بازدید 4616
۵

قرائتی: حقوقدان نیستم اما ۲۶۰۰ نکته حقوقی دارم

کد خبر: ۸۶۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 07 January 2019
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه باید قرآن را بخوانیم، معنایش را بفهمیم و بعد ببینیم مصداق و پیام آن برای امروز ما چیست گفت: قرآن سرمایه ماست. قرآنی بشوید و اگر می‌خواهید سخنرانی کنید قرآن لابلای حرفهایتان بجوشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در همایش امام جماعات مدارس شهر تهران که در سالن کوثر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد توصیه‌هایی به ائمه جماعات مدارس کرد و گفت: وقتی روحانیون نماز را طول می‌دهند از جمعیت نمازگزاران کم می‌شود، یا وقتی ظاهر مناسب ندارند افراد را از دور خود دور می‌کنند. همچنین حرف‌ها باید مختصر، مفید و راهگشا باشد.

وی افزود: نامه‌ای به رهبری نوشتم مبنی بر اینکه حوزه‌های علمیه جوابگوی جامعه نیست، مگر آنکه طلاب مهارت کسب کنند؛ مهارت حدیث خواندن، خنداندن، گریاندن. حدیث‌ها مانند شکر هستند، اما هر حدیثی را نمی‌توان هر جایی گفت و باید زمان بازگویی آن را شناخت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه روحانیون باید سخنرانی‌های کوتاه، اما اثرگذار برای دانش‌آموزان داشته باشند گفت: مسئله گفتن مهارت می‌خواهد. با قرآن آشنا شوید و همه جا همراهتان باشد. قرآن پر از راز است. مرسوم است در برخی مساجد هر روز یک صفحه قرآن می‌خوانند که باید با تفسیر آیات همراه شود.

قرائتی ادامه داد: به مسجدی رفتم که آنجا "مرگ بر امریکا" نمی‌گفتند علت را پرسیدم گفتند اینجا مسجد سیاسی نیست. برایشان سخنرانی کردم و گفتم به نظرم شما ۵۰ درصد خوبید. در قرآن آمده «اشداء علی الکفار». در بین شما، عمل به «اشداء علی الکفار» دیده نمی‌شود. امام خمینی یکبار می‌گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است، ابتدا تعجب کردم، اما بعد دیدم که حرف قرآن است.

وی با بیان اینکه هر چه بخواهیم می‌توانیم از قرآن بگیریم، خطاب به روحانیون و امام جماعات مدارس گفت: قرآن، استاد اخلاق است. باید کد‌های قرآن را استخراج کنیم. چادر مشکی مناسب خیابان و بیرون است، چرا وقتی خانمی قرار است برای دختر‌ها در کلاس صحبت کند، باید لباس‌هایش مشکی باشد؟ رنگ مشکی خشن است؛ از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: مزه قرآن را نچشیدیم و آن را به دیگران و بخصوص نسل نو نچشاندیم.

قرائتی با بیان اینکه من حقوق دان نیستم و هفت کلاس درس خواندم، اما برخی کتاب‌هایم در دانشگاه تدریس می‌شود گفت: ۲۶۰۰ نکته حقوقی از قرآن استخراج کرده‌ام و اکنون به کتاب درسی در دانشگاه تبدیل شده است. قرآن و علوم سیاسی، قرآن و علوم تغذیه، قرآن و حقوق همسرداری همگی باید مطالعه شوند. روحانیون باید تفسیر قرآن را بخوانند. برای کلاس داری تفسیر نور را مطالعه کنید و با الفاظ بازی نکنید. کم و فشرده و آنچه مورد نیاز روز است را بگویید.

وی ادامه داد: باید قرآن را بخوانیم، معنایش را بفهمیم و بعد ببینیم مصداق و پیام آن برای امروز ما چیست. قرآن سرمایه ماست. قرآنی بشوید و اگر می‌خواهید سخنرانی کنید قرآن لابلای حرفهایتان بجوشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه قرآن را جدی بگیرید اظهار کرد: آمار بچه مدرسه‌ای‌ها بالاست و مهم هستند و باید به برپایی نماز در مدارس توجه شود. در پیش نمازی بچه‌ها نه پول است و نه پز و ریا.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
دلیل این 2600 نکته شما این است که نمیدانی حقوق چیست ولی خود را مکلف میدانی اظهار نظر فر مایید شما چهار سال درس حقوق بخوان سپس سوال بفرما پاسخ شما داده خواهد شد
کسی که حقوقدان نیست که نمی تواند نکته حقوقی در بیاورد . چون با علم حقوق آشنا نیست!!!
با نام خدا .

با سلام .

به جناب آقای قرائتی بفرمایید :

حدود 30 سال است که شما در تلویزیون حرف میزنید .............آیا در جامعه نتیجه ی مطلوب حاصل شده است ؟

یعنی همان اصول انسانیت .

باید در کشور قانون باشد . فقط قانون میتواند جلوی بش از 98 درصد خطا ها و بی قیدی ها را بگیرد .

کشور ما ایران برای رسیدن به فرهنگ اسلامی خیلی فاصله دادرد . چون ایرانی ها بیش از 80 درصد اصولا" فرهنگ را

در دستور کار زندگی خود قرار نمیدهند یا نمی دانند ...........

ما اگر فرهنگ اسلامی داشتیم این وضع زندگی ما نبود ..........آلودگی هوای کشنده ، ترافیک کشنده ی تهران -

دروغگویی های زیاد در جامعه ، درگیری و نزاع خیابانی ......
اصلا همه مشکل همینجاست که شما حقوقدان نیستی ولی ۲۶۰۰ نکته حقوقی داری
آقای قرائتی ، این نکته های حقوقی را برای خودت نگه دار شاید روزی بدردت خورد. بکسی یاد ندی ها .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان