بازدید 5992

حکم پارلمان‌جدید ونزوئلا علیه ریاست‌جمهوری مادورو

کد خبر: ۸۶۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 06 January 2019

مجمع ملی (پارلمان) ونزوئلا روز شنبه ریاست جمهوری نیکلاس مادورو را نامشروع اعلام کرد و از ارتش این کشور خواست از تلاش ها برای «برقراری مجدد دموکراسی» حمایت کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، پارلمان ونزوئلا تحت کنترل مخالفان است. خوان گوآیدو Juan Guaido رئیس جدید مجمع ملی اعلام کرد: «ما بر عدم مشروعیت نیکلاس مادورو مجددا تاکید می کنیم». وی این مطلب را در آغاز کار پارلمان جدید و در مراسم ادای سوگند بیان کرد.

گوآیدو افزود: «از دهم ماه ژانویه، وی (مادورو) ریاست جمهوری را غصب خواهد کرد و در نتیجه، این مجمع ملی تنها نماینده مشروع مردم است».

قرار است مادورو روز پنجشنبه، پس از انتخابات زودهنگام جنجالی هشتم ماه مه، برای دومین دوره مسئولیت شش ساله خود سوگند یاد کند.

بیشتر مخالفان این انتخابات را تحریم کردند و جامعه بین المللی به طور گسترده آن را محکوم کرد.

روز جمعه، وزرای امور خارجه 12 کشور آمریکای لاتین و کانادا در لیما اعلام کردند دولت هایشان مادورو را در صورتی که تلاش کند در قدرت بماند، به رسمیت نخواهند شناخت. آنها از وی خواستند قدرت را به مجمع ملی واگذار کند.

گوآیدو، در سخنرانی که دیپلمات ها در آن شرکت داشتند، از نیروهای مسلح خواست از تلاش ها برای «برقراری مجدد دموکراسی» حمایت کنند.

وی همچنین به «ایجاد شرایط برای (تشکیل) یک دولت انتقالی و برگزاری انتخابات تازه» متعهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس