بازدید 9949
۱
گزارش «تابناک» از آخرین تحولات قبل از مجمع آتی کمیته ملی المپیک ایران؛

نامه دیوان محاسبات، کمک حال صالحی امیری برای حذف دبیرکل فعلی کمیته المپیک/خزانه دار هم کارمند دولت می‌شود

رضا صالحی امیری نشان داده که برای اجرای برنامه هایش، حوصله حاشیه رفتن‌های رایج را ندارد و حالا به سرعت با طرح اصل مطلب، در حال پیاده کردن مقاصد و تغییرات مدنظر خود در تشکیلات کمیته المپیک است. مهمترین اقدام او شبه انتصابی کردن دو پست مهم دبیرکل و خزانه دار است که بدون هیچ مانع بزرگی پیش رفته و حالا با اخطار دیوان محاسبات، اهرم لازم برای کنار گذاشتن شهنازی را هم به دست آورده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 08 January 2019

گویا با برخی اخبار منتشره درباره تغییرات عجیب اساسنامه کمیته المپیک، زمینه کنار گذاشتن شاهرخ شهنازی از دبیرکلی بعد از مجمع 25دی ماه جاری را فراهم کرده اند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در حالی که به مجمع عمومی کمیته المپیک نزدیک می شویم خبر می رسد که دیوان محاسبات در نامه ای فعالیت یکی از مدیران ارشد کمیته را دچار ایرادهایی دانسته که می توان به راحتی دریافت منظور از این نامه، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کهنه کار کمیته المپیک و یکی از مدیران اجرایی باسابقه جمهوری اسلامی در عرصه ورزش و صنعت کشور است که رزومه ای بسیار طولانی و پربار دارد.

پس از تأیید پیش نویس اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک و تصویب آن در هیأت اجرایی، رضا صالحی امیری به سرعت در حال پیاده کردن مقاصد و تغییرات مدنظر خود در کمیته است و مهمترین اقدام او شبه انتصابی کردن دو پست مهم دبیرکل و خزانه دار است که بدون هیچ مانع بزرگی در حال انجام است. محتویات این اساسنامه اوایل آذرماه به تصویب هیأت اجرایی رسید و خود شهنازی هم در جریان روند کار قرار دارد و می داند که این فعالیت نهایتا به کنار رفتن او منجر خواهد شد.

نامه دیوان محاسبات، کمک حال صالحی امیری برای حذف دبیرکل

یکی از مهمترین تغییراتی که در اساسنامه اعمال شده، مربوط به انتخاب دبیرکل و خزانه دار بود. پیش از این در این پست ها انتخابات برگزار می شد که با تغییرات لحاظ شده قرار است این افراد با پیشنهاد رئیس انتخاب شوند! حالا در آستانه برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، دیوان محاسبات با ارسال نامه به کمیته، زمینه لازم و قانونی را هم مهیا کرده و درباره فعالیت غیرقانونی یکی از مدیران ارشد این مجموعه تذکر جدی داده که این فردی جز شاهرخ شهنازی نیست.

آنها نوشته اند این مدیر قدیمی، برای ادامه فعالیت در این سمت با مشکلات جدی و قانونی مواجه شده و به دلیل مشکلاتی نمی تواند اسناد مالی را امضا کند. آقای مدیر در تورنمنت های بین المللی و در نشست های مختلف برون مرزی نیز به دلیل عدم مجوز خروج از کشور غایب است و ممنوع الامضا بودن وی نیز مشکلات دیگری را به وجود آورده است. از همین روی، ادامه فعالیت وی در نهاد مربوطه و سمت فوق از نظر قانون وجاهت ندارد.

دیوان محاسبات مستقیم اشاره کرده که این مدیر نام آشنا و خوش سابقه نمی تواند در این پست فعالیت کند؛ بنابراین، باید دید با تغییر اساسنامه و تصویب آن در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که ٢٥ دی برگزار می شود، رئیس کمیته ملی المپیک چه تصمیمی درباره انتخابات خواهد گرفت؛ تصمیمی که البته از همین حالا مشخص است.

در همین رابطه شنیده ها حاکی از این است که خزانه دار جدید نیز از سوی خزانه دار کل کشور انتخاب خواهد شد تا خزانه داری کمیته ملی المپیک کارمند رسمی دولت باشد و به نوعی مباحث قدیمی پیرامون این پست پایان پذیرد. به این ترتیب می توان رگه هایی از نزدیک شدن بیش از پیش کمیته به زیر سایه دولت را دید.

این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا تلاش همواره برای استقلال بیشتر کمیته المپیک است و نهادهای اداره کننده ورزش، وابستگی خود به دولت ها را کاهش و حتی قطع می کنند.

نامه دیوان محاسبات، کمک حال صالحی امیری برای حذف دبیرکل فعلی کمیته المپیک/خزانه دار هم کارمند دولت می شود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ای بابا این صحبتها جی هست درلکولاها بر مسندهای مالی کشور نشستند وبیتالمال را بالا میکشند نه خدا ونخ دین میشناسند وحرام و حلال حالیشان نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر