بازدید 5627

تکذیب ادعای معاون دانشگاه آزاد درباره علت واژگونی اتوبوس

این در حالی است که معاون یاد شده ترجیح داد در خصوص خبری که به رسانه‌ها داده بود، سکوت پیشه نماید، تا شاید اوضاع به روال سابق بازگردد و به رسم مالوف ایرانیان، همه چیز از یاد و خاطر همه برود. اتفاقی که تا به امروز خوب و مطابق برنامه پیش رفته بود تا اینکه گزارش پزشکی قانونی منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 05 January 2019
ادعایی که یکی دو روز پس از حادثه در سخنان برخی مسئولان مردود خوانده شده بود، حالا رسما تکذیب شده تا این سوال کماکان پابرجا باشد که منبع این ادعا چه بوده و چگونه چنین منبع نامطمئنی، مرجع خبر شده است؟

به گزارش «تابناک»، ساعتی از انتشار خبر واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در تهران نگذشته بود که حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علت این حادثه را به نقل از شاهدان عینی، سکته راننده اتوبوس اعلام کرد.

خبری که نقل آن توسط این مقام عالی رتبه دانشگاه آزاد، آن هم به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف، حکایت از قابل اعتنا بودنش داشت، هرچند این سوال را به ذهن متبادر می‌کرد که چگونه در آن زمان کوتاه و رویداد هولناکی که در حال وقوع بوده، سکته کردن راننده تشخیص داده شده است؟
 

ابهامی که با توجه به جان باختن چند تن از سرنشینان اتوبوس در همان زمان واژگونی، پررنگ‌تر جلوه می‌کرد و سکته راننده را ادعایی گزاف و البته قریب به کذب جلوه می‌داد. ادعایی که امثال ماموران اورژانس هم بعید می‌دانستند ریشه در واقعیت داشته باشد، اما طرح آن از زبان معاون دانشگاه مانع از تکذیب صریحش می‌شد.

اتفاقی که در روز‌های بعد رخ داد تا همگان دریابند ادعای طرح شده توسط کلانتری صحت نداشته و آنچه این رویداد را رقم زده، نقص فنی اتوبوس بوده که عواملی مانند شیب زیاد راه و ناایمن بودن آن، موجب شده به خلق فاجعه، آن هم با این ابعاد بزرگ منجر شود. اشکالاتی که به سرعت رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

این در حالی است که معاون یاد شده ترجیح داد در خصوص خبری که به رسانه‌ها داده بود، سکوت پیشه نماید، تا شاید اوضاع به روال سابق بازگردد و به رسم مالوف ایرانیان، همه چیز از یاد و خاطر همه برود. اتفاقی که تا به امروز خوب و مطابق برنامه پیش رفته بود تا اینکه گزارش پزشکی قانونی منتشر شد.

گزارشی که در آن سکته راننده اتوبوس حامل دانشجویان تائید نشده و درباره علت فوت راننده این گونه اظهار نظر شده است که «نتیجه آزمایش‌ها، نشانه‌ای از سکته قلبی راننده را نشان نمی‌داد»؛ آزمایش‌هایی که پزشکی قانونی تاکید کرده نتایج آن‌ها به دادگاه اعلام شده و احتمالا درباره آن در آینده بیشتر خواهیم شنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
حالا راننده سکته کرده یا فوت کرده یا خدای نکرده خودکشی و هرچی...
هیچ یک و هریک از اینها چه ربطی به «معاون فرهنگی» یک دانشگاه داره؟
آیا علت یابی این طوری یک کار فرهنگی محسوب می شه؟
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برادر من کلاً اینطور آدم ها خودرا نخود هر آشی می کنندو همیشه در ایران سریعاً فرار رو به جلو دارند
این آقا و یک مسئول عالی رتبه دانشگاه آزاد بطور رسمی از ملت و دانشجویان عذرخواهی نکردند رجوع کنید به سابقه ها و مصاحبه ها ( همشون گفتند ما اصلا از عذرخواهی هراسی نداریم و عذر خواهی خواهیم کرد و ... و از این طور بازی با کلمات ) اون رئیس باصطلاح محقق دانشگاه آزاد هم تمام تقصیرها رو انداخت سر روسای قبلی ،،،
خوب عزیز از ما بهتران، ..
ترمز اتوبوس به دلیل استهلاک و عدم رسیدگی های مستمر بریده و جاده گارد ریل نداشته و... چه ربطی به روسای قبلی داشته مگه این همه برج و ساختمان در ارتفاعات تهران و دیگر شهرها ساخته می شه که البته تماماً با مجوز شهرداری و نظام مهندسی و ... بوده اگر اتفاق و تصادفی برای اتوبوس و یا تاکسی در اون مناطق می افتد شرکت واحد و تاکسیرانی می گه چرا اینجا ساختمان ساخته اید و چرا و .... ؟
بابا عرضه مدیریت ندارید و نداشته اید . مگر هر کی دکترا و تحصیل کرده رشته فیزیک و پزشکی و دامپزشکی و ... شد حتما مدیریت هم می تونه بکنه مگه هرکسی مجتهد شد حتما می تونه مدیریت بکنه . مگه هرکسی سابقه جبهه داشته حتما مدیر خوبی هستش .
مثل سقوط هواپیمای آسمان که به کردن کاپیتان فولاد گذاشته شد
بهتره آقای کلانتری در معاونت فرهنگی که یک معاونت مختص اراکی هاست به کار خودش مشغول باشه
چه زود هم تشخیص دا ه بودن راننده سکته کرده بوده!
انقلاب برای اشخاص خاص هم نون داشت وهم آب برای عامه مردم چطور ؟!!!!!
به هر صورت ماله کشی روی وقایع هم کار فرهنگی است ایشان نکشد کی بکشد نکند توقع دارید آبدارچی دانشگاه بکشد!
کدام یک از سخنان این جماعت مستند بوده که این باشد . همیشه می گویند کسی در خواب دیده یا نقل است ...
هر جیز که بگندد نمکش میزنند ، وای به روزی که بگندد نمک
موافق آقای مدرس هستم . چه ربطی به امور فرهنگی داره! اگر دارد باید اخراج شود اگر ندارد سکوت کند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل