بازدید 2073

افزایش ذخایر ارزی چین

کد خبر: ۸۶۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 09 January 2019

ذخایر ارزی چین تا پایان ماه دسامبر به ۳.۰۷۳ تریلیون دلار رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، حجم ذخایر ارزی چین تا پایان سال ۲۰۱۸ با افزایشی ۱۱ میلیارد دلاری در مقایسه با ماه قبل در شرایطی به ۳.۰۷۳ تریلیون دلار رسیده است که این میزان افزایش بیش از انتظار اقتصاددانان و دومین افزایش ثبت شده در سال ۲۰۱۸ بعد از ماه ژوییه است. اخیرا با از سرگیری مذاکرات بین چین و آمریکا و افزایش امیدواری ها نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری دو کشور، ارزش یوان در برابر دلار ۱.۳ درصد تقویت شده است.

با این حال ذخایر ارزی چین در مقایسه با ذخیره ۳.۱۴ تریلیون دلاری سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است. حجم ذخایر ارزی چین در سه سال از چهار سال اخیر سیر نزولی داشته است که می‌تواند بیانگر افزایش فشار بر نرخ رشد اقتصادی و تجاری چین باشد.

از طرف دیگر میزان ذخایر طلای چین تا پایان ماه دسامبر از ۷۲.۱۲۲ میلیارد دلار در ماه نوامبر به ۷۶.۳۳۱ میلیارد دلار رسیده است.

متوسط ذخایر ارزی چین در بین سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ برابر با یک تریلیون و چهار میلیارد و ۸۴۲ میلیون دلار بوده است که بیشترین رکورد ثبت شده مربوط به ذخیره ۳.۹۹ تریلیون دلاری ژوین 2014 و کمترین رقم نیز مربوط به دسامبر سال ۱۹۸۰ با ذخایر ارزی ۲۲۶.۲ میلیارد دلار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار