بازدید 7310

لایحه حذف ۴ صفر پول تقدیم دولت شد

کد خبر: ۸۶۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 06 January 2019
رئیس کل بانک مرکزی از تقدیم لایحه حذف ۴ صفر پول به دولت طی روز گذشته خبر داد و گفت: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم صبح امروز خبر‌های مختلفی از محتویات نشست رئیس کل بانک مرکزی با نمایندگان مجلس منتشر شد که متاسفانه بعضاً با اشتباهاتی همراه بود.

همین امر موجب شد تا روابط عمومی بانک مرکزی مشروح سخنان همتی در فراکسیون ولایی مجلس را منتشر کند که در ادامه می‌خوانید.

بر بازار ارز مسلط هستیم / شتاب تورم را کنترل کردیم

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نشستی که به دعوت فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سیاست‌های پولی و ارزی دولت را تشریح کرد.

رییس کل بانک بانک مرکزی با اشاره به مجموعه اقدامات این بانک در چند ماه اخیر گفت: در حوزه ریالی و ارز، بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و این نهاد روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می‌برد و همانطور که قبلا نیز گفته ام این روند تعادلی بازار ارز نبایستی براساس هیجانات کوتاه مدت پیش برده شود.

همچنین در ادامه همتی باتوجه به مجموعه اقدامات در حال انجام پیش‌بینی کرد که عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

بنا به اظهارات رییس شورای پول واعتبار، مهم‌ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و سامان دادن به این مهم است؛ به گفته همتی این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده عمل شود.

رییس کل بانک مرکزی صیانت از سپرده‌های مردم و ثبات بازار پول را مهم‌ترین دغدغه بانک مرکزی خواند و تأکید کرد که این امر، اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.

یادآور می‌شود که دراین جلسه همتی اعلام کرد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مهم به نتیجه برسد.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با اشاره به منفی شدن شاخص بهای تولیدکننده در آذر ماه که نسبت به آبان ماه ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است و نیز کاهش رشد بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در ماه‌های آبان و آذر ابراز امیدواری کرد با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.

گفتنی است در این جلسه، همتی در ادامه به سوالات متعدد نمایندگان در امور ارزی و اعتباری و بانکی به تفصیل پاسخ داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۶
خوب که چی بشه ؟ اینکاررازمانی انجام میدن که تورم تک رقمی ودرحال کاهش باشه نه درزمان تورم رسمی ۴۵ درصدی وتورم غیررسمی اماواقعی بالای صددرصد !!! واضحه که بعداز حذف ۴ صفربفاصله چندماه دوباره ارزش پول جدید سقوط میکنه وهرسال باید ۴ صفرکم کنند
با نام خدا .

با سلام .

اینجانب شدیدا" تاکید دارم هر چند که در اقتصاد کشور عددی نیستم ولیکن باید و باید اقتصاد دانان مواظب باشند که

این لایحه در مجلس اگر تصویب شد ، مثل دولت ترکیه موفق شود ............ما که در این اقتصاد نابسامان ایران

سوختیم .....شاید برای نسل بعد اوضاع اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خوب شود ........

در هر صورت نسل ما را نابود کردند ........باید دید نسل بعد چه میشود ...........
حذف صفر وقتی تورم 400 درصد است؟!!!!!
هی روزگار ... یکی می مرد زدرد بی نوایی .... یکی میگیفت زردک نمیخواهی ...... به ملکه یه کشوری گفتند مردم نون ندارن بخورند ملکه در جواب گفت خب بیسکویت بخورند..... حالا وضعیت ما شده ما میگیم بابا تورم و گرانی دهنمون سرویس کرد انوقت اقایان فکر صفر اسکناس هستند که خودش کلی هزینه زاست .
ونزوئلا شدیم رفت.
جناب همتی رییس محترم بانک مرکزی باسلام وتقدیر از تدبیر شما برای نظارت بر ارز ودلار
ولی عرض میکنم سال گدشته به همین موقع دلار 3500 بود واینکه دلار روی 10000 تومان ایساده وپایین نمیاید از ضعف بانک مرکزی وتیم اقتصادی دولت است هروقت دلار را اورید مثل سال قبل ان موقع واقعا هنر کرده اید با تشکر
ارز را کنترل کردیم 4200شده 12000
چهار تا صفر را حذف کنید فقر از بین می رود؟؟؟؟؟
خیلی با احتیاط و حساب شده وبا نگاه به کشور هایی که این کار کرده اند بایستی صفر ها بر داشته شود و نه این جوری احساساتی/ امیدوارم هر چه سریع تر و این حر فها/ وگرنه گرانی فاجعه باری در پی خواهد داشت .بهتر است به این موارد توجه شود#اول/اسکناس کوچک بایستی چاپ شود ،یک واحد دو واحد پول رایج،#دوم بازار اگر اضافه تولید ندارد لاقل کمبود تولید نداشته باشد و .......
۱
بله دلار 3700 را کردین 12000 الان مدعی هستین تعادل در بازار ارز ایجاد کردین واقعا شما مردم را چی می پندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در هیچ کجای دنیا اینکارو نمیکنن به جای حل مسئله دارید صورت مسیله رو پاک میکنید...به جای رشد اقتصادی دارید صفر پولو کم میکنید که مثلا رشد اقتصادی کردین...به جای کاهش گرونی و تورم دارید الکی ارزش پولو زیاد میکنید..
بی زحمت یه چند تا صفر هم اگه امکان داره پشت اعداد بعنوان ذخیره احتیاطی بذارید تا با تورم سال و سالهای دیگه حداقل مشکلی نداشته باشیم و به موقع اونها رو هم حذف کنیم
راست میگن سرعت رشد قیمت ها وارزش دلار خیلی زیاد بود دیگه از این به بعدش با دنده یک وبا شیب ملایم میریم بالا .....علی برکت الله
کنترل بر تورم در حد 1 تا 3 درصد و ثبات آن شرط اساسی این امر هست وگرنه فقط جنبه تبلیغی دارد و بس
این طرح در کشورهايی که رشد قتصادي مثبت دارند تورم زاست واي بحال کشوري مثله ایران که اقتصاد ورشکسته اي دارد
بهتره عدد اسکناس منفی بشه مثلا منفی ۱۰۰۰۰ تومان که با رکود تورمی موجود تا یک سال دیگه منفی ۱۰۰۰۰ تومان بشه ۱ تومان. بعدشم خدا کریمه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس