بازدید 1807

قرار نیست بچه‌ها اسباب بازی به مدرسه ببرند

کد خبر: ۸۶۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 05 January 2019

مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد اتاق اسباب بازی به معنای کاهش ساعات درسی دیگر نیست گفت: بچه‌ها بخشی از دروس مختلف خود را از طریق بازی فرا می‌گیرند و نشاط و شادابی را در جریان آموزش تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی شکوهی در جمع بندی نشست هم اندیشی پیرامون طرح بازی و یادگیری که در دبستان محدثه افسریه تهران برگزار شد.

با بیان اینکه این طرح تلفیقی و در هم تنیده اجرا می‌شود گفت: درست است که بچه‌ها با بازی نشاط می یابند اما به معنای کاهش ساعات درسی دیگر نیست و بچه‌ها بخشی از دروس مختلف خود را از طریق بازی فرا می‌گیرند و نشاط و شادابی را در جریان آموزش تجربه می‌کنند.

وی افزود: معلمان ما مهارت‌های لازم را برای استفاده از اسباب بازی در دوره‌های آموزشی تربیت معلم بدست آورده‌اند، با این حال یکی از استلزامات این طرح، آموزش های لازم برای استفاده صحیح از بازی و تولید بازی‌های خلاقانه توسط خود معلمان است. بازی محدود به تعدادی اسباب بازی در یک اتاق نیست. مجموعه بازی‌های انگیزاننده در این پروژه مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه تربیت بسترسازی برای شکوفایی استعداد است گفت: در دنیای کودکی بازی ابزار مهم، موثر و بخشی از زندگی آنهاست. بازی زندگی کودکان است و اگر بازی را از آنها بگیریم گویی آنها را از زندگی محروم کرده ایم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ورود اسباب بازی به مدارس نیست بلکه هدف استقرار یک فرهنگ جدی برای دیدن بچه ها و پاسخگویی به نیاز آنها برای یادگیری است گفت: شاید لازم باشد یک جاهایی کمتر دخالت کنیم، چرا گمان می‌کنیم بچه ها چیزی نمی‌دانند و ما می دانیم؟. ما باید کار خودمان را درست انجام دهیم و اگر این فضا فراهم شود دین خود را به کودکان ادا کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شخصیت و هویت بچه‌ها در همین فضا و با همین ابزارها شکل می‌گیرد عنوان کرد: ۱۱۰ تولید کننده اسباب بازی داریم که باید در راستای تحقق اهداف سندتحول جهت دهی شوند. این طرح فرصت بسیار خوبی است که یکبار دیگر چرخش تحول آفرین را تجربه کنیم.

وی تاکید کرد: بدنه آموزش و پرورش باید نسبت به این برنامه باور داشته باشد. برخی معلمان مقاومت می کنند، معلم حق دارد مگر چه چیزی به او دادیم و چه می‌خواهیم؟ . نکته دوم خانواده ها هستند. تحقق و استقرار این ایده ها در نظام تربیتی کشور عزم ملی لازم دارد و همه دستگاه‌ها باید ورود کرده و حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه دغدغه داریم که طرح بازی و یادگیری با شتاب زدگی اجرا نشود گفت: این طرح در ۱۰ استان به صورت آزمایشی و داوطلبانه شروع می‌شود و به دنبال شو راه انداختن نیستیم و گام به گام جلو می رویم.

وی افزود: به هیچ وجه به دنبال انحصار در این طرح نیستیم و این امکان وجود دارد هر کسی می‌تواند به ما کمک کند و ما استقبال می کنیم.

حکیم زاده تاکید کرد: در این طرح قرار نیست بچه ها اسباب بازی به مدرسه بیاورند و یا والدین هزینه کنند. متاسفانه در برخی مدارس به بچه‌ها گفته شده اسباب بازی هایشان را به مدرسه ببرند. هدف اصلا این نیست که اسباب بازی گران قیمت به مدرسه ببرند و باعث چشم و هم چشمی بشود. قرار نیست خانواده ها وارد شوند. در فاز اول جذب سرمایه و مشارکت از طرق مختلف و از سوی سازمان هایی که دغدغه دارند انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعات پیش بینی شده در مدرسه ساعاتی برای تربیت دانش آموزان است گفت: تقویت مهارت های مختلف چون خلاقیت، زبان آموزی ، مهارت اجتماعی و اعتماد به نفس را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: معلمان می توانند اسباب بازی‌های ساده بسازند، نگاه ما لوکس و تشریفاتی نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان