه مقرر شد طبق قانون اقدام شود و اگر اعتراضی باشد طبق قانون به آن عمل می‌شود.

دادستان تهران با این توضیح که راننده فوت کرده و از طریق بیمه، مبلغ دیه‌ها وصول می‌شود، گفت: به بازپرس و دادستان منطقه توصیه کرده‌ایم که اگر خانواده‌ها آمادگی دارند دیه خود را بگیرند طبق مقررات دیه از طریق شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود.
 
3 مقصر اتوبوس مرگ دانشگاه
 
پرونده در دو بخش به دادگاه خواهد رفت

دولت آبادی با بیان اینکه پیشرفت پرونده مطلوب بوده است، گفت: ان شاءالله پرونده تا هفته آینده کار‌های پرونده از لحاظ قضایی تکمیل می‌شود و به زودی کیفرخواست صادر خواهد شد و امیدواریم پرونده به زودی نیز به دادگاه ارسال شود.

جعفری دولت آبادی افزود: چنانچه خانواده‌ها در بخش دریافت دیه پیشقدم شوند و بعد از آن پرونده به دادگاه برود از نظر ما منعی وجود ندارد و ما آمادگی داریم، همچنین در مورد مصدومینی که در قید حیات هستند، چون طول درمان آن‌ها طولانی است طبیعتا باید صبر کنیم طول درمان نهایی شود. بنابر این در بخش افرادی که فوت شده و مصدوم شدند پرونده تفکیک شده است.

دادستان تهران تصریح کرد: در مورد مصدومین نیز که بخواهند دیه بگیرند منعی وجود ندارد و از طریق بیمه این امکانات در نظر گرفته شده است، توصیه کردیم که در این بخش‌ها کمک بیشتری شود، تعداد افراد بستری در این زمینه ۱۰ نفر هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده شاکی خصوصی دارد گفت: خانواده‌هایی که فرزندانشان فوت شده و همچنین مصدومین طرح شکایت کرده‌اند و پرونده شاکی خصوصی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
راننده مرحوم مقصر شده !
درست خوندم !!
یکی کمکم کنده دارم شاخ درمیارم !!!
اگه صدای مردم سیستان و بلوچستان هم به این زودی به گوش مسولین میرسید تا حالا اقدامی برای کودکان بی گناهی که در اتش سوختند می کردند
از نظر دلایل بروز سانحه، بله هم راننده و هم پیمانکار و هم کارفرما که دانشگاه باشد مقصرند. اما مسئول سانحه و مرجع جبران خسارات دانشگاه هست، زیر انتخاب راننده و پیمانکار با دانشگاه بوده و دانشجویان نقشی و حق انتخابی در مورد اتوبوس و پیمانکار نداشته اند
باز هم نقش مدیران نادیده ماند!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار