بازدید 3918

رزمایش مشترک بین ایران و روسیه برگزار می‌شود

کد خبر: ۸۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 06 January 2019
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش‌های مشترک میان ایران و روسیه خبر داد.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران، گفت: نیروی دریایی ارتش امروز میزبان هیأت بلندپایه از ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه است.

وی با بیان اینکه با توسعه و شتاب دادن همکاری‌های دو نیروی دریایی ایران و روسیه که طی سال‌های گذشته روند خوبی پیدا کرده است، افزود: در دو حوزه ژئوپلیتیک دریای خزر و ناوگان جنوب، صحبت‌ها و گفتگو‌ها میان مقامات نیرو‌های دریایی ایران و روسیه انجام شده است.

فرمانده نداجا افزود: محور گفتگو‌ها و مذاکرات امروز، بیشتر بر پایه تعاملات در دریا، در حوزه‌های عملیاتی، فنی و آموزشی، تبادل ناوگروه‌ها و برگزاری رزمایش‌ها و مقابله با دزدی دریایی بود.

وی با اشاره به اینکه همکاری‌های فنی نیرو‌های دریایی ایران و روسیه که از گذشته وجود داشته است در آینده نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: همانطوری که بار‌ها اعلام شده دریای خزر دریای صلح و دوستی است و هر پنج کشور حاشیه این دریا متعهد شده‌اند که این شرایط را حفظ کنند.

دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: قطعا نیرو‌های دریایی پیرامون دریای خزر به عنوان نمایندگان دولت‌ها سعی می‌کنند طبق آن چیزی که اخیرا بین دولت‌های پنج کشور توافق شده گام بردارند و مطابق با آن عمل کنند.

وی گفت: اجلاس فرماندهان نیروی دریایی حاشیه خزر نیز به صورت سالیانه برگزار می‌شود و در این دیدار‌ها درخصوص چگونگی همکاری‌ها و تعامل در دریای خزر صحبت می‌شود.

امیر خانزادی در پاسخ به سوالی مبنی بر انجام مذاکرات در خصوص بهره برداری از تجهیزات کشور مقابل در حوزه زیرسطحی‌ها بیان کرد: قطعا موضوع زیر دریایی برای بیشتر کشور‌های دنیا موضوع مهمی است و کشور روسیه نیز در زمینه ساخت زیردریایی و اینگونه تجهیزات پیشرو است.

دریادار خانزادی گفت: در این فضا قطعا گفتگو‌های مربوط به این موضوع میان ایران و روسیه برقرار خواهد بود و ناوگان زیردریایی جمهوری اسلامی ایران حتما توسعه پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه ساخت تجهیزات زیرسطحی گفت: ما به زودی تا یک ماه دیگر اولین زیردریایی کلاس متوسط خود را به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی