بازدید 3184

واکنش ائتلاف سائرون به حضور نیروهای آمریکایی در بغداد

ائتلاف سائرون حضور نیروهای آمریکایی در بغداد را نقض حاکمیت عراق دانست.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 06 January 2019

ائتلاف سائرون حضور نیروهای آمریکایی در بغداد را نقض حاکمیت عراق دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، حمدالله الرکابی، سخنگوی ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: رسانه‌های محلی اخباری را مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی در بغداد و پرسه‌زنی برخی از آنها در خیابان «متنبی» در مرکز این شهر در روز جمعه منتشر کردند. این موضوع به منزله چالشی برای اراده ملی و نقض حاکمیت عراق است.

 

وی افزود: این اقدام نیروهای آمریکایی یک رفتار زننده بوده و پرده از چهره زشت دولت آمریکا برمی‌دارد که تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض می‌کند.

سخنگوی سائرون در ادامه تصریح کرد: ما همزمان با محکوم کردن چنین رفتار بی‌پروایی، به نیروهای آمریکایی نسبت به پیامدهای تکرار چنین رفتارهای دیوانه‌واری هشدار داده و از دولت عراق می‌خواهیم که درباره این اتفاق مردود از نظر تمامی احزاب ملی مخلص به مردم و افکار عمومی، توضیح دهد.

 

الرکابی با اشاره به موضع سائرون نسبت به این مسأله، گفت: موضع ما نسبت به محکومیت سیاست‌های آمریکا که هیچ احترامی برای حاکمیت، تمامیت ارضی و مردم کشورها قائل نبوده، ثابت باقی خواهد ماند.

این درحالی است که دولت عراق تا این لحظه هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

رسانه‌های محلی عراق شنبه تصاویری را از فرمانده عملیات ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «ضد داعش» به همراه جلیل الربیعی، فرمانده عملیات بغداد و برخی از افسران عراقی و آمریکایی منتشر کردند که همزمان با سالروز خروج نیروهای آمریکا از عراق در حال پرسه‌زنی در خیابان متنبی در مرکز شهر بغداد هستند؛ موضوعی که سر و صدای زیادی را در محافل سیاسی و عمومی به پا کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان