بازدید 2870

تفاهم‌نامه آموزش و کارورزی دانشجو معلمان امضا شد

کد خبر: ۸۶۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 07 January 2019

تفاهم‌نامه «آموزش و کارورزی دانشجو معلمان» بین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش و دانشگاه فرهنگیان امضا شد.

به گزارش فارس، تفاهم‌نامه آموزش و کارورزی دانشجو معلمان بین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش و دانشگاه فرهنگیان امضا شد.

در این مراسم که با حضور رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی و حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و کارشناسان و صاحب‌نظران علوم تربیتی برگزار شد، حکیم زاده با اشاره با امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: امیدوارم این تفاهم‌نامه بتواند برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مؤثر واقع شود.

وی افزود: مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای آموزش‌ و پرورش است و بر اساس سند تحول بنیادین، اولویت در تخصیص منابع به دوره ابتدایی است؛ انتظار داریم این اولویت در دانشگاه فرهنگیان هم مدنظر قرارگرفته شود.

حکیم زاده با اشاره به اینکه تعامل و همکاری بین معاونت آموزش ابتدایی و دانشگاه فرهنگیان بسیار مطلوب است، گفت: برنامه درسی دانشجو معلمان آموزش ابتدایی بسیار مهم است چراکه معلم قبل از ورود به کلاس درس ضمن یادگیری دانش موردنیاز، با برنامه‌ها و اولویت آموزش ابتدایی و مهارت لازم نیز آشنا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: زیرساخت اصلی تغییر و تحول در نگرش است و تا تغییر نگرش اتفاق نیفتد، تحول صورت نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر با کمبود مربی پیش‌دبستانی روبه‌رو هستیم و چون تخصص مربی در تربیت کودکان دوره پیش‌دبستان بسیار مهم است، از مسؤولان و برنامه‌ریزان دانشگاه فرهنگیان می‌خواهیم که با توجه به نیاز نیروی انسانی، رشته‌ای جداگانه آموزش پیش‌دبستان در دانشگاه در نظر گرفته شود.

در ادامه این برنامه خنیفر با اشاره به تاریخچه تربیت‌ معلم در ایران، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در ایران از قدمت طولانی برخوردار است و در سال۱۲۹۷ هجری شمسی اولین دارالمعلمین تأسیس و ایران دارای مرکز تربیت معلم شد.

وی افزود: آموزش‌ و پرورش در سه سال آینده با کمبود معلم مواجه است و برای جبران این کسری در نیروی انسانی باید از مسیر مطمئنی اقدام کرد و تربیت حرفه‌ای معلم در دانشگاه و مراکز تربیت‌معلم انجام می‌گیرد؛ هنر معلمی در کارورزی شکل می‌گیرد و کارورزی فصل اصلی تربیت‌معلم است.

گفتنی است بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند تا زمینه آموزش و کارورزی دانشجو معلمان را فراهم کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان