بازدید 17528
روزنامه سعودی «عرب نیوز» عنوان کرد؛

ایران در جنگ سوریه بازنده بوده یا برنده؟

پس از گذشت هشت سال از آغاز جنگ در سوریه و صف آرایی بازیگران منطقه ای و بین المللی در مقابل یکدیگر، تا حدود زیادی ترکیب برندگان و بازندگان این مشخص شده است. در همین زمینه، روزنامه«عرب نیوز» که نگاهی عمیقا ضد ایرانی دارد، این پرسش را مطرح کرده که آیا ایران در سوریه به پیروزی دست یافته است؟
کد خبر: ۸۶۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 05 January 2019

پس از گذشت هشت سال از آغاز جنگ در سوریه و صف آرایی بازیگران منطقه ای و بین المللی در مقابل یکدیگر، تا حدود زیادی ترکیب برندگان و بازندگان مشخص شده است.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند برخی از ناظران بر این باورند که جنگ در سوریه هیچ برنده ای نداشته و تقریبا همه بازیگران به یک اندازه بازنده بوده اند، با در نظر گرفتن اهداف و ملاحظات بازیگران دخیل در بحران، می توان تشخیص داد که کدام یک از بازیگران در پیشبرد اهداف خود موفق عمل کرده اند و کدام یک ناموفق.

در این میان، یکی از مهم ترین بازیگران بحران در سوریه، ایران بوده است. کنشگری که از نظر بسیاری از ناظران بین المللی و به ویژه تحلیلگران و مقامات غربی، برنده اصلی جنگ در سوریه بوده است.

در همین زمینه، روزنامه «عرب نیوز» که نگاهی عمیقا ضد ایرانی دارد، این پرسش را مطرح کرده که آیا ایران در سوریه به پیروزی دست یافته است؟

ایران در جنگ سوریه بازنده بوده یا برنده؟
 

این روزنامه وابسته به دربار سعودی، عنوان کرده است که ایران علی رغم پیروزی هایی در سوریه، هزینه های زیادی نیز متحمل شده است.

با این حال، این رسانه اذعان کرد که ایران در ابعاد و سطوح ژئوپلیتیک و استراتژیک توانسته پیروز نهایی جنگ در سوریه باشد.

به این جهت تهران را باید پیروز جنگ در سوریه دانست که توانسته است: بشار اسد را در قدرت نگه دارد، نیروهای نیابتی وابسته به خود را قدرتمند سازد، اهداف منطقه ای همسایگان رقیب و غرب را مختل کند، شبکه ائتلاف منطقه ای خود را تثبیت کرده و در نهایت موازنه قدرت منطقه ای را به نفع خود و به ضرر رقیبان تغییر داده است.

در این رابطه، نشریه آتلانتیک نیز با اشاره به سخنرانی مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در 21 می 2018 در بنیاد هریتیج که در آن استراتژی جدید در قبال ایران را تشریح کرد، نوشت: واشنگتن چندان هم در مقابله با تهران موفقیت‌آمیز عمل نکرده و تنها در مواردی دشواری‌هایی برای مقامات ایران و وابستگان آن ایجاد کرده است؛ دوازده شرطی که پمپئو در این استراتژی برای ایران تعیین کرد، تنها نشان داد که آمریکا دست بردار نیست و کمپین فشار حداکثری در راه است؛ اما اکنون روشن است که سخنرانی وزیر امورخارجه برای ترامپ که احتمالا هرگز آن را نخوانده، انتظار بیش از حدی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۶
اگر میشد یک نظر سنجی از ملت سوره انجام داد آن وقت برندهٔ میدان سورهٔ مشخص میشد ، که آینده آنرا معین میکند ،و اگر هم میشد نظر سنجی واقعی در ایران انجام گیرد ،باز هم برندهٔ واقعی در سوریه مشخص میشد ؟ اما تا کنون این اسراییل بووده که برندهٔ‌حقیقی جنگ داخلی سوریه بوده است ؟،، زیر کل جهان عرب ،و مسلمانان که قبلا دشمن ،و ضد اسراییل بودند همگی اکنون دوست ،و همپیمان اسراییل هستند ،حتی عراقیها ؟،،، از نظر اقتصادی هم این ایران ،و مردم ایران است که بازندهٔ‌اصلی این میدان هستند ، عاقبت بشار اسد رفتنی میباشد ،و این مردم سوریه است که ماندگار هستند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اصلا ناف برخی ها با مخم مخم ومخالفم بریده اند این همه دوست و دشمن به پیروزی ایران و مقاومت اعتراف می کنن باز تو بی خبر از همه چیز نمی خوای بپذیری که ایران برنده است و برنده نر خواهد بود با پاک کردن منطقه از غده سرطانی اسرائیل که تو داری از وجود نحسش طرفداری می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
می خواهی بفهمی ملت سوریه چگونه فکر می کند برذو انتخابات فکر کنم مجلس در در ۵ سال پیش ببین چگونه امدند و رای دادن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
ممکن است ۱۷۴۶ بفرمایند کدام دوست ایران را برنده جنگ سوریه می شناسد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تا موقعي كه تعصب در مخ بعضي ها جا گرفته است امكان تجزيه و تحليل براي چنين افراد مشكل است بيش از يك ميليون مردم سوريه كشته شده و ميليونها آواره شده اند پ
ناشناس
| Canada |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موافقم با نویسنده
مخاطب ۱۷:۴۶ غده سرطانی در ایران در حال رشده که تاب و توان کشور و ملت رو گرفته ، تمام منابع و ثروت کشور خرج حرفهای احساسی شده
ناشناس
| - |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اگر در سوریه و عراق نجنگیده بودی الان داعشی ها مجبورت کرده بودند به زبان عربی صحبت کنی و شالمه ببندی
ناشناس
| - |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
.اولا بازنده اصلی جنگ مردم سوریه هستن که کشورشون تبدیل به ویرانه شد و اگه همین امروز هم جنگ تمام بشه سالها درگیر بازسازیش خواهند بود و این یعنی حالا حالاها نمیتونن به چیزی مثل جبهه مقاومت و این چیزا فکر کنن.پس تا سالها خیال اسراییل از این بابت راحته.از اون طرف ایران و حزب الله و این گروه ها هم تا امروز در خاک سوریه مشغول مبارزه بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
عزیزم هم خودت هم اربابات خیلی سعی کردند و میکنند که نعل وارونه بزنند اما دیگه فایده نداره ، دلایلم و جوابم برای شما و امثال شما و ارباباتون اینهاست ، بخونید
اولا اگر مردم سوریه بشار اسد رو نمی‌خواند چرا از اول جنگ سوریه هرچقدر ایران و سوریه و روسیه گفتند باید مردم سوریه در یک انتخابات با حضور بشار اسد نظر خودشون رو اعلام کنند اربابای شما اینقدر مخالفت کردند و اصرار داشتند که بشار اسد کاندیدای انتخابات نباشه ، مگه مطمئن نبودند که مردم سوریه بشار رو نمی‌خواند ، پس باید اجازه می‌دادند انتخابات با حضور بشار انجام بشه تا مردم سوریه بشار رو با لگد بیرون کنند ، پس چرا مخالفت کردند؟ چون میدونند نتیجه انتخابات با حضور بشار چه خواهد بود
و اما درمورد ایران و پیشنهاد همه پرسی درمورد حضور ایران در سوریه ، نیازی به همه پرسی نیست و در واقع از نظرات مردم درمورد یک شخصیت ایرانی میتونید نظر مردم رو متوجه بشید ، و اسم اون شخص قاسم سلیمانیه ، دلیل محبوبیت قاسم سلیمانی چیه و اصلا چه کاری باعث شد که قاسم سلیمانی اینقدر نه در ایران که در تمام منطقه محبوب بشه ؟ آیا غیر از حضور ایران به فرماندهی ایشون در سوریه و عراق بوده ؟
اتفاقا به نظر من یکی از تصمیمات و کارهایی که ایران گرفت و انجام داد که کاملا درست بوده همین حضور ایران توی سوریه بوده که البته کار را هم به دست کاردان سپردند و اگر درسایر مسائل و مشکلات کشور هم همین اتفاق می افتاد و کار در دست کاردانها. بود اساسا با این مشکلات اصلا روبرو نمیشدیم که حالا کسی بخواهد اونها رو حل کنه
واقعیت این است که با دخالت روسیه شرایط به نفع اسد تغییر کرد و هنوز خیلی زود است که از پیروزی ایران سخن گفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
صحت خواب عالم و ادم اعتراف به پیروزی ایران و مقاومت میکنن انوقت تو بازم میگی زوده
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
صحبت از بیرون آمدن نیرو های ایران هم فعلا مطلب روز است ،این برای شما امکان نیست.
یا وقتی که از سوریه بیرون آمدیم میخواهید بگوئید که اسد دیگر بما احتیاج نداشت ؟
واقع بینی صدمه نمی زند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
روسیه نیروی پشتیبان است و در اصل ایران بار دوش نظامی و عملیاتی را می کشد
در همه جنگها برندگان واقعی مافیای ساخت و فروش اسلحه هستند و بازندگان ان مردم کشورهای درگیر‌؛ با احترام،باید دید ایران در بین این دو دسته در کدام گروه قرار گرفت؟
کاری به روزنامه سعودی ندارم، ولی معیشت مردم مهم تر از بقای بشار اسد در قدرت است. سوریه مرز مشترکی با ما نداره و سال 2011 که بخشی از مردم سوریه علیه اسد تظاهرات کردن اصلا داعشی وجود نداشت. کاش خود اسد همان 2011 کنار می رفت که کار به اینجا ها نمی رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
تو فقط سطح آب رو می بینی...
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سختی معیشتی مردم بدلیل بی عرضگی دولتی که انتخاب کردین هست اگه معیشت مردم به نیروهای دلسوز کشورمون سپرده میشد مث پیروزی در سوریه در صحنه معیشت مردم هم پیروز بودیم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اتفاقا همون مردمی که میگی سال 2011 علیه اسد اومد تو خیابونا امروز با شناختن چهره مزورانه دولتهای حامی تروریستها از حرکت خودشون بشدت نادم و پشیمانند که چرا آلت دست سیاستمداران خونخواری مث السعود و ال خلیفه و امثالهم شدند توهم واسه خودت بهتره که چشمتو خوب باز کنی ببینی دور ورت چه خبره تو این عصر مرزهای فیزیکی خیلی تو معادلات امنیتی نقشی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
حال که هزینه های ایران در جبهه مقاومت به بار نشسته و موقع استفاده از این دستاورد میباشد بعضی از مسئولین دانسته!یا ندانسته به نارضایتی مردم دامن میزنند تا مردم دلسرد شوند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
و جالبتر آنکه اسد به محض رسیدن به قدرتش دارد عذر ما را میخواهد و البته اینرا باید یک شانس بزرگ دانست که جلوی ضرر را هر جا گرفت منفعت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
سختی مردم بدلیل عدم صادرات نفته، بدلیل فرار سرمایه از کشوره، بدلیل عدم رغبت در جذب سرمایه گذاری خارجیه، بخشی از علل اینها البته ریشته در سیاست خارجی داره، وقتی دورنمای کشور بدلایلی امیدوار کننده نباشه فرار سرمایه هم به دنبال داره. ضمنا بحث این نیست که بشار اسد حقه یا نا حقه، بحث سر اولویت کشور است، فرض کن من الان 10 تا نان خور دارم، اگر نان شب اینها با دشواری تامین میشه دیگه من برای همسایه فقیر هزینه نمیکنم، اولویت نان خورهای خودم هستن، برای همسایه فقط دعا میکنم
Sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
تو چی میگی این وسط ایران برا شما بدم نبود حق داری انقد طرفداری کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
و تو عمق آب را ميبيني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
مارا چهه به كشور و مردم سوريه نه مرز مشترك داريم نه ازلحاظ اعتقادي با هم مشترك هستيم اينها همه خواب و خيال .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
اگر برخی پشت بشار اسد رو نمیگرفتند ، الان بشار رفته بود و سوریه و مردم بدبخت سوریه ؛ دچار این همه فلاکت نشده بودند
ایران جنگ را برد ولی مردم ایران بد باختند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
برنده واقعی اسرائیل بوده که کشورهای عربی پنهان و آشکار به طرفش کشیده شدند.
مردم ایران هم نباختند چون امنیت تو کشورمون داریم چیزی که تو افغانستان، عراق، سوریه و پاکستان نظیرش پیدا نمی شه. هر چند از نظر اقتصا ی تحت فشار قرار گرفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مردم به رای خودشون باختن.
محمدباقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اسرائیل امروز از آینده خودش و منطقه می‌ترسه حالا شما بیا بگو برنده اسراییله. هه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اگه فک میکنید همه چی دست دولتهای واقعا اشتباه فکر میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
به ۱۷۳۴ که اگر به رئیسی رای داده بودند احتمالا الان در گیر جنگ بزرگ با آمریکا و اسرائیل و عربستان بودیم و کشورهای همسایه هرکدام از یکطرف وارد مرزها شده بودند
عزیزم شما که جرات ندارید بیایید مطلب بزارید که ایران بازنده جنگ بوده ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
چون شما سیاست زده می خواهید هر جور شده کشور ایران را بازنده اعلام کنی
!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
به هر حال در سوریه در بدترین حالت هیچکس برنده نشده. نه آمریکا و اسرائیل و نه عربستان و همپالکی هایش ... ولی مطمئناً ایران با کمترین تلفات انسانی و بهترین بازیگری سهم خودش را از این جنگ برداشته است و آن این که به دنیا نشان داده که یک بازیگر حرفه ای در صحنه های جهانی است. در جنگ سوریه ایران شروع کننده و آتش بیار نبوده ولی مشخصاً کاری کرده که مردم و دولت سوریه به او احترام بگذارند و او را ناجی خودشان بدانند و این یک اقدام حرفه ای و موثر است
مردم را بی کفایتی مسئولین به باخت کشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خير به دليل مخالفت با آمريكا است
فقط بشار اسد. موقتا برنده شده. به قیمت ریخته شدن خون چند صد هزار سوری واوارگی. یک سوم مردم سوریه و ویرانی کشور سوریه. وبا وضعیت موجود احتمال پیروزی قطعی به این زودی محال است
به لحاظ امنیتی سیاسی نظامی راهبردی قطعا ایران برده . از لحاظ اقتصادی هم وزارت خارجه و صنعت کار را پرقدرت پیگیری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
بخش دوم حرفت نشون میده نااگاهی
بعد از مردم مظلوم و مسلمان سوریه ایران و ترکیه بازندگان اصلی‌ بودند، برنده اصلی‌ این جنگ اسرائیل، روسیه و غرب بود البته شخص اسد هم فعلا در قدرت هست، اگر کمک ایران نبود اسد رفته بود و ایران هم همچنان با رژیم بعد اسد میتوانست رابطه داشته باشد بدون پرداخت هزینه مادی و معنوی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
برای خودتون نظر میدین کنتور نداره دیگه
هر کسی بعد از اسد می آمد مطمعنا زیر پرچم آمریکا و به طور مخفی اسرائیل میرفت مهم ترین دست آورد ما آن ساطوری هست که زدیم رو دست آمریکا تو منطقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فقط یک فرد نا آگاه می تواند بپذیرد که توان انسانی سوریه و توان
نفتی عراق در خدمت یک خلافت داعشی و قلابی قرار گیرد ، مگر خلافت طالبان در سرزمین فقیر افغانستان را به یاد ندارید که چه بحران امنیتی برای ما شده بود چه رسد به سرزمین های عراق و شام با ان نیروی انسانی و مالی.
ایران یعنی چی ، کی!!؟
مردم ایران و سوریه باختن اینا شاید بردن معلوم نیست!!
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مردم سوریه حتی کرداشون که روزی با دست دادن به آمریکا خیال های بزرگی داشتن، امروز میدونن اسد راه حل سوریه است.
روسیه به دنبال حضور دائمی در خاورمیانه است و نگاهی استراتژیک به سوریه دارد. برنده روسیه است. و بازنده کشورهای منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
روس ها مثل آمریکایی ها غلط کردن این منطقه متعلق به مردم خودشه یعنی مسلمانان
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
موافقم
اگر کسی فکر می کند جنگ برنده دارد در عقل او شک کنید. زیرا در جنگ همه طرفین درگیر بازنده هستند
برنده واقعی روسیه و امریکا بود.
از ابتدای تاریخ تا کنون در هیچ جنگی برنده ای وجود نداشته وندارد. گرچه جنگ دوم را المان شروع کرد واستالین سعی خود را در عدم دخالت نمود به جنگ دوم جهانی نگاه کنید. روسیه برنده مدان نبرد بود .ایا واقعا روسیه برنده جنگ بود؟کشورهای اسلامی در فرهنگ قبل از جنگ جهانی اولودوم اروپا درغره شدن به ابزاذهای تکنولوژیک ساخت صنعت است.حالمانها خود میساختن اینها میخرند.جنگ های اخیر منطقه همه اش ویرانی منطقه بدست گروههای خودی منطقه بوده است.دشمن ما نه امریکا است نه روسیه است ونه اروپا ودیگران.دشمن مادر استین خودمان است. در گیریهای نظامی در سوریه در عراق در ایران دریمن همه وهمه زیان است وزیان بوده است .تا جائی که من یاد دارم هیچ کشوری در جهان این مقدار زیان به کشورهای اسلامی وارد نکردند زمان ان نیست که کشوری تانک وتوپ و هواپیمای خودش اضافه میکنم موشک خود را بشمرد وجنگی شروع کند.جنگهای منطقه حتی برای اسرائیل هم سود ندارد ونداشته است. جنگ مال زمانی است که دیپلماسی فعال وخلاق وجود ندارد..
ساده تر بگوییم امریکا به دنبال حمایت از اسراییل و اسراییل از خطر ایران هراس داشت ایران طرفدار سوریه بود و می خواست از انجا با اسراییل بجنگد مردم سوریه از بشار اسد و پدرش خسته بودند ولی اگر ایران اجازه می داد بشار اسد ساقط شود اسراییل به هدفش که نابودی ایران بود می رسید ضمنا داعش ساخته و پرداخته عربستان بود عربستان در اصل با اسراییل مشکلی ندارد .هدف ایحاد حکومت بی خطر برای اسراییل بود
بازنده اصلی این جنگ اول مردم سوریه است
جنگ هیچ برنده ای ندارد و همه طرفها بازنده اند .
ضربه ای که مسلمان در این جنگ خورد قابل جبران نیست ما هم باید پاسخ گو باشیم.
جنگ ابزاری برای اعمال سیاست است و نه بیش. ایران با برکنار کردن بشار مخالف بود. فقط به نتیجه این تفکر در میدان عمل نگاه کنید و ببینید چند نفر از افراد زیر که خواهان برکناری بشار بودند الان کاره ای هستند؟
مبارک، عبدالله سعودی، اوباما، ساکوزی، اولاند، کامرون، و.... . بعد حساب کنید آنها که هنوز هستند با نهایت سرافکندگی مشغول ایجاد روابط جدید با سوریه هستند. نتیجه جنگ را علاوه بر میدان نبرد در نتایج سیاسی آن هم تماشا کنید
جهان به اصطلاح ازاد شوروى را تجزيه كرد يوگسلاوى را تجزيه افغانستان ليبى وعراق را عملا تجزيه كرد ولى درمورد سوريه موفق نشد پس نتوانستن برايش شكست است وسوريه وحاميانش پيروز درمقابل قدرت حاكم برجهان غرب وخلق جهان چند قطبى وجايگزين شدن ان با جهان يك قطبى درنتيجه اين پيروزى
معمولا قدرت های بزرگ زمانی که در کشوری حضور پیدا می کنند از جیب خود پولی خرج نمی کنند و ثروت و سرمایه ای از آن محل را راهی کشور خود خود خواهند کرد که در نهایت به افزایش سطح رفاه مردم انها می انجامد.حضور یک کشور در کشور دیگر در صورتی که فقط هزینه بپردازد توجیه پذیر نیست
بازنده ملت ها
در سوریه بمانی باید خسارت ها را هم از جیب باید پرداخت کنی .در سالهای بعد بهرحال اسد از حکومت جدا خواهد شد برگ برنده که فقط برای خاندان اسد تا هزار سال ندادند بهرحال مردم انجا از کشورهای درگیر جنگ طلب عرامت میکنند شاید شکایت کنند این نطرم بود
برنده واقعی جهان کفر هست که درارامش هست
جنگ ویرانی ست باید مسلمانها دست از این اختلاف بردارند و فقط و فقط مذاکره کنند . داعش عروسکی شد برای اسراییل
باید دید این برنده شدن در سوریه چه منافعی برای مردم ایران داره و چه مشکلی از مردم حل میشه
روسیه پیروز میدان بود
در هچ حالتی قبول نخواهید کرد که این جنگ حاصلی برای مردم ما نداشته است
پیروز همه میدان ها آگاهی و مقاومت است . هر ملتی که با آگاهی استقامت کند پیروز خواهد بود. چه ایران ، چه سوریه و چه کشورها دیگر
ما ملت برنده داریم و دولت برنده
برنده اصلی جنگ اسراییل و بازندگان جنگ مردم سوریه
روسیه برنده اصلی میباشد.
ایران برد دو هیچ
مردم اصيل سوريه دشمن خوني خواهند بود
در ظاهر امر به نظر میرسه ایران در سوریه برنده شده اما سیر تحولات سیاسی و نظامی سوریه نشان میده که این برنده بودن هیچ نفعی به حال ایران نداشته بلکه باعث شده اسراییل و آمریکا ماجراجویی شان بیشتر شود که احتمالا در آینده خطراتی برای ایران خواهد داشت .
باسلام .نظراقایان حسن عباسی .نقدی احمدخاتمی .وازغدی و...چیست.هرچه اونها گفتند نظرمنهم هست .اگرنظرمن مهم است
جنگها هرگز برنده ایی ندارند جنگ سراسر خسران هست و نکبت ، فارغ از چون و چرای بوجود آمدنشان.
مردمی که جا و مکان و ارزش خود را نمی دانند همان بهتر که بازنده باشند. تمام کشورها و مردم منطقه بازنده هستند. هم آنها که برای یک لقمه نان می خواهند مسولین عوض کنند و هم آنها که سلطان و قدرت را در اختیار دارند و نمی توانند منطقه ای متحد را شکل دهند.
متاسفانه مشکلات معیشتی مردم ایران، باعث شده این همه پیروزی و غرور ناشی از شکست عربستان و صهیونیستها و امریکا رو نبینن!
این وظیفه دولته که در هر دو جبهه فعالیت کنه! الان سرباز ایرانی از کرمانشاه تا مدیترانه بدون هیچگونه ممانعتی میره ولی مردم ایران اصلا حواسشون به اینهمه دستاورد نیس! چه کسی جز دولت میتونه این خلاء اطلاع رسانی رو پر کنه؟
اين ناشناس كه از سوريه پيام ميزاره خيلي باحاله ، هرجوري شده مي خواد بگه ما خوبيم بقيه نه ضمنا با دولت هم ميونه خوبي از ابتدا نداشته كاملا مشخصه هرچي وضعيت خرابتر بشه ايشون بيشتر و بهتر مي تونه دولت را زير سوال ببره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست