بازدید 2869

آخرین وضعیت سلامت دانشجویان علوم تحقیقات

کد خبر: ۸۶۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 04 January 2019

حوزه دانشگاهی در هفته گذشته با اخباری روبه رو بود که به برخی از آنها می‌پردازیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخباری متنوع و بی‌شمار روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

روابط عمومی دانشگاه آزاد خبر داد: دو مصدوم توسط اساتید فوق تخصص ارتوپدی و یک مصدوم توسط گروه فوق تخصصی جراحی مغز و اعصاب مورد جراحی و ۶ بیمار بستری در آی سی یو نیز تحت مراقبت‌های ویژه اساتید فوق تخصص بیهوشی قرار گرفتند تا در صورت بهبود شرایط عمومی‌شان، تحت عمل جراحی قرار گیرند.

خوشبختانه از ۱۶ مصدوم این حادثه که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری بودند، ۱۰ نفر از مصدومان ترخیص شده و ۶ مصدوم دیگر که وضعیت وخیمی داشتند با اینکه در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری هستند با دعای خیر مردم وضعیت عمومی‌شان رضایت‌بخش است.

اظهارات طهرانچی در جلسه بررسی ابعاد حادثه علوم و تحقیقات

بروز حادثه علوم تحقیقات پای مجلس را هم به این دانشگاه باز کرد و بهارستانی‌ها مسئولان دانشگاه آزاد را احضار کردند تا از چندوچون ماجرا باخبر شوند.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در این نشست اظهار کرد: دانشجویان حق اعتراض داشتند چرا که از این حادثه متأثر بودند بنابراین لازم بود تا مدیریتی صورت گیرد تا آنها از این حق طبیعی خود برخوردار شوند.

وی با اشاره به تجمع هزار و 5۵۰۰ نفر از دانشجویان در روز شنبه، بیان کرد: دانشجویان عصبانی از وقوع این حادثه بودند و طبیعی بود تا هیجانات خود را بروز دهند بنابراین بدون کوچک‌ترین تنشی شرایط را مدیریت کردیم.

طهرانچی افزود: از پنجشنبه هفته گذشته که مراسم ختم جان‌باختگان حادثه علوم و تحقیقات برگزار شد، با سرتیم‌های دانشجویان صحبت‌هایی داشتیم و حتی خود من پنج ساعت با یکی از سرتیم‌های دانشجویی مذاکره کردم.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: سعی کردیم به تدریج شرایط را به حالت عادی برگردانیم و اکنون هم برخی از نمایندگان دانشجویی با مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در حال مذاکره هستند.

حضور ۲۲ دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌های «یورپ»

دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، تبریز، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علوم پزشکی مشهد، صنعتی نوشیروانی بابل، اصفهان، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شیراز، یزد، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شهید چمران اهواز و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در «رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی» یا «یورَپ» حضور دارند.

برپایه گزارش سال ۲۰۱۸ نظام رتبه‌بندی «یورَپ»، دانشگاه هاروارد پیشگام مؤسسه‌های جهان است و «University of Toronto»دانشگاه‌های تورنتو، آکسفورد، استانفورد،کالج لندن، جان هاپکینز، کمبریج،MIT، میشیگان و واشنگتن سیاتل در جایگاه‌های دوم تا دهم هستند.

۱۵ دی‌ماه؛ آغاز امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد

امتحانات پایان‌ترم دانشجویان همه مقاطع تحصیلی از ۱۵ دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال دوم ۹۷-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی از روز ۶ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

کلاس دانشجویان نیز ۱۳ بهمن‌ماه آغاز شده و ۲۳ خردادماه ۹۸ به پایان می‌رسد، در این بین دانشجویان از ۲۷ بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه فرصت حذف و اضافه دارند.

«پیام» به پژوهشگاه فضایی تحویل داده شد

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در آیین افتتاح چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیست، اظهار کرد: در خصوص تعامل با دانشگاه، رویکرد ما رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران در پروژه‌های جاری و آتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان در راستای نیازهای فضایی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه این همکاری به ارزش ۵۲ میلیارد ریال بوده است مطرح کرد: در میان دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب با ۵۳، ۵۲ و ۴۲ طرح به ارزش ۱,۴ و ۱,۲ میلیارد تومان و ۹۵۰ میلیارد تومان در صدر این همکاری‌ها قرار دارند.

پیگیری طرح‌های کلان ملی در شورای عتف/ عقد ۱۲۳ میلیارد تومان در نمایشگاه تستا

مسعود برومند در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل گفت: در این نمایشگاه ۷۰ شرکت با حدود ۹۰۰ نیازمندی فناوری حاضر شده‌اند.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه ۸۵ تفاهم‌نامه با مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان میان دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های تولید کننده و عرضه کنندگان خدمات پژوهش و فناوری منعقد شد.

برومند در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیگیری نهایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها در دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار دارد، افزود: این تفاهم‌نامه‌ها باید طی یک ماه آینده به قرارداد تبدیل شود تا از این طریق نیازمندی‌های فناورانه کشور در قالب شرکت‌های فناور داخلی تامین شود.

وی اجرایی شدن ۲۰ طرح کلان ملی را از جمله محور‌های گفتگو‌های این جلسه نام برد و ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این طرح‌ها اعتبارات مورد نیاز که دستگاه‌های اجرایی متعهد شده‌اند، محقق شود.

برومند همچنین به بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است که بودجه‌های پژوهش و فناوری سال ۹۸ افزایش یابد و اگر قرار است که حقوق و مزایا نیز افزایش یابد، بودجه‌های پژوهشی صرف این امر نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل